Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overføre fotos fra Nikon D70 til Zolid 30G~
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 08-12-05 11:48

Noget tyder på at jeg har gjort lidt i nælderne her.
Jeg har lige anskaffet mig en Zolid 920 30 GB medieafspiller fra Aldi. Var
ikke lige opmærksom på at nikon bruger compact flash og denne afspiller har
et indstiksslot til SD og MMC.
Jeg kan ikke umiddelbart forbinde disse 2 enheder, idet de medfølgende stik
ikke tillader dette, skal bruge en ledning med 2 x mini usb stik for at
forbinde disse.
Nu lyder mit spørgsmål så inden jeg drøner ud og forkøber mig, vil mit Nikon
D70 være istand til at genkende enheden som et eksternt drev og således
bruge denne til at overføre billeder til, hvorved jeg bruger den som en
digital storage device.
Dette vil jo kræve en form for styresystem i Nikon, som jeg ikke er klar
over om den er i besiddelse af?

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 16:10

"Michael Christoffersen" <pescator@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som en digital storage device.
> Dette vil jo kræve en form for styresystem i Nikon, som jeg ikke er klar

Kan du ikke sætte en kortlæser i usb-stikket på lagerenheden?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 10-12-05 11:12

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> wrote in message

> Kan du ikke sætte en kortlæser i usb-stikket på lagerenheden?

Jeg kan ikke umiddelbart prøve dette, da det kræver en kortlæser med mini
usb stik, hvilket jeg ikke har.
Og inden jeg springer ud og køber dette og hint ville jeg gerne vide om det
i det hele taget kan lade sig gøre.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Frandsen

Dato : 09-12-05 10:40

> [...]
> digital storage device.
> Dette vil jo kræve en form for styresystem i Nikon, som jeg ikke er klar

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener, at et styresystem skal se D70'eren
som en disk. og ikke omvendt, som du gerne vil. Man henter filer fra
D70'eren, og ikke "sende" filer fra D70.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 10-12-05 16:35

On Fri, 9 Dec 2005 10:39:46 +0100, "Frandsen"
<DetKanDuGlemme@invalid.kd> wrote:

> [...]
>som en disk. og ikke omvendt, som du gerne vil. Man henter filer fra
>D70'eren, og ikke "sende" filer fra D70.

Det er ikke helt rigtigt. Et D70 kan køre PTP (Picture Transfer
Protocol) på usb porten, så det kan faktisk godt sende billederne. De
fleste enheder, der kan modtage billederne er dog printere. Jeg har
ikke set nogen enheder, som kan gemme de modtagne billeder, men jeg
har heller ikke ledt efter en. Så muligvis ekssisterer der en.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-05 23:06

Husk Aldi-princippet:

Vi siger tak
for din loyalitet. Derfor tager vi også varer tilbage uden diskussion
og refunderer pengene, hvis du har købt en vare, som af en eller anden
grund ikke lever op til dine forventninger.

have a nice day