Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash til Panasonic Lumix FZ20?
Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 11-01-06 13:26

Hejsa

Hvilken hobby flash skal jeg kigge efter til min FZ20'er?

Den har en simpel sko uden nogen af de ekstra kontakter jeg kender fra
mit gamle EOS 10 hus, betyder det at den kan bruge hvad som helst, men
ikke udnytte noget specielt?

mvh.
anders

Fra : Nille

Dato : 11-01-06 16:04

"Anders Truelsen [8240]" <anders.truelsen@BLAH-BLAHtretommervej.dk>
skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den har en simpel sko uden nogen af de ekstra kontakter jeg kender fra
> mit gamle EOS 10 hus, betyder det at den kan bruge hvad som helst, men

Har netop lige undersøgt lidt for en kollega,
jeg fandt ikke ud af om der findes en dedikeret flash til Panasonic FZ
modeller,
men en Sunpak 383 eller måske en lille Cullman, kunne være løsningen
eller en anden alm. hot shoe flash, da det jo ikke er ext. (E-)TTL
funktion på FZ20.

Jeg foreslog at han købte en Sigma DG-500 Super til ca.
1.600Kr.(edb.priser.dk)
som kan fyres af med FZ20's interne flash, man kan således placere den
i forhold til kameraet og bruge to flash (int. + ext.) og derved lave en
slags lyssætning.
- den kan sikkert ikke bruges direkte på kameraet.
- du skal have Super modellen da ST Stanard ikke har denne funkltion.
- og køb den til et mærke kamera du måske senere skulle få lyst til at
anskaffe dig, fx. canon, eller Nikon.

/Peter