/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Undersøgelse !
Fra : PerlConzult


Dato : 04-12-00 17:47

Hej alle i NG.

Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv.

Jeg vil meget gerne have at så mange så mugligt gider at svarer på flg.
spørgsmål:

1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?
2. Hvilken version bruger du ?
3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

Mange tak til dem der gider at hjæpe mig med det!



 
 
SoulMate (04-12-2000)
Kommentar
Fra : SoulMate


Dato : 04-12-00 17:50

"PerlConzult" <pmn@fedt.dk> skrev i en meddelelse
news:STPW5.16693$zs.438235@twister.sunsite.auc.dk...
> Jeg vil meget gerne have at så mange så mugligt gider at svarer på
flg.
> spørgsmål:
> 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?

ja

> 2. Hvilken version bruger du ?

den nyeste...

> 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

1024*768



Rander (04-12-2000)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 04-12-00 18:02

Mon, 04 Dec 2000 16:46:42 GMT brugte PerlConzult 14 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.webdesign.html:

>1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?

Nej.

>2. Hvilken version bruger du ?

2.8.1rel2

>3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

80*25 (text-mode).

>Mange tak til dem der gider at hjæpe mig med det!

Du skyder dig selv i foden med det... Hvis du skal lave dig en ordentlig
hjemmeside skal du gå efter laveste fællesnævner, dvs. at siden kan ses
AnyBrowser version OldGammel i 640*480. Det vil selvfølgelig være en
fordel hvis siden også ser ordentlig ud i større opløsninger, og det er
faktisk ikke så skide svært som nogen vil gøre det til...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Føreren af den anden vogn forsvandt straks efter for at tage på
ferie på Bahama-øerne med et brækket ben. (Skadesanmeldelse)


PerlConzult (09-12-2000)
Kommentar
Fra : PerlConzult


Dato : 09-12-00 16:36

Er der stadig mange folk der kører 640*480. Jeg kører selv altid 1024*768.
Ville det være en god/eller meget dårlig ide at lukke for dem der kører
640*480.
Hvis jeg på min skærm/computer kører str. 640*480 så er det squ så stort at
min blinde oldemor kan se det ( Måske overdriver jeg lidt ) ( Men næsten )
:)
-
Fyn er fin, det er jeg også når man kender mig
-

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
news:93jn2t891qkk3ahqbc5nhaftc2465o3thc@news.worldonline.dk...
> Mon, 04 Dec 2000 16:46:42 GMT brugte PerlConzult 14 linier på at
> fortælle dette til dk.edb.internet.webdesign.html:
>
> >1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?
>
> Nej.
>
> >2. Hvilken version bruger du ?
>
> 2.8.1rel2
>
> >3 Hvilken skærm opløsning bruger du?
>
> 80*25 (text-mode).
>
> >Mange tak til dem der gider at hjæpe mig med det!
>
> Du skyder dig selv i foden med det... Hvis du skal lave dig en ordentlig
> hjemmeside skal du gå efter laveste fællesnævner, dvs. at siden kan ses
> AnyBrowser version OldGammel i 640*480. Det vil selvfølgelig være en
> fordel hvis siden også ser ordentlig ud i større opløsninger, og det er
> faktisk ikke så skide svært som nogen vil gøre det til...
>
> --
> Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
> Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)
>
> Føreren af den anden vogn forsvandt straks efter for at tage på
> ferie på Bahama-øerne med et brækket ben. (Skadesanmeldelse)
>



Knud Gert Ellentoft (09-12-2000)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 09-12-00 18:03

Sat, 09 Dec 2000 15:35:36 GMT, skrev "PerlConzult" <pmn@fedt.dk>:

>Er der stadig mange folk der kører 640*480.

Mange skoler o. lign. kører stadig med gamle VGA-skærme, som ikke kan
klare højere opløsninger.

Men de er jo nok vant til at skulle scrolle en del, når de surfer.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -
Ny side: browsertjek (også Netscape 6) med viderestilling!
Sidst opdateret 8.12.2000 og er kun i sin spæde start.

Andreas Kleist Svend~ (04-12-2000)
Kommentar
Fra : Andreas Kleist Svend~


Dato : 04-12-00 18:06

Mon, 04 Dec 2000 16:46:42 GMT, udtrykte "PerlConzult" <pmn@fedt.dk>
Følgende:
>Jeg vil meget gerne have at så mange så mugligt gider at svarer på flg.
>spørgsmål:
>
>1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?

Begge.

>2. Hvilken version bruger du ?

NN 6.0 og MSIE 5.0

>3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

1024 x 768

>Mange tak til dem der gider at hjæpe mig med det!

Jeg regner med at du spørger om dette fordi du vil lave dit design udfra
det, hvis det er tilfældet, så er det nok en meget dårlig statistik du
får herinde, da alle (?næsten?) er webdesignere/programmører.

Medmindre det er en site for ovennævnte personer så vil jeg foreslå at
du kigger på en anden statistik f.eks.

http://thecounter.com/stats/2000/October/

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
andreas_k_s@fjern@hotmail.com
http://www.whitehat.dk/nautilus

Knud Gert Ellentoft (04-12-2000)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 04-12-00 18:15

Mon, 04 Dec 2000 16:46:42 GMT, skrev "PerlConzult" <pmn@fedt.dk>:

>Jeg vil meget gerne have at så mange så mugligt gider at svarer på flg.
>spørgsmål:

Kan du alligevel ikke bruge til ret meget.
Det afhænger bl. a. hvem din målgruppe er.
Dem der bruger nyhedsgrupper har generelt bedre hardware end
gennemsnittet, da det som hovedregel er computerinteresserede, der
bruger usenet.

Kig i stedet på
http://www.thecounter.com/stats/2000/October/

Det er global statitistik fra en tæller, som er på hjemmesider over
hele verden og jeg tror at billedet er nogenlunde det samme herhjemme.

>Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv.

Hvis, den er kun til dig selv, så er det vel godt nok at vide, hvad du
selv bruger og det ved du vel?

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -
Ny side: browsertjek (også Netscape 6) med viderestilling!
Sidst opdateret 4.12.2000 og er kun i sin spæde start.

KeZZe (04-12-2000)
Kommentar
Fra : KeZZe


Dato : 04-12-00 18:24
Knud Gert Ellentoft (05-12-2000)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 05-12-00 00:12

Mon, 4 Dec 2000 18:23:41 +0100, skrev "KeZZe" <kezze@kezze.dk>:

>http://www.thecounter.com/stats/2000/November/ mener du vel...

Står ikke på http://www.thecounter.com/stats/

Men det gør såmænd ingen større forskel, tallene er stort set
identiske, man skal have længere afstand før der vil være nogen
forskel.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -
Ny side: browsertjek (også Netscape 6) med viderestilling!
Sidst opdateret 4.12.2000 og er kun i sin spæde start.

Allan Vebel (06-12-2000)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 06-12-00 22:52

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:
>
> >Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv.
>
> Hvis, den er kun til dig selv, så er det vel godt nok at vide, hvad du
> selv bruger og det ved du vel?

Hæ, hæ - dagens lyspunkt

Allan



Frans Jensen (04-12-2000)
Kommentar
Fra : Frans Jensen


Dato : 04-12-00 18:50

On Mon, 04 Dec 2000 16:46:42 GMT, "PerlConzult" <pmn@fedt.dk>
wrote:

>Hej alle i NG.
>
>Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv.

må vi andre ikke osse se den please
>
>Jeg vil meget gerne have at så mange så mugligt gider at svarer på flg.
>spørgsmål:
>
>1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?

begge +Opera

>2. Hvilken version bruger du ?

nyeste


>3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

1152 x 864 og 800 x 600

--
mvh Frans


CHRistian (04-12-2000)
Kommentar
Fra : CHRistian


Dato : 04-12-00 19:21

"PerlConzult" <pmn@fedt.dk> wrote:

>1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?
Opera: hver dag
Netscape: vel 1 gang/md.

>2. Hvilken version bruger du ?
O: 4.02, måske ver. 5....
N: noget med 4. I hvert fald det største uden mail/news til win32

>3 Hvilken skærm opløsning bruger du?
640*480

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Random Signatur test, 3 - Cola- postkort, -eksamen, -eventyr ....
http://thecola.homepage.com
Random signatur,buggy-betaware? http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/

Kaj Svenningsen (04-12-2000)
Kommentar
Fra : Kaj Svenningsen


Dato : 04-12-00 19:31

PerlConzult skrev:

>1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?

Nej.

>2. Hvilken version bruger du ?

4.02

>3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

800X600

>Mange tak til dem der gider at hjæpe mig med det!

Velbekom.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Lars Hoffmann (04-12-2000)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-12-00 19:36

PerlConzult wrote:
>
> Hej alle i NG.
>
> Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv.
>
> Jeg vil meget gerne have at så mange så mugligt gider at svarer på flg.
> spørgsmål:
>
> 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?

Ja, begge

> 2. Hvilken version bruger du ?

IE: 5.5
NN: 4.75 og 6.0

> 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

1280x1024

--
/Lars

A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Jesper Stocholm (04-12-2000)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 04-12-00 22:53


"PerlConzult" <pmn@fedt.dk> wrote in message
news:STPW5.16693$zs.438235@twister.sunsite.auc.dk...
> Hej alle i NG.
>
> Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv.
>
> Jeg vil meget gerne have at så mange så mugligt gider at svarer på
flg.
> spørgsmål:

jajajaja ... jeg vil da også lige være med ...

>
> 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?

IE, NN,Opera

> 2. Hvilken version bruger du ?

hhv 5.5, 4.72, 4

> 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

768x1024

> Mange tak til dem der gider at hjæpe mig med det!

det var så lidt ... hvis det kan hjælpe dig videre, så arbejder jeg
typisk på en laptop med Windows 2000 Svr med WSH slået til ...

.... og så vil jeg som de andre forslå dig at kigge på
http://thecounter.com ... du kan - for at sige det mildt - ikke bruge
statistikken over browsere anvendt af gutterne herinde til en rygende
hatfis ... det er ikke et repræsentativt billede du får ud af det.

/Jesper




Leonard (04-12-2000)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 04-12-00 23:33

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev:

>... og så vil jeg som de andre forslå dig at kigge på
>http://thecounter.com ... du kan - for at sige det mildt - ikke bruge
>statistikken over browsere anvendt af gutterne herinde til en rygende
>hatfis ... det er ikke et repræsentativt billede du får ud af det.

og det er det heller ikke på thecounter ...

Den eneste sikre måde at finde frem til oplysninger om ens kommende
gæster er vel at lave sitet og derefter tælle hvem der kommer ...
Det fortæller som al anden statistik kun historie og kan være ret
ligegyldigt til fremtidigt design.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/


Jesper Stocholm (05-12-2000)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 05-12-00 09:17


"Leonard" <not2@sporty.dk> wrote in message
news:3a2e1b2a.9468332@news.cybercity.dk...
> "Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev:
>
> >... og så vil jeg som de andre forslå dig at kigge på
> >http://thecounter.com ... du kan - for at sige det mildt - ikke bruge
> >statistikken over browsere anvendt af gutterne herinde til en rygende
> >hatfis ... det er ikke et repræsentativt billede du får ud af det.
>
> og det er det heller ikke på thecounter ...
>

og det har du jo i øvrigt ret i ... men repræsentativt eller ej, så
giver det imo et godt /billede/ af brugerne på Internettet.

> Den eneste sikre måde at finde frem til oplysninger om ens kommende
> gæster er vel at lave sitet og derefter tælle hvem der kommer ...
> Det fortæller som al anden statistik kun historie og kan være ret
> ligegyldigt til fremtidigt design.

en klog mand sagde engang, at statistik var som en bikini. Den viste
meget, men skjulte det vigtigste.



/Jesper



PerlConzult (09-12-2000)
Kommentar
Fra : PerlConzult


Dato : 09-12-00 16:35

Har du en anden statistik jeg kan kigge på, ville det være smartest at lave
en version til IE og linke til en anden version lave så Netscape kan fælge
med ? :)
-
Fyn er fin, det er jeg også når man kender mig
-
"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i en meddelelse
news:90i8bl$nuk$1@eising.k-net.dk...
>
> "Leonard" <not2@sporty.dk> wrote in message
> news:3a2e1b2a.9468332@news.cybercity.dk...
> > "Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev:
> >
> > >... og så vil jeg som de andre forslå dig at kigge på
> > >http://thecounter.com ... du kan - for at sige det mildt - ikke bruge
> > >statistikken over browsere anvendt af gutterne herinde til en rygende
> > >hatfis ... det er ikke et repræsentativt billede du får ud af det.
> >
> > og det er det heller ikke på thecounter ...
> >
>
> og det har du jo i øvrigt ret i ... men repræsentativt eller ej, så
> giver det imo et godt /billede/ af brugerne på Internettet.
>
> > Den eneste sikre måde at finde frem til oplysninger om ens kommende
> > gæster er vel at lave sitet og derefter tælle hvem der kommer ...
> > Det fortæller som al anden statistik kun historie og kan være ret
> > ligegyldigt til fremtidigt design.
>
> en klog mand sagde engang, at statistik var som en bikini. Den viste
> meget, men skjulte det vigtigste.
>
>
>
> /Jesper
>
>



Andreas Kleist Svend~ (11-12-2000)
Kommentar
Fra : Andreas Kleist Svend~


Dato : 11-12-00 01:25

Sat, 09 Dec 2000 15:35:29 GMT, udtrykte "PerlConzult" <pmn@fedt.dk>
Følgende:

>Har du en anden statistik jeg kan kigge på, ville det være smartest at lave
>en version til IE og linke til en anden version lave så Netscape kan fælge
>med ? :)

Nej, det er muligt at lave de fleste ting så de virker (cirka) som man
vil have det i begge browsere (og evt. andre), og hvis man har to
versioner af sin side er det dobbelt arbejde.

Hvis man har lavet korrekt HTML (dette kan checkes med
http://validator.w3.org ) og i øvrigt har checket med mindst en version
af NN og en af IE hele vejen gennem udviklingen, så er det muligt at
lave en side der virker i begge to, uden alt for store anstrengelser.

Det er ikke nødvendigt for hver ændring at tjekke i begge browsere, men
da NN er mere striks, kan det være en fordel at tjekke i NN hver gang,
og så prøve det af i IE engang imellem.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
andreas_k_s@fjern@hotmail.com
http://www.whitehat.dk/nautilus

Stefan Holm (04-12-2000)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 04-12-00 23:32

"PerlConzult" <pmn@fedt.dk> skrev:

> 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?

Bl.a.

> 2. Hvilken version bruger du ?

Ca. 5.6

> 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

1024*768

--
Det ovenstående indlæg er kodet med dobbelt rot-13.
http://www.aub.dk/~sh/

N/A (05-12-2000)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 05-12-00 12:26



Stefan Holm (05-12-2000)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 05-12-00 12:26

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev:

> Øhem ... hvis man laver en ROT-13 på et indlæg, så rykkes bogstaverne 13
> pladser frem ... dvs fx a kommer til at have værdien 'n' (14). Laver man
> så ROT-13 igen, så kommer 14 til at blive 27 ... men det er altså ikke 1
> !

