Foto
IBM760 5420
Teil 3020
trådløs flash udløser
Fra : Rune T

Dato : 11-12-05 08:55

Hej

Er der nogen som ved hvor man kan købe en trådløs udløser til sit flash
anlæg?? jeg er ved at være lidt træt af at bruge kabel.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-12-05 09:26

"Rune T" <gronyf@mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen som ved hvor man kan købe en trådløs udløser til sit flash
> anlæg?? jeg er ved at være lidt træt af at bruge kabel.

OBT (www.obt.dk) har sådan noget: http://www.obt.dk/combo_pro_tilbehoer.htm

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Gertmad

Dato : 11-12-05 13:39

Foto-walser har en infrarød udløser til at sætte på dit kamera - til 25
Euro.

http://www.foto-walser.biz/myfactory20/Shop/Shop.aspx?ClientID=wf172113930769102882&Shop=1&Type=9&Param=1541&Group=252&Language=D

Det forudsætter naturligvis at flash'en bliver trigget af sådan en -
eller at du sætter en "dims" på til det.

Gert Hansen

www.mados.dk

Fra : Børge Larsen

Dato : 11-12-05 14:00

"Gertmad" <gert@FJERNmad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det forudsætter naturligvis at flash'en bliver trigget af sådan en - eller

Det bør være radiostyret overføring: Husk på at ved IR overføring skal
transmitter og receiver se hinanden.
Jeg har brugt transmitter og receiver fra en kasseret fjernstyret bil.
Ulempen er bare at de automatiske funktioner ikke overføres ved kun en
kanal.

Børge

Fra : KNL DtP

Dato : 11-12-05 15:19

"Rune T" <gronyf@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som ved hvor man kan købe en trådløs udløser til sit flash
> anlæg?? jeg er ved at være lidt træt af at bruge kabel.

Jeg så sådan en fætter i et engelsk fotoblad, men jeg har det ikke lige ved
hånden nu her. Det var en dims, man kunne sætte fast på en af studieflashene,
som havde radio-forbindelse til senderen på kameraet. Modtageren på flashen
kunne via et konverterstik kobles til f.eks. Elinchrom-stikket på flashen.

En anden metode, som jeg selv bruger er, at montere min Canon 550EX flash på
kameraet, og lade den trigge de store flashes.

550EX'eren sætter jeg til Manuel og 1/64 styrke, som den ikke forstyrrer lyset
på motivet. I kameraet (10D) setup-menu vælger jeg, at flashen ikke skal
udsende et pre-flash til lysmålingen - blot fyre flashen af som normalt.

Når så jeg trykker af på kameraet, fyrer 550EX'eren et svagt glimt af, som
trigger de store flashes, som begge står til slave-mode. Alt i alt et trådløst
setup, som ikke kræver ekstraudstyr, og som virker ganske fortrinligt.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jacob

Dato : 11-12-05 16:51

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> trådløst
> setup, som ikke kræver ekstraudstyr, og som virker ganske fortrinligt.

er det denne du har tænkt på ?
http://www.microsyncdigital.com/

Jacob

Fra : Pepe

Dato : 11-12-05 17:24

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i meddelandet

> "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> er det denne du har tænkt på ?
> http://www.microsyncdigital.com/
>
> Jacob

Säkert jättebra men också jättedyrt! US $299.95
Se på http://www.adorama.com/MSKM.html?searchinfo=MicroSync&item_no=1

Köp hellre från
http://www.foto-walser.biz/myfactory20/Shop/Shop.aspx?ClientID=wf172113930769102882&Shop=1&Type=9&Param=1685&Group=252&Language=D

Bra grejor till "rätt" pris.
Pepe

Fra : KNL DtP

Dato : 11-12-05 18:17

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse

> er det denne du har tænkt på ?
> http://www.microsyncdigital.com/

Det var nu ikke helt den, som jeg tænkte på, men denne her har også været
flittigt eksponeret i både engelske og amerikanske fotoblade.

Den jeg så, var vist noget billigere og knap så fancy.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 14-12-05 12:45

"Rune T" <gronyf@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som ved hvor man kan købe en trådløs udløser til sit flash
> anlæg??

Jeg fandt lige den førnævnte annonce i et engelsk fotoblad, og henviser til
websiden:
http://www.studioflash.co.uk/default.asp

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Tommy Obitsø

Dato : 14-12-05 19:34

Rune T wrote:
> Hej
>
> Er der nogen som ved hvor man kan købe en trådløs udløser til sit flash
> anlæg?? jeg er ved at være lidt træt af at bruge kabel.

Jeg har købt en radio sender/udløser hos foto-walser.de og den virker
perfekt, jeg bruger den sammen med en canon 1ds og den trigger fint
hvergang, inden brugte jeg en canon 550ex flash til at udløse flashen
med, men jeg synes ikke helt jeg kunne styre lyset så jeg valgte at
investere i radio udløseren istedet.

Tommy

Fra : pbekkerh@gmail.com

Dato : 17-12-05 22:39