Søger folk og forums om Bredbåndbolaget
Fra : Charbax

Dato : 12-06-01 13:01

http://www.bredbandsbolaget.dk/

Hvis man kunne være så heldig at man kan overbevise alle sine gamle
pensionnist naboer i ens bolig-forening om at de skal overveje om de ikke
nok gider at have en stik i væggen til 10mbit..

Jeg har prøvet i flere måneder men det er svært at komme til at diskutere om
det med naboerne, vi holder aldrig bolig-forenings møder, visse-værten er
slet ikke med på den, han tror at det er sådan noget med nye fjernsyns
kanaler og ting der skulle til at koste folk dyrt.

JEg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med nogle af de par hundrede
eller hvor mange det er der er koblet til Bredbåndsbolaget allerede.. for at
høre om det virker, om de får tilbudt noget video-on-demand eller har fået
informationner om hvornår bbst har tænkt sig at tilbyde dem det.. om der er
noget gemt oprettelses gebyr for at få koblet lysleder kablerne til
bolig-blokkene eller om det er rigtigt at bbst betaler for oprettelsen bare
man underskriver at de har rettighederne til kablerne og installationnen i
4-5 år hvorefter at bolig-foreningen så bagefter kan vælge at købe
udstyret.. og at de installere stik i væggen gratis til alle lejligheder,
kræver kun oprettelses gebyr når man vil igang med at bruge den og en pris
på 3-400 kroner om måneden..

At de satser på at en stort del af bolig-foreningen bliver fristet til at
kobles op på de billige 10mbit og begynder at bruge penge også på de ydelser
BB senere har tænkt sig at udbyde som IP-telefoni eller video-on-demand..

Findtes der nogle communities til folk på bredbåndsbolaget, nogle forums
eller nyhedgrupper hvor man kunne gå ind og spørge de folk hvordan det går
eller om de kunne tænke sig at sætte deres lejlighed til salg eller leje
f.eks. i sommerferien.. hvor de lejede deres lejligheder ud ugentligt..

Det tror jeg godt de kunne tjene penge på, altså her er sikkert en del folk
som hellere vil på ferie en uge forand en komputer med ubegrænset 10mbit
forbindelse end at skulle tage til grækenland og glo på ruiner og danse
techno hele natten.

Er her nogen som har ægte figurer på hvor meget det koster Bredbåndsbolaget
at gravet lysleder kablerne ud fra 2 meter under fortovet og hive det ind i
kælderen i en bolig og hive kabler op til alle folk i opgangen?

Her er folk som spytter tal ud som 35000 kroner per husstand. Det passer jo
ikke! (gør det?) Hvis det kun koster under 2000 kroner per lejlighed så kan
jeg sgu ikke se hvofor staten ikke gjorde et eller andet så alle dem der
boede i nærheden af lysleder kunne få koblet sig op og få meget hurtigt
forbindelser ihvertfald indefor den "lokale" danske lysleder netværk..
ligesom Bredbåndsbolaget siger at man garanteret får 10mbit forbindelse til
alle de andre som er koblet op til BB i danmark eller sverige.. For det
koster dem sikkert heller ikke så meget som at få 10mbit til USA.

Hilsen
Charbax

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 12-06-01 13:12

"Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote in message
> [...]
lejligheder,
> kræver kun oprettelses gebyr når man vil igang med at bruge den og en

[KLIP...]

Her finder du en laaang tråd fra 03/05-2001 kl. 15:24 med overskriften
"Bredbåndsbolaget!!!" startet af "Anders Larsen".

Jeg har ikke selv læst tråden, men fandt den ved en søgning på Google.com.

Jeg håber det kan bruges - om ikke andet har du mulighed for at tage
kontakt til nogen af dem, der er "involveret".

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Hauge

Dato : 12-06-01 13:14

Hejsa

> [...]
> boede i nærheden af lysleder kunne få koblet sig op og få meget hurtigt
> forbindelser ihvertfald indefor den "lokale" danske lysleder netværk..

Hvorfor skulle jeg betale for at der er nogen der kan få gratis inet? Jeg
har nok i at betale for mig selv, og det er rigeligt.

> [...]
> alle de andre som er koblet op til BB i danmark eller sverige.. For det
> koster dem sikkert heller ikke så meget som at få 10mbit til USA.

Jaja, men er det ikke ud af BB der er vigtigst?

Mvh Hauge

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 13:43

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det kun koster under 2000 kroner per lejlighed så kan
> jeg sgu ikke se hvofor staten ikke gjorde et eller andet

Du har et forkvaklet forhold til statens forpligtelser og til den virkelige
verden i al almindelighed.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-06-01 14:09

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

>Er her nogen som har ægte figurer på hvor meget det koster Bredbåndsbolaget
>at gravet lysleder kablerne ud fra 2 meter under fortovet og hive det ind i
>kælderen i en bolig og hive kabler op til alle folk i opgangen?

