Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ønsker et godt råd om køb af camera
Fra : Co@ch [4130]

Dato : 31-12-05 11:57

Hej

Jeg har et digital kamera og det ta'r altså nogle elendige aftenbilleder.
Alt hvad det kamera ta'r med blitz er ret dårligt.

Men hvilke mærke og model skal jeg kigge efter når jeg her til januar
udsalget skal ud og kigge efter nyt kamera?

Hvordan ser jeg ud fra specifikationerne om kameraet er god til blitz
billeder?
Hvad er det jeg skal kigge efter?

Jeg blev anbefalet Olympus 600, er det godt?

Jeg risikerer at stå i samme situation, hvis jeg ikke får lidt råd fra Jer
eksperter.

mvh
Og Godt Nytår
Bri@n

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-12-05 12:04

Co@ch [4130] wrote:
> Hvad er det jeg skal kigge efter?

Først og fremmest den rigtige gruppe

Den hedder

til den slags spørgsmål.

Jan

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 31-12-05 13:08

> Først og fremmest den rigtige gruppe
>
> Den hedder

> til den slags spørgsmål.
>
> Jan

Jeg vidste ikke den fandtes...jeg futter over i den. Takker

mvh
Bri@n

Fra : HKJ

Dato : 31-12-05 12:26

Co@ch [4130] wrote:
> Hvordan ser jeg ud fra specifikationerne om kameraet er god til blitz
> billeder?

Alle kamera er generelt dårlige til blitz billeder.
Det store problem er at lyset falder med kvadratet på afstanden. Det
giver den praktiske virkning at blitzen kun belyser korrekt på en
afstand, alt der er tættere på bliver overbelyst og alt der er længere
fra bliver underbelyst.

Dette problem ses MEGET tydeligt hvis du fotograferer et (langt) bord
med folk rundt om. Dem tæt på er helt hvide pga. overbelysning og dem i
den fjerne ende af bordet sidder i mørke.

> Hvad er det jeg skal kigge efter?

En løs blitz eller kamera der kan tage billeder uden blitz.