Langhårskatte og sne
Fra : Allan

Dato : 30-12-05 17:10

Hej NG
tror i at jeg blev vækket her i nat

Jeg har 2 mco som elsker at løbe rundt i sne.
Desværrer ælsker de også at sove i hovedenden af sengen.

Så tror i at jeg vågnede her KL. tidligt i nat, ja da de kom ind fra haven.

Sådan en mco kan have rigtigt meget sne på pelsen under maven
Æv sagde jeg, men hvad kan man gøre

Mvh Allan

Fra : Helle

Dato : 30-12-05 17:28

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> haven.
>
> Sådan en mco kan have rigtigt meget sne på pelsen under maven

Hahaha...undskyld...kan bare ikke lade være med at grine! GOSH det må sq
have været en kold forskrækkelse. Men hvad man man sige? typosk mco??

Godt nytår

Mvh Helle

Fra : Allan

Dato : 30-12-05 17:39

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hahaha...undskyld...kan bare ikke lade være med at grine! GOSH det må
> sq have været en kold forskrækkelse. Men hvad man man sige? typosk mco??

Og godt nytår til dig.
Ja nu hvor jeg tænker efter var det nok ikke ÆV jeg sagde
Men de er her stadigvæk, Begge tyraner, så jeg må kunne lide det. eller
dem

Mvh Allan

Fra : Nina Sørensen

Dato : 30-12-05 17:55

> [...]
>
> Så tror i at jeg vågnede her KL. tidligt i nat, ja da de kom ind fra haven.
>
> Sådan en mco kan have rigtigt meget sne på pelsen under maven

Det er da logik for perlehøns (og Maine Cooner)
Når man har været ude i kulden, skal man ind i varmen

Godt nytår ... og vinter

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan

Dato : 30-12-05 18:10

"Nina Sørensen" <mailKATTE@BAKKEtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da logik for perlehøns (og Maine Cooner)
> Når man har været ude i kulden, skal man ind i varmen

> [...]

Ja lige som regnvejr.
De bliver så pæne i pelsen, efter regn, og en tur foran brændeovnen
Men igen, når de lige er kommet ind fra haven, og hopper op ja du ved.

Mvh Allan

Fra : Nina Sørensen

Dato : 30-12-05 18:37

> Ja lige som regnvejr.
> De bliver så pæne i pelsen, efter regn, og en tur foran brændeovnen
> Men igen, når de lige er kommet ind fra haven, og hopper op ja du ved.
>
> Mvh Allan

Ja jeg ved da at de lige skal have trædefusserne tørret og varmet

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 30-12-05 19:04

Jeg har en tilløberkat som er en blandning af MCO (tror jeg ) og ? ....
når han kommer ind fra sneen så er der kun et sted der kan bruges til at
smelte den sne der hænger i bryst/mavehår ..... og det er på mine lår 8-/
Den er sikker hver gang

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 30-12-05 19:04

> [...]
>
> Så tror i at jeg vågnede her KL. tidligt i nat, ja da de kom ind fra haven.
>
> Sådan en mco kan have rigtigt meget sne på pelsen under maven

Hej Allan,

Jeg tror ikke, at der er meget andet at gøre end at tørre dem rigtig
godt i et håndklæde, når de kommer ind. Der skal i øvrigt nulres godt,
for det kan helt klumpe sig sammen i sådan en MCO-pels. Det kræver
derfor lidt arbejde, men det kan godt lade sig gøre

Vores MCO'er elsker også at boltre sig i sneen. Hankatten foretager
ligefrem en form for "snow-surfing" eller måske rettere "snow-diving".
Og så bliver han tørret med badehåndklædet, når vi er kommet ind. Ellers
har vi vand på samtlige borde, i alle vindueskarme, på alle gulve mv.
Det tager sørme et stykke tid, inden sneen tør op af sig selv, og det
til trods for, at der er tændt op i brændeovnen De har faktisk ikke
altid selv særligt travlt med at få sneen ud af pelsen, så dem generer
det åbenbart ikke. Men de er jo godt isoleret. Jeg kan se, at når sneen
lander på deres pels, så varer det faktisk en rum tid, før det smelter.
Så isoleringen fejler ikke noget. Men det er jo ikke sjovt, når skidtet
lander på ens hovedpude

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan

Dato : 30-12-05 19:16

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for det kan helt klumpe sig sammen i sådan en MCO-pels. Det kræver
> derfor lidt arbejde, men det kan godt lade sig gøre

Hej Betina
Du kan tro at de bliver børstet.
Men derfor har de jo stadigvæk underuld og lang pels under maven.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 31-12-05 01:06

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote in

> Jeg har 2 mco som elsker at løbe rundt i sne.
> Desværrer ælsker de også at sove i hovedenden af sengen.

hihihi, det lader til du er blevet godt opdraget
Mine kommer ikke ud og jeg har været rimeligt skrap mht sengen, men
nogle gange kommer en af drengene ind for at få varmet tæerne...Hyyyyl,
hvor kan sådan nogle kattepoter være kolde mod ens varme lår
Dog kommer der sjældnere under dynen efter vi er flyttet til hus med
gulvvarme i badeværelset. Det er åbenbart guds gave til katten

Godt nytår til dig også.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Allan

Dato : 31-12-05 12:55

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> "Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote in

> Godt nytår til dig også.
>
> --
> Kate

Hej og godt nytår til dig.
Ja jeg har efterhånden lært hvem der bestemmer herhjemme

Og se lige at få lavet den der indhegning her i 2006, Det er ikke så svært.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 31-12-05 15:17

> Og se lige at få lavet den der indhegning her i 2006, Det er ikke
> så svært.

Tihi, det tror jeg heller ikke det. Ja, den skal dælme laves hvis jeg
kan skrabe pengene frem i løbet af foråret

Vil jo stadig gerne så dem med græs mellem tæerne