Er der da lysledere under dit fortorv?

> [...]
>boede i nærheden af lysleder kunne få koblet sig op og få meget hurtigt
>forbindelser ihvertfald indefor den "lokale" danske lysleder netværk..

OK, så er du på en lysleder (hvor den så end kom fra og hvem der så
betale for den?). Hvem sætter udstyret op, og hvem betaler for det?
Du får jo ikke noget Internet ud af det. Hvem skal betale den videre
forbindelse fra lyslederen til Internet?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 12-06-01 14:46

> [...]
> pensionnist naboer i ens bolig-forening om at de skal overveje om de ikke
> nok gider at have en stik i væggen til 10mbit..

Flyt til en anden boligblok.

> JEg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med nogle af de par hundrede
> eller hvor mange det er der er koblet til Bredbåndsbolaget allerede..

Jeg tvivler på, at vi snakker om mere end allerhøjst 1000 lejligheder i DK.

> udstyret.. og at de installere stik i væggen gratis til alle lejligheder,
> kræver kun oprettelses gebyr når man vil igang med at bruge den og en pris
> på 3-400 kroner om måneden..

Plus 200 kroner om måneden, hvis du vil have fast IP.

> Findtes der nogle communities til folk på bredbåndsbolaget, nogle forums
> eller nyhedgrupper hvor man kunne gå ind og spørge de folk hvordan det går

Denne her, og de andre i dei.udbydere hierakiet.

> [...]
> som hellere vil på ferie en uge forand en komputer med ubegrænset 10mbit
> forbindelse end at skulle tage til grækenland og glo på ruiner og danse

Humor har du i hvert fald.

> [...]
> at gravet lysleder kablerne ud fra 2 meter under fortovet og hive det ind
> kælderen i en bolig og hive kabler op til alle folk i opgangen?

3500 kroner per lejlighed. Det får du dog ikke at vide med det samme, der
koster det kun 500, men når sælgeren kommer ud til jer får I 3500 oplyst.

--
Anders Vind Ebbesen
Web Developer

Fra : Charbax

Dato : 12-06-01 15:14

> Flyt til en anden boligblok.

Ja men hvaffor en.. det er ligefør Bredbåndsbolaget skulle fusionnere med en
ejendomsmælger firma og så sælge eller leje lejligheder med 10mbit fra deres
hjemmeside.. eller bredbåndsbolaget kunne købe hele boligblokke installere
10mbit forbindelser i alle lejligheder og leje dem ud og dermed tjene ekstra
millionner også på den måde.

> Jeg tvivler på, at vi snakker om mere end allerhøjst 1000 lejligheder i
DK.

jeg har lige snakket med manden i telefonen hos BB, og han siger nu sammen
med den nyeste gruppe folk i valby har de ca. 1000 kunder..

> Plus 200 kroner om måneden, hvis du vil have fast IP.

manden i telefonen sagde + 1000 kroner for fast IP til et firma
forbindelse.. Det er jo fed en pris i forhold til teleDK og Cybercity's 120
tusind kroner årligt for en 8mbit forbindelse.

> Bredbåndsbolaget
>
> 3500 kroner per lejlighed. Det får du dog ikke at vide med det samme, der
> koster det kun 500, men når sælgeren kommer ud til jer får I 3500 oplyst.

ja, han sagde i telefonene at det er mellem 2000 og 3000 kroner.. altså per
lejlighed for at betale for at de graver kablerne ud af fortovet og hivet
dem ind i alle lejligheder.. Det er billigere jo flere lejligheder det er
som ligger tæt på hindanden.

En meget kedeligt ting jeg hørte var at der normalt ville gå 4 måneder fra
bolig-foreningen blev enig og underskrev kontrakt indtil at BB havde
installeret systemmet og at man var på nettet.. Det kan jeg ikke heelt
forstå hvofor der skulle gå så langt tid. Hvofor de ikke kan gøre det på en
uge.. De skal jo ikke vente på TeleDK ihvertfald.. men måske er det sådan
noget med at vente på tilladelse fra kommunen at grave huller i fortovet..

Hilsen
Charbax

Fra : Simon Skals

Dato : 12-06-01 15:32

It seems Charbax wrote:
> [...]
>10mbit forbindelser i alle lejligheder og leje dem ud og dermed tjene ekstra

"også på den måde"? Bredbandsbolaget tjener ikke penge på deres
nuværende forretning. De kan kun betale deres regninger, fordi
deres investorer (endnu) hælder penge i dem.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Nostradamus

Dato : 12-06-01 15:42

Det forekommer mig at Erhversbladet har bragt en artikkel hvoraf det
fremgik at Bredbåndsbolaget investorer havde lukket helt eller delvis
for pengekassen.

Sincerely Yours,
Nostradamus

"Be nice to your children, because they are the ones who will choose your rest home"

Fra : Simon Skals

Dato : 12-06-01 15:48

It seems Nostradamus wrote:
>Det forekommer mig at Erhversbladet har bragt en artikkel hvoraf det
>fremgik at Bredbåndsbolaget investorer havde lukket helt eller delvis
>for pengekassen.

Der står noget her:

http://www.cw.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=9699

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Charbax

Dato : 12-06-01 18:53

> Bredbandsbolaget tjener ikke penge på deres
> nuværende forretning.

her er ingen der tjener penge her på nettet andre end TeleDanmark og det det
syntes jeg er noget pis at Teledanmark bare gerne må have lov til at tjene
så mange penge af den danske befolkning.. 4 milliarder om ugen eller sådan
noget helt sindsygt.

Jeg tror godt BB kan tjene mange penge snart.. For meget snart bliver der
brug for hurtigere forbindelser end 512kbit opload og 2mbit download. Så min
foreslag til TeleDK er at de skal skrue op for ADSL maximum hastigheden til
næsten 8 mbit og for hastigheden af internet over cobber kabel meget højere
end 512/128.

BB kan pludselig tjene mange penge hvis der pludselig sker et eller andet i
folketinget som pludselig kræver 10mbit i alle boliger..

Men hvis de nu skulle lukke ned og gå konkurs. Skulle det være en stort
problem for dem som har brugt 2-3000 kroner på at få installeret udstyret?
Nu har de jo udstyret og er klart til at komme på 10mbit igen ligeså snart
at her kommer en anden firma og tilbyder 10mbit igen..

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-06-01 19:06

In article <9g5kpl$2a3v$1@news.cybercity.dk>, Charbax wrote:

> [...]
> så mange penge af den danske befolkning.. 4 milliarder om ugen eller sådan

Jeg har hørt CC sige at de kørte en overskudsforretning tit og ofte.

> [...]
> næsten 8 mbit og for hastigheden af internet over cobber kabel meget højere

Ikke på massemarkedet. Og at en bruger kan bruge det betyder ikke at man
kan tjene penge på det.

> BB kan pludselig tjene mange penge hvis der pludselig sker et eller andet i
> folketinget som pludselig kræver 10mbit i alle boliger..

Ja, se hvor godt statsstøttet "bredband" gik hos vores naboer mod øst.

> [...]
> Nu har de jo udstyret og er klart til at komme på 10mbit igen ligeså snart
> at her kommer en anden firma og tilbyder 10mbit igen..

Og det er gratis at backhaule 10Mbps? Det kunne ikke være det der var
årsagen til BB's mulige bratte slutning?

--
Andreas Plesner Jacobsen | If you analyse anything, you destroy it.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-06-01 19:21

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

>BB kan pludselig tjene mange penge hvis der pludselig sker et eller andet i
>folketinget som pludselig kræver 10mbit i alle boliger..

Hvad skulle det være? Og hvordan skulle det finansieres?

Man kunne selvfølgelig indføre en internetskat på 25 øre/MB eller
noget, men det er næppe så realistisk

> [...]
>Nu har de jo udstyret og er klart til at komme på 10mbit igen ligeså snart
>at her kommer en anden firma og tilbyder 10mbit igen..

Øhm, du tror ikke, at udstyret vil blive betragtet som aktiver,
der kan indgå i konkursboet og dermed blive solgt for at mindske
kreditorernes tab?

Du skal nok regne med, at hvis et firma, du har betalt penge til,
går konkurs, vil dine indbetalte penge være tabt. Kommer der så
et nyt selskab, må du betale igen.

Bevares, selve kabelinstallationen vil næppe indgå, men det er
jo noget af det absolut billigste i denne sammenhæng. Det kan
måske give 100 kroners rabat på den næste udbyder, du skal købe
af.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 19:27

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
> Øhm, du tror ikke, at udstyret vil blive betragtet som aktiver,
> der kan indgå i konkursboet og dermed blive solgt for at mindske
> kreditorernes tab?

Lidt afhængig af konstruktion. Hvis man selv ejer udstyret så ryger det jo
ikke ved konkurs.

> Bevares, selve kabelinstallationen vil næppe indgå, men det er
> jo noget af det absolut billigste i denne sammenhæng.

Kabling er absolut ikke billigt.
Hvis en boligforening har kablingen er det jo kun den centrale switch/router
der mangler.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-06-01 19:39

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> writes:

>Lidt afhængig af konstruktion. Hvis man selv ejer udstyret så ryger det jo
>ikke ved konkurs.

