Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Papirbilleder fra digital billeder
Fra : Torben Soerensen

Dato : 29-11-05 10:49

Jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt i hvor man kan få de
bedste resultater, og har også svært ved at sammenligne deres priser.

Hvor får I andre "fremkaldt" billederne?

Torben

Ps. Bor i Solrød (er i Kbh dagligt)

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-11-05 12:54

Jeg bruger Photocare.dk og billedbutikken.dk

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-11-05 13:50

"Torben Soerensen" <torben.soerensen@mail.tele.dk> wrote in message
> Jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt i hvor man kan få de
> bedste resultater, og har også svært ved at sammenligne deres priser.
>
> Hvor får I andre "fremkaldt" billederne?

Du kan bruge føtex, bilka, kvickly osv. det er alt sammen god kvalitet. Du
kan også bruge Pixum.dk, Gabs.dk, billedbutikken.dk osv. når billedet ikke
kommer fra et DSLR eller noget i den klasse er der ikke rigtig så meget at
se forskel på. Men gør det det, er føtex kvaliteten ganske i orden.

Mvh
Simon

Fra : Dan Andersen

Dato : 29-11-05 17:35

"Torben Soerensen" <torben.soerensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedste resultater, og har også svært ved at sammenligne deres priser.
>
> Hvor får I andre "fremkaldt" billederne?

10x15 koster 1 kr. - startgebyr 20 kr. Laves på FUJI prof papir. Super
kvalitet. Kan varmt anbefales.

Mvh. Dan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-11-05 23:54

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in message

> 10x15 koster 1 kr. - startgebyr 20 kr. Laves på FUJI prof papir. Super
> kvalitet. Kan varmt anbefales.

nu står der 1.25 på forsiden men det er jo kvickly det her eller
superbrugsen eller hvilken som helst anden COOP forhandler. De bliver
fremstillet i Tyskland på en stor Fuji maskine og den fungerer det er den
samme slags de har på Gabs i Danmark og der er kvaliteten helt i top. Så det
er et godt sted.

Mvh
Simon

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-11-05 20:21

Torben Soerensen wrote:
> [...]
> bedste resultater, og har også svært ved at sammenligne deres priser.
>
> Hvor får I andre "fremkaldt" billederne?

Jeg kan IKKE anbefale megapixel.dk, der bruger "Cewe Color" - de har ikke
holdt øje med maskinen overhovedet, og den røde farve er alt, alt, alt for
kraftig.

--
Jacob

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-11-05 20:40

Jacob Skaaning wrote:

> Jeg kan IKKE anbefale megapixel.dk, der bruger "Cewe Color" - de har ikke
> holdt øje med maskinen overhovedet, og den røde farve er alt, alt, alt for
> kraftig.

Har brugt dem mange gange.

Har du knalibreret din skærm, så du VED hvad du sender afsted ?

Bo //

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-11-05 23:44

Bo Bjerre wrote:

> Har brugt dem mange gange.
>
> Har du knalibreret din skærm, så du VED hvad du sender afsted ?

Ja, selvfølgelig. De må have lænet sig på "RØD"-knappen den dag så.

--
Jacob

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-12-05 10:35

On Wed, 30 Nov 2005 23:43:57 +0100, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@tiscali.invalid> wrote:

>Ja, selvfølgelig. De må have lænet sig på "RØD"-knappen den dag så.

Jeg har korresponderet lidt med dem her på det sidste. først
sagde de, at de ikke ændrede noget, men senere at de optimerede
lidt.
Deres svar:: Optimering er forskellig.
Omkring jul - hvor alt er meget rødt, da bliver baggrunden cyan,
hvis man ikke optimerer farverne med ekstra rødt.

Om sommeren er filerne ofte overbelyste. Derfor optimerer
kvaliteten ved, at tilføje ekstra density (lys).

Og så fremdeles.

Med venlig hilsen

OPS Kundeservice / Sigrid
-----
Så, hvor lidt er lidt
mvh Ebbe

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-12-05 23:50

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
>
> Om sommeren er filerne ofte overbelyste. Derfor optimerer
> kvaliteten ved, at tilføje ekstra density (lys).

Ughhhh... Så de "optimerer" på baggrund af et af dem bestemt gennemsnit og
forudbestemt motiv...

Så man skal altså ikke bruge dem til at få fremstillet prints af andet end
julefrokosten og feriebillederne. Noteret.

--
Jacob

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-12-05 15:54

Ebbe Hansen wrote:

> [...]
>
> Om sommeren er filerne ofte overbelyste. Derfor optimerer
> kvaliteten ved, at tilføje ekstra density (lys).

-så det betyder, at man spilder tid, penge og kvalitet ved selv at lave
billedbehandling. Hvor ækelt. Men det forklarer at jeg ind imellem har
nogle smuttere.

Hvem kan man så anbefale, der KUN laver det man sender, og med en kendt
farveprofil ?

-det bedste ville være, at man kunne sætte kryds i et felt med "neutral"
eller "vores valg"

Bo //

Fra : Kell Christensen

Dato : 04-12-05 17:48

Bo Bjerre <post@fjernes-sidebanen.dk> wrote:

> [...]
> farveprofil ?
>
> -det bedste ville være, at man kunne sætte kryds i et felt med "neutral"

Det kan du hos PIXUM. Til slut kan man vælge om korrigring ønskes.

Dem er jeg begyndt at bruge - med et meget fint resultat til følge også
mht deres service. Jeg fik netop en flok 30x45.
De blev leveret i 3 kraftige paprør som igen var lagt i en solid kasse.
3 dages produktionstid.

Et af billederne havde en vandret sort 2mm streg. Omgående svar på min
mail: Tilgodebevis på fuld pris - til trods for jeg havde opnået
kvantumsrabat - samt porto retur.

Kell

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-12-05 19:33

Kell Christensen wrote:

> [...]
>
> Et af billederne havde en vandret sort 2mm streg. Omgående svar på min
> mail: Tilgodebevis på fuld pris - til trods for jeg havde opnået

Tjah... Det er ikke altid at det billigste tilbud er det, der koster
mindst

Bo //

Fra : Kell Christensen

Dato : 04-12-05 21:21

> Tjah... Det er ikke altid at det billigste tilbud er det, der koster
> mindst

??