Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fjernudløser (og stativ) til A70 findes de~
Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 29-12-05 21:34

Kære gruppe

Jeg har et Canon PowerShot A70, som jeg gerne (om muligt) vil bruge
til noget bog-affotografering uden blitzlys. Jeg får derfor brug for
et stativ og især en form for tråd- eller fjernudløser, så jeg ikke
ryster apparatet under optagelsen. A70 er forlængst udgået af
handelen, og jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det lader sig gøre at
koble nogen form for fjernudløser til det. Dens pauvre manual synes
ikke at forholde sig til muligheden af at have brug for sådan en
tingest. Som eventuel førstegangstilbehørskøber vil jeg også gerne
høre om der findes et billigt, men dog pålideligt, let stativ som
passer til ovenstående apparats gevind (ca 5 mm).

--
Med venlig hilsen, på forhånd tak
Lars Erik Bryld

Fra : Jens Christensen

Dato : 29-12-05 22:48

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> wrote in message
> [...]
> høre om der findes et billigt, men dog pålideligt, let stativ som
> passer til ovenstående apparats gevind (ca 5 mm).

Hej!

Du kan benytte din computer som fjernudløser vha. det program, der fulgte
med dit kamera...
Alternativt kan du jo bare bruge selvudløser med 3 eller 10 sek forsinkelse
(mener det er 3 og 10 man kan vælge imellem), så får du ingen rystelser i
hvert fald.
Mht. stativ ved jeg ikke hvad der passer dig bedst, men ved da at det er et
alm. stativ-gevind der sidder på det, så det er ikke noget problem at finde
et stativ der passer til.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 31-12-05 13:46

Scripsit Jens Christensen:

> [...]
> det er et alm. stativ-gevind der sidder på det, så det er ikke
> noget problem at finde et stativ der passer til.

Stativet skal være så højt at det kan fotografere op over et
almindeligt skrivebord, men ikke nødvendigvis højere. Det ville være
perfekt, hvis der også var en mulighed for at fotografere lige nedad
(altså bøger som lå opslået fladt). Det regner jeg nu ikke med
findes. Der skal naturligvis helst være tale om et stativ i
overraskende god kvalitet til prisen.

Det var ærgerligt, at man nok ikke kan få en gammledags
tråd-fjernudløser, for jeg forestillede mig egentlig der godt kunne
være lidt eftersving i apparat+stativ ved brug af selvudløseren, hvis
lukketiden virkelig kom op.

Undskyld dette indlæg ikke kom i indkøbsgruppen, men den fører min
udbyder øjensynlig ikke.

Lars Erik Bryld

Fra : cr

Dato : 31-12-05 14:10

Lars Erik Bryld wrote:
> [...]
> (altså bøger som lå opslået fladt). Det regner jeg nu ikke med
> findes. Der skal naturligvis helst være tale om et stativ i

Et stort stativ fra gulvet, rækker ikke langt, et lille på bordet, kan
faktisk dække over hele bordet.!

> [...]
> tråd-fjernudløser, for jeg forestillede mig egentlig der godt kunne
> være lidt eftersving i apparat+stativ ved brug af selvudløseren, hvis

Udløserknappen er en 2-trins elektrisk kontakt, at den føles og siger
klik er bare for at fortælle, at det er et kamera du har mellem
fingerne. Med selvudløseren er det en komputer der slutter kontakterne i
rigtig rækkefølge, sætter du en tråd-fjernudløser på, tilføjer du noget
mekanisk, der uvægerlig vil spolere det rolige elektriske. Samt du
sikkert misser halvvejs trykket.

> Undskyld dette indlæg ikke k
> Undskyld dette indlæg ikke kom i indkøbsgruppen, men den fører min
> udbyder øjensynlig ikke.

Opdater din news gruppe liste

cr

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 01-01-06 14:32

Scripsit cr:

> Et stort stativ fra gulvet, rækker ikke langt, et lille på bordet,
> kan faktisk dække over hele bordet.!

Nu er der også nogen gange tale om at kameraet skal kunne
affotografere en mikrofilmskærm på bordet, og der vil sjældent være
plads til et stativ også.

Men hvis en lille bordmodel er bedst til bøger, findes der så nogen,
der kan "se nedad", sådan som jeg efterlyser - eller er det noget, som
alle stativer kan?

Og er der nogen som har nogle konkrete forslag til hvor man køber
sådanne ting mest fordelagtigt? (ja, undskyld - men jeg er helt blank
på markedet...)

> [...]
> tilføjer du noget mekanisk, der uvægerlig vil spolere det rolige
> elektriske. Samt du sikkert misser halvvejs trykket.

Jeg har affundet mig med selvudløsning, når man nu er nødt til det.
Mit næste kamera skal nu være modtagelig overfor en af de små trådløse
sager, tror jeg.

> Opdater din news gruppe liste

God ide og hermed gjort med FUT til indkøbsgruppen.

Lars Erik Bryld