Stakkels, stakkels Siri
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-01-06 22:13

Hej

Stakkels, stakkels Siri.

I november blev hun opereret for entropion, altså at øjenlågene vendte
indad og generede hende. Det gav naturligvis betændelse og irritation.

Dyrlægen sagde at det kunne være at han kom til at tage for meget, for
det er meget svært at se.

Og ganske rigtigt, der var taget for meget, så nu havde hun ektropion,
øjenlågene hang, så der satte sig snavs i dem og gav betændelse.

Så til dyrlægen igen. Og hun blev opereret sidste torsdag, altså den
12. januar. En noget mere omfattende operation, så hun har fået
øjendråber og smertestillende medicin. Heldigvis er hun dejlig nem at
have med at gøre. Omend hun er MEGET træt af kraven.

Der skal også en helt enorm krave til sådan en newfpige på små 75 kg.
Og den kan altså knap nok gå gennem en almindelig dør! Men Siri tager
det rigtig pænt.

I går aftes kom vi så til at se på hendes venstre øje. Det var IKKE
pænt. Det var betændt og det så ud som om der sad et sting og generede
hendes øje og den nederste blinkhinde var helt mælkehvid og tyk.

Så det første vi gjorde i morges var naturligvis at ringe til
dyrlægen. Og ganske rigtigt, noget havde givet hende et sår på
hornhinden, det er vist nogle få hår der sidder forkert.

Så på mandag skal stakkels lille Siri opereres. Igen.

Jeg har så ondt af hende, for selvom hun ikke lader sig mærke med
noget, er jeg jo ikke i tvivl om at det gør ondt og er trælst. Om ikke
andet, så fordi hun jo naturligvis ikke må lege med andre.

Og så kan man jo altid benytte lejligheden til at anbefale en
sygeforsikring! Vi er i hvert fald på den anden side af de 10.000 nu,
heldigvis fordelt på to år.

Så Siri vil gerne sende en kærlig hilsen til alle vovser, der må have
lov til at løbe rundt i sneen og te sig tosset. Hun tænker på dem hele
tiden.

Mvh Trine og Siri, der ligner en nålepude i hovedet.

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : pwh

Dato : 22-01-06 06:09

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Så Siri vil gerne sende en kærlig hilsen til alle vovser, der må have
> lov til at løbe rundt i sneen og te sig tosset. Hun tænker på dem hele
> tiden.

Det var da en skrækkeligt trist historie at starte dagen på
God bedring til Siri herfra

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 10:08

> Stakkels, stakkels Siri.

Ja, stakkels Siri. Det var da noget af en hård omgang.

Rigtig god bedring med hende...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/