Nej. Rot-13 ignorerer andre tegn end dem i det engelske alfabet. Og da
der er 26 tegn der, vil rot-13 være selvinvertibel (autoinvertibel?).

--
Det ovenstående indlæg er kodet med dobbelt rot-13.
http://www.aub.dk/~sh/

Jesper Stocholm (05-12-2000)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 05-12-00 19:06


"Stefan Holm" <stefan@aub.dk> wrote in message
news:01kp2t4hjp59lj1nvkvg24m5ud1r6trg3g@4ax.com...
> "Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev:
>
> > Øhem ... hvis man laver en ROT-13 på et indlæg, så rykkes
bogstaverne 13
> > pladser frem ... dvs fx a kommer til at have værdien 'n' (14). Laver
man
> > så ROT-13 igen, så kommer 14 til at blive 27 ... men det er altså
ikke 1
> > !
>
> Nej. Rot-13 ignorerer andre tegn end dem i det engelske alfabet. Og da
> der er 26 tegn der, vil rot-13 være selvinvertibel (autoinvertibel?).
>

det var skisme da en ret stupid funktion ...

/Jesper



PerlConzult (09-12-2000)
Kommentar
Fra : PerlConzult


Dato : 09-12-00 16:36

Undskyld at jeg spørger, men hva fanden bruger du DOBBELT ROT13 til. Har
ikke helt forstået det !
-
Fyn er fin, det er jeg også når man kender mig
-

"Stefan Holm" <stefan@aub.dk> skrev i en meddelelse
news:9o6o2toqpj4ghbbp99lfkmesu2dgj96i9s@4ax.com...
> "PerlConzult" <pmn@fedt.dk> skrev:
>
> > 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?
>
> Bl.a.
>
> > 2. Hvilken version bruger du ?
>
> Ca. 5.6
>
> > 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?
>
> 1024*768
>
> --
> Det ovenstående indlæg er kodet med dobbelt rot-13.
> http://www.aub.dk/~sh/



Stefan Holm (09-12-2000)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 09-12-00 17:32

"PerlConzult" <pmn@fedt.dk> skrev:

> Undskyld at jeg spørger, men hva fanden bruger du DOBBELT ROT13 til. Har
> ikke helt forstået det !

Det er en joke.

--
"Kender du Hvidovre? Det er et darjligt sted!"
- Fuld mand i S-tog

CHRistian (09-12-2000)
Kommentar
Fra : CHRistian


Dato : 09-12-00 17:51

"PerlConzult" <pmn@fedt.dk> wrote:

>Undskyld at jeg spørger, men hva fanden bruger du DOBBELT ROT13 til. Har
>ikke helt forstået det !

2 * ROT13 = udgangspunktet.

PS: kan du ikke, når du svarer på indlæg, klippe det mest unødvendige
fra og så svare under, ligesom jeg gøre i her i mit indlæg. Det gør det

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Tilfældig-Signatur-prog-test,5: http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/
Vinter-motorcykel, vel er det da muligt... evt. med ski..
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page17.html

Knud Gert Ellentoft (09-12-2000)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 09-12-00 18:03

Sat, 09 Dec 2000 15:35:31 GMT, skrev "PerlConzult" <pmn@fedt.dk>:

>Undskyld at jeg spørger, men hva fanden bruger du DOBBELT ROT13 til. Har
>ikke helt forstået det !

Så er det p.gr.a. mangel på humoritisk sans.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -
Ny side: browsertjek (også Netscape 6) med viderestilling!
Sidst opdateret 8.12.2000 og er kun i sin spæde start.

Niels Andersen (05-12-2000)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 05-12-00 10:44

"PerlConzult" <pmn@fedt.dk> wrote in message
news:STPW5.16693$zs.438235@twister.sunsite.auc.dk...
> 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?
> 2. Hvilken version bruger du ?

