Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Site hvor man kan sammenligne på tværs af ~
Fra : go@godtesen.dk

Dato : 12-12-05 17:46

Hej
jeg har netop skildt mig af med mit gamle Powershot G1 kamera og er nu
på udkig efter nyt. Jeg tror jeg er ved at have indsnævret opløbet
til 4 modeller:
Canon S2 IS
Olympus SP-500 ultrazoom
Fujifilm Finepix X5600 Zoom
Konica Minolta Z5
Så nu kunne jeg godt tænke mig en website hvor man kan sammenligne
på tværs af mærke og måske få et råd her til sidst... nogen der
kender til sådanne sites?

Venlig hilsen
Gitte

Fra : KNL DtP

Dato : 12-12-05 17:56

<go@godtesen.dk> skrev i en meddelelse

> nogen der kender til sådanne sites?

Prøv at kigge på www.dpreview.com De har en omfattende samling af kameraer,
hvor man kan sammenligne specs fra flere kameraer på én gang.

Bemærk dog at nogle modeller hedder noget andet i USA end i Danmark/Europa.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : s.v.nielsen

Dato : 12-12-05 18:01

go@godtesen.dk wrote:

> [...]
>Så nu kunne jeg godt tænke mig en website hvor man kan sammenligne
>på tværs af mærke og måske få et råd her til sidst... nogen der

http://www.dpreview.com/

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Claus Bjerre

Dato : 12-12-05 18:49

<go@godtesen.dk> skrev i en meddelelse
Canon S2 IS
<Olympus SP-500 ultrazoom
<Fujifilm Finepix X5600 Zoom
<Konica Minolta Z5
Jeg har et canon S1, inden du investerer i S2 skal du kontrollere om du kan
leve med søgeren, den opdaterer -i hvert fald på S1- langsomt og hvis man
vil tage billeder i serie er den helt håbløs.
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 23:54

"Claus Bjerre" <Claus.BjerreFJE@RNadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan leve med søgeren, den opdaterer -i hvert fald på S1- langsomt og hvis
> man vil tage billeder i serie er den helt håbløs.

Jeg har et Canon S2 - det har en OK søger (EVF)- problemerne fra S1 er der
arbejdet med. Jeg har ikke nok erfaring til at sige om den ligefrem er god,
men jeg synes den virker godt. Dog bruger jeg næsten udelukkende lcd skærmen
som jeg er yderst tilfreds med.

Se eventuelt test her: http://www.akam.dk/artikkel/16676

Akam.dk har en mængde tests af digital kamerare - nogle på dansk nogle på
norsk.

Af ting jeg faldt for kan nævnes; Billedstabilisatoren, zoomen, macro
fuktionen, batterilevetid, at der bruges stnd AA batterier, optikkens
kvalitet (j.v.f. akam testen), video funktionen, samt alle mulighederne der
er for at eksperimentere. Det største minus er nok svaghed ved autofokus i
svag belysning.

MvHans

Fra : Niels

Dato : 14-12-05 19:25