Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q:Nikon Coolpix 4500 med Nikon speedlight ~
Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 21:37

Hej

Som der står i overskriften.
Er det muligt at få en Nikon Speedlight SB-600 til at køre slave med en
Nikon Coolpix 4500, så jeg kan slippe for den lede ledning mellem flashen og
kameraet?

Jeg har prøvet at sætte flashen til at køre slave, men så skal jeg vælge
hvilken kanal og gruppe, og det kan jeg ikke definere på en Nikon Coolpix
4500

Er der nogen der kender til det om det kan lade sig gøre, og i så fald
hvordan....

Jeg googler videre, dette link viser hvordan jeg bruger flashen.
http://www.kenrockwell.com/nikon/sb600.htm
og dette kameraet
http://www.shortcourses.com/guides/nikon/4500guide.pdf

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 22:34

....et udvidet spørgsmål.

Kan jeg sætte en wireless hot shoe flash sync adapter på flashen, så den
opfanger det flash som bliver affyret fra kameraet?

http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7574971256&ssPageName=MERC_VIC_ReBay_Pr4_PcY_BID_IT

Sådan en dims?

Fra : Kaj

Dato : 27-12-05 10:37

Flindt <info[at]kasperflindt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:43b061ca$0$100$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
>
> Kan jeg sætte en wireless hot shoe flash sync adapter på flashen, så den
> opfanger det flash som bliver affyret fra kameraet?

Kan sådan en udløser ikke købes herhjemme mere? Jeg har én som jeg har haft
i mange år. Den sættes fast i kablet på den flash, som skal udløses, og har
altid virket upåklageligt. Jeg har ikke prøvet den med mit digitale kamera,
men jeg kan da ikke forestille mig, at den ikke skulle virke. Hama plejer at
have den slags.

MVH
Kaj

Fra : HKJ

Dato : 26-12-05 23:31

Flindt wrote:
> Er der nogen der kender til det om det kan lade sig gøre, og i så fald
> hvordan....

Jeg tror kun at det er Nikon SLR kamera som kan fjernstyre en SB600.

Men en SB800 i SU4 A mode burde kunne gøre det.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 09:59

> Men en SB800 i SU4 A mode burde kunne gøre det.

Ja jeg ved at sb800 kan.

Forhandleren på den lille wireless adapter fra ebay siger at med sådan en på
flashen, vil den kunne udløses når kamera flashen går af. Jeg prøver sådan
en. Den er lidt billigere end et andet kamera eller en SB800

Jeg skriver lige om det virker når den kommer med posten.....

Fra : HKJ

Dato : 27-12-05 10:18

Flindt wrote:
> Forhandleren på den lille wireless adapter fra ebay siger at med sådan en på
> flashen, vil den kunne udløses når kamera flashen går af. Jeg prøver sådan
> en. Den er lidt billigere end et andet kamera eller en SB800

Den svarer nok til en SU4 i manuel mode, dvs. flashen fyrer med fast
lysstyrke. Du er så nød til at skyde et par test billeder og manuelt
justerer styrken/afstanden på flashen indtil du får korrekt belysning.

Fra : Pepe

Dato : 27-12-05 01:43

Hej ,
Du behöver en blixtsko som heter AS-E900 från Nikon.
Här kan du läsa allt om Nikon CoolPix 950 - 4500 vad gäller blixtar.
http://www.panix.com/~donwiss/flashfaq.html#flash

Pepe