Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
JPEGs på dvd-afspilleren?
Fra : kautaq

Dato : 29-11-05 23:08

Jeg har brændt en cd med mine feriebilleder. (JPEG)
Når jeg vil se dem på tv'et fra min KISS DP-1000, kommer
der kun thumbnails frem á 6 stk., som jeg så kan bladre i.
Men intet andet virker - kun disse 6 thumbnail ad gangen.

Man kan dog trykke |<< (forrige kapitel) og så bladre
hurtigt baglæns og se billedet på hele skærmen, men det
er langfra tilfredstillende. Ingen andre knapper på
fjernbetjeningen virker, hverken 'Setup' eller 'Menu'

Nero 6.0.0.19 brænder video/picture disc.

KISS DP-1000 - V.C.D. lyser på display.
(software aldrig opgraderet)

Jeg ved ikke hvor fejlen ligger, derfor poster jeg her
til at begynde med.

Med venlig hilsen
Mike

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Max

Dato : 29-11-05 23:52

Hej Mike

> Jeg ved ikke hvor fejlen ligger, derfor poster jeg her
> til at begynde med.

Man kan jo starte med at læse FAQ omkring DP1000 på
Kiss hjemmesiden.

Der står om JPEG

Some of my JPEG images will not be shown on my DP-1000 #Q21

This could be because the pictures are larger than 720 x 576;
the player can only handle pictures, which are similar to or smaller than
this resolution.
If the picture is larger, the player has to downscale to a resolution it can
handle,
which can cause problems displaying the picture.

My DP-1000 is very slow to show my pictures #Q20

This is because of the size of the file. If the pictures are very
large then it might take a few seconds before the player will show the
picture.

My DP-1000 will not show all the JPEG files I have on my CD #Q19

The DP-1000 supports up to 1024 images per folder, if there is folder
containing
over 1024 files, then the DP-1000 will not be able to use this folder or CD.

I use the newest firmware version and my JPEG image has black edges in
the side of the picture #Q15

The DP-1000 zooms the picture according to the aspect ratio, so if the
picture
is not in the PAL or NTSC standard the player will make these black edges.

Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 30-11-05 00:11

Max wrote:

> Man kan jo starte med at læse FAQ omkring DP1000 på
> Kiss hjemmesiden.

Ja, det var så det eneste jeg ikke prøvede før jeg skrev.
Hrrmmphhh!

> Some of my JPEG images will not be shown on my DP-1000?
> This could be because the pictures are larger than 720 x 576;

Jeg prøver lige med 720x576.

Tak for hjælpen.

Mike

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-12-05 16:01

On Wed, 30 Nov 2005 00:11:01 +0100, kautaq <kautaq@post2.tele.dk>
wrote:

>Jeg prøver lige med 720x576.
>
>Tak for hjælpen.
>
>Mike

Hvordan og hvorfor lave 720x576, det er da ikke i forhold 4:3 som
skærmen skulle være. Bliver det ikke 720x540
Hvad skal en uvidende tro er det bedste at gøre
mvh Ebbe

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 01-12-05 16:54

Ebbe Hansen wrote:
> Hvordan og hvorfor lave 720x576, det er da ikke i forhold 4:3 som
> skærmen skulle være. Bliver det ikke 720x540
> Hvad skal en uvidende tro er det bedste at gøre

At følge anvisningerne :)

Det har noget med pixel aspect ratio at gøre. Pixels på TV er ikke
kvadratiske.

http://www.mir.com/DMG/aspect.html

/Mogens

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-12-05 18:39

On Thu, 01 Dec 2005 16:53:40 +0100, Mogens Beltoft
<mogens@rust.beltoft.dk> wrote:
klip
>At følge anvisningerne :)
>
>Det har noget med pixel aspect ratio at gøre. Pixels på TV er ikke
>kvadratiske.
>
>http://www.mir.com/DMG/aspect.html
>
>/Mogens

Tak for URL'en, man skal næsten være professor efterhånden.
Mærkeligt at Nero ikke siger noget om det.
mvh Ebbe

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-12-05 15:56

Ebbe Hansen wrote:

> Tak for URL'en, man skal næsten være professor efterhånden.
> Mærkeligt at Nero ikke siger noget om det.

Måske beskæftiger de ikke lærde folk

-det kommer osse lidt bag på mig, men så lærte jeg det.

Bo //

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-11-05 23:49

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> KISS DP-1000 - V.C.D. lyser på display.
> (software aldrig opgraderet)
>
> Jeg ved ikke hvor fejlen ligger, derfor poster jeg her

Hvis den kun skal kunne bruges på en DVD afspiller vil jeg foreslå du laver
en VCD altså en Video-CD så bliver billederne lagt som dat filer og når man
afspiller kan man bladre frem og tilbage. Jeg ved ikke hvordan Neros Picture
CD er. Men jeg tror helt sikkert der er nogle i news:dk.edb.videoredigering
der kan hjælpe med at fortælle hvilket program du kan bruge til det.

Mvh
Simon

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 29-11-05 23:56

On Tue, 29 Nov 2005 23:07:56 +0100, kautaq <kautaq@post2.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>KISS DP-1000 - V.C.D. lyser på display.
>(software aldrig opgraderet)
>
>Jeg ved ikke hvor fejlen ligger, derfor poster jeg her

prøv at brænde dem som en ren datadisk - og lad din afspiller om at
bestemme præsentationen.

Fra : kautaq

Dato : 30-11-05 01:03

jubija wrote:

> prøv at brænde dem som en ren datadisk - og lad din afspiller om at
> bestemme præsentationen.

Aha!
Nu virker det, men så er de der sorte kanter som beskrevet
i den faq som Max henviste til.

Nu er alt faktisk som det skal være, mangler bare at
formatet bliver mindre. Tak for hjælpen. Godnat.

--
Mike
I'm tired of the old shit - let the new shit begin.