Det er rigtigt. Så vidt jeg har forstået, er hele skidtet til
låns i den konkrete konstruktion?

>Kabling er absolut ikke billigt.
>Hvis en boligforening har kablingen er det jo kun den centrale switch/router
>der mangler.

Nej, men beboerne betaler formentlig af på udstyret, installation
af linier og lignende over abonnementet. Her vil der så normalt
også blive afdraget på kabelinstallationen. Og i forhold til at
levere international båndbredde, der om ikke andet giver indtryk
af ubegrænset 10 Mbps til alle beboerne, er kablingen over tid
nok ret negligerbar.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 12-06-01 20:18

> Det er rigtigt. Så vidt jeg har forstået, er hele skidtet til
> låns i den konkrete konstruktion?

Nej, boligforeninger bliver ejere efter n antal år. BB har ikke likviditet
til det andet.

Fra : Simon Skals

Dato : 12-06-01 20:32

It seems Charbax wrote:

>her er ingen der tjener penge her på nettet andre end TeleDanmark

Jo, der er.

> [...]
>så mange penge af den danske befolkning.. 4 milliarder om ugen eller sådan

Tele Danmark er en forretning, der drives på kommercielle vilkår.
Dvs. de er der for at tjene penge.

> [...]
>næsten 8 mbit og for hastigheden af internet over cobber kabel meget højere

Hvorfor i alverden skulle Bredbandsbolaget begynde at tjene
penge, fordi folk synes, at de har brug for hurtigere
forbindelser!?

Hvis man sælger en vare til en pris langt under produktionsprisen,
så bliver tabet sandelig ikke mindre af en stor volumen.

>BB kan pludselig tjene mange penge hvis der pludselig sker et eller andet i
>folketinget som pludselig kræver 10mbit i alle boliger..

Folketinget kan ikke befale, at der skal være 10 Mbps i alle
boliger. Og lad os da for alt i verden ikke gentage den svenske
fiasko. Danmark har sandsynligvis Europas om ikke verdens mest
alsidige bredbåndstilbud. Det er resultatet af god gammeldags
markedsøkonomi, og om føje år vil vi se, at det er den eneste
sunde vej at gå.

>Men hvis de nu skulle lukke ned og gå konkurs. Skulle det være en stort
>problem for dem som har brugt 2-3000 kroner på at få installeret udstyret?

Ja, hvis der lige pludselig ikke kommer mere Internet du af
væggen, så tror jeg faktisk, at folk vil blive en anelse sure.

>Nu har de jo udstyret og er klart til at komme på 10mbit igen ligeså snart
>at her kommer en anden firma og tilbyder 10mbit igen..

Hvis Bredbandsbolaget må dreje nøglen om, fordi de umuligt kan
tjene penge på deres model, hvor sandsynligt tror du så, det er,
at der kommer et andet firma og tager over med samme
prisstruktur?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 20:59

On Tue, 12 Jun 2001 19:52:34 +0200, Charbax wrote:

>her er ingen der tjener penge her på nettet andre end TeleDanmark

Sidst jeg kiggede havde TDC Internet et underskud på ca. 300 millioner om året.

> [...]
>så mange penge af den danske befolkning.. 4 milliarder om ugen eller sådan

Man ville nok tage dig lidt mere seriøst hvis du forholdt dig til virkelige
tak.

> [...]
>næsten 8 mbit og for hastigheden af internet over cobber kabel meget højere

En ting er at øge hastigheden, men hvorfor tror du at udbyderne kan tjene penge
på det ?

>BB kan pludselig tjene mange penge hvis der pludselig sker et eller andet i
>folketinget som pludselig kræver 10mbit i alle boliger..

Hvor skulle de penge komme fra ? Og hvor realistisk tror du selv at det er ?

> [...]
>Nu har de jo udstyret og er klart til at komme på 10mbit igen ligeså snart
>at her kommer en anden firma og tilbyder 10mbit igen..

Nej, det er jo ejet af konkursboet, og vil sikkert blive solgt til nogen
som vil bruge det andetsteds.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Simon Skals

Dato : 20-06-01 10:39

It seems Charbax wrote:
>Jeg tror godt BB kan tjene mange penge snart.. [...]

Måske skulle du kontakte dem med henblik på at blive ansat som
konsulent?

http://www.cw.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=11117

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Charbax

Dato : 20-06-01 16:47

> Måske skulle du kontakte dem med henblik på at blive ansat som
> konsulent?
>
> http://www.cw.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=11117

hehe, men burde de ikke kunne begynde at tjene masser af penge hvis de får
lidt politisk opbagning, at de i forkeltinget vedtager IT-brancheforeningens
forslag om at der skal installeres 10mbit/10mbit forbindelser i alle landets
husstande (http://www.itb.dk/dokumenter/bredbaand.pdf)?

De er de en af de eneste der kan levere rigtig bredbånd idag jo.. men hvor
har de tabt så mange penge henne? Det er vel ikke i danmark hva? Er det ikke
på grund af problemmer i Sverige? Noget med at staten først var med på at
hjælpe med 8 milliarder kroner men så pludselig gav op?

Altså i danmark har de kun installeret bvredbånds 3 steder, tror jeg at det
er. Avedøre, Nørrebro og Valby. Det er ca. 1000 kunder som de har.. Så de
får 200 kroner per kunde om måneden + oprettelses gebyrer.. og det er jo
kunderne selv der betaler den største del af afgifterne for at lave et hul i
fortovet, hive lyslederen ud og installere stiks i alle lejligheder..

Er her nogen der har tal på hvor mange hundrede tusind kunder de har i
sverige? Var de også i norge?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-06-01 17:01

In article <9gqgef$30er$1@news.cybercity.dk>, Charbax wrote:

[Bredbandsbolaget]
> [...]
> fortovet, hive lyslederen ud og installere stiks i alle lejligheder..

Gider du ikke, inden du skriver et eneste indlæg til forklare, hvordan
man betaler for transit trafik til kunder der betaler 200kr/md?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Visit beautiful Vergas, Minnesota.

Fra : Charbax

Dato : 20-06-01 21:01

> Gider du ikke, inden du skriver et eneste indlæg til forklare, hvordan
> man betaler for transit trafik til kunder der betaler 200kr/md?

jo, hvis alt hvad deres kunder kan finde ud af at bruge deres båndbredde er
til at streame et par 64kbit/s netradioer, måske lige streame et par
220kbit/s trailere til Pearl Harbor og Tomb Raider og så højst downloade
50mbytes ulovlige mp3er igennem napster eller en af de andre fil-delings
programmer der ikke er filtreret.

Det er ikke alle der ved hvordan man downloader 40 ulovlige 700mbyte DivX
DVD-kopier hver dag for at udnytte ens båndbredde fuldt ud. det er langt fra
alle der kan finde ud af at oprette en server på den dynamisk IP man får fra
BBB, og som har 50 venner der kan sidde og downloade fra ens server hele
dagen.

Hvis det var en af bredbaandsbolagets kunder en dag downloadede eller
uploadede med 10mbit/s så ville jeg tro at det var kun når den kunde sendte
en fil til en anden BBB kunde. Og det koster ikke noget særligt til BBB.

men jeg kender heller ikke statistikker på hvor gode BBB's kunder er om at
udnytte deres bredbånds forbindelse.

Jeg tror ikke at BBB har brug for særlige mange 100mbit/s backbone
forbindelser ud til nettet til at dække deres 1000 kunders forbrug.. og det
er måske ligefør at 200000 kroner om måneden kan dække det.. men de skal jo
også til at have mange flere end 1000 kunder før der sker noget.. de har kun
installeret bredbånd tror jeg ved 3 pilot test-steder eller hvad sådan noget
hedder.. jeg håber meget at de får et par milliarder dollars inden september
sådan at de kan have råd til at installere bredbånd også hos mig og at jeg
kan nå at bruge det i 3-4 måneder før de går konkurs.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-06-01 21:33

In article <9gqvao$lsf$1@news.cybercity.dk>, Charbax wrote:

> [...]
[...]
> men jeg kender heller ikke statistikker på hvor gode BBB's kunder er om at

Hvis, hvis, men. Altså er dine antagelser bygget på fri fantasi.

> Jeg tror ikke at BBB har brug for særlige mange 100mbit/s backbone

Jeg ved hvad de har, og jeg ved, hvad transit koster. Jeg tror ikke
noget.
Og jeg kan fortælle dig at det ikke kan løbe rundt, hvis de både skal
finansiere udstyr, nationalt backhaul og transit.

> forbindelser ud til nettet til at dække deres 1000 kunders forbrug.. og det
> er måske ligefør at 200000 kroner om måneden kan dække det.. men de skal jo

Nej.

> [...]
> sådan at de kan have råd til at installere bredbånd også hos mig og at jeg
> kan nå at bruge det i 3-4 måneder før de går konkurs.

Svjv har de ikke tænkt sig at lave flere installationer.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Every man is as God made him, ay, and often worse.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-06-01 22:08

> [...]
>220kbit/s trailere til Pearl Harbor og Tomb Raider og så højst downloade
>50mbytes ulovlige mp3er igennem napster eller en af de andre fil-delings

Godt så.

