Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste A3 foto printer?
Fra : Anders

Dato : 28-11-05 12:33

Hej,

Jeg vil gerne printe nogle billeder ud i op til A3 størrelse og skal derfor
brug en ny printer. jeg har tidligeree været glade for HP, men jeg ved ikke
om det er dem der er bedst?

Jeg ønkser en printer der er nem at bruge - dvs en hvor der ikke skal leges
for meget med farve profiler etc.

Den skal også være god til sort/hvide foto - hvad kan anbefales?

Anders

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 28-11-05 13:27

"Anders" <a@a.aa> skrev i en meddelelse

> Den skal også være god til sort/hvide foto - hvad kan anbefales?

Hej

Dit indlæg passer måske bedre i en anden gruppe.

Indlæg vedrørende fototeknik, kamerateknik, printerteknologi og andre
tekniske emner relateret til fotografering, fremkaldelse og print.

Læs gruppens fundats (redigeres senere) :

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

news:dk.fritid.foto.billedsnak OBS: ny gruppe, er måske ikke på alle servere
endnu!

Indlæg med link til dine egne eller andres billeder som du gerne vil have
kommentarer til. Du kan også deltage i debatterne og kommentere de billeder
der er link til, altså snak om billeder, komposition, beskæring, farver og
selvfølgelig billedets indhold/motiv.

Læs gruppens fundats:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto.billedsnak

news:dk.fritid.foto.indkoeb OBS: ny gruppe, er måske ikke på alle servere
endnu!

indlæg vedrørende indkøb af fotorelateret udstyr, spørgsmål om hvad kamera
der er bedst til en given pris, eller hvilket kamera der opfylder bestemte
krav. Spørgsmål om hvor man køber hvad billigst hører også til i denne
gruppe. I gruppen diskuteres teknik/data kun i det omfang hvor det direkte
er relateret til et givent indlæg, større videnskabelige diskussioner
henvises dk.fritid.foto.

Læs gruppens fundats:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto.indkoeb

Køb/salg/bytte af diverse fotorelateret udstyr.

Læs gruppens fundats:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.marked.privat.foto

Held og lykke, og god fornøjelse!

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Anders

Dato : 29-11-05 10:27

> [...]
>
> Indlæg vedrørende fototeknik, kamerateknik, printerteknologi og andre
> tekniske emner relateret til fotografering, fremkaldelse og print.

Hvad snakker du om? Jeg har postet et spørgsmål i dk.fritid.foto omkring
print af foto - er der noget galt med det ???

Anders

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 29-11-05 11:14

> Hvad snakker du om? Jeg har postet et spørgsmål i dk.fritid.foto omkring
> print af foto - er der noget galt med det ???

Hej

Jeg snakker om at du vil ud og købe en ny printer, og spørger derfor hvilken
der er bedst.

For mig lyder det som et spørgsmål der falder ind under gruppen
Læs gruppens fundats her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto.indkoeb

Det er jo god netikette af bruge de undergrupper der er til rådighed.

Det er bare det jeg snakker om!

--
Leif Langgaard

GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:
http://www.azfotos.com/

Fra : Anders

Dato : 29-11-05 13:10

> [...]
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto.indkoeb
>
> Det er jo god netikette af bruge de undergrupper der er til rådighed.

Jeg snakker ikke om at købe - jeg snakker om hvilken printer der er bedst
til at udskrive foto, hvilket vel et eller andet sted høærer under printer
teknologi, jf din mail : "Indlæg vedrørende fototeknik, kamerateknik,
printerteknologi og andre
tekniske emner relateret til fotografering, fremkaldelse og print."

Jeg mener også det er god skik at svarer på de spørgsmål der bliver
stillet - og ellers lade være med at skrive noget! Mit spørgsmål er jo ikke
117% off topic! Hvis det var det, var det i orden, man da det ikke er, så
lad venligt være med at være net politi betjent.

Over and out!

Anders

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-11-05 14:47

Anders wrote:

> at være net politi betjent.

Nej, jeg vil også hellere betjenes af en net lille steg!

mvh
Jan

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 29-11-05 14:52

> [...]
> 117% off topic! Hvis det var det, var det i orden, man da det ikke er, så
> lad venligt være med at være net politi betjent.

Jeg kom med den venligste "henstilling" som muligt kunne skrives, men opfat
det som du vil.

Fra : Lars P

Dato : 29-11-05 21:57

Krakiler!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-11-05 16:57

In article <438aeaf7$0$99993$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Anders wrote:
> [...]
> for meget med farve profiler etc.
>
> Den skal også være god til sort/hvide foto - hvad kan anbefales?

Topmodellerne fra Epson og Canon er hvad man skal gå efter. Hvilken
af dem der er bedst p.t. ved jeg ikke.

Fra : Brizz

Dato : 28-11-05 17:10

Anders skrev:
> [...]
> for meget med farve profiler etc.
>
> Den skal også være god til sort/hvide foto - hvad kan anbefales?

Har printet en del på Epson Stylus Photo R2400.
Super lækker maskine der leverer et rigtig godt resultat.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-11-05 19:58

"Anders" <a@a.aa> wrote in message
> [...]
> leges
> for meget med farve profiler etc.
>
> Den skal også være god til sort/hvide foto - hvad kan anbefales?

Den bedste er Epson R2400. Canons i9950 er efterhånden gammel og jeg venter
selv med spænding på Canons nye skud på stammen, når de altså er ovre deres
PIXMA serie, for Canon har sagt til min Fotopusher at der ikke kommer en
PIXMA der kan printe A3, men den kommer først i næste generation.

Men da Epson helt klart fører på markedet inden for blæk er det R2400 som er
deres største A3 model der er bedst, den har meget små dråber og har
fantastiske farver.

Jeg har valgt at svare her, men lave Xfut til news:dk.fritid.foto.indkoeb
hvor menet hører hjemme. Den er ret ny så derfor har jeg svaret her

XFUT fra - news:dk.fritid.foto til - news:dk.fritid.foto.indkoeb

Mvh
Simon

Fra : Jacob

Dato : 28-11-05 20:59

> [...]
> leges
> for meget med farve profiler etc.
>
> Den skal også være god til sort/hvide foto - hvad kan anbefales?

hp 8750 skulle være den bedste til s/h med langt til konkurenterne. desvære
tåler hp's print ikke fugtige fingre. Canons ip 8500 printer hæderligt. Jeg
mener den taget A3 er dog ikke helt sikker.

Jacob

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-11-05 21:18

Jacob skrev:
> "Anders" <a@a.aa> skrev i en meddelelse

Der skal _altid_ rodes med profiler - ellers kan du lige så godt få
knipsemania til at lave dem. Man er jo nødt til at fortælle dyret, hvad
den skal "oversætte" og til hvad.
Her er et sted at søge erfaringer:

Canon skulle ikke kunne printe ordentlig s/h
Den HP 8750 jeg prøvede kunne ikke printe ordentlig s/h, men farver
næsten lige så godt som min Epson R 2400, der også laver s/h som en
drøm, men den er laaaangsom.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17

Fra : info@tpi-danmark.dk

Dato : 28-11-05 21:11

Jeg kom vist ved en fejl til at svare Jakob, men hvis du er hurtig,
skulle du købe en I9950 fra Canon. Den arbejder souverænt godt med de
rigtige profiler, som du kan få gratis, når du henvender dig på info
via http://tpi-danmark.dk. Det er en A3+ perinter, der udover at printe
hurtigt laver et enormt smukt arbejde. Vi har 2 af dem, som vi ikke
kunne drømme om at 'aflive'. Det printer perfekt, også på prof.
foropapir i 300g/kvm.

Hilsen Kaj profiler kan du som sagt få gratis

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-11-05 23:33

> [...]
> leges
> for meget med farve profiler etc.
>
> Den skal også være god til sort/hvide foto - hvad kan anbefales?

