Katten fælder en pels om dagen...
Fra : Ulrik Danker-Jørgens~

Dato : 21-01-06 17:04

Min kat, en jeg har fået og har haft i ca. 1½ år nu. en sød kat men hun
fælder meget og det er ikke til at "Stoppe" - de fælder selvfølig
naturligt, men denne kat gør det hele året!! (24-7). Jeg er gået over
til noget mere dyrt katte mad, med opfordring fra den lokale dyrhandel,
det hedder Pro Pac Kat, en sort sæk tørfodder, men det virker ikke, har
også prøvet i noget tid at komme en tsk. olie i maden, har fået advide
at det skulle hjælpe på en tør hud som kunne være grund for den
konstante hår fælden - men heller ikke her er der noget held. et par
gange om ugen giver jeg katten Whiskas fra dåse, og hun får også tørfisk
(dem der lugter en meter væk) hun er helt vild med dem. Hvad skal jeg
snart gøre for at hun kan beholde håret på kroppen?? (Det er ikke fordi
hun er tynd i pælsen, der er rigeligt af den selvom hun fælder meget).

Med venlig hilsen
Ulrik Danker-Jørgensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 21-01-06 17:47

Hej
Hill's har et produkt der hedder Sensitive Skin, det er godt.
Royal Canin har også et lignende produkt, jeg tror det hedder Hair &
Skin, virkningen har jeg ingen fornemmelse af.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : fam. Ager

Dato : 21-01-06 18:18

"Lisbet Sørensen" <librianKATTE@BAKKEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Royal Canin har også et lignende produkt, jeg tror det hedder Hair &
> Skin, virkningen har jeg ingen fornemmelse af.

min ene raggie, som kom hertil som et årig, fældede også voldsomt, og havde
iøvrigt meget kedelig og tynd pels. han blev fodret med hair and skin, der
hvor han kom fra...
jeg skiftede til iams adolt chicken, og han blev hurtigt langt bedre i
pelsen, og fældningen var ophørt. jeg er nu over på olivers, som de begge
stortrives med, og pelsen er stadig meget fin.
det er nok individuelt fra kat til kat, men den nævnte variant var
ihvertfald ikke hvad min havde brug for.

mvh. marie