Hastighed frem for alt....
Fra : mads

Dato : 12-06-01 09:55

Er der nogen som kan fortælle mig hvad den hurtigste forbindelse mellem to
PC'er er ?

Jeg har prøvet at teste gigabit netkort dels fra 3Com og dels fra D-link, og
med disse er jeg istand til at over 26MBytes/sec (TCP/IP).
Er der nogen der kan fortælle mig hvad årsagen er til denne lave
transfererate?

Med venlig hilsen
Mads

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-06-01 10:07

On Tue, 12 Jun 2001 10:54:40 +0200, "mads" <mads@jhdhc> wrote:

> Er der nogen som kan fortælle mig hvad den hurtigste forbindelse mellem to
> PC'er er ?

Teoretisk set kan man køre flere gigabit ethernet-forbindelser.

> [...]
> med disse er jeg istand til at over 26MBytes/sec (TCP/IP).
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad årsagen er til denne lave

26 MB/s er 208 Mbps, hvilket naturligvis er noget over fast
ethernet-hastighed. Men det er muligvis langt fra, hvad man kunne
håbe, når man har købt gigabit.

Det mest sandsynlige er

1) At du ikke kun tester netværket, men fx. også dine diskes
hastighed. I stedet for at kopiere filer kan du fx. bruge TTCP,
der bare sender data mellem maskinerne. Med et par TTCP-sessioner
vil du nok se, at du kan komme noget højere.

2) At din hardware (serverne) ikke er i stand til at levere mere
end de godt 200 Mbps. For at levere noget der bare minder om 1
Gbps under Windows 2000, så skal man have stort set den hurtigste
dual-processor server, man kan skaffe, og så skal det være 64 bit
PCI, naturligvis.

Det kommer af en eller anden grund ofte som en overraskelse for
folk, men det er faktisk som regel ikke netværket, der er flaske-
halsen.

-A

Fra : Henrik

Dato : 12-06-01 13:43

Hvor kan jeg finde det der TTCP???

Da jeg ikke kan få mit eget netværk op på mere en 2mb/s selvom det er 100mb
med krydset kabel.

M.v..h

Henrik

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1imbitss332ba7q7qhles7fdbkl1iesnc5@news.sunsite.dk...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-06-01 14:02

On Tue, 12 Jun 2001 14:42:50 +0200, "Henrik" <destroyer@pc.dk>
wrote:

> Hvor kan jeg finde det der TTCP???

Hjælp til selvhjælp: www.google.com

-A

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 13-06-01 10:27

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in
>I stedet for at kopiere filer kan du fx. bruge TTCP,
>der bare sender data mellem maskinerne. Med et par TTCP-sessioner
>vil du nok se, at du kan komme noget højere.

Det smarte lille program.

--
Ole

Remove _NOSPAM_ form my e-mail