Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kompakt digicam til max 2000,- ?!
Fra : Anders

Dato : 25-12-05 13:15

Hej

Da Nikons D70s er UMULIG at opdrive er jeg nødsaget til at købe mig et
kompakt kamera indtil jeg kan få fingrene i DSLR'et. Jeg skal til alperne
denne skisæson og det kan jeg ikke nænne at gøre uden et kamera. Så i mangel
af bedre skal jeg have anskaffet mig et lillle kompakt kamera
- på +5 Mpix
- maxpris = ca. 2000 kroner
- 3-4 x optisk zoom
- til SD-kort
- god batterilevetid
- robust gerne vejrbestandigt
- skal tage gode skarpe billeder

Er der nogle som har nogle idéer til et kamera der opfylder disse krav,
eller er jeg for krævende ?

Mvh Anders

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-12-05 13:52

"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle som har nogle idéer til et kamera der opfylder disse
> krav, eller er jeg for krævende ?

Canons A-serie.

Du spørgsmål har forresten bedre chancer for besvarelser ovre i
dk.fritid.foto.indkoeb.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-12-05 22:33

> [...]
>
> Canons A-serie.
>
> Du spørgsmål har forresten bedre chancer for besvarelser ovre i

Øh - hvorfor vælge A-serien når du kan få Ixus 30 til den pris ?
Jeg ved godt du "kun" får 3,2 Mpix, men skal du printe meget over A3?
Hvis ikke spilder du let temmeligt meget lagerplads på unødvendigt store
filer.
Købte selv et i sommers til afløsning for min gamle Ixus 300 - halv tykkelse
+ halv vægt + megethurgtigere i brug.
Og A3 print får du _ikke_ bedre selv om du går op i højere opløsning. Kan
dit "fremkalderfirma" ikke levere 10x15 i topkvalitet ud fra dine - selvf -
skarpe optagelser i 2 Mpix - så skod dem!
Og Ixus 30-40 og 50 er absolut i lommevenlig størrelse (de har samme hus).

Mit gamle Nikon har jeg forresten aldrig været særlig imponeret af mht
farveholdning - kan absolut bedre lide Canon's - eller Olympus.

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Knud Iversen

Dato : 25-12-05 14:27

"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Da Nikons D70s er UMULIG at opdrive

Den er da på lager her
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100996&menuid=1413&level=1
Mvh Knud

Fra : Anders

Dato : 25-12-05 16:03

> Den er da på lager her
> http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100996&menuid=1413&level=1
> Mvh Knud

Hej Knud

Ja, det undrer mig lidt. I tyskland er der ikke mange steder det er på lager
på grund af problemet med batteriet der overopheder. Så undrer mig lidt over
at det kan fås på photoshop, skriver lige til dem.

Ville helst købe hos Technikdirekt.de pga at man sparer cirka 1000,-

/anders

Fra : Knud Iversen

Dato : 25-12-05 21:43

"Anders" skrev

> Ville helst købe hos Technikdirekt.de pga at man sparer cirka 1000,-
>
> /anders
Jo men sparer du ikke ca 100,- i porto hos photoshop, samt får en dansk
manual med i prisen.
Det er nok bedst at stoppe her, når nu det hører under dk.fritid.foto.indkob
Mvh Knud

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-12-05 21:00

Anders wrote:
> [...]
> - robust gerne vejrbestandigt
> - skal tage gode skarpe billeder
>
> Er der nogle som har nogle idéer til et kamera der opfylder disse krav,

Prøv at spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 26-12-05 21:27

In article <43B04BA4.1050302@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

Hvorfor prøver du ikke at få fat i et brugt det skulle da være muligt nu
hvor d200 er kommet på banen.

--
Venlig hilsen

Jakob