Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Smalfilm til DVD
Fra : Jakob Hansen

Dato : 29-12-05 12:42

Jeg har 17 ruller gamle smalfilm, som jeg gerne vil have over på DVD.

Jeg har fra fundet et par link fra tidligere indlæg:

http://www.smalfilm.dk/
http://www.videocafeen.dk/

Jeg kan se at prisen nok bliver omkring 1000-20000 kroner, og det er ok. Har
I nogle erfaringer med ovenstående butikker - eller andre I kan anbefale (I
københavnsområdet)?

Jakob

Fra : Max

Dato : 29-12-05 12:58

Hej Jakob

> Jeg har 17 ruller gamle smalfilm, som jeg gerne vil have over på DVD.
> I nogle erfaringer med ovenstående butikker - eller andre I kan anbefale
(I

Jeg kender ikke nogen af de omtalte firmaer, men jeg har set en del
af det arbejde der laves med smalfilm og det er ikke alt sammen
der er lige godt. Nu ved jeg ikke hvilken tilstand dine film er i, men
mange gange er opgaven noget der kan gøres en gang, på mange
gamle smalfilm ryger perforeringen nemlig ved mødet med fremviseren
og så er der ingen mulighed for at gentage optagelsen.

Mvh Max

Fra : Jakob Hansen

Dato : 29-12-05 13:47

> Jeg kender ikke nogen af de omtalte firmaer, men jeg har set en del
> af det arbejde der laves med smalfilm og det er ikke alt sammen
> der er lige godt.
Ok, så håber jeg der er nogle her i gruppen der kan give en god anbefaling.

> [...]
> gamle smalfilm ryger perforeringen nemlig ved mødet med fremviseren
> og så er der ingen mulighed for at gentage optagelsen.
Ja det ville jo være brandærgeligt. Jeg har netop fået fat i gamle
optagelser, som jeg troede var forsvundet, fra min tid som knægt i 70'erne.

.... I øvrigt er det prislejet 1000-2000 der er iorden. Op til 20000 bliver
lige krads nok

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-06 21:17

Jeg har brugt www.smalfilm.dk een gang. Hurtig levering og god kvalitet.
(så god som den bliver med 35 år gamle smalfilm). Deres prisudregnings
tabel ramte ret præcist, dog tilkom der et gebyr på 10,- fordi en af
filmene var knækket.

Fra : Kenneth

Dato : 01-01-06 23:23

> [...]
>
> Jeg kan se at prisen nok bliver omkring 1000-20000 kroner, og det er ok.
> Har I nogle erfaringer med ovenstående butikker - eller andre I kan

Jeg har også brugt www.smalfilm.dk og synes at resultatet blev godt. Der var
nogle scener fra Knuthenborg, optaget i 1980, tror jeg. De var dælme klare
og flotte på DVDen.

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Jakob Hansen

Dato : 23-01-06 14:52

"Jakob Hansen" <megwin@nejtaktilspam.mail.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kan se at prisen nok bliver omkring 1000-20000 kroner, og det er ok.
> Har I nogle erfaringer med ovenstående butikker - eller andre I kan

Jeg har nu fået overspillet mine smalfilm til dvd. Jeg brugte
www.smalfilm.dk, som også hedder www.videopro.dk og har hjemme i Herlev,
Kbh. Prisen for 17 stk. 4 minutters smalfilm overspillet til DVD blev lige
omkring 900 kroner. Kvaliteten er fin, det er faktisk bedre end jeg husker
det fra den gamle fremviser. Fin service og information. Leveringen tog ca.
10 dage, oplyst fra start.

Jakob