Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad betyder ridser i en 50 mm ??
Fra : Jakob

Dato : 30-11-05 16:05

Jeg har kig på en 50 mm men er lidt i tvivl om jeg tør da der er ridser
i frontelementet.

Jeg har dog tidligere her set eksempler på at det måske intet betyder,
hvad siger i, ville i turde binde an med sådan en linse ?

Linsen kan ses her

http://www.bionaut.dk/gallery/index.php?id=139

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : waal

Dato : 30-11-05 16:47

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har dog tidligere her set eksempler på at det måske intet betyder,
> hvad siger i, ville i turde binde an med sådan en linse ?

Den har godt nok fået nogle hakker i tuden. Lad den ligge eller byd en
halvtredser.

mvh
Michael

Fra : Jakob

Dato : 30-11-05 20:04

In article <438dc98f$0$121$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
waal@post.tele.dk says...

> Den har godt nok fået nogle hakker i tuden. Lad den ligge eller byd en
> halvtredser.

Ja jeg vil ikke give meget, men på den anden side så ville det da være
ok hvis det var vejen til et biligt glas hvis billederne altså ikke
lider under det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : waal

Dato : 30-11-05 20:15

> [...]
>
> Ja jeg vil ikke give meget, men på den anden side så ville det da være
> ok hvis det var vejen til et biligt glas hvis billederne altså ikke

Du kan vel dårligt få en biograftur for halvtredser

mvh
Michael

Fra : LT

Dato : 30-11-05 16:51

> [...]
>
> Jeg har dog tidligere her set eksempler på at det måske intet betyder,
> hvad siger i, ville i turde binde an med sådan en linse ?

De fine ridser man kan se på fotoet betyder sandsynligvis meget lidt for
objektivets ydeevne, men de betyder en masse på prisen! Derfor er det en
god ide at forsyne sine optikker med UV-filtre.

Til den rigtige -lave- pris ville jeg godt turde købe optikken.

vh tl

Fra : Jakob

Dato : 30-11-05 20:05

In article <438dc9a8$0$47037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, tl-
t@tele.dk says...

> Til den rigtige -lave- pris ville jeg godt turde købe optikken.

OK, tak for det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-11-05 17:05

Jakob wrote:
> [...]
>
> Jeg har dog tidligere her set eksempler på at det måske intet betyder,
> hvad siger i, ville i turde binde an med sådan en linse ?

Når der er ridser i coatingen, og skrammer på gevindet og hakker i
kanten, kan man forvente, at den har levet et hårdt liv. Så er
sandsynligheden for andre problemer af mekanisk art ret høj. Byd 50 kr,
eller find en anden.

Bo //

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-11-05 16:29

> [...]
>
> Jeg har dog tidligere her set eksempler på at det måske intet betyder,
> hvad siger i, ville i turde binde an med sådan en linse ?

For billederne, ser de ikke ud til at ville betyde det store.
Men der er selvfølgelig god grobund, for forhandling af prisen . Ellers
plejer de gamle 50 mm næsten ikke at være til at aflive.

M.V.H....Benny..

Fra : Jakob

Dato : 30-11-05 20:03

In article <438dd5f5$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
ingen@brugbar.dk says...

> For billederne, ser de ikke ud til at ville betyde det store.
> Men der er selvfølgelig god grobund, for forhandling af prisen . Ellers
> plejer de gamle 50 mm næsten ikke at være til at aflive.

OK tak for det

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 18:08

> [...]
>
> Jeg har dog tidligere her set eksempler på at det måske intet betyder,
> hvad siger i, ville i turde binde an med sådan en linse ?

Det ser ud til at den forreste metalring, hvor der skal skrues filtre ind
også har fået nogen knups, og dermed kan du nok ikke stole på at objektivet
er lige mere. Det kan være slået så skævt, at de ridser, der er i
frontlinsen er af meget mindre betydning end den skævhed, der måske er i
objektivet. Jeg ville holde kontanterne i lommen

Mvh. Claus Petersen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-11-05 18:27

Claus Petersen wrote:

> [...]
> frontlinsen er af meget mindre betydning end den skævhed, der måske er i
> objektivet. Jeg ville holde kontanterne i lommen

Lige min pointe. Ellers kan man bruge den til at drikke Rød Ålborg af.
Det ridser ikke

Bo //

Fra : waal

Dato : 30-11-05 19:52

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse

> Lige min pointe. Ellers kan man bruge den til at drikke Rød Ålborg af.

Med eller uden modlysblænden ?

Michael

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-11-05 20:32

waal wrote:

> Med eller uden modlysblænden ?

Tjah... Hvis gevindet holder tæt er det OK at prøve MED

Skål, og tak for i aften ..

Bo //

Fra : waal

Dato : 30-11-05 20:45

> Tjah... Hvis gevindet holder tæt er det OK at prøve MED

Den ska' jo ikke stå og fordampe
prost
mihceal

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-11-05 23:43

"waal" <waal@post.tele.dk> wrote in message

> "Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse

> Den ska' jo ikke stå og fordampe
> prost

Nu er der ren tradition at når man som musiker er ude og spille til til
morgensang ved sølvbryllup eller guldbryllup så skal man drikke Gammel Dansk
af sit mundstykke, det kunne være en ny tradition hvis man er ude at
fotografere ved festlige lejligheder hvor der serveres gammel dansk, så skal
man drikke gammel dansk af sin 50mm

Skål herfra også
Simon

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-12-05 00:56

Simon Nielsen wrote:

> Nu er der ren tradition at når man som musiker er ude og spille til til
> morgensang ved sølvbryllup eller guldbryllup så skal man drikke Gammel
> Dansk af sit mundstykke

Ja, og der kan være temmelig meget slingree og fortællevand i den
nederste del af min tværfløjte

Bo //

Fra : Jakob

Dato : 01-12-05 11:59

In article <438e3c07$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
post@fjernes-sidebanen.dk says...

> Ja, og der kan være temmelig meget slingree og fortællevand i den
> nederste del af min tværfløjte

Troede kun der var spyt i en sådan fløjte ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-11-05 20:33

waal wrote:

> Med eller uden modlysblænden ?

Med, selvfølgeligt. Så kan der være meget mere!

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 30-11-05 20:07

In article <438de0d8$0$12399$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
post@fjernes-sidebanen.dk says...

> Lige min pointe. Ellers kan man bruge den til at drikke Rød Ålborg af.
> Det ridser ikke

OK, jeg ser hvis jeg kan få det til hugpris tager jeg chancen, ellers
lader jeg være.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 30-11-05 20:06

In article <438ddc20$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>, "Claus
Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> says...

> Det ser ud til at den forreste metalring, hvor der skal skrues filtre ind
> også har fået nogen knups, og dermed kan du nok ikke stole på at objektivet
> er lige mere.

Hmm ok, tak for tippet :0)

--
Venlig hilsen