Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batteriets levetid
Fra : Per

Dato : 02-12-05 22:28

apropos den nyelige snak om batteridrænere.

Hvad er jeres erfaringer med batteriernes levetid inden de skal genoplades.
Det skal vel måles i antallet af optagelser?

Jeg tænker især på EOS 5D, 20D, 300D og 350D

Venligst
Per Kühlwein

Fra : Jacob

Dato : 02-12-05 23:16

"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> genoplades. Det skal vel måles i antallet af optagelser?
>
> Jeg tænker især på EOS 5D, 20D, 300D og 350D

20D. 14 dages standbye og over 500 skud. så går batteri indikatoren en tand
ned.
Så lader jeg op.

Jacob

Fra : [HCS] 4000

Dato : 02-12-05 23:15

Det kan du ikke sætte noget normtal op for. Der er så mange faktorer som
spiller ind.

--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Holst

Dato : 02-12-05 23:25

Per wrote:

> apropos den nyelige snak om batteridrænere.
>
> Hvad er jeres erfaringer med batteriernes levetid inden de skal genoplades.
> Det skal vel måles i antallet af optagelser?
>
> Jeg tænker især på EOS 5D, 20D, 300D og 350D

Jeg tror, der er mange ting, der spiller ind.

Med mit 350D tog jeg på den allerførste opladning ca. 250 billeder i en
weekend, hvor de omkring 200 var med den indbyggede blitz. Derudover
blev der i de næste 7-10 dage taget endnu 150 billeder, førend jeg
genopladede batteriet. På det tidspunkt var det endnu ikke helt dødt.

Siden da har jeg slet ikke rigtig taget billeder i det omfang. Det er
mit indtryk, at batteriet også aflades, når kameraet blot ligger
ubenyttet hen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-12-05 00:02

In article <E_2kf.527$es6.6@news.get2net.dk>, Per wrote:
> apropos den nyelige snak om batteridrænere.
>
> Hvad er jeres erfaringer med batteriernes levetid inden de skal genoplades.
> Det skal vel måles i antallet af optagelser?
>
> Jeg tænker især på EOS 5D, 20D, 300D og 350D

20D - for nyligt i frostvejr. 400 billeder, 4 timer udendørs, og
den viste at batteriet ikke var fuldt opladet.

Normalt er 5-800 billeder ikke noget problem.

Fra : Brizz

Dato : 03-12-05 02:54

Per skrev:
> apropos den nyelige snak om batteridrænere.
>
> Hvad er jeres erfaringer med batteriernes levetid inden de skal genoplades.
> Det skal vel måles i antallet af optagelser?
>
> Jeg tænker især på EOS 5D, 20D, 300D og 350D

Med 20D og tit et IS objektiv på skyder jeg mellem 500-800 uden problemer.
Et extra batteri også er du kørende i LANG tid.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Per

Dato : 03-12-05 13:27

Tak for jeres svar, selvfølgelig skulle jeg have opsat nogle forudsætninger
med sådan et spørgsmål - jeg beklager. Jeg synes alligevel at være blevet
beroliget med de positive udsagn.
5-800 billeder er i alle tilfælde tilfredsstillende til mit behov. Tak for
oplysningerne!

Per