Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon SB 50 dx
Fra : Mulle

Dato : 11-01-06 12:55

Hej her i gruppen

Har lige fået et nikon d 70s hus, ville lige høre om man kan bruge
nikon's speedlight sb 50 dx til dette hus ???, flashen har også ttl,
jeg fik at vide at det passer til alle nikon's dslr, men da jeg så
købte d70's fik jeg at vide at det ikke passer over på men man skulle
vælge st flash sb 600.

Har nogen af jer nogle ideer til overnævnte vil jeg blive meget glad
for at høre om dem

På forhånd mange tak for hjælpen

Mhv Kim

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-01-06 13:02

Mulle wrote:

> [...]
> jeg fik at vide at det passer til alle nikon's dslr, men da jeg så
> købte d70's fik jeg at vide at det ikke passer over på men man skulle

D70 kræver iTTL og kan ikke dTTL, som er det, SB 50 er udstyret med. Så hvis
du vil bruge nogen som helst form for automatik, kan du ikke bruge SB50.
Personligt synes jeg at man får meget for de ekstra penge, en SB800 koster
ifht. SB600, men det må man jo selv afgøre efter behov og pengepung.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.