Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nikkor 70-210 lys og billedkvalitet ?
Fra : Jakob

Dato : 06-01-06 13:36

Jeg har købt ovenstående brugt og har lige et par ting jeg gerne vil
have inputs til :0)

Når jeg tester den indendørs med blitz bliver resultatet faktisk ret ok
synes jeg. God skarphed der ser ud til at kunne matche mit 18-70 dx
objektiv.

Men når jeg tager billeder udendørs er resultaterne ikke
tilfredsstillende. Det virker som om at blitzbillederne er noget
skarpere.

Jeg er klar over at udendørsbetingelserne for en ikke lysstærk zoom er
dårlige for tiden og har ikke haft mulighed for at prøve den i andet end
svagt lys i gråvejr. Kan man forvente at dette kan være medvirkende til
de ringe resultater.

Er klar over faldgruberne i dårlig belysning som langsom lukketid, stor
blænde etc, og har da også prøvet lidt med stativ men skal jeg vente med
at fælde "dom" over objektivet til der er taget billeder i solskin ? :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-06 13:46

"Jakob" <nomail@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> blænde etc, og har da også prøvet lidt med stativ men skal jeg vente med
> at fælde "dom" over objektivet til der er taget billeder i solskin ? :0)

Jeg tror du lige skal vente og se. Der er absolut ikke noget at råbe hurra
for udendørs, hvad lys angår lige nu. I mellemtiden kan du jo læse om andres
erfaringer med objektivet her:

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=291&sort=7&cat=28&page=2

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jakob

Dato : 06-01-06 14:54

In article <43be6616$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>, "Claus
Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> says...

> Jeg tror du lige skal vente og se. Der er absolut ikke noget at råbe hurra
> for udendørs, hvad lys angår lige nu.

Du har nok ret :0)

> erfaringer med objektivet her:
>
> http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=291&sort=7&cat=28&page=2

Kender godt omtalerne af objektivet som jo har fået gode anmeldelser til
prisen men det virker også som om det er blevet pænt hypet efterhånden
så jeg var lidt spændt på resultaterne som indtil videre er blandede men
jeg venter med dommen til noget solskin har indfundet sig :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-01-06 13:54

Jakob wrote:

> [...]
> dårlige for tiden og har ikke haft mulighed for at prøve den i andet
> end svagt lys i gråvejr. Kan man forvente at dette kan være

Ja, det er jeg overbevist om. Den performer som de fleste objektiver, hvis
den er blændet en eller to blænder ned - og lysmængden i øjeblikket gør
sandsynligvis også at du må benytte nogle relativt lange lukketider. Og ude
i den lange ende vil jeg helst ikke under 1/250 sek.

Jamen du ved det jo selv. Ja!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 06-01-06 14:51

In article <43be6902$0$8858$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> Jamen du ved det jo selv. Ja!

Følgende er 100% crop fra en rawfil uden sharpening og det synes jeg da
ser hæderligt ud :0)

http://www.bionaut.dk/gallery/index.php?id=142

http://www.bionaut.dk/gallery/index.php?id=141

--