Hvad nu hvis ovenstående "hvis" ikke holder? Hvordan betaler man så
for transittrafik til kunder, der bealer 200 kr/md?

Hint: folk med highspeed flatrate-adgang har en tendens til før
eller senere at opdage de muligheder, der ligger i den slags. Og
desuden er det ofte teknologifikserede beboere, der netop *er*
til den slags, der går i spidsen for at få ejerforeninger koblet
på en eller anden form for net.

Derfor *tror* jeg ikke, at dit "hvis" holder overhovedet. Og din
forklaring holder derfor heller ikke.

>Jeg tror ikke at BBB har brug for særlige mange 100mbit/s backbone
>forbindelser ud til nettet til at dække deres 1000 kunders forbrug..

Du får ikke ret meget båndbredde for 200.000 kroner om måneden.

Og så mangler du stadig adskillige millioner om måneden til at
drive skidtet, til at klare nyinvesteringer, nyinstallationer og
alt det andet. For slet ikke at tale om lønninger.

>er måske ligefør at 200000 kroner om måneden kan dække det.. men de skal jo
>også til at have mange flere end 1000 kunder før der sker noget..

Og penge til at få de nye kunder op at stå får de... hvorfra?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Charbax

Dato : 21-06-01 00:21

> [...]
> drive skidtet, til at klare nyinvesteringer, nyinstallationer og
> alt det andet. For slet ikke at tale om lønninger.

jeg havde hørt at Bredbåndsbolaget kun har 5 ansatte eller lignene i
Danmark.. det er ikke alle selskaber der betaler 18 millionner om året til
deres ansatte ligesom TDC.

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 21-06-01 01:01

> jeg havde hørt at Bredbåndsbolaget kun har 5 ansatte eller lignene
> i Danmark..

Der er også forskel på at have 1000 kunder og 2-3 millioner!

> det er ikke alle selskaber der betaler 18 millionner om året til
> deres ansatte ligesom TDC.

Du kommer ikke langt med 18 millioner. Tag og dividere med en dansk
gennemsnitsløn (cirka 250.000 om året) og se hvor mange ansatte det
tillader. Jeg tror TDC har lidt mere end 72 ansatte... og så er der
teknikere, der sikkert får en del mere end 250.000!(?)

Jeg synes det endnu engang understreger din manglende forståelse for hvad
ting koster i denne branche, hvorfor jeg synes du bør slappe lidt af med
dine gætterier.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Charbax

Dato : 21-06-01 11:20

> Jeg synes det endnu engang understreger din manglende forståelse for hvad
> ting koster i denne branche, hvorfor jeg synes du bør slappe lidt af med
> dine gætterier.

jeg mente 18 millioner om året, det som de giver til kun ham der chefen
Henning Dyremose.. Jeg syntes jeg læste jeg kan ikke huske hvor at han var
blevet multi millionær eller milliardær eller hvad det var.. 18 millionner
er jo også bare et eller andet tal jeg skriver, det kan være 180 millioner
eller 8 millioner.. jeg ved ikke.. måske er her nogen andre der ved?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-06-01 11:30

> [...]

>er jo også bare et eller andet tal jeg skriver, det kan være 180 millioner
>eller 8 millioner.. jeg ved ikke.. måske er her nogen andre der ved?

Jeg synes, du skal lade være med at slynge tilfældige tal ud, som om
de var fakta.

Endvidere er 18 millioner på årsbasis nærmest ligegyldigt i forhold
til de udgiftstørrelser, vi snakker om her.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Christian Bech

Dato : 21-06-01 19:00

> [...]
> er jo også bare et eller andet tal jeg skriver, det kan være 180 millioner
> eller 8 millioner.. jeg ved ikke.. måske er her nogen andre der ved?

Jeg mener bestemt, at tallet er 180 milliarder årligt, men så skal han
også selv betale champagnen, hvis han tager på stripklub i Paris.

TØF.

--
Hvem er inden i Charbax?

Fra : Simon Skals

Dato : 21-06-01 17:40

It seems Jesper Kollerup Jensen wrote:
> [...]
>tillader. Jeg tror TDC har lidt mere end 72 ansatte... og så er der
>teknikere, der sikkert får en del mere end 250.000!(?)

Gør de det!?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 22-06-01 15:46

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> Gør de det!?

Gør de ikke?

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-06-01 07:32

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev i en meddelelse
> det er ikke alle selskaber der betaler 18 millionner om året til
> deres ansatte ligesom TDC.

ha, du har ikke arbejdet for tdc

Fra : Nostradamus

Dato : 21-06-01 09:36

Det er heller ikke ret mange virksomheder der sender 5 mand hvor de
fire kigger på at den ene arbejder. Noget der er/var typisk for
Teledanmark.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-06-01 09:37

In article <gcc3jtserrqtf697fbsnofmmqopr0j5923@4ax.com>, Nostradamus wrote:

> Det er heller ikke ret mange virksomheder der sender 5 mand hvor de
> fire kigger på at den ene arbejder. Noget der er/var typisk for
> Teledanmark.

