Downloadning af *.doc filer....
Fra : Bøllund

Dato : 12-06-01 12:10

Jeg har et lille problem med noget downloadning af *.doc
filer....

I stedet for at downloade filen åbner den bare filen...

Hvordan slipper jeg uden om det... evt. hvad er html koden ???

Fra : Kristian Kruse

Dato : 12-06-01 12:18

Prøv at højreklikke og sig "Save Target As"

Fra : Bøllund

Dato : 12-06-01 12:25

Kristian Kruse wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Prøv at højreklikke og sig "Save Target As"
>
> --
> Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
> * Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
> * Tutorials og artikler om webdesign på dansk

Meningen var at man skulle slippe for at højreklikke..!! :)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-06-01 13:05

Så brug WINZIP til at pakke den, Det vil også gøre det meget hurtigere
at hente den.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-01 13:40

Tue, 12 Jun 2001 11:25:14 +0000 (UTC), skrev Bøllund
<sb@mnetworks.dk>:

>Meningen var at man skulle slippe for at højreklikke..!! :)

Kan ikke lade sig gøre, medmindre man bruger noget serverside php.

Så prøv at spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, hvis
du har adgang til at bruge det.

Ellers kan man zippe *.doc, det vil jo også nogen gange gøre
dokumentet ret meget mindre.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 12-06-01 14:13

> [...]

> I stedet for at downloade filen åbner den bare filen...
>
> Hvordan slipper jeg uden om det... evt. hvad er html koden ???

Hvis du zip'er filen vil browseren downloade den i stedet for at åbne
den.

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi Erase harddrive to mail me

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-06-01 19:13

On Tue, 12 Jun 2001 15:13:10 +0200, HARDDRIVEjc@voss.tf (Jonas C.
Voss) wrote:

>Hvis du zip'er filen vil browseren downloade den i stedet for at åbne
>den.

Det komer da helt an på brugerens browser-indstillinger, ik'?

Konklusion:
Man kan ikke bestemme, om brugeren skal åbne eller downloade/gemme som
default.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 12-06-01 22:20

Jørn Andersen <jorn.a@email.dk> wrote in

> Det komer da helt an på brugerens browser-indstillinger, ik'?

Korrekt, men jeg har aldrig mødt en browser der først pakkede zip-filen ud,
og derefter åbnede Word-dokumentet i browseren.

Og det var det der skulle undgås. Altså at browseren åbnede .doc-filen.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-06-01 22:47

On Tue, 12 Jun 2001 21:20:08 +0000 (UTC), usenetnospam@nau.dk (Andreas
Kleist Svendsen) wrote:

>Korrekt, men jeg har aldrig mødt en browser der først pakkede zip-filen ud,
>og derefter åbnede Word-dokumentet i browseren.

Nej, det kunne da ellers være smart, ikke

>Og det var det der skulle undgås. Altså at browseren åbnede .doc-filen.

Jo, men man har jo bare flyttet problemet fra .doc-filen og over til
..zip-filen, som jo på samme måde enten kan være indstillet til at
gemme eller åbne.

<sidespring>
(Og dermed kunne man jo faktisk opnå ovenstående situation: hvis
browseren er sat til at åbne .zip-filen, og WinZip (or whatever) er
sat til at "køre" indholdet (.doc-filen) ... )
</sidespring>

Pointen er stadig, at man ikke kan vide, hvordan brugernes
indstillinger er.

Og når nogen interesserer sig meget for, om et link til en .doc-,
..zip- eller .whatever-fil bliver åbnet eller gemt, er dey sikkert et
forsøg på en genvej til at undgå at *vejlede* (tm) brugerne i stedet
for at forsøge at *styre* dem. [Min udlægning]

Og jeg synes generelt ikke, man skal forsøge at styre brugernes adfærd
alt for meget. Og det vil ofte mislykkes.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-06-01 09:12

"Jørn Andersen" <jorn.a@email.dk> wrote in message >
> Jo, men man har jo bare flyttet problemet fra .doc-filen og over til
> .zip-filen, som jo på samme måde enten kan være indstillet til at
> gemme eller åbne.

Nej det er ikke helt det samme, - problemet er at undgå, at word-dokumentet
åbnes i browseren. Hvis det bliver zippet, kan man enten:
gemme zip-filen i sig selv, og køre den når man har lyst. Der kan man så
unzippe, og åbne word-dokumentet. Det vil ske i word, og ikke i browseren.

eller:
åbne zippen med det samme, og gemme word-dokumentet hvor man vil have det.
Senere kan man så åbne det i word.

I ingen af de to situationer vil dokumentet åbne i browseren. Et
word-dokument i en browser er lidt en mærkværdighed, og jeg forstå godt, at
man forsøger at undgå det. Det er udmærket til at læse i, men redigering er
nu nemmere i word, 'som man plejer' (selvom mulighederne vel egentlig er de
samme i browseren, der er bare lidt sværere at finde..)

/Per