Jeg bruger alle browsere, som over 2 procent af de besøgende bruger. (minor
versions slået sammen til major versions)

> 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

1024x768-1600x1200, hvad du så end kan bruge det til. Mit browservindue
fylder nogle gange det kvarte af skærmen, andre gange maksimeret. Oftest et
sted der imellem...

> Mange tak til dem der gider at hjæpe mig med det!


Mvh.

Niels Andersen



Troels Arvin (05-12-2000)
Kommentar
Fra : Troels Arvin


Dato : 05-12-00 13:55

PerlConzult wrote:
> 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?
Netscape.

> 2. Hvilken version bruger du ?
4.76 og 6.

> 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?
1024x768, men browser-vinduet er sjældent maksimeret.

--
Greetings from Troels Arvin, Copenhagen, Denmark

Carsten Keller (05-12-2000)
Kommentar
Fra : Carsten Keller


Dato : 05-12-00 13:55


"PerlConzult" <pmn@fedt.dk> wrote in message
news:STPW5.16693$zs.438235@twister.sunsite.auc.dk...
> Hej alle i NG.
>
> Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv.
>
> Jeg vil meget gerne have at så mange så mugligt gider at svarer på flg.
> spørgsmål:
>
> 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?
> 2. Hvilken version bruger du ?
> 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

Hvis siden alligevel bare er til dig selv, hvorfor vil du så vide hvilke
indtillinger andre har
Keller
(der ikke kunne nære sig)



PerlConzult (09-12-2000)
Kommentar
Fra : PerlConzult


Dato : 09-12-00 16:35

Hejsa Carsten. Siden er til en side som jeg skal lave til mig selv. Andre
skal da selvfølgelig også se den :)

"Carsten Keller" <c.keller@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:5B5X5.17572$zs.451511@twister.sunsite.auc.dk...
>
> "PerlConzult" <pmn@fedt.dk> wrote in message
> news:STPW5.16693$zs.438235@twister.sunsite.auc.dk...
> > Hej alle i NG.
> >
> > Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv.
> >
> > Jeg vil meget gerne have at så mange så mugligt gider at svarer på flg.
> > spørgsmål:
> >
> > 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?
> > 2. Hvilken version bruger du ?
> > 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?
>
> Hvis siden alligevel bare er til dig selv, hvorfor vil du så vide hvilke
> indtillinger andre har
> Keller
> (der ikke kunne nære sig)
>
>



Martin Mouritzen (05-12-2000)
Kommentar
Fra : Martin Mouritzen


Dato : 05-12-00 15:41

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "PerlConzult"
<pmn@fedt.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I had
to correct this gibberish:

>1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?

MSIE.

>2. Hvilken version bruger du ?

5.5

>3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

1152x864 men med ICQ siddende til højre på skærmen såeh, det kan du
ikke rigtigt bruge til noget. :)
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Sune B. Fibaek (05-12-2000)
Kommentar
Fra : Sune B. Fibaek


Dato : 05-12-00 16:37

PerlConzult wrote:
> 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?
> 2. Hvilken version bruger du ?

ifølge agent loggen på min testserver primært disse:

Mozilla/4.75 [en] (X11; U; Linux 2.2.16-24 i586; Nav
Mozilla/4.73 (Linux; U) Opera 4.01 [en]

og en sjælden gang imellem disse her:

Lynx/2.8.2rel.1 libwww-FM/2.14
Konqueror/1.1.2

(plus andre fra andre steder end min egen computer...)

> 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

1024*768 (hovedsageligt), men sjældent med maksimeret browser.

> Mange tak til dem der gider at hjæpe mig med det!

jammen det var da så lidt, men som andre også har sagt: hvad vil du
bruge det til?

--
$finger sune
Login: sune Name: Sune B. Fibæk
No mail. No Plan. No Life.

Jakob Andersen (05-12-2000)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 05-12-00 20:29

PerlConzult <pmn@fedt.dk> skrev
> 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?
Ja + opera

> 2. Hvilken version bruger du ?