Det har jeg aldrig oplevet (heller ikke da de hed KTAS her)

--
Andreas Plesner Jacobsen | In the war of wits, he's unarmed.

Fra : Nostradamus

Dato : 21-06-01 10:13

Hukommelse er nok ikke så god?

Det er endu sjældnere at en søg send til børsen kan få en
virksomhedaktier til at stige.

Jeg tror vi alle mindes dan dag hvor Teldanmarks aktier steg som en
raket fordi en spøgefugl fortalte børsen at Hr Dyremose ville forlade
Teledanmark og virksomheds han angiveligt skulle over til der faldt
aktierne med samme fart.

Tankevækkende Ikke?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-06-01 10:20

In article <sce3jt4q2ijm4g5mif37o4tet7dud711q4@4ax.com>, Nostradamus wrote:

> Hukommelse er nok ikke så god?

Når du nu absolut skal kaste med mudder, kan du så ikke lære at quote?
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

> [...]
> raket fordi en spøgefugl fortalte børsen at Hr Dyremose ville forlade
> Teledanmark og virksomheds han angiveligt skulle over til der faldt

Hvorfor er det relevant? Kan du ikke tage din TDC-bashing et andet sted
hen?

--
Andreas Plesner Jacobsen | TANSTAAFL

Fra : Nostradamus

Dato : 21-06-01 10:28

Eller hvad med navnepiraten Teledanmark. Mon ikke de skelede lidt til
Thy Data Center da de valgte den nye forkortelse.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-06-01 15:39

On Thu, 21 Jun 2001 11:28:21 +0200, Nostradamus <me@privacy.net>
wrote:

>Eller hvad med navnepiraten Teledanmark. Mon ikke de skelede lidt til
>Thy Data Center da de valgte den nye forkortelse.

Fnis - for Thy Data Center er jo vildt kendt i det danske land? Og ved
Vic var det selvfølgelig fordi Vejen IdrætsCenter var så populær?

Den største vinder af navneskiftet til TDC er Thy Data Center. For det
første er de blevet landskendte på ingen tid. For det andet tjener de
en sjat penge på at sælge domænenavnet. For det tredje får de et link
til dem fra www.tdc.dk i det første stykke tid efter at TDC har
overtaget domænet.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Nostradamus

Dato : 21-06-01 15:52

> [...]
>første er de blevet landskendte på ingen tid. For det andet tjener de
>en sjat penge på at sælge domænenavnet. For det tredje får de et link

HAAAAAAAAAAA - Tror du også at Microsoft (den kendte fra USA) er
begejstret for det "lille" danske firma med navnet "Microsoft
Danmark"? Den danske lever helt fint med navnet og vinder en del.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-06-01 16:24

On Thu, 21 Jun 2001 16:52:13 +0200, Nostradamus <me@privacy.net>
wrote:

>HAAAAAAAAAAA - Tror du også at Microsoft (den kendte fra USA) er
>begejstret for det "lille" danske firma med navnet "Microsoft
>Danmark"? Den danske lever helt fint med navnet og vinder en del.

Øh, hvad snakker du om? Dine udsagn giver altså ingen mening. Heller
ikke efter femte gennemlæsning.

Du skrev:

> [...]

I den situation er Tele Danmark de store, der vælger at ændre sit navn
til det samme, som et lille firma har. Det har været en stor reklame
for Thy Data Center. Er vi enige om det?

Thy Data Center har valgt at sælge sit domænenavn til Tele Danmark.
Var Thy Data Center ikke begejstret for Tele Danmarks navneskift,
havde de nok ikke solgt domænet for et ukendt beløb. Er vi enige om
det?

Hvad angår "Microsoft Danmark" ved jeg ikke hvad, du snakker om. Jeg
har i hvert fald ikke hørt noget om et dansk firma, der skulle vinde
på Microsofts bekostninger, og min viden om navnebeskyttelse siger
mig, at heller ikke det skulle være et problem for Microsoft, hvis
nogle påtager sig det navn.

Fra : Nostradamus

Dato : 21-06-01 16:34

> [...]
>på Microsofts bekostninger, og min viden om navnebeskyttelse siger
>mig, at heller ikke det skulle være et problem for Microsoft, hvis

Nu må du holde op.

Det er et kæmpe problem for Microsoft USA, og problemet består i at
Det er Microsoft i USA der er navne piraten der ville tage navnet som
et lille Dansk firma havde brugt i en årrække og længe før end
Microsoft USA have tænkt på Europa. De kan ikke stille en pind op.

