menyer i FP
Fra : Sjur Jensen Bay

Dato : 12-06-01 12:34

Jeg driver for tiden med utvikling av et nytt nettsted.
Problmet mitt er at jeg har kommet til et punkt hvor jeg må velge
navigeringsmetode.
Etter litt vurdering fant jeg ut hva jeg ville ha. Jeg har en rammeside
bestående av bannerframe på toppen, en "meny" til venstre og en hovedframe
hvor alt foregår.
Dette er et standard frame oppsett i MS Frontpage (Office XP eng.)
Det jeg prøver å få til er at når jeg holder musen over et valg i menyen til
venstre skal det kommer tekst "fallende" ut under hvor man må klikke for å
velge. Altså blir det først en hovedmeny på meny framen til venstre. Når
musen holdes over denne teksten skal valg man skal klikke komme frem. Har
sett dette flere steder. Bla. På www.nvidia.com.
Noen som vet hvordan dette gjøres??????

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 12-06-01 22:31

Sjur Jensen Bay wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Dette er et standard frame oppsett i MS Frontpage (Office XP eng.)

Hvis det er lavet med FrontPage eller Office kan du tværtimod være helt
sikker på at det ihvertfald IKKE overholder nogen standarder

> Har sett dette flere steder. Bla. På www.nvidia.com.
> Noen som vet hvordan dette gjøres??????

Prøv at kigge lidt i koderne på den pågældende side? Det er naturligvis ikke
tilladt at kopiere - men du må jo gerne søge inspiration.

Ellers er sådan nogle DHTML menuer ikke noget du bør røre ved med mindre du
ved 100% hvad du laver. Det kræver et endog særdeles godt kendskab til HTML,
CSS, DOM og Javascript hvis resultatet skal blive godt.

Det er dog muligt at finde færdige eksempler ude på nettet - prøv f.eks. at
kigge her:
http://www.webreference.com/dhtml/

Mvh
Jonas

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-06-01 22:48

On Tue, 12 Jun 2001 21:30:57 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

>Ellers er sådan nogle DHTML menuer ikke noget du bør røre ved med mindre du
>ved 100% hvad du laver. Det kræver et endog særdeles godt kendskab til HTML,
>CSS, DOM og Javascript hvis resultatet skal blive godt.

Og til brugernes software og indstillinger.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj