Foto
IBM760 5420
Teil 3020
CF kort
Fra : Svend.P

Dato : 04-01-06 08:48

C F kort.Compact Flash
Kan et C F kort, blive slidt eller på andre måder blive dårlig ?

Jeg får for mange dårlige billeder, både fra mit Canon Power Shot A70, og
fra mit Sony DSC V3.

På forhånd Tak.

S.P.

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-01-06 09:49

In article <43bb7c77$0$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"Svend.P" <svsvede@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Kan et C F kort, blive slidt eller på andre måder blive dårlig ?
>
> Jeg får for mange dårlige billeder, både fra mit Canon Power Shot A70, og

De _bliver_ slidt op. Der er simpelthen et begrænset antal skrivninger.

Fra : JK

Dato : 04-01-06 12:40

On Wed, 04 Jan 2006 09:49:06 +0100, Steen Larsen
<slykking.remove@this.gmail.com> wrote:

>De _bliver_ slidt op. Der er simpelthen et begrænset antal skrivninger.

Mon dog, - har da aldrig set det med computer ram.

John

Fra : Max

Dato : 04-01-06 13:24

Hej

> Mon dog, - har da aldrig set det med computer ram.

RAM til computeren kan jo ikke huske noget, det kan
RAM kort, deri ligger en stor forskel.

Mvh Max

Fra : Jacob

Dato : 04-01-06 20:12

> Hej

> RAM til computeren kan jo ikke huske noget, det kan
> RAM kort, deri ligger en stor forskel.
>
> Mvh Max

den er god nok. det bliver slidt. men kontakterne i kortet bliver slidt
hurtigere end flash rammen. jeg mener at sandisc garanterer mindst 100.000
skrivninger.
så tænk ikke på at det bliver slidt. for det gør de ikke i praksis med
undtagelse af kontakterne.

Jacob

Fra : Max

Dato : 04-01-06 20:58

Hej

> så tænk ikke på at det bliver slidt. for det gør de ikke i praksis med
> undtagelse af kontakterne.

Kontakterne slides ikke ikke i mit kamera da kortet aldrig
tages ud.

Mvh Max

Fra : Jacob

Dato : 04-01-06 22:02

> Hej

> Kontakterne slides ikke ikke i mit kamera da kortet aldrig
> tages ud.
>
> Mvh Max

så slider du nok dit usb stik. vedmindre du har trådløs overførelse.

Jacob

Fra : Henrik Andersen

Dato : 04-01-06 20:18

> De _bliver_ slidt op. Der er simpelthen et begrænset antal skrivninger.

Jeg anvender Kingston kort, og hvis de står ved deres "evighedsgaranti"
skulle den jo være god nok...?

Mvh
Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 04-01-06 16:47

> Kan et C F kort, blive slidt eller på andre måder blive dårlig ?

Ja, jeg har lige haft et 1 GB kort der stod af, det var dog næppe pga.
slitage...
De fleste kort er vist garanteret til 100.000 skrivninger, nogle dog 1 mio.
eller mere!

> Jeg får for mange dårlige billeder, både fra mit Canon Power Shot A70, og
> fra mit Sony DSC V3.

Hvordan dårlige? - Har du prøvet med et andet kort?

Brian

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-01-06 19:17

"Svend.P" <svsvede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>C F kort.Compact Flash
> Kan et C F kort, blive slidt eller på andre måder blive dårlig ?
>
> Jeg får for mange dårlige billeder, både fra mit Canon Power Shot A70, og
> fra mit Sony DSC V3.

Hvis dit kort har fejl vil du ikke kunne læse et givent billede eller hele
kortet. Dine billeder bliver ikke forringet. Dårlige billeder har derimod
mange forklaringer

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-01-06 21:13

"Svend.P" <svsvede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>C F kort.Compact Flash
> Kan et C F kort, blive slidt eller på andre måder blive dårlig ?

Da eneste mekaniske dele der er tale om på kortet er kontakterne/stikket,
kan der ikke blive tale om "slid" på kortet - men derimod opleves der på
nogle få kort parameterændringer som f.eks. giver udslag i kortfejl
manglende læsemulighed af kortet.

Men da de mest brugte kort i dag har "livsgaranti" skulle der jo da ikke
være noget problem at få det byttet, har dog opleveet en forretning som
påstod at kortet skulle repareres, det var så sidste gang de handlede med
mig, man ombytter disse kort.

MVH Hans

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-01-06 21:46

Svend.P wrote:
> C F kort.Compact Flash
> Kan et C F kort, blive slidt eller på andre måder blive dårlig ?
>
> Jeg får for mange dårlige billeder, både fra mit Canon Power Shot A70, og
> fra mit Sony DSC V3.

Dårlige billeder, der skyldes over/underbelysning, manglende
kontrast/skarphed eller andet, kommer ikke fra kortet, men fra kamera
eller operatør.

Kortet kan blive slidt på flere måder:

stød slag, vibrationer: Typisk 2.000g for normale kort. Dette forekommer
ikke i fredstid, med et almindeligt kamera.

Brugt for mange gange: normalt (for industri kort): 2.000.000 ganges
sletning/skrivning. Med 300 billeder pr kort, svarer det til 600 mill
billeder (hvis du fylder kortet helt op hver gang). Overvej lukkerens
levetid, før du skifter kort. Eller måske din egen alder. konsumkort
lever måske kun til 60 mill billeder.

Stikket kan slides op rent mekanisk, og der regner man normalt med
10.000 ind/udtrækninger. Hvis du tømmer det een gang pr dag, lever
stikket kun lidt UNDER 30 år.

Fugt og mekaniske påvirkninger er når alt kommer til alt, den største
faktor, hvis du ønsker at aflive et CF kort.

Bo //