Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotos fra Digital
Fra : Hans Peter Bech Jens~

Dato : 10-01-06 15:36

Hej Gruppe!

Er her nogen som ved noget om Bilkas kvalitet på 10X15cm billeder fra
digital medie? Farve/kontrast/lys/mørke?
Og hvordan Har Bilka med Reklamation/omkopering af fotos? Jeg kan se at de
pt har en kanon pris på 10X15 foto til
50 øre pr. stk. Men jeg har Hørt at deres billeder skal være meget mørke?

Hans Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-01-06 16:56

"Hans Peter Bech Jensen" <hpbj@mail.dk> wrote in

> 50 øre pr. stk. Men jeg har Hørt at deres billeder skal være meget
> mørke?

Sjovt. Jeg har læst en test engang at de var de bedste og tilmed billigste
på markedet...

Men kan ikke finde testen :(

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-01-06 17:27

"Hans Peter Bech Jensen" <hpbj@mail.dk> wrote in message
> Hej Gruppe!
>
> Er her nogen som ved noget om Bilkas kvalitet på 10X15cm billeder fra
> digital medie? Farve/kontrast/lys/mørke?

Jeg har brugt dem mange gange og altid været tilfreds.

> Og hvordan Har Bilka med Reklamation/omkopering af fotos?

Det ved jeg ikke - har ikke haft brug for det

> Jeg kan se at de pt har en kanon pris på 10X15 foto til
> 50 øre pr. stk. Men jeg har Hørt at deres billeder skal være meget mørke?

Sådan har jeg ikke opfattet dem

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : emj

Dato : 10-01-06 18:10

Hans Peter Bech Jensen skrev:

>Og hvordan Har Bilka med Reklamation/omkopering af fotos? Jeg kan se at de
>pt har en kanon pris på 10X15 foto til
> 50 øre pr. stk. Men jeg har Hørt at deres billeder skal være meget mørke?

Man hører så meget vrøvl, men Bilkas billeder har altid fået gode
resultater i tests.
Jeg fatter ikke, at du ikke bare få lavet nogle få testbilleder og
selv vurderer resultatet.
50 øre pr. styk er så billigt at det ikke er bøvlet værd at spørge
andre, hvad de mener. Det er alligvel dig selv, der skal være
tilfreds.
Hilsen emj

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-01-06 18:48

Hans Peter Bech Jensen wrote:

> Og hvordan Har Bilka med Reklamation/omkopering af fotos? Jeg kan se at de
> pt har en kanon pris på 10X15 foto til
> 50 øre pr. stk.

Ring f.x. og spørg dem

Fra : Rene Krogh

Dato : 10-01-06 19:17

> [...]
> at de pt har en kanon pris på 10X15 foto til
> 50 øre pr. stk. Men jeg har Hørt at deres billeder skal være meget

Til at få fremkaldt ferie billeder, er det hverken bedre eller ringere
end de andre. Man får en masse billeder til billige penge, og
kvaliteten er hæderlig.

Omkring omkopiering / reklamation, skrev de selv sidst jeg læste det,
noget i retning af: Der kan ikke reklameres over forkerte farver, lys
og kontrast. Og det tror ikke er skrevet for sjovt. Jeg prøvede
igennem en række fremkaldelser, at sende det samme test billede med
hver gang, og var noget shokeret over at se hvor meget forskel, der
var i farver, lys og kontrast fra fremkaldelse til fremkaldelse. (Så
meget at en ikke foto interresseret også kunne se det).

Men som sagt, til fremkaldelse af billeder fra ferien og andet, er de
ok, og bruger selv dem til det.

Bemærk, at Bilka, Føtex og mange andre bruger et firma der hedder
CrewColor til fremkaldelse, og det skulle derfor være ligegyldigt om
du bruger det ene eller det andet sted.

mvh
René

It has removed 2779 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Just Me

Dato : 10-01-06 20:02

CeWeColor hedder det...og der blir billederne kørt som de er ...

hvad med at vælge en fotoforetning der manuelt korigerer i billederne ?

vh Mj

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-01-06 20:24

Just Me wrote:
> CeWeColor hedder det...og der blir billederne kørt som de er ...

Er du sikker på, at de "kører dem som de er"? Hvis det er tilfældet
ville et prøvebillede jo være ENS hver gang.

> hvad med at vælge en fotoforetning der manuelt korigerer i billederne ?

Det er jo netp det mange gerne vil være FRI FOR. Jeg vilf.x gerne have
de farver, jeg har brugt tid til at frembringe i mine fotoprogrammer, og
det jeg ser på min kalibrerede skærm. -Ikke det, en farvehandler synes
jeg skal have.

Og hvis du besøger en fotohandler som f.x. JapanFoto, sender de dem til
det samme sted.

Bo //

Fra : Just Me

Dato : 12-01-06 18:39

Kemien står jo ikke ens hver dag så det er svært at få det til at ligne 100
procent....

ja fotoforetninger har noget billigt og så en i god version... de billige
smider vi til CeWe og de andre laver vi selv...

Fra : Kaj

Dato : 11-01-06 10:39

Rene Krogh <rk@ikola.denmark> skrev i en
nyhedsmeddelelse:43c3fa0b$0$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> var i farver, lys og kontrast fra fremkaldelse til fremkaldelse. (Så
> meget at en ikke foto interresseret også kunne se det).

Det er ikke noget nyt. Jeg har nogle billeder liggende, som er adskillige år
gamle - altså lavet efter negativer. Jeg sendte det samme negativ med hver
gang jeg fik lavet nye billeder, og resultatet var forskelligt hver gang.

MVH
Kaj

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-06 21:36

> [...]
> pt har en kanon pris på 10X15 foto til
> 50 øre pr. stk. Men jeg har Hørt at deres billeder skal være meget mørke?

De justerer billederne inden de printer dem, de tilføjer dem ekstra
kontrast, og måske også lidt saturation! - Jeg havde en masse billeder jeg
havde justeret lige som jeg ville have dem, men nogen af de mørke blev ikke
så gode pga. forhøjet kontrast (havde jo selv skruet på den i forvejen)!

Men man skal vist regne med at de fleste justerer billederne!

Men; de har en god reklamations-service, min far fik engang en stak
fremkaldt, og der var småfejl på på fem stykker, resultatet var at han fik
hele molevitten printet om igen, gratis!

Brian

Fra : kirsten lehd

Dato : 11-01-06 01:51

"Hans Peter Bech Jensen" <hpbj@mail.dk> wrote in message
Jeg kan se at de
> pt har en kanon pris på 10X15 foto til
> 50 øre pr. stk.

Jeg har kikket på siden og kan se der står 95 øre, og Fra 200 stk* 50
øre.
Det læser jeg sådan at de første 200 stk koster 95 øre stykket, og
derefter 50 øre....
mvh Kirsten

Fra : Flemming Jensen

Dato : 11-01-06 11:55

kirsten lehd skrev:
> Det læser jeg sådan at de første 200 stk koster 95 øre stykket, og
> derefter 50 øre....

Det er det så ikke ifølge sidens egen prisberegner:
200 stk koster 100 kr. + gebyr, mens 199 stk koster 189,05 + gebyr.

Det er altså ordrer på 200 stk og derover der fås til 50 øre pr.
stk, så det er bare med at lade være med at bestille mellem 100 og
199!