Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med Sony dsc72 kamera
Fra : Dan Andersen

Dato : 30-11-05 21:28

Det er skisme surt: En kollega spurgte mig til råds om at "starte" hans SOny
DSC kamera, der blot havde ligget i skuffen. Jeg satte 2 batterier i - hans
nye 64 mb memory stick og alt var fint. Installerede software på hans
bærbare PC - tog et par billeder ióg viste ham hvorledes han kunne overføre
billederne fra kameraet til PC´en.
Dagen efter, da jeg kom forbi ville jeg lige justere et par ting i menuen.
Fint nok. lagde kameraet fra mig og var lidt social. ½ tme efter lå kameraet
stadig med objektivet ude. Slukkede det, men det tændte igen - dvs.
objektivet kom ud igen. Det kunnne ikke tage nogen billeder og der var
heller ikke noget på skærmen!! Det skal lige siges, at det var helt nye
batterier, jeg havde sat i.

Er der nogen, der har været ude for noget lignende?? Hvad kan der være galt?

På forhånd tak

--
Med venlig hisen
Dan Andersen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 30-11-05 21:59

Dan Andersen wrote:

> Det kunnne ikke tage nogen billeder og der var heller ikke noget
> på skærmen!! Det skal lige siges, at det var helt nye batterier,
> jeg havde sat i.

Det er sikkert løbet tør for strøm. Det lyder som om du satte
almindelige ikke-genopladelige AA-batterier i. En del kameraer trækker
meget strøm, så de går døde efter kort tid. Prøv at bruge genopladelige
i stedet.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Dan Andersen

Dato : 30-11-05 23:24

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i stedet.
> --
> JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -

Jep.. det var lamindelie alkine batterier. Men de skulle da meget gerne
kunne klare mere end 4-5 billeder hvoraf 3 var med blitz samt lidt
menuopsætning - eller hur?

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-12-05 00:57

Dan Andersen wrote:

> Jep.. det var lamindelie alkine batterier. Men de skulle da meget
> gerne kunne klare mere end 4-5 billeder hvoraf 3 var med blitz
> samt lidt menuopsætning - eller hur?

Jeg har selv prøvet i omegnen af 10-15 billeder uden blitz på et andet
kamera, så selvom det lyder af meget lidt, kan det udmærket være.

Batterierne vil forøvrigt sagtens kunne bruges i andre apparater, så
det er ikke fordi de drænes - de kan bare ikke klare at levere så meget
strøm over så kort tid, som kameraet sandsynligvis kræver.

Se http://www.imaging-resource.com/PRODS/P71/P71A.HTM#accessories
i afsnittet "About batteries". Det er godt nok Sony DSC-71, men mon
ikke det er rimelig tæt på 72eren?

Fra : Jan Winther Jensen

Dato : 05-12-05 17:45

Dan Andersen <dan@dbamott.dk> skrev:
> [...]
>
>Er der nogen, der har været ude for
>noget lignende?? Hvad kan der være galt?
>
>Jeg har (haft) et DCP92 og har altid brugt genopladelige
batterier med stor kapacitet. Hvis jeg putter alm. batterier i,
selvom det er alkaline,så holder de kun kort tid. Så jeg tror
det er der katten er begravet.
--
Jan Winther Jensen