Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket fotopapir til en Canon Pixma IP420~
Fra : Gaffa

Dato : 03-01-06 10:01

Hvilket A4 papir udover originalpapir fra Canon kan I anbefale til en
CanonPixma IP4200/5200, hvor jeg primært vil have fokus på s/h billeder ?
Gerne så økonomisk som muligt.

hilsen
Gaffa

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 03-01-06 11:45

Gaffa wrote:
> Hvilket A4 papir udover originalpapir fra Canon kan I anbefale til en
> CanonPixma IP4200/5200, hvor jeg primært vil have fokus på s/h billeder ?
> Gerne så økonomisk som muligt.

Jeg bruger selv papir fra http://tpi-danmark.dk/produkter.php?kat=13 til
min IP4000. Jeg lavede et par test da jeg fik det første gang, mod canon
eget (vist det dyreste, der kom med i 5 ark med printeren) og der var
det ikke til at se forskel.
Jeg både prøvet det blanke og det matte, og er fuldt tilfreds -især
fordi det jo er langt billigere :)

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-01-06 12:13

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> [...]
> til min IP4000. Jeg lavede et par test da jeg fik det første gang,
> mod canon eget (vist det dyreste, der kom med i 5 ark med printeren)

Det kan jeg helt klart også anbefale - det bruger jeg også med godt resultat
i en Pixma IP4000.

Jeg har også prøvet flere andre - Agfa, Kodak m.fl. var noget skidt i
Pixma'en - HP var rimelig men ikke perfekt - men Verbatim og Ilford gav
udmærkede print også.

Det er så i en Pixma IP 4000......

Jan

Fra : Mogens Hansen

Dato : 03-01-06 20:14

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> wrote in message

> [...]
> eget (vist det dyreste, der kom med i 5 ark med printeren) og der var det

Jeg prøvede lige deres 10x15 cm ultra high højglans 270g papir og
sammenlignede med Canon PP-101 Photo Paper Plus (Canon næst bedste) på en
IP4200.
Ensartede flader som f.eks. himmelen står mere jævnt med TPI papiret end med
Canon papiret, men detaljer mindre skarpt.
TPI er bestemt udemærket, men når jeg kigger grundigt efter syntes jeg bedst
om Canon papiret - men forskellene er små.
Når jeg har sammenlignet Canon PP-101 med Canon PR-101 Photo Paper Pro,
syntes jeg at PR-101 er bedst.
Iøvrigt er TPI 10x15 cm papiret lidt mindre end Canon papiret, som faktisk
er 4x6 tommer.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : E.M.

Dato : 03-01-06 12:48

"Gaffa" <Xplw@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket A4 papir udover originalpapir fra Canon kan I anbefale til en
> CanonPixma IP4200/5200, hvor jeg primært vil have fokus på s/h billeder ?
> [...]

Jeg kan ikke sige så meget om S/H, men til farvefotos kan jeg anbefale papir
fra Sihl, det giver stort set lige så gode resultater på en IP 5200 som
originalt Canon pro papir, men til en brøkdel af prisen, det forhandles
bl.a. af Aldi, desværre har de ikke papiret hele tiden, så det er med at
sikre sig en god stak når de har det.

Mvh. E.M.

Fra : Jacob

Dato : 03-01-06 18:42

> [...]
> Hvilket A4 papir udover originalpapir fra Canon kan I anbefale til en
> CanonPixma IP4200/5200, hvor jeg primært vil have fokus på s/h billeder ?

illford skulle lave noget ret godt papir til s/h.

Fra : Old-CAT

Dato : 03-01-06 21:00

Hej gaffa

Jeg har købt en IP 5200R og det eneste hvor farver osv. er i top (også SH)
er ved Canons egne papirer

Jeg har prøvet en række andre papirfabrikater men har opgivet. Det er noget
med at canons dye ink ikke kan med andre papir typer.

Hvis du finder ud af anden må du da godt sende mig et "vink"

Iøvrigt kan man pt kun bruge Canons org. blæk patroner

Claus

Fra : Gaffa

Dato : 03-01-06 22:02

Hej Claus,

Tak for dit input. Hvorfor er det lige at man p.t. kun kan bruge Canons egne
originale patroner ? Jeg ser da masser af tilbud på ikke-originale patroner
til IP5200 på nettet ???

Hilsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-01-06 22:50

Gaffa wrote:
> Tak for dit input. Hvorfor er det lige at man p.t. kun kan bruge
> Canons egne originale patroner ? Jeg ser da masser af tilbud på
> ikke-originale patroner til IP5200 på nettet ???

Hvor ?

Til IP4000 og IP5000 kan man købe masser af steder.

Men til IP4200 og IP5200 har jeg ikke set dem endnu ?

Men det skulle være muligt at genfylde dem og på en eller anden måde snyde
chippen ?

Jan

Fra : Gaffa

Dato : 04-01-06 06:30

Du har nok ret. Jeg har kun set patroner til IP4000/5000 men ikke
IP4200/5200. Gik blot ud fra at det var samme patroner idet det er samme
nummerserie. Øv ...

Hilsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-01-06 11:59

Gaffa wrote:
> Du har nok ret. Jeg har kun set patroner til IP4000/5000 men ikke
> IP4200/5200. Gik blot ud fra at det var samme patroner idet det er
> samme nummerserie. Øv ...

Nej - de er ikke ens - dem til IP4200 og IP5200 har fået undbygget en chip -
og fås indtil videre kun origiale til omkring 100 kr pr stk.

Til IP4000 og IP5000 kan man få ikke-originale til under 10 pr stk

Så IP4000 og IP5000 er "guld" værd, hvis du skulle falde over et lille lager
et sted

Jan

Fra : E.M.

Dato : 04-01-06 17:05

> Nej - de er ikke ens - dem til IP4200 og IP5200 har fået undbygget en
> chip - og fås indtil videre kun origiale til omkring 100 kr pr stk.

Printmore.dk sælger dem til omkring 90 kr.

Mvh. E.M.

Fra : Jacob

Dato : 04-01-06 20:15

> [...]
>
> Til IP4000 og IP5000 kan man få ikke-originale til under 10 pr stk
>
> Så IP4000 og IP5000 er "guld" værd, hvis du skulle falde over et lille

Her må jeg rette dig.
Ja de har en chip indbygget. og jo den detekterer mængden af blæk. men den
forhindrer dig ikke i at genfylde dem da den netop kun detekterer mængden af
blæk.
jeg har set de orginale patroner til 68kr på nettet. dertil kommer så fragt.

Jacob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-01-06 21:38

Jacob wrote:
> Ja de har en chip indbygget. og jo den detekterer mængden af blæk.
> men den forhindrer dig ikke i at genfylde dem da den netop kun
> detekterer mængden af blæk.

OK - der var bare skriveri på et tidspunkt, om at nu var det endelig
lykkedes nogle at få det til at virke, men jeg har "kun" selv en IP4000, så
jeg har ikke interesseret mig så meget for det.

> jeg har set de orginale patroner til 68kr på nettet. dertil kommer så
> fragt.

Ja - de kommer vel efterhånden ned i pris, og på et tidspunkt, så kommer der
vel også uoriginale til endnu billigere penge.....

Jan

Fra : Jacob

Dato : 04-01-06 22:59

> [...]
>
> Ja - de kommer vel efterhånden ned i pris, og på et tidspunkt, så kommer
> der vel også uoriginale til endnu billigere penge.....

Forhåbentligt ikke.
prisen på orginal patronerne skulle gerne falde så meget at der ingen ide er
i at lave dem uorginalt. måske et system ala nigeria. hvor der står en stor
beholder med blæk i ved siden af printeren og så slanger direkte ned i
patronerne. (set på en blæk hjemmeside)
Personligt syntes jeg at der er alt for meget crap på markedet. Man skulle
kunne stille producenterne til ansvar for at deres blæk ikke ødelækker
printeren ved at stoppe hovedet til eller lignende.

jacob

Fra : michael bs

Dato : 06-01-06 21:03

> Til IP4000 og IP5000 kan man få ikke-originale til under 10 pr stk
>
> Så IP4000 og IP5000 er "guld" værd, hvis du skulle falde over et lille
> lager et sted
>
> Jan

Jeg så en canon ip4000 i Fona i dag, så umulig at opdrive er de ikke.
mvh Michael