Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 170-500
Fra : Martin

Dato : 13-12-05 22:55

Jeg skal muligvis en længere tur til Tanzania til april 2006 og har flg.
udstyr:
EOS 20D med Sigma 18-50 F2.8 EX DC samt Canon EF 70-200 F4 L

Jeg påtænker at investere i Sigmas 170-500 F5-6.3 APO Aspherical RF til evt.
safariture.

Er der nogle erfaringer her i gruppen med denne linse - der er set på
edbpriser til 5800 incl. moms.
Jeg kan desværre ikke finde den på fredmiranda.com

Martin

Fra : Alex W

Dato : 14-12-05 11:33

> [...]
> edbpriser til 5800 incl. moms.
> Jeg kan desværre ikke finde den på fredmiranda.com

Hej Martin

Prøv at kig på Bigma (Sigma 50-500 f:4-5.6 (6.3) APO) Det er et fremragende
objektiv- gennem hele zoomområdet.
Kontrasten er høj. Jeg har for sjov brugt det til en kaffereklame sammen med
en Tamron 90mm Macro objektiv.. og jeg skulle ind på EXIF for at konstatere
hvad der var hvad.. Jeg kunne ikke umidbart se forskel ... Optagelsen var
lavet med flashanlæg og nedblændet til f11- 16. Afstand til objekkter
(kaffekop kaffebønner) 1½ - 2 meter .
Det er godt klaret af en zoom .. at kunne lave billeder der næsten modsvarer
en prime.

Jeg har nu mest brugt objektivet til fuglefotografering.
Jeg gav omkring 6.500,- for det hos www.technikdirect.de

/Alex W

Fra : Erik W.

Dato : 15-12-05 16:58

"Alex W" <alex@(slet)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at kig på Bigma (Sigma 50-500 f:4-5.6 (6.3) APO) Det er et
fremragende
> objektiv- gennem hele zoomområdet.

Jeg er helt enig. Jeg har selv haft en Bigma, og det er den bedste optik jeg
har haft. - hvis man tager alle aspekter med. Den er kommet i en ny udgave
med nye coatings som er optimeret til DSLR.
http://kortlink.dk/technikdirekt/29dz

Mvh Erik