Julemad uhm.........
Fra : Coppi

Dato : 25-12-05 23:13

Hej.

Flere underlige spiser til en kat på en 1. juledag.

Hvad med :

En hel æbleskive

Flødeskum

Og en skive ost til dessert

Hvem siger jeg lever godt ?

Hilsen Pivsen ( som slår alt ihjel, der er mindre end mig selv )

PS : Herinde bliver der tit skrevet om, hvor synd det er når nogle ikke
behandler deres dyr ordentlig ( enig ). Men ingen taler om den grusomhed der
bliver udfoldet når en kat har fanget en mus eller en fugl og bruger en halv
time på, at slå den ihjel, det er faktisk dyrplageri af format.

Fra : JytteJ

Dato : 25-12-05 23:56

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der bliver udfoldet når en kat har fanget en mus eller en fugl og bruger
> en halv time på, at slå den ihjel, det er faktisk dyrplageri af format.

Du kan ikke sammenligne, for der er forskel på dyr og mennesker og det er
hele pointen.

VH.
JytteJ

Fra : Søren LH

Dato : 26-12-05 00:06

> [...]

> der bliver udfoldet når en kat har fanget en mus eller en fugl og bruger
> en halv time på, at slå den ihjel, det er faktisk dyrplageri af format.

Nu kan vi forvente at mennesker befinder sig på et højere niveau end katte.
I øvrigt ved vi ikke hvordan musen har det. Når byttedyr i naturen nedlægges
af rovdyr efter en lang jagt er de så påvirkede af endorfiner at de ikke
mærker smerten. En helt anden ting er når vi nedlægger et bytte med et
bøsseskud, så er der ikke frigjort nogen endorfiner og dyret dør i stor
smerte. Så faktisk er menneskene værre end dyrene.

Mvh
Søren

Fra : Hanne Engermann

Dato : 26-12-05 00:16

> [...]
halv
> time på, at slå den ihjel, det er faktisk dyrplageri af format.

Pivsen, Mennesket er det eneste væsen, der er BEVIDST ond; altså
udmærket klar over, når det piner andre. Jeg kunne opremse eksempler
derpå herfra og til næste jul. En kat f.eks.(vel at mærke i naturen)
giver sig IKKE tid til at lege med sit bytte, for det ville være spild
af dyrebare kalorier. Og den dræber heller ikke af samme grund, når den
er mæt. Anderledes stiller det sig, når den skal oplære sine killinger i
at fange og udføre et dræbende bid. Den gør det, fordi den er
"programmeret" dertil, for ellers ville dens afkom ikke overleve. Den
gør det IKKE for at pine byttet og ved heller ikke, at den gør det.

Vores katte (for at holde os til denne dyreart), der ved, de bliver
fodret, og som det lykkes at fange et bytte, trækker processen i
langdrag for at få mest mulig afløb for deres jagtinstinkt. Men igen:
Den gør det IKKE med den hensigt at påføre smerte. Denne adfærd er vi
mennesker ene om.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-12-05 08:01

> [...]
> der bliver udfoldet når en kat har fanget en mus eller en fugl og bruger
> en halv time på, at slå den ihjel, det er faktisk dyrplageri af format.
Det er yderst sjældent at et dyrs måde at slå ihjel på er uden grund, selv
om det på os somme tider virker barsk. Kattens måde at indfange mus på
ligner for os leg, især når den ofte ikke spiser byttet. Men det er træning
for katten.
Vi mennesker avler individer med det bevidste formål at slå dem ihjel og
fortære dem. Ydermere er "vi" af den forestilling at når dyret alligevel
skal dø snart, er der ingen grund til at det skal have et godt liv først.
Min menig er at det er os mennesker der er helt galt på den.
Vi er også de eneste der ikke gider æde det vi "fanger", før vi har
tilberedt det til ukendelighed. ...

Fra : Coppi

Dato : 26-12-05 10:38

Hej igen.