IE4, 5 ,5.5 // Ja, ja fireren er kun sjældent åbnet, men engang imellem får
den hele armen
NN 4.7 , 6
Opera 4.0

> 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?

800 x 600 - 1920x1200 // Der udover sker det nogen gange at jeg kører med
flere skærme hvilket jeg ikke gider at regne på!

> Mange tak til dem der gider at hjæpe mig med det!

Meningen med mit indlæg var sådan set ikke at hjælpe dig med at bestemme
hvem du skal designe til, der er nemlig kun en vej: og det er min vej
nej pjat, det er at siden kan ses nogenlunde i det hele altså i *alle*
opløsninger og alle browser, hvis du så vil krydre siden med specielle
effekter for f.eks. IE 5.5 brugere så sørg for de andre ikke bliver bombet
med fejl!




PerlConzult (09-12-2000)
Kommentar
Fra : PerlConzult


Dato : 09-12-00 16:35

Nu hvor jeg skal til og gå igang, så kan du vel også hjælpe mig med adreseen
til, hvor jeg kan finde ud af hvad IE og Netscape forstår !

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev i en meddelelse
news:ambX5.308$72.7092@twister.sunsite.auc.dk...
> PerlConzult <pmn@fedt.dk> skrev
> > 1. Bruger du Microsoft Internet Explorer eller Netsape ?
> Ja + opera
>
> > 2. Hvilken version bruger du ?
>
> IE4, 5 ,5.5 // Ja, ja fireren er kun sjældent åbnet, men engang imellem
får
> den hele armen
> NN 4.7 , 6
> Opera 4.0
>
> > 3 Hvilken skærm opløsning bruger du?
>
> 800 x 600 - 1920x1200 // Der udover sker det nogen gange at jeg kører med
> flere skærme hvilket jeg ikke gider at regne på!
>
> > Mange tak til dem der gider at hjæpe mig med det!
>
> Meningen med mit indlæg var sådan set ikke at hjælpe dig med at bestemme
> hvem du skal designe til, der er nemlig kun en vej: og det er min vej
> nej pjat, det er at siden kan ses nogenlunde i det hele altså i *alle*
> opløsninger og alle browser, hvis du så vil krydre siden med specielle
> effekter for f.eks. IE 5.5 brugere så sørg for de andre ikke bliver bombet
> med fejl!
>
>
>



CHRistian (09-12-2000)
Kommentar
Fra : CHRistian


Dato : 09-12-00 17:53

"PerlConzult" <pmn@fedt.dk> wrote:

>Nu hvor jeg skal til og gå igang, så kan du vel også hjælpe mig med adreseen
>til, hvor jeg kan finde ud af hvad IE og Netscape forstår !

Du glemte Opera

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Tilfældig-Signatur-prog-test,5: http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/
Vinter-motorcykel, vel er det da muligt... evt. med ski..
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page17.html

Jakob Andersen (09-12-2000)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 09-12-00 19:24

"PerlConzult" <pmn@fedt.dk> wrote

Selvfølgelig.

Men jeg har en lille bøn til dig først: Gider du ikke kigge ind på
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html> hvor du kan lære at quote/citere
efter de gældende retningslinjer som i grove træk går ud på at skære det væk
man ikke svarer på og svare under spørgsmålet.

Og nu til sagen, jeg ynder at bruge
<http://www.blooberry.com/indexdot/html/supportkey/a.htm> hvor man nemt kan
få overblik over hvilke tags der virker hvor....

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign>
"Det er rart at være vigtig, men det er vigtigere at være rar "



Jakob Andersen (09-12-2000)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 09-12-00 19:59

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote

> "PerlConzult" <pmn@fedt.dk> wrote
>
> Selvfølgelig.

Selvfølgelig ryger min egen qoutning lige på bagen i samme indlæg hvor jeg
beder dig om at qoute ordentligt, Undkyld

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign>
"Det er rart at være vigtig, men det er vigtigere at være rar "



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste