Præsentation af Buster og jeg
Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 11:35

Kære alle i NGen

I aftes lagde jeg hårdt ud med et spørgsmål, og mange tak for alle svarene,
nu vil jeg lige præsentere os..

Jeg hedder Louise, er 26 år og Buster er min første kat. Jeg bor i en stor
2vær stuelejlighed med en lukket altan på 17 m2 og egen have.

Buster er 1½ år, og er kastreret. Han er _meget_ kælen, og vil snakke med
alle, ligegyldigt om han har set dem før eller ej. Jeg ved at Buster som
killing er blevet opfostret med sutteflaske. Han var en stor killing, ca 4
mdr, da han flyttede hjem til min veninde, hvor han har boet indtil nu.
Buster er vant til at være ude og inde når han har lyst til det. Hn har bare
sat sig hen til døren, og vupti, så er der komemt en og lukket ham ind eller
ud..

Buster og jeg plejer at være fine venner, men det ødelagde jeg jo så igår
ved at, af et godt hjerte selvfølgelig, give ham sele på og lukke hamud i
haven. Det lykkes jo så for ham at komme ud af selen og stikke af. Men
heldigvis for mig er han jo ret kælen, så det tog mig kun et par minutter at
kalde ham til mig igen.
Men da han så hvor han skulle ind blev han sur og spurtede lige ind under
sengen, hvor han så helst vil være nu. Jeg har så fået ham ind i stuen, så
han er i samme rum som mig, så nu ligger han bare under sofabordet.
Min største bekymring lige nu er om jeg har ødelagt det helt for Buster og
mig, eller om han bare ligge skal have en dag eller to til at "rase ud" og
tilgive mig..

Buster har fået en kattebakke ud på altanen, som han har brugt i nat,
hvilket jeg er meget glad for.

Jeg vil tage imod råd mm med kyshånd, da jeg jo, som sagt, ikke selv har
haft kat før.

Når jeg får billeder mm vel jeg uploade dem på dk.fritid-dyr-kat.dk, hvor
jeg har oprettet en profil til Buster og jeg..

Med ønsket om en god søndag til alle

Louise og Buster

Fra : Hanne Engermann

Dato : 08-01-06 12:33

Det lyder da til at være de optimale forhold for Buster (og dig).
Men når du skriver 'lukket altan', vil det så sige, at han ikke kan
hoppe ud over den? Og så skriver du, at han har benyttet kattebakken på
altanen i nat! Har du sovet med åben dør i den kulde :>D eller hvad?

Han er vant til at gå ud og ind, som han vil, skriver du. Hvor længe
siden er det så, han har været i sele? og hvordan er trafikken i det
område, du selv bor?

Når man skal lade en kat komme ud for første gang, skal man IKKE bære
den udenfor, men lade den dør, den fremover skal benytte, stå åben og så
lade katten gradvist selv stikke næsen udenfor og undersøge sit nye
område step by step i sit eget tempo. Så kender den nemlig tilbagevejen.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 12:51

> [...]
> hoppe ud over den? Og så skriver du, at han har benyttet kattebakken på
> altanen i nat! Har du sovet med åben dør i den kulde :>D eller hvad?

Med "lukket altan" mener jeg at det nærmest er un havestue, dvs et rum for
sig, men ikke opvarmet. Og det er dørenm mellem stuen og udestuen der hgar
stået åben, men døren fra soveværelset og sderud blev også åbnet på et
tidspunkt, så det var da liudt køligt. Men så er det jo godt at man har en
god dyne
Og jeg har jo have, så han kan slet ikke falde, altan og have er i samme
niveau, men det krævar at jeg åbner havedørene, hvas han skal helt ud.. Så
ingen problemer der...

> Han er vant til at gå ud og ind, som han vil, skriver du. Hvor længe
> siden er det så, han har været i sele? og hvordan er trafikken i det
> område, du selv bor?

Jeg bor ude "på landet" i en mindre by med et par tusind indbyggere. Lige ud
for min have er der en fodboldbane, og der er et stykke til veje med tung
trafik...
Der hvor han boede får havde de ikek kattelem, han var afhøngig af at en kom
og åbnede døren for ham, og sådan bliver det også her.

> [...]
> lade katten gradvist selv stikke næsen udenfor og undersøge sit nye
> område step by step i sit eget tempo. Så kender den nemlig tilbagevejen.

Har fundet ud af at det med selen er en dum idé. Nu er han ren indekat de
næste par uger, og så må han prøve at komme lige så stille ud med mig ved
siden af.

> Med venlig hilsen
> Hanne Engermann

Tak for svar

Louise

Fra : Denise

Dato : 08-01-06 13:53

Louise wrote:
> [...]
>
> Når jeg får billeder mm vel jeg uploade dem på dk.fritid-dyr-kat.dk,
> hvor jeg har oprettet en profil til Buster og jeg..

Tak for præsentationen.
Har du oprettet dig på www.dk-fritid-dyr-kat.dk der kan du oprette dig og
uploade billeder.

--