Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Canon Ixus 750
Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-12-05 14:26

Hej NG,

Jeg overvejer at købe ovenstående kamera og har i den forbindelse brug
for lidt hjælp til køb af udvidelseskort. Ixus 750 benytter SD kort, men
der er kæmpe forskel på de forskellige typer, både når det gælder
hastighed, størrelse og pris.

Jeg overvejer et kingston 1gb kort, pris 367,-. Det er jo billigt men
spørgsmålet er om det så er godt.

Har I nogle erfaringer med SD kort som I kan give videre? Evt. hvilke er
gode at købe, hvilke man skal undgå osv.

Jeg ved der er stor forskel på hastighed af dem, så hvilke skal man gå
efter?

På forhånd tak.

Mvh
Mikael Schøler

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-12-05 14:44

Mikael Schøler skrev:

> Jeg ved der er stor forskel på hastighed af dem, så hvilke skal man
> gå efter?

Uden at kende alle typer kort i detaljer
må det generelt antages, at hvis producenten
ikke praler med hastigheden, er hastigheden
ikke noget at prale af
Hvis du har tænkt dig at benytte kameraets
videofunktion, skal du satse på så hurtige
kort som muligt.
Kingston har en liste over kort de anbefaler
til kameraet:
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/modelsinfo.asp?SysID=25931&
mfr=Canon&model=Digital+IXUS+750&Sys=25931-Canon-Digital+IXUS+750&distri
butor=0&submit1=Search

Peter Schrøder

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-12-05 19:32

Peter Schrøder wrote:

> [...]
> http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/modelsinfo.asp?SysID=25931&
> mfr=Canon&model=Digital+IXUS+750&Sys=25931-Canon-Digital+IXUS+750&distri

Jeg havde faktisk ikke videofunktionen i mente, men mere det at skulle
lagre 7mb store billeder på kortet når man tager billeder. Men det har
måske ikke så meget at sige?

Mikael

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-12-05 08:36

Mikael Schøler skrev:

> Jeg havde faktisk ikke videofunktionen i mente, men mere det at
> skulle lagre 7mb store billeder på kortet når man tager billeder. Men
> det har måske ikke så meget at sige?

Hmmm. Så vidt jeg umiddelbart kan se gemmer
kameraet kun i JPG. Det giver jo noget mindre billedfiler,
antagelig max 2MB. Og jo, det vil kunne mærkes med
et meget langsomt kort.
Et superhurtigt korts hastighed kan, på den anden side,
måske heller ikke udnyttes fuldt ud af kameraet.
Canon specificerer ikke hvilke krav man skal stille
til kortet.

Peter Schrøder

Fra : Mikael Schøler

Dato : 21-12-05 11:21

Peter Schrøder wrote:

> Hmmm. Så vidt jeg umiddelbart kan se gemmer
> kameraet kun i JPG. Det giver jo noget mindre billedfiler,
> antagelig max 2MB. Og jo, det vil kunne mærkes med
> et meget langsomt kort.

Ah ok. Jeg troede bare filerne var større.

> Et superhurtigt korts hastighed kan, på den anden side,
> måske heller ikke udnyttes fuldt ud af kameraet.
> Canon specificerer ikke hvilke krav man skal stille
> til kortet.

Det er også derfor jeg har tøvet idt med bare at købe de billigste. Men
det link du gav mig, var ret godt. Der er da en type SD kort som er
hurtigere end standard og ikke så meget dyrere.

Jeg takker for hjælpen :)

Mikael