Oplevelse hos dyrlægen
Fra : Futte

Dato : 13-01-06 07:15

Desværre har jeg lige haft den kedelige oplevelse at måtte få to katte
aflivet på én gang af katteaids. Da jeg stod i venteværelset hos dyrlægen,
velvidende at jeg stod med to meget syge katte (dog uden jeg var klar over
det var SÅ galt på det tidspunkt), der sidder der en mand i venteværelset
også med en hund. Og til hans store fornøjelse, så bliver han ved med at
sidde og sige til hunden "det er mad, det er mad" med henblik på mine katte
i kasserne selvfølgelig. Mine katte er syge og bliver stressede over en mand
og hans hund og jeg må flytte dem. Dels har jeg det selv skidt fordi jeg
godt var klar over de måske ikke kom med hjem igen. Sådan stemningen i det
hele taget: Så kunne jeg have kvalt den mand! Eller i hvert fald have bedt
ham holde sin mund. Men jeg er for pæn og først bagefter kommer man i tanke
om alt det man KUNNE have sagt og gjort. Måske er det en bagatel, men i
sådan et venteværelse er der mange grumme skæbner og så mener jeg almindelig
pli og pæn opdragelse er at forvente. Jeg sidder jo heller ikke og nedrakker
alle andres dyr men passer mig selv, eller man kan da godt snakke sammen på
en ordentligt måde. Men der er altså idioter ind i mellem.

LH

Fra : Leyna

Dato : 13-01-06 09:55

On Fri, 13 Jan 2006 07:15:04 +0100, "Futte" <le_ha@privat.tele.dk>
wrote:

>Måske er det en bagatel, men i
>sådan et venteværelse er der mange grumme skæbner og så mener jeg almindelig
>pli og pæn opdragelse er at forvente.

Det er bestemt ikke en bagatel, og det er heller ikke noget man bare
skal finde sig i. Sådan en gut må være lidt blød i kasketten, og
personligt ville jeg nok have fortalt ham, at han faneme selv måtte
fodre sit kræ, og det skulle ikke være med mine dyr!
Ikke nok med at han stresser dine katte (og dig), men han kører jo
osse hunden op, så det er ikke morsomt for nogen parter, msåke lige
undtagen ham selv! :(

Det gør mig ondt med dine katte. Det er aldrig sjovt at skulle tage
afsked og det bliver bestemt ikke nemmere af sådan en Karl Dør, der
tror han er morsom.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 13-01-06 16:54

> [...]
> alle andres dyr men passer mig selv, eller man kan da godt snakke sammen på
> en ordentligt måde. Men der er altså idioter ind i mellem.

Æv for en dum dag, du kan tro, jeg føler med dig. Jeg kender også
udmærket de situationer, hvor man først bagefter vidste, hvordan man
skulle have reageret, og hvad man skulle have sagt. Hvis du i denne
situation havde forklaret manden din triste situation, var han højst
sandsynligt blevet flov og ville nok også tænke sig om en anden gang.
Måske skal du for fremtiden øve dig lidt på at reagere med det samme -
for alle parters skyld, men først og fremmest for din egen. Så undgår du
om ikke andet at gruble over det bagefter.

Medfølende tanker og

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-01-06 17:18

On 2006-01-13 07:15:04 +0100, "Futte" <le_ha@privat.tele.dk> said:

> Desværre har jeg lige haft den kedelige oplevelse at måtte få to katte
> aflivet på én gang af katteaids

Det gør mig ondt at høre Min dybe medfølelse.
Hvad fjolset angår - tjah, den sidste idiot er ikke født endnu. Nogen
mennesker er desværre både ufølsomme og ubetænksomme. Ofte ikke med
vilje, men fordi de ikke tænker sig om.
--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk