Mine katte spiser næsten alt + anadokter
Fra : Katharina Nielsen

Dato : 24-01-06 13:20

Hejsa

Mine katte spiser næsten alt, hvad der kan komme ind i munden.
Jeg havde haft noget garn nede i stuen - en da så jeg den ene kat med en
lang rød tråd ud af bagende - der havde ikke været meget nærring i det.
Jeg fandt også et halvt elastik, da jeg dømt kattebakken, fandt jeg den
anden halvdel.
desnden tager jeg dem af og til i at gumle på noget som ikke ligner mad,
for det meste kan jeg få det ud af munden på dem.
Nu tænker jeg bare på hvad de spiser, når jeg ikke ser det.
De virker ikke til at sulte og virker ellers som nogle glade katte

(- eneste problem er islaget - jeg havde lukket dem ud af teressedøren,
hvor de så leger lidt i haven og normalt løber over til kattelemmen, i
går kom den ene dog op til mig og miavede og miavede i flere min. - og
til sidst måtte jeg ned og se, det vidste sig, at hendes søster ikke
brød sig om at gå på is og derfor sad foran teressedøren og pev - pt.
sidder hun i skødet af mig og har ingen planer om at skulle ud før der
blever bedre vejr.)

Kan man forklarer dem, at der ikke er nærring i alt hvad der kan komme
ind i munden ? Er lidt nervøs for a de skulle spise noget skarbt jo.

Katharina

Med venlig hilsen
Katharina Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 24-01-06 14:48

Hej Katharina
Ligesom med små børn, skal man lægge og sætte det væk som er farligt for
en kat.
Katte er ligesom små børn nysgerrige, og man skal tage sine
forholdsregler.
Det er faktisk farligt for en kat at spise elastikker og snore, idet det
kan give frygtelige skader i tarmsystemet, der måske ender med operation.
Nåle, glas, knive etc. lad være med at lade det ligge fremme.
Jeg kan fortælle om en ungkat herfra, Petrine Runsel, hun har pæren
iorden.
Hun har nu 2 gange præsteret at skrue en pære fra lyskronen løs i sit
nye hjem.
Og det skal hun da stoppe med. Det er ikke ok at lege med el-pærer for
en lille kat. Så enden på det bliver nok, at lyskronen skal højere op,
udenfor rækkevidde.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 24-01-06 17:08

Nej, selvfølgelig kan du ikke forklare dem det. Mange katte har garn,
gavebånd og elastikker øverst på spisesedlen, så du må sørge for, at
disse "livretter" ikke er tilgængelige for kattene.
Og når/hvis du ser et stykke snor hænge ud af numsen på katten, må du
for Guds skyld IKKE trække i det, da du ellers kan lave "rynkebånd" i
tarmen eller skære den i stykker. Nøjes med at klippe det af helt tæt på
kroppen i takt med det kommer ud, da katten også selv kan finde på at
hive i det.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan

Dato : 24-01-06 18:47

"Katharina Nielsen" <kat82KATTE@BAKKEofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Mine katte spiser næsten alt, hvad der kan komme ind i munden.

Hej Katrina.

Æv jeg ved ikke hvad du skal gører, Udover at fjerne alle farlige ting.

Jeg har samme problem med en af mine katte.

Næsten, For før der faldt sne.Ja der var det et stort hit at finde svampe,
ude i haven. De her byttedyr skulle heldigvis ind i stuen til fremvisning
før aflivning , Så kunne jeg sige mange tak og smide dem ud.

Og snegle var også en god fangst.

Han spiser desværrer alt hvad han mener er spiseligt. Så her til sommer
kommer jeg nok til at gå rundt i haven og fjerne svampene.

Det er ikke altid nemt med katte.

Men det eneste du kan, er at fjerne alt der er farligt.
Resten er de selv om.

Mvh Allan