Foto
IBM760 5420
Teil 3020
digitalt videokamera???
Fra : Mus

Dato : 22-12-05 10:19

Ved ikke om det er her jeg skal spørge.

Men hvad kan i evt anbefale.

Det skal primært bruges til at optage vores lille datter på 9 mdr.

Kender ikke så meget til videokameraer. Men prisen må max være 5000 kr og
helst noget under denne pris.

LN

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 22-12-05 12:33

On Thu, 22 Dec 2005 10:19:29 +0100, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

>Ved ikke om det er her jeg skal spørge.

Den rette gruppe er egentlig dk.teknik.tv+video

>Men hvad kan i evt anbefale.

Tænk havde en test i det seneste nummer, hvor Panasonic NV-GS 150
toppede listen. NV-GS 250 blev nr. 2, NV-GS 75 blev nr. 3 og NV-GS 35
blev nr. 11 af de 22 testede kameraer - der også talte mærker som
Canon, Sony, JVC og Samsung

Samme modelserie har fået flere gode anbefalinger af brugere i
ovennævnte gruppe samt i diverse anmeldelser, som du kan finde rundt
omkring på nettet

I en test af 4 af markedets billigste DV-kameraer (ca. 2.500 kr.) i
Komputer for Alle for nylig scorede Panasonics NV GS-17 topkarakter.

>Det skal primært bruges til at optage vores lille datter på 9 mdr.

>Kender ikke så meget til videokameraer. Men prisen må max være 5000 kr og
>helst noget under denne pris.

Kan godt lade sig gøre.
Tænks vinderkamera koster godt nok lige over 5.000 kr. (5.326 kr. på
Bilderjoker.de) og så skal du måske også bruge du et par hundrede
kroner på et firewirekort til computeren så du kan redigere
optagelserne. Men så er du også rigtig godt kørende. Og mindre kunne
måske gøre det, f.eks. koster 2-eren i testen , NV-GS 75, 3.834 kr. i
samme firma.

Fra : Ricky

Dato : 23-12-05 17:06

jubija@yahoo.dk wrote:

> [...]
> optagelserne. Men så er du også rigtig godt kørende. Og mindre kunne
> måske gøre det, f.eks. koster 2-eren i testen , NV-GS 75, 3.834 kr. i

Hej!

Skriver de noget om hvem der har udført testen? Jeg ligger nemlig inde
med en tysk test fra http://www.stiftung-warentest.de. Samme top 3
(Panasonic) og de har testet netop 22 Mini-DV og så nogle med
alternative medier. Testen er fra nov.2005.

Mvh
Ricky

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-12-05 19:21

On Fri, 23 Dec 2005 17:06:05 +0100, Ricky <sletrni@dettevricky.dk>
wrote:

> [...]
>(Panasonic) og de har testet netop 22 Mini-DV og så nogle med
>alternative medier. Testen er fra nov.2005.

Det er samme test