Måske er det en god forretning for Thy Data Center at sælge til
Teledanmark, men det ændrer ikke på hvem der er piraten i første
omgang.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-06-01 17:06

On Thu, 21 Jun 2001 17:33:39 +0200, Nostradamus <me@privacy.net>
wrote:

>Måske er det en god forretning for Thy Data Center at sælge til
>Teledanmark, men det ændrer ikke på hvem der er piraten i første
>omgang.

Dvs. du mener ikke at Tele Danmark må kalde sig for TDC? Plus at du
mener, at det er sammenligneligt, om der er tale om en forkortelse
eller et firmanavn?

Jeg kunne acceptere undren over MS-sagen, hvis det var Mellemfolkeligt
Samvirke (ms.dk), de prøvede at dunke oven i hovedet.

Faktum er dog, at Thy Data Center hedder - ja, Thy Data Center og ikke
TDC; de har blot valgt det som domænenavn. Deres domænenavn har
derudover ikke på noget tidspunkt være truet.

(fut: dk.snak.tdc-er-onde)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-06-01 18:23

> [...]

>forslag om at der skal installeres 10mbit/10mbit forbindelser i alle landets

Hvad mener du så om deres bundlingsforslag?

Er du også enig med dem i det, eller lukkede du bare øjnene, da
du kom forbi de afsnit?

>De er de en af de eneste der kan levere rigtig bredbånd idag jo.. men hvor
>har de tabt så mange penge henne?

På at levere deres produkter for billigt.

>Det er vel ikke i danmark hva? Er det ikke på grund af problemmer i
>Sverige? Noget med at staten først var med på at hjælpe med 8
>milliarder kroner men så pludselig gav op?

Jaaaaeh! Lad os lukke hospitalerne og give alle pengene til de
kære ISPer. Eller vi kan sætte momsen op til 50% - hvem vil dog
klage over det, bare de får masser af bredbånd?

>Altså i danmark har de kun installeret bvredbånds 3 steder, tror jeg at det
>er. Avedøre, Nørrebro og Valby. Det er ca. 1000 kunder som de har.. Så de
>får 200 kroner per kunde om måneden + oprettelses gebyrer..

Det er 200.000 kroner om måneden. Det kan du ikke engang betale løn
og kontorplads til tre tekniskere for. Og du kan ikke få noget
bredbånd, for du har ikke råd til at betale andet end lønnen til
de tre mand.

Bevares, så kan man forsøge at finde en investor, men det havde
Bredbandsbolaget jo også, og de kunne åbenbart stadig ikke få
det til at løbe rundt.

>og det er jo kunderne selv der betaler den største del af afgifterne
>for at lave et hul i fortovet, hive lyslederen ud og installere stiks
>i alle lejligheder..

Sig mig lige... hvis jeg graver et hul i fortorvet udenfor, tror
du så, at jeg finder en lysleder?

Jeg er ked af at måtte skuffe dig, men svaret er og bliver NEJ.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 15:39

> manden i telefonen sagde + 1000 kroner for fast IP til et firma
> forbindelse.. Det er jo fed en pris i forhold til teleDK og Cybercity's
120
> tusind kroner årligt for en 8mbit forbindelse.

Tænk lidt over om de 119 tusind kroner til forskel mon ryger lukt i teleDK's
og CC's lomme eller om de bliver brugt på produktet.

> [...]
> installeret systemmet og at man var på nettet.. Det kan jeg ikke heelt
> forstå hvofor der skulle gå så langt tid.

Der er en del ting du ikke helt forstår

> Hvofor de ikke kan gøre det på en
> uge.. De skal jo ikke vente på TeleDK ihvertfald.. men måske er det sådan
> noget med at vente på tilladelse fra kommunen at grave huller i fortovet..

Måske fordi et sådant netværk ikke lige er noget man knalder op.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-06-01 15:47

In article <9g57ut$1j1v$1@news.cybercity.dk>, Charbax wrote:

> jeg har lige snakket med manden i telefonen hos BB, og han siger nu sammen
> med den nyeste gruppe folk i valby har de ca. 1000 kunder..

Svjv har ingen af "kunderne" i Valby nogen forbindelse.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Hate the sin and love the sinner.

Fra : convinius

Dato : 18-09-01 10:46

HEj med jer alle sammen

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ..........man kan ikke få egen fast IP-adresse. -
SHIT en lorte service at få.
Hvad er det for noget...kan man ikke engang tilbyde fast IP adresse.
Hvis de gerne vil tjene penge, skal de da suge pengene til sig. Hold da
op mand.

MVH
Convinius

http://www.kandu.dk/