Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Den sidste Kodachrome 25 asa
Fra : Dash-Eight

Dato : 05-01-06 22:15

Hej,

Så kom den sidste Kodachrome 25 asa retur fra fremkaldelse.
Købte en pæn portion i slutningen af 1990'erne. Udløbsdato november 2000. De
sidste ruller levede en omskiftelig tilværelse - mellem fototaske, køleskab,
fryser, skuffer o.a.
Nu - fem år efter udløbsdato - blev den sidste rulle eksponeret og sendt til
fremkaldelse i Schweiz. Vel retur kunne jeg blot konstatere at intet er/var
bedre end en Kodachrome - skrap, rene farver osv.
Ærgerligt at de forlængst er udgået af produktionen...

Hilsner
Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 23:26

"Dash-Eight" <troeholm@post6.telex.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er/var
> bedre end en Kodachrome - skrap, rene farver osv.
> Ærgerligt at de forlængst er udgået af produktionen...

Kodachrome er en unik diasfilm. Selvom den ikke er velegnet i alle
situationer, vil jeg ubetinget udpege den som min favorit. Jeg "skød" også
en 25'er i sommer, og det var en stor fornøjelse at se resultatet, da det
kom ind af brevsprækken.

Joachim