Foto
IBM760 5420
Teil 3020
remote capture 350d problemer
Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 16:24

Jeg har nu fået fat i den software jeg manglede (eos solution disk og
digital photo profesional)
Jeg har endvidere hentet remote capture 2.7 fra canon.

Solutiondisk indeholder ikke drivere til 350d, så dem har jeg også hentet
fra canon (WIA56EN).

Jeg har prøvet at lave capture på 2 forskellige pc´er, men kan ikke få det
til at virke. Begge pc kører winxp sp2 dk. Den ene pc har en helt ren
installation af xp.

Cameraet er sat til pc-tilslutning. Jeg bruger firmware 1.0.3

Når jeg tilslutter cameraet via USB kan jeg godt få forbindelse via
stifindern og se de billeder der fx ligger på kortet, men remote capture
programmet kan ikke få forbindelse... Fejlen er:

Hvis jeg forsøger at lave capture fra digital photo profesional, får jeg
fejl: Camera is not recognized.

Fra remote capture 2.7 får jeg flg.:

Camera error.
Check the lens cover and the cable connections, then reconnect.

Da jeg har samme problem på 2 forskellige pc´er, er jeg ved at tro, at det
er cameraet der har en fejl, men hvad i i her i gruppen ?

Hilsen Palle

Fra : Iceman50

Dato : 05-12-05 17:38

Jeg kan ikke forstå at driveren ikke skulle ligge på din cd... Det er
standard, men ellers har du ikke fået hele softwaren på din cd-rom.
MEn husk på at softwaren/driveren skal installeres FØR du tilslutter
kameraet ellers går det galt. Hvis det er gået galt skal du gå ind i
enhedshåndtering og fjerne driveren igen.
Jeg har selv leget en lille smule med remote capture og det virker ganske
fint..

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 18:06

"Iceman50" <iceman50@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke forstå at driveren ikke skulle ligge på din cd...

Den version jeg har fået fat i har kun drivere med til Canon EOS 1D Mark II
og til d20

Fra : .J.S...

Dato : 05-12-05 18:51

Hvis jeg starter remote capture fra startmenuen så spiller det heller ikke
her.

Men hvis jeg i det vindue som dukker op når jeg tilslutter kameraet
(camerawindow) vælger remote shooting så virker det ?

Men stabilt er det ikke, har jeg først afbrudt forbindelsen kan det være
svært at få gang i det igen, så bliver den ved med at sige at remote vinduet
allerede kører etc..
(Muligvis skal man vente 1 min på at den lukker den forrige connection
ned...)

mvh/JS

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 21:44

hey - nu virker det hele lige pludselig som det skal. Jeg fik en melding om
at der ikke var strøm nok på batteriet, og efter en hurtigt opladning virker
det hele som det skal...

Et ½fuld batteri er åbenbart ikke godt nok hvis der skal laves fjernstyring.

Hilsen Palle