Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto med InfanView
Fra : oz3jbp

Dato : 27-12-05 12:46

foto med InfanView.

Jeg har mange foto som jeg gerne vil ændre størrelse på
fra 3264x2448 Pixels til 640x480 Pixels til hjemmeside.

når jeg bruger funktionen Batch men InfanView
bliver de i en meget dårlig kvalitet.
samme måde som hvis jeg med et billede 3264x2448
bruger - Zoom Out.
eller i Adobe Photoshop vises billede i f.eks. 16,7 %

men hvis jeg ændre størrelse manuel i InfanView ved hver billede
til f.eks. 640x480 Pixels bliver det i en god kvalitet,
men det var ikke det ville, jeg vil god kunne gøre det
med flere billede ad gangen.

Er der nogen der har en lysning på det?

Jørgen

Fra : Ped

Dato : 27-12-05 13:37

oz3jbp skrev:
> [...]
> til f.eks. 640x480 Pixels bliver det i en god kvalitet,
> men det var ikke det ville, jeg vil god kunne gøre det

Hej,

Jeg har selv brugt programmet og funktionen mange gange, og har ikke
været ude for det problem. Men står "Options" rigtigt? Nede ved siden af
"Output format" er der to knapper, "Options" og "Set advanced options" -
har du været inde og kigge der? Under "Options" kan du vælge "Save
quality" (min er 80%) samt vælge nogle andre options (checkmærke i alle
tre der begynder med "Keep..."). Under "Set advanced options" er der i
min checkmærke i "Use resample function (better quality)" og ellers
ingen andre settings end billedstørrelsen.

Prøv at eksperimentere lidt med de forskellige settings - ellers skriv igen.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : oz3jbp

Dato : 27-12-05 14:18

Tak for hjælpe, jeg har fuldt dine anvisninger,

der mangle et flueben i "-Under "Set advanced options" er der i
"Use resample function (better quality)-"

nu virker det som det skal,
stort TAK

Jørgen