HP's professionelle DesignJet 30 printer rigtigt flot og tilmed økonomisk i
drift. Hvis du skal printe meget er den ekstra pris for printeren tjent ind
med billigere blæk. Med denne printer er blækket faktisk billigere end
papiret!

Mvh,
Hans

Fra : J.L

Dato : 29-11-05 00:24

Hej

Jeg ville helt klart gå efter en Canon, da du får den hurtigste og bedste
printer efter min mening, og så gør det jo heller ikke noget at man kan få
kvalitets blæk til overkommelige priser, så prisen pr. print holdes nede.

Jeg bruger personligt kun Jettec blæk, købt hos www.Dj-Import.dk da de i
flere tests har klaret sig fuldt på højde eller bedre end originalt blæk, og
jeg har læst meget godt om netop Jettec blæk her i nyhedsgruppen.

Mvh John

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-11-05 00:38

Anders wrote:
> [...]
> leges for meget med farve profiler etc.
>
> Den skal også være god til sort/hvide foto - hvad kan anbefales?

Canons printere er ikke gode til S/H - så dem kan vi vist lige så godt
udelukke.

HP 8750, Epson R1800 og Epson R2400 kunne være bud. Jeg har selv en HP 8750,
og den laver fantastiske udskrifter. Til S/H findes der vist ikke bedre
printer pt., og farverne har den også styr på. Der er ikke behov for at
bøvle med profiler hvis man kører med standardpapirer fra HP.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Lars Holst

Dato : 29-11-05 19:51

"Anders" <a@a.aa> said in

> [...]
> leges for meget med farve profiler etc.
>
> Den skal også være god til sort/hvide foto - hvad kan anbefales?

Jeg vil anbefale at vælge Canon frem for Epson hvis det er mellem dem dit
valg bliver.

Jeg har selv haft Epson topmodel men måtte desværre erfare efter ca. 1 år
at den var langsom, støjende, dyr i blæk og efter et år havde brug for
autoriseret service p.g.a. blæksugende valser.

Gad ikke det bøvl og købte Canons topmodel i stedet.
Super tilfreds nu.

Udskriftskvaliteten er upåklagelig.
Købte i sin tid Epson fordi udskriftkvaliteten dengang var den bedste.
Men forskellen i udskriftskvalitet i dag er med så små margener at det er
de andre faktorer der vægter mest.

--
Lars Holst

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-11-05 20:12

In article <Xns971DC9E7E7B9F25689lh236589@62.243.74.162>, Lars Holst wrote:
> [...]
> at den var langsom, støjende, dyr i blæk og efter et år havde brug for
> autoriseret service p.g.a. blæksugende valser.

Jeg har så problemer med en Canon der snart kommer ned til storskrald.
Originalblæk er dyrt men det koster under 100 kr for en chip-resetter,
og refill er let og billigt (Bruger JetTec).

> Gad ikke det bøvl og købte Canons topmodel i stedet.
> Super tilfreds nu.
>
> Udskriftskvaliteten er upåklagelig.

Min er bedre end det standard Canon jeg har set, og min er en "standardmodel".
(R300 engine).

Fra : JS

Dato : 29-11-05 20:44

> Jeg har så problemer med en Canon der snart kommer ned til storskrald.

Storskrald må den dag gerne være min adresse så!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-11-05 23:41

In article <438caf91$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, JS wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Storskrald må den dag gerne være min adresse så!

Det er en gammel S600, hvor mine forsøg på at rense printhovedet i
starten ikke hjalp meget, og den store tur gør nu at den ikke vil
kendes ved printhovedet længere. Så den er til lossepladsen.

Fra : JS

Dato : 30-11-05 10:53

> Det er en gammel S600, hvor mine forsøg på at rense printhovedet i
> starten ikke hjalp meget, og den store tur gør nu at den ikke vil
> kendes ved printhovedet længere. Så den er til lossepladsen.

Ja ok, ærgerligt.