Jaja, det er jo selvfølgelig rigtigt alt sammen, men derfor er da sgu`
stadigvæk synd for musen.( Jeg synes nemlig også, at små mus er søde )
Og, så tror jeg faktisk, uden at skulle forsvare nogen, at de mennesker der
er onde ved dyr eller andre mennesker har en eller anden brist, som vi andre
heldigvis er sluppet for. Og det skal ikke forståes sådan, at det på nogen
måde kan forsvares, men de burde måske have hjælp, til at komme på ret køl.

Coppi alias Pivsen

Fra : Sabina H.

Dato : 26-12-05 12:20

Coppi wrote:
> Hej igen.
>
> Jaja, det er jo selvfølgelig rigtigt alt sammen, men derfor er da sgu`
> stadigvæk synd for musen.( Jeg synes nemlig også, at små mus er søde )

mus ( og andet småkravl som kan være levende foder for katte) ER da søde....
men, uanset hvordan vi vender og drejer den, er de byttedyr for en kat, og
det du oplever er jo helt naturlig adfærd.... jeg ville såmænd ikke have det
store problem med mennekets jagt, hvis det hele foregik til fods og med de
bare hænder, men det gør det jo yderst sjældent....

> [...]
> forståes sådan, at det på nogen måde kan forsvares, men de burde
> måske have hjælp, til at komme på ret køl.

man kan prøve at man vil, om det hjælper ved jeg ikke.... nogle opdrages jo
desværre til at dyr er dyr og mennesker er mennesker, og derfor er mennesker
mere værd end dyr.... pffffff :(
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : JytteJ

Dato : 26-12-05 13:23

> Hej igen.
>
> Jaja, det er jo selvfølgelig rigtigt alt sammen, men derfor er da sgu`
> stadigvæk synd for musen.( Jeg synes nemlig også, at små mus er søde )

Jamen herregud da, sådan er naturen jo. Mennesket har en bevidsthed og kan
nogenlunde rimelig grad foretage et valg. Det kan dyrene ikke og derfor
dræber de for at overleve. Sådan er det. De har ikke bygget fabrikker som
kan producere fødevarer for dem.

Du blander dyr og mennesker sammen her.
Måske også meget forståeligt fordi vores forhold til vore katte, er meget
som et forhold til et andet menneske.
Jeg synes f.eks. at min lille Helena, minder så meget om et lille
barn/baby,
at de følelser jeg har for hende er som til et menneske.

Venlig hilsen
JytteJ

Fra : Leyna

Dato : 26-12-05 11:37

On Sun, 25 Dec 2005 23:12:35 +0100, "Coppi" <annie321@privat.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Flere underlige spiser til en kat på en 1. juledag.
>
>Hvad med :
>
>En hel æbleskive
>
>Flødeskum
>
>Og en skive ost til dessert

Her indtager en af kattene desuden osterejer, pastaskruer, vingummi
(dog kun de røde) og naturligvis leverpostej. At der så i
leverpostejen gemmer sig en lille pille, fordi katten lider af
loppeallergi er uvæsentligt i denne sammenhæng. Katten guffer glad det
hele.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-12-05 13:23

On 2005-12-26 11:37:11 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> said:

> , vingummi
> (dog kun de røde)

*sprutgriner*

--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-12-05 14:36

On Mon, 26 Dec 2005 13:22:52 +0100, Ann Rudbeck
<webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote:

>*sprutgriner*

Jamen katte er besynderlige.
Dér hvor jeg (og resten af familien) sprutgrinede, var da min
nysgerrige Buster viste stor interesse for mit flute med hjemmelavet
hvidløgssmør (meget stærkt). Jeg rækker brødet hen til ham, overbevist
om at den stærke "duft" vil skræmme ham væk, men det idiotiske dyr
slikker på smørret, giver et kæmpehop, hvor han spjætter med alle fire
ben (ja, det lignede noget fra en tegnefilm), hvorefter han spænede ud
i baggangen. Derude står hans vandskål!

Fjollede kat... og det værste er at han stadig viser interesse for
hvidløgssmør. *SUK*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk