Hundekurv små hunde
Fra : J.Jensen 3660

Dato : 18-01-06 15:51

Jeg vil gerne give min arfaring videre, angående hundekurv/dyne til små
hunde.
Jeg mener at en dyne med fiberfyld, er langt bedre end en hundkurv.
Med en dyne der er lagt sammen i 4 lag, kan hunden ligge oven på det hele,
den kan kravle ind imellem lagene.
Den kan ligge med hovedet opad eller nedad.
Der er langt større variationsmuligheder med en dyne, og større oplevelse
for hunden.

J. Jensen

Fra : fam. Ager

Dato : 18-01-06 16:06

"J.Jensen 3660" <nyhedha( 71T3 Fjern)@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den kan ligge med hovedet opad eller nedad.
> Der er langt større variationsmuligheder med en dyne, og større oplevelse

her i huset har vovserne store plastsenge med dyner i...
et hundetelt med madras og dyne i,
en madras til, med vattæppe på,
og nr.1 en sækkestol...

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 18-01-06 16:39

fam. Ager skriblede bla:

> her i huset har vovserne store plastsenge med dyner i...

Her i huset har hunden 1 juniormadras med egne lagner som skiftes jævnligt
Lige nu ligger den sammenrullet i sneen udenfor.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 18-01-06 17:06

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Lige nu ligger den sammenrullet i sneen udenfor.
>
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk
>
> ------------------

schæfere er sgi nogle underlige skabninger...((-;

Fra : pwh

Dato : 18-01-06 17:32

fam. Ager wrote:
> schæfere er sgi nogle underlige skabninger...((-;

Det er så sandt som det er sagt

/Jens (hvis hunde foretrækker møblerne)

Fra : fam. Ager

Dato : 18-01-06 17:40

> Det er så sandt som det er sagt
>
> /Jens (hvis hunde foretrækker møblerne)
>
>---------------

LOL..det turde jeg ikke skrive... det er nu også mest om natten at mine
ligger i deres respektive sovepladser, jo lige sækkestolen og teltet, men
ellers hedder den sofa eller lænestole... hvis man da ikke liiiige bliver
smidt ned fordi man er en elegant tæve der snorker som et tordenvejr...
men at rulle sig sammen i sneen...

mvh. marie - hvis hunde er for smarte til at ligge sig i sneen...

Fra : OZ7PUS

Dato : 18-01-06 17:57

> [...]
> men at rulle sig sammen i sneen...
>
> mvh. marie - hvis hunde er for smarte til at ligge sig i sneen...

Bugsy vil da heller ikke med ind .. det er da MEGET sjovere at lege ude i
sneen

Den har iøvrigt været derude siden i formiddags engang og den vil end ikke
ind i udestuen .. Den vil ligge ude i sneen.

Tøsen

Fra : pwh

Dato : 18-01-06 18:01

> [...]
> ikke liiiige bliver smidt ned fordi man er en elegant tæve der
> snorker som et tordenvejr... men at rulle sig sammen i sneen...

Rigtige tøsehunde snorker som en havnearbejder
Der er nu heller ikke noget der luner under dynen som en varm hund
på denne årstid

> mvh. marie - hvis hunde er for smarte til at ligge sig i sneen...

Sne er til at spise og lege i, det er ikke til at ligge i

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-01-06 19:43

> [...]
> på denne årstid

> Sne er til at spise og lege i, det er ikke til at ligge i

Nemli`!!! alt andet er mangel på intelligens..((-;

mvh. marie

Fra : Hermann Holm

Dato : 18-01-06 18:04

> mvh. marie - hvis hunde er for smarte til at ligge sig i sneen...

Er de små pjok ikke frostsikrede ?

Hermann Holm - hvis grønlandshund ligger og sover på altanen......

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : fam. Ager

Dato : 18-01-06 19:45

"Hermann Holm" <dsl39913@vip.cybercity.NULL> skrev i en meddelelse

> Er de små pjok ikke frostsikrede ?

-------------------

mine og jens`s er ikke sneneger hunde.....((-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 18-01-06 20:36

> mine og jens`s er ikke sneneger hunde.....((-;
>
> mvh. marie

*LOL*
Sneneger, den havde jeg sgu ikke hørt før,
der fik du den John, snenegeren Milo

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-01-06 21:40

"Hermann Holm" <dsl39913@vip.cybercity.NULL> skrev i en meddelelse

> Er de små pjok ikke frostsikrede ?
>

> Hermann Holm - hvis grønlandshund ligger og sover på altanen......

----------------------

Hermann!
er det grønlandstæven fra den smukke ø?? eller forveksler jeg dig?
det slog mig lige....

mvh. marie

Fra : Hermann Holm

Dato : 19-01-06 02:45

> Hermann!
> er det grønlandstæven fra den smukke ø?? eller forveksler jeg dig?
> det slog mig lige....
>
> mvh. marie

Hvis den smukke ø er sjælland, så ja. Nærmere betegnet er det
Frederiksberg.

Hun hedder Kalak og er 7½ mdr. gammel.

Hermann Holm

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : fam. Ager

Dato : 19-01-06 06:34

> Hvis den smukke ø er sjælland, så ja. Nærmere betegnet er det
> Frederiksberg.
>
> Hun hedder Kalak og er 7½ mdr. gammel.
>

> Hermann Holm

----------------------

nej, så forveksler jeg dig med en anden hermann..
jeg kender bare til en grønlandstæve, som blev hentet til sjælland fra
bornholm... men hun er oppe i årene..

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 18-01-06 18:03

> "jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> schæfere er sgi nogle underlige skabninger...((-;

Her i huset ligger min schæfer hvor den selv har lyst (bortset fra forbudte
områder selvfølgelig).

Hunde, som skal have dyner, plastsenge, madrasser, sækkestole og hvad ved
jeg er sq nogle underlige skabninger. Eller i hvert fald forkælede og
menneskeliggjorte hunde

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 18-01-06 18:14

Søren LH skriblede bla:

> Hunde, som skal have dyner, plastsenge, madrasser, sækkestole og hvad
> ved jeg er sq nogle underlige skabninger. Eller i hvert fald
> forkælede og menneskeliggjorte hunde

Spørgsmålet er vel egentlig om disse såkaldte hundejere ikke i stedet burde
nøjes med at holde katte.
En hund må under ingen omstændigheder sove i møblerne.
Flere udenlandske undersøgelser har fastslået at de kan miste deres
identitet og fejlagtigt tro at de er mennesker.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 18-01-06 18:19

> [...]
> Flere udenlandske undersøgelser har fastslået at de kan miste deres
> identitet og fejlagtigt tro at de er mennesker.

Enig, har lige været på hundekursus i weekenden og lært alt om dette

Det er dog ikke alle hunde der ikke kan tåle det.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 18-01-06 18:56

Søren LH skriblede bla:

> Enig, har lige været på hundekursus i weekenden og lært alt om dette
>
> Det er dog ikke alle hunde der ikke kan tåle det.

Det er også påvist i artiklerne

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-06 18:58

> Spørgsmålet er vel egentlig om disse såkaldte hundejere ikke i stedet
> burde nøjes med at holde katte.

Man skal da have begge dele

> En hund må under ingen omstændigheder sove i møblerne.
> Flere udenlandske undersøgelser har fastslået at de kan miste deres
> identitet og fejlagtigt tro at de er mennesker.

*LOL*
Sikke en gang sludder, den tror jeg godt nok ikke på.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-01-06 19:50

> [...]

> Flere udenlandske undersøgelser har fastslået at de kan miste deres
> identitet og fejlagtigt tro at de er mennesker.

-----------------

øhhh..dvs. at de så heller ikke må spise med ved bordet?? og jeg har lige
syet skidragter til dem alle...æv altså..du har nok ret..jeg må nok nøjes
med kattene .. (-;

mvh. marie

Fra : M. Andersen

Dato : 19-01-06 22:41

> [...]
> Flere udenlandske undersøgelser har fastslået at de kan miste deres
> identitet og fejlagtigt tro at de er mennesker.

Ehm...og det er et problem fordi...?

Altså der er jo forskel på hunde - en langhåret schæfer tror jeg heller ikke
fik lov at være i min hvide hørsofa.
Men vores små yorkier - de må da være lige hvor de vil. Nogle gang ligger
den ene og sover på skrivebordet, mens jeg arbejder. Det er super hyggeligt!

Om natten ligger jeg på siden og den ene ligger så rullet sammen op mod mit
bryst og den anden ligger i ske med mine ben.
Hvis jeg ligger uroligt, hopper de over til deres far og den ene sover så på
hans mave og den anden op af hans ben

De har en seng, en fleeceting med noget fyld i, men den ligger de mest i når
de bliver passet ovre hos kusinen, for der må de ikke sove i sengen. Det har
de ingen problemer med.

Her i huset får hundene mad før mig, det er jo at bryde alle regler, men det
virker godt for os. Jeg hygger med dem, mens de spiser og så går vi ud og
skider på det hele bagefter...eller de gør...jeg holder bare snoren og
samler op, hvis de ikke går i rendestenen.
Og så har jeg ro til at spise min morgenmad når vi kommer ind igen.

Mette

Fra : pwh

Dato : 19-01-06 22:53

M. Andersen wrote:
> [...]
> Hvis jeg ligger uroligt, hopper de over til deres far og den ene
> sover så på hans mave og den anden op af hans ben

Se det kalder jeg hygge

> Her i huset får hundene mad før mig, det er jo at bryde alle regler,

Hundene får som regel også mad før eller samtidigt med mig.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-01-06 23:59

M. Andersen skriblede bla:

> [...]
> Men vores små yorkier - de må da være lige hvor de vil. Nogle gang
> ligger den ene og sover på skrivebordet, mens jeg arbejder. Det er

Mette nu snakker jeg jo om hunde og ikke pibedyr
Katte kan jo også være i møbler de har jo samme størrelse.

Men når nu det er videnskabeligt bevist at hunde bliver menneskeliggjort af
det så stop med det
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 06:01

jopa wrote:
> Men når nu det er videnskabeligt bevist at hunde bliver
> menneskeliggjort af det så stop med det

Misundelse er en grim ting John, bare fordi vi ikke
har nogen der forbyder os at have vores hunde i møblerne
Du tror da vel ikke selv på den slags pladderundersøgelser.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-06 06:07

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse

> "jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Ehm...og det er et problem fordi...?

Fordi nogen hunde misforstår deres plads i hierakiet og dermed deres ansvar
og opgaver i flokken. Vi gentager líge for fjerde gang: NOGLE HUNDE, altså
ikke alle hunde.

15.000 hunde aflives om året grundet adfærdsproblemer.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 06:46

> Fordi nogen hunde misforstår deres plads i hierakiet og dermed deres
> ansvar og opgaver i flokken. Vi gentager líge for fjerde gang: NOGLE
> HUNDE, altså ikke alle hunde.

Jo men der er vel ikke nogen der er så naive at tro at bare fordi en hund
får lov til at værer i sofaen kan den få adfærdsproblemer.
Jeg vil medgive at mange (hvis ikke alle) de hunde der bliver behandlet
fejlagtigt som mennesker sikkert også får lov til at værer i møblerne.
Men så er det altså ikke det faktum at hunden må værer i møblerne der
er årsagen, den ville sikkert blive tosset selvom den ikke måtte.
Man skal altså til tider bruge sin sunde fornuft og ikke bare æde råt
hvad diverse selvbestaltede "eksperter" finder på af fjollerier.

Jeg tror nærmere at det giver en et tættere forhold til sine hunde
at de må opholde sig samme sted som en selv.
Hvis man har så fint en hjem at det ikke kan tåle at en hund
opholder sig i møblerne burde man måske overveje om det
ikke var bedre at få en porcelænsudgave, den skal bare støves af.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 11:25

pwh skriblede bla:

> [...]
> opholder sig i møblerne burde man måske overveje om det
> ikke var bedre at få en porcelænsudgave, den skal bare støves af.

Personligt har jeg det fint med at folk har deres hunde i møblerne det er
deres sag.
Jeg driller mest, men Jens du må da medgive at der er noget om det.

Når vi snakker om at have dem i møblerne er det jo billedlig talt.

En lille historie fra det virkelige liv ligger nogen år tilbage:

Et par her i nærheden havde en stor hanboxer som de med tiden ikke kunne
styre.
Jeg sagde at jeg gerne ville låne den i 14 dage for at se om jeg kunne finde
en løsning.

Jeg tog den med hjem og det første den gjorde var at lægge sig i vores
dobbeltseng hvor den ikke ville ned fra
Den knurrede vildt af mig og jeg måtte lokke den væk fra sengen.
Det samme gjalt de andre møbler

Da posten kom næste formiddag sprang den ind i postbilen og ville ikke ud.
Jeg måtte have fat i den og blev da også bidt.

3 dagen afleverede jeg den igen overbevist om at den absolut betragtede sig
som herre i deres hus.

Det skal siges at parret var/ er 2 kvinder der efter min mening helt havde
misforstået det at ´have hund.
De fik den aflivet.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 12:34

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Personligt har jeg det fint med at folk har deres hunde i møblerne
> det er deres sag.
> Jeg driller mest, men Jens du må da medgive at der er noget om det.

Jeg har givet den forklaring jeg tror på en gang.

> Når vi snakker om at have dem i møblerne er det jo billedlig talt.

Sådan læste jeg det bestemt ikke, så må i udtrykke jer lidt klarere
eller hæfte et par på.
Der kan jo værer naive mennesker der læser med der rent faktisk
tror på den slags ævl.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 12:58

pwh skriblede bla:
> Der kan jo værer naive mennesker der læser med der rent faktisk
> tror på den slags ævl.

Det er faktisk ikke ævl.
En af årsagerne til at der bliver aflivet så mange hunde i DK er netop efter
min mening at folk fejlagtigt betragter hunden som et barn/menneske.

Både børn og hunde er grænsesøgende og konflikter opstår hvis ikke vi sætter
grænserne.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-01-06 13:31

On Fri, 20 Jan 2006 12:58:08 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

> [...]
>min mening at folk fejlagtigt betragter hunden som et barn/menneske.
>
>Både børn og hunde er grænsesøgende og konflikter opstår hvis ikke vi sætter

Og lige som der sættes grænser for børn, sættes der grænser for
hunden, så hvor er forskellen?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 13:55

Leyna skriblede bla:

> Og lige som der sættes grænser for børn, sættes der grænser for
> hunden, så hvor er forskellen?

Ja gid det var så vel.
Det er jo netop problemet at nogen IKKE sætter grænser, og får disse
ullykkelige situationer hvor de afliver hunden

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-01-06 19:47

On Fri, 20 Jan 2006 13:54:46 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Ja gid det var så vel.
>Det er jo netop problemet at nogen IKKE sætter grænser, og får disse
>ullykkelige situationer hvor de afliver hunden

Og når de IKKE sætter grænser behandler de hundene anderledes end
deres børn, og så falder din tese til jorden!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 19:50

Leyna skriblede bla:

> Og når de IKKE sætter grænser behandler de hundene anderledes end
> deres børn, og så falder din tese til jorden!

Nej fortæl mig så hvad årsagen til 15.000 aflivninger kunne være

Jeg ved jeg har ret det har jeg nemlig altid

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-01-06 01:15

On Fri, 20 Jan 2006 19:50:11 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Nej fortæl mig så hvad årsagen til 15.000 aflivninger kunne være

Mange årsager, men oftest tror jeg at det er fordi folk ikke aner hvad
de går idn til når de anskaffer en hund. Det er sjovt at lege med den
hele sommerferien, men når vinteren så kommer er der pludselig ingen
der gider vade ud i kulden for at lufte kræet.
Understimulering skaber osse problemhunde. Det ved jeg af egen bitter
erfaring, for jeg skulle ALDRIG ha' haft en hund med det energiniveau
som Vaks har. Han kedede sig gevaldigt, og begyndte at udvikle en
uhensigtsmæssig adfærd. Det var MIN skyld - ikke hundens, men i stedet
for at omplacere eller aflive, så valgte jeg at anskaffe ham en
kammerat, og siden da er det gået perfekt.

Jeg har en teori om, at alt for mange mennesker (incl. mig selv)
vælger hund med hjertet i stedet for med hjernen. Aldrig ta'
"skravlet", og ikke vælge efter hvilket udseende man falder for, men
efter hundens egenskaber, og hvad man skal bruge den til.

>Jeg ved jeg har ret det har jeg nemlig altid

Du undgår i hvert fald behændigt at svare på den fælde du dumpede i,
nemlig at sige at man ikke må menneskeliggøre sine hunde, for derefter
at hævde at de skal have sat grænser... akkurat lige som børn!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-01-06 09:15

Leyna wrote:

> Du undgår i hvert fald behændigt at svare på den fælde du dumpede i,
> nemlig at sige at man ikke må menneskeliggøre sine hunde, for derefter
> at hævde at de skal have sat grænser... akkurat lige som børn!

Schæferejere er ligesom deres hunde der altid kæfter op,
når man så siger noget til dem klapper de hurtigt i

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 21-01-06 09:19

> Schæferejere er ligesom deres hunde der altid kæfter op,
> når man så siger noget til dem klapper de hurtigt i
>
> /Jens
>
>---------------

LOL!!... som ejer så hund..GGG!

-mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 21-01-06 10:52

Leyna skriblede bla:

> Du undgår i hvert fald behændigt at svare på den fælde du dumpede i,
> nemlig at sige at man ikke må menneskeliggøre sine hunde, for derefter
> at hævde at de skal have sat grænser... akkurat lige som børn!

De skal da have grænser blot ikke de samme som børnene.
Et hus med dårligt opdragne hunde der ikke kender menneskets grænser er at
sammenligne med dårligt opdragne børn

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-01-06 11:32

On Sat, 21 Jan 2006 10:51:51 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>De skal da have grænser blot ikke de samme som børnene.
>Et hus med dårligt opdragne hunde der ikke kender menneskets grænser er at
>sammenligne med dårligt opdragne børn

Og så er vi jo enige!
(hehe... Du er godt med på at jeg fik skovlen under dig, ikk'?)
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 21-01-06 11:49

Leyna skriblede bla:
> Og så er vi jo enige!
> (hehe... Du er godt med på at jeg fik skovlen under dig, ikk'?)

Ti nu stille for fanden jeg sidder og ser lilleprinsen

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-01-06 23:02

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 14:12

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Det er faktisk ikke ævl.

Kan du beslutte dig.

> En af årsagerne til at der bliver aflivet så mange hunde i DK er
> netop efter min mening at folk fejlagtigt betragter hunden som et
> barn/menneske.

Og hvad har det med sofaer at gører.

> Både børn og hunde er grænsesøgende og konflikter opstår hvis ikke vi
> sætter grænserne.

Det er der vel intet nyt i.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 14:33

pwh skriblede bla:

> Det er der vel intet nyt i.

Nej ikke for os men for alle dem der opgiver og ender op med at aflive
hunden fordi de ikke fatter at en hund er et dyr og ikke en ligeværdig.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-01-06 13:29

On Fri, 20 Jan 2006 12:34:10 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Sådan læste jeg det bestemt ikke, så må i udtrykke jer lidt klarere
>eller hæfte et par på.

Næeh, den havde jeg osse lige overset, så jeg tog det helt
bogstaveligt. Ups...

>Der kan jo værer naive mennesker der læser med der rent faktisk
>tror på den slags ævl.

Jaeh, når nu der er så mange "kloge" mennesker der siger det, så må
det da være rigtigt...!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 14:04

Leyna skriblede bla:

> Jaeh, når nu der er så mange "kloge" mennesker der siger det, så må
> det da være rigtigt...!

Tror faktisk der er noget om det.
Zoologer der har en lang uddannelse samt masser af praktisk erfaring plejer
da også at være enige om at det er farligt at dyr bliver præget på
mennesker.
De bliver forvirrede

Vi har da også set eksempler på bla næsehorn der var så præget på mennesker
at den ikke var til at styre hvis ikke den var sammen med mennesker.
Det gik også ud over dens artsfæller.
Det kan godt være at det lyder som teori men en årsag må der være til alle
de aflivninger af "problemhunde" vi har.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 14:22

jopa wrote:
> Leyna skriblede bla:

> Tror faktisk der er noget om det.

Det er jeg ikke i tvivl om.

> Zoologer der har en lang uddannelse samt masser af praktisk erfaring
> plejer da også at være enige om at det er farligt at dyr bliver
> præget på mennesker.
> De bliver forvirrede

Du tror ikke nærmere at der er tale om vilde dyr, det kan man altså
ikke ligefrem kalde vores familiehunde.
At det skulle værer af det onde at ens hund har et nært forhold til sin ejer
har jeg godt nok aldrig hørt.

> Vi har da også set eksempler på bla næsehorn der var så præget på
> mennesker at den ikke var til at styre hvis ikke den var sammen med
> mennesker.

Hvad har mine hunde med næsehorn at gører,
bortset fra at de begge har 4 ben og 1 hale

> Det kan godt være at det lyder som teori men en årsag må der være til
> alle de aflivninger af "problemhunde" vi har.

Hvilken relevans har det til at hunden må værer i sofaen,
forhold dig nu til din første udmelding.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 14:42

pwh skriblede bla:

> Du tror ikke nærmere at der er tale om vilde dyr, det kan man altså
> ikke ligefrem kalde vores familiehunde.

Det er jo os der har tæmmet den.
Lader vi være med at opdrage den ender den såmænd også som noget der minder
om et vildt dyr

> At det skulle værer af det onde at ens hund har et nært forhold til
> sin ejer har jeg godt nok aldrig hørt.

Det er også fint nok at have et nært forhold til sin hund når blot man
samtidig ikke har den mening at hunden er et ligeværdigt og medbestemmende
væsen.
Hvis man har den indstilling opnår man da let at hunden vil teste ejerens
tolerence og måske direkte magtkampe.
Vi kender det fra Rotweilere.

> Hvad har mine hunde med næsehorn at gører,
> bortset fra at de begge har 4 ben og 1 hale

Har du prøvet at kigge rigtigt efter

> Hvilken relevans har det til at hunden må værer i sofaen,
> forhold dig nu til din første udmelding.

Jens du vil ikke fatte.
Når jeg snakker møbler er det i billedlig forstand.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 15:02

> Har du prøvet at kigge rigtigt efter

Hmmm... jeg har lige talt efter og den er god nok,
4 ben og 1 hale pr hund
Hvis du mener der er den store sammenligning mellem
en hund som gennem X-antal generationer er blevet præget
på mennesker og skal kunne fungerer sammen med dem,
og med et dyr der aldrig har været brugt som brugsdyr,
så mener jeg du har en dårlig sammenligning.
Så kan jeg da lige så godt sætte lighedstegn mellem
hunde og mennesker, vi er jo begge pattedyr

> Jens du vil ikke fatte.

Det vil jeg da gerne og har sikkert også gjort det,
jeg forventede bare et bedre dementi fra din side end at du self
havde talt i billeder.

> Når jeg snakker møbler er det i billedlig forstand.

Det fremgik ikke tydeligt af dine første indlæg, havde jeg ikke
oponneret havde du sgu da aldrig sagt at det var det du mente.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 14:15

Leyna wrote:

> Næeh, den havde jeg osse lige overset, så jeg tog det helt
> bogstaveligt. Ups...

Sådan tror jeg faktisk også det var ment,
nogen læser jo den slags undersøgelser som fanden læser biblen.

> Jaeh, når nu der er så mange "kloge" mennesker der siger det, så må
> det da være rigtigt...!

Sådan er der mange der tænker, jeg ved efterhånden ikke hvor mange
gange jeg har lagt øre til "min træner siger dit og min træner siger dat"
kan folk for helvede ikke tænke en selvstændig tanke siger jeg så til mig selv.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-01-06 13:27

On Fri, 20 Jan 2006 11:24:44 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Jeg tog den med hjem og det første den gjorde var at lægge sig i vores
>dobbeltseng hvor den ikke ville ned fra
>Den knurrede vildt af mig og jeg måtte lokke den væk fra sengen.
>Det samme gjalt de andre møbler

Jamen det er jo ikke det med møblerne den er gal med. Filmen er da
knækket et andet sted. Jeg kan da til enhver tid beordre begge hundene
ned fra møsblerne (og selv kattene kan blive så bange - hvis jeg råber
højt nok, at de smutter), for møblerne har JEG altså førstret til. Og
har vi drengene med på besøg, så må de IKKE gå i møblerne - heller
ikke selv om det er et hjem hvor det er ok, at de gør det. Det har jeg
lært begge hunde, og det virker. Det er nemt at sige at vi, der har
hunde som familiemedlemmer, automatisk får dårligt tilpassede hunde,
men jeg tror ikke på at det er der den ligger.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 14:23

> Jamen det er jo ikke det med møblerne den er gal med. Filmen er da
> knækket et andet sted. Jeg kan da til enhver tid beordre begge hundene
> ned fra møsblerne

Lige mine ord, bortset fra at jeg ikke har så mange møsbler

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-01-06 13:21

On Fri, 20 Jan 2006 06:46:21 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvis man har så fint en hjem at det ikke kan tåle at en hund
>opholder sig i møblerne burde man måske overveje om det
>ikke var bedre at få en porcelænsudgave, den skal bare støves af.

Amen to that!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 14:24

> Amen to that!

Det var lige en lille hævn for Johns kattebemærkning

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-06 20:23

> [...]
> opholder sig i møblerne burde man måske overveje om det
> ikke var bedre at få en porcelænsudgave, den skal bare støves af.

Jeg har en god bekendt der hjælper mange med hundeproblemer, og utallige er
de gange det har hjulpet på folks problemer at fratage hundene deres
herredømme, herunder at være i møblerne. Selvfølgelig står og falder det
ikke med om hunden må være i møblerne, der er mange ting man skal sætte ind
med. Men resultatet er at hunden forstår at den ikke skal tage ansvar for
ejeren eller bestemme over ejeren.

Jeg lærte det samme på det hundeejerkursus jeg var på i weekenden. Og jeg
erfarede at når man går alle de ting der skal til, bliver man leder for
hunden på en helt anden måde. Hunden VÆLGER dig som leder, det er ikke dig
der påtvinger den dit lederskab. Eksempelvis når vi går tur måtte jeg
tidligere fortælle Vizla at hun ikke skulle går forrest. Nu vælger hun selv
ikke at gå forrest. Det var en meget stor AHA-oplevelse for mig at opleve.

Personlig måtte jeg på et tidspunkt gribe til det med møblerne, samt nogle
andre ting jeg også ændrede, fordi Vizla udviste en adfærd jeg ikke ønskede.
Hun begyndte at gø ad folk. Efter råd fra min bekendt måtte bl.a. hun sove
udenfor soveværelset. Overnight var det en anden hund og hun gøede ikke mere
ad folk.

Nu har jeg jo en race der kan være skarp. Det er imidlertid ikke derfor jeg
har valgt den, og jeg ønsker ikke den skal være skarp, måske det er grunden
til at jeg må gribe til disse ting. Eller nogle mennesker har måske et
naturligt lederskab, som jeg ikke har, hvad ved jeg.

Hvad jeg har fået at vide er at nogle hunde kan tåle at komme i møblerne (og
alle de andre ting man nu kan gøre eller ikke gøre), og andre ikke. Men jeg
er ikke adfærdsekspert og jeg skal da ikke propagandere for at ingen hunde
må være i møblerne. Hvis folks hunde er som de ønsker, selvom de kommer i
møblerne er det da fint nok for mig.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 21:59

Søren LH wrote:
> [...]
> går tur måtte jeg tidligere fortælle Vizla at hun ikke skulle går
> forrest. Nu vælger hun selv ikke at gå forrest. Det var en meget stor

Bare af nysgerrighed, hvor skal din hund gå hvis hun ikke må gå foran,
jeg synes da det er rarest at have mine hunde foran hvor jeg kan holde
øje med dem, specielt Angel har det med at sakke bagud til tider,
hun kan snuse i timevis, og det er da irrerterende hvis hun er for langt bagefter.

> [...]
> ikke ønskede. Hun begyndte at gø ad folk. Efter råd fra min bekendt
> måtte bl.a. hun sove udenfor soveværelset. Overnight var det en anden

Utroligt.

> [...]
> måske det er grunden til at jeg må gribe til disse ting. Eller nogle
> mennesker har måske et naturligt lederskab, som jeg ikke har, hvad

Hvorfor har du så valgt race hvis den havde nogle egenskaber du ikke
bryder dig om hos en hund, jeg undrer mig bare
Personligt har jeg aldrig haft probs med lederskab i forhold til mine hunde,
det er måske også derfor at jeg giver dem så udbredt frihed, de håndterer
det uden probs, mine er så heller ikke af besværlige racer, måske bortset
fra Angels Rotteblod og det giver sig mere udslag i stædighed synes jeg.

Det lyder straks mere fornuftigt

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-06 22:16

> [...]
> øje med dem, specielt Angel har det med at sakke bagud til tider,
> hun kan snuse i timevis, og det er da irrerterende hvis hun er for langt

Ved siden af. Når den er fri og uden line bestemmer den selv.

Men det er rigtigt det er irriterende når hunden er bagved.

> Hvorfor har du så valgt race hvis den havde nogle egenskaber du ikke
> bryder dig om hos en hund, jeg undrer mig bare

Fordi ingen andre hunde har de egenskaber jeg ønsker. Vagtsomheden giver sig
da heller ikke udslag i alle schæfere.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 22:56

> Ved siden af. Når den er fri og uden line bestemmer den selv.

Ok når det er med snor på er det fornuftigt nok, det er beslastende
med en hund der tror den skal sætte tempoet.

Jeg var bare nysgerrig.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 22:25

pwh skriblede bla:

> Bare af nysgerrighed, hvor skal din hund gå hvis hun ikke må gå foran,

Måske ved siden af.
Personligt foretrækker jeg også at min pænt bliver gående ved min side,
specielt hvis vi er steder med traffik og mange mennesker.

Lufter jeg den her på bølandet er den altid fri, men render aldrig mere end
10 meter i forvejen hvorefter den ligesom siger hvor fanden bliver han af.

> Hvorfor har du så valgt race hvis den havde nogle egenskaber du ikke
> bryder dig om hos en hund, jeg undrer mig bare

Ved ikke med Søren men racen har så mange andre gode egenskaber som jeg
sætter pris på
bla en utrolig trofasthed og hengivenhed overfor sin familie og specielt
lederen
Har andre hunde måske også
men det er specielt udbredt hos schæferen.

Du har jo selv valgt hunde efter race sådan har jeg da forstået dig

> Personligt har jeg aldrig haft probs med lederskab i forhold til mine
> hunde,
> det er måske også derfor at jeg giver dem så udbredt frihed, de
> håndterer

Du har jo så været i stand til og forstået at gøre dem klart at du er
chefen.

Den boxer vi havde i huset i 3 dage var da ikke klar over at der fandtes
andre chefer end den selv.
Den gjorde stort set hvad der passede den.
Møblerne var dens.

Skægt nok har Milo aldrig forsøgt at gå i møbler selvom den har huset helt
for sig selv til tider.
Tror tit det er ejerne der absolut skal have dem derop

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-06 22:36

> pwh skriblede bla:

> Skægt nok har Milo aldrig forsøgt at gå i møbler selvom den har huset helt
> for sig selv til tider.
> Tror tit det er ejerne der absolut skal have dem derop

Det skulle Vizla da heller ikke bruge lang tid på at forstå, og derefter
forsøger hun det ikke mere.

Du har vel en tre- fire gange sat ham ned fra sofaen som hvalp uden at tænke
nærmere over det, og så har han forstået det.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 20-01-06 22:52

Søren LH skriblede bla:

> Du har vel en tre- fire gange sat ham ned fra sofaen som hvalp uden
> at tænke nærmere over det, og så har han forstået det.

Ja det har jeg nok.
Det er såmænd ikke fordi vi er sippede med vores møbler, men jeg har blot
den åbenbart akavede mening at møblerne er for menneskerne i huset.

Som sagt folk må da selv om det.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-01-06 01:23

On Fri, 20 Jan 2006 22:52:13 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Det er såmænd ikke fordi vi er sippede med vores møbler, men jeg har blot
>den åbenbart akavede mening at møblerne er for menneskerne i huset.

Ved da ikke om det er en akavet holdning. Min mand havde samme
holdning da vi fik Vaks, men jeg holdt på, at Vaks skulle indgår som
et medlem af familien, og i dag har min mand så ændret holdning. Han
synes nemlig osse at det er hyggeligt at ta' en lur på sofaen med Vaks
som fodvarmer.

Er vi hos fremmede kunne jeg ikke drømme om at lade hundene gå i
møblerne, og forsøger de, så bliver de omgående afdækket på gulvet.
Det har der aldrig været nogle probs med.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-01-06 09:21

> [...]
> et medlem af familien, og i dag har min mand så ændret holdning. Han
> synes nemlig osse at det er hyggeligt at ta' en lur på sofaen med Vaks

Det er det jeg mener med at folk der ikke har hunden tæt på sig
snyder sig selv for et dejligt samvær med dem.
Men indrømmet, jeg skal da lige tælle til 10 engang imellem hvis hundene
hopper op i sengen med mudrede poter, self lige når man har skiftet lagen

> Er vi hos fremmede kunne jeg ikke drømme om at lade hundene gå i
> møblerne, og forsøger de, så bliver de omgående afdækket på gulvet.
> Det har der aldrig været nogle probs med.

Det er også min politik, man kan ikke trække sine egne normer
ned over andre menneskers hoveder.
Jeg lægger jo heller ikke fødderne op på bordet når jeg er ude

/Jens

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 23:01

> [...]
> specielt lederen
> Har andre hunde måske også
> men det er specielt udbredt hos schæferen.

Det kan så værer en masse gode grunde

> Du har jo selv valgt hunde efter race sådan har jeg da forstået dig

Med Angel har jeg, Tyson skulle oprindeligt have været en ren Labrador.

> Du har jo så været i stand til og forstået at gøre dem klart at du er
> chefen.

De ved at hundepisken hænger nysmurt lige inde i skabet

> Den boxer vi havde i huset i 3 dage var da ikke klar over at der
> fandtes andre chefer end den selv.
> Den gjorde stort set hvad der passede den.
> Møblerne var dens.

Utroligt hvad folk kan leve med.

> Skægt nok har Milo aldrig forsøgt at gå i møbler selvom den har huset
> helt for sig selv til tider.

Det skænker han jo ikke en tanke når han ikke er vant til det.

> Tror tit det er ejerne der absolut skal have dem derop

Sådan er det da for mit vedkommende,
jeg ville nødigt undværer den hygge vi har sammen på den måde.
Mine hunde er jo primært anskaffet som hyggehunde, at de så også
gerne må holde indbrudstyve væk er mindre vigtigt.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-06 05:41

> Det kan så værer en masse gode grunde

Primært dens samarbejdsvilje, drift, arbejdsglæde, fokus under træning samt
dens velegnethed til den form for træning jeg ønsker at lave.

Det tæller også på plus-siden at den er så udbredt at der er mange kredse i
raceklubben, mange mennesker der ved noget om lige den race, og der er mange
at vælge imellem, når den skal anskaffes.

Og så tæller udseendet ikke mindst på plussiden

Jeg ville aldrig kunne forlige mig med en hund hvor udseendet ikke tiltaler
mig.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 21-01-06 09:25

> Primært dens samarbejdsvilje, drift, arbejdsglæde, fokus under
> træning samt dens velegnethed til den form for træning jeg ønsker at
> lave.

Hvad er det for en form for træning du dyrker.

> Det tæller også på plus-siden at den er så udbredt at der er mange
> kredse i raceklubben, mange mennesker der ved noget om lige den race,
> og der er mange at vælge imellem, når den skal anskaffes.

Gode grunde.

> Og så tæller udseendet ikke mindst på plussiden
>
> Jeg ville aldrig kunne forlige mig med en hund hvor udseendet ikke
> tiltaler mig.

Helt enig, det primære for mig er sindet.
Men jeg ser mange misfostre som jeg ikke fatter folk kan holde af

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-06 10:58

> Hvad er det for en form for træning du dyrker.

BHP/IPO - til sin tid, men vi arbejder hen imod det.

Samme her

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 21-01-06 12:27

> BHP/IPO - til sin tid, men vi arbejder hen imod det.

Hvad betyder det oversat til dansk,
husk jeg er analfabet mht hundetræning

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-06 13:34

> Hvad betyder det oversat til dansk,
> husk jeg er analfabet mht hundetræning
>
> /Jens

BHP = brugshundeprøve. Det er et hundesportsprogam hvori indgår tre
afdelinger: spor, lydighed og forsvar (bidearbejde). IPO er den
internationale version af det samme, med marginale forskelle i pointgivning
og andre detaljer. Det er typisk de såkaldte brugshunderacer der bruges til
dette, d.v.s. schæfer, rottweiler, dobermann, boxer, riesenschnauzer,
belgisk hyrdehund, m.v.

BHP er fra starten tænkt som et alment program til optræning af en hund,
hvor brugshundeføreren så kan bygge videre til det aktuelle job han skal
bruge sin hund til.

Fornøjelsen ved BHP er at det er helt fantastisk at se sin hund arbejde i
sine drifter.

Det andet kendte brugshundeprogram er PH (Politihund). Forskellen mellem BHP
og PH er overordnet at i PH lægges der vægt på at hunden løser en opgave,
medens BHP er mere lydighedsbaseret.

Det var den korte version, den lange version ser du her:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Brugshundesport_2005.pdf

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 21-01-06 11:30

On Sat, 21 Jan 2006 05:41:00 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Jeg ville aldrig kunne forlige mig med en hund hvor udseendet ikke tiltaler
>mig.

Alle hunde bliver smukke når man har haft dem et stykke tid!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-01-06 01:18

On Fri, 20 Jan 2006 20:22:36 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Hvis folks hunde er som de ønsker, selvom de kommer i
>møblerne er det da fint nok for mig.

Lad mig sige det på denne måde... At få den første plads i sofaen
betyder ikke nødvendigvis at man får den bedste plads... men blot at
man kommer til at ligge nederst!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-01-06 09:29

> Lad mig sige det på denne måde... At få den første plads i sofaen
> betyder ikke nødvendigvis at man får den bedste plads... men blot at
> man kommer til at ligge nederst!

*LOL*
Ja mine hunde tror stadig at først til mølle vælger den bedste plads
Der virker det helt fint at sætte sig på dem eller bruge dem som ryglæn,
specielt Tyson skal stadig tage min side i sengen i god tid,
men så er den jo dejligt forvarmet til jeg kommer

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-01-06 11:28

On Sat, 21 Jan 2006 09:28:51 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>*LOL*
>Ja mine hunde tror stadig at først til mølle vælger den bedste plads

Jeg mente nu når JEG får den første plads!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-01-06 12:29

> Jeg mente nu når JEG får den første plads!

Ok, der er det kun katten der har en forkærlighed for
at skulle lægge sig oven på mig.
Hundene nøjes som regel med at lægge deres hoved i mit skød.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-01-06 23:05

On Sat, 21 Jan 2006 12:29:25 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ok, der er det kun katten der har en forkærlighed for
>at skulle lægge sig oven på mig.
>Hundene nøjes som regel med at lægge deres hoved i mit skød.

Vkas lægger sig gerne over mine ben, hvor imod Hansen godt kan finde
på at kravle helt oven på mig. Damn, han er tung. *G*
Men ellers er der ret ofte osse en kat eller to der gerne vil flyde
oven på mig. Det er da godt at man har plads til dem så!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-01-06 13:19

On Fri, 20 Jan 2006 06:06:53 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

> [...]
>ikke alle hunde.
>
>15.000 hunde aflives om året grundet adfærdsproblemer.

Jaja, men hvem er det der er "adfærdsvanskelig"? Er det hunden eller
mennesket?
Jeg tror ikke på, at det er sofadyrene der bliver aflivet!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-06 14:27

> Jaja, men hvem er det der er "adfærdsvanskelig"? Er det hunden eller
> mennesket?
> Jeg tror ikke på, at det er sofadyrene der bliver aflivet!

Næh det er der sikkert ikke lavet statestik på, det kan jo værer
at flertallet af dem der bliver aflivet er hunde der primært lever
i hundegårde uden ordentlig menneske og dyrekontakt.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 18-01-06 18:18

Søren LH wrote:
> Her i huset ligger min schæfer hvor den selv har lyst (bortset fra
> forbudte områder selvfølgelig).

Hvor må den da ikke ligge.

> Hunde, som skal have dyner, plastsenge, madrasser, sækkestole og hvad
> ved jeg er sq nogle underlige skabninger. Eller i hvert fald
> forkælede og menneskeliggjorte hunde

En form for kurv tror jeg faktisk er meget godt for hunden at have,
så har den jo altid et trygt og privat sted at trække sig hen.
Tyson byggede jeg en stor hundehule til da han var hvalp,
den bruger han da stadig til tider, specielt når der fyres fyrværkeri af
søger han hen i den, katten og Angel synes også den er fin at ligge i

Fra : Søren LH

Dato : 18-01-06 18:25

> Hvor må den da ikke ligge.

I møblerne.

> [...]
> den bruger han da stadig til tider, specielt når der fyres fyrværkeri af
> søger han hen i den, katten og Angel synes også den er fin at ligge i

Du kan måske have ret i dette, men min hund må selv vælge sig et sted den
synes er dens trygge sted. Der har jeg så lagt et vattæppe, så den ikke
ligger på det hårde gulv.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 18-01-06 19:02

> Du kan måske have ret i dette, men min hund må selv vælge sig et sted
> den synes er dens trygge sted. Der har jeg så lagt et vattæppe, så
> [...]

Det er såmænd ikke noget jeg har fundet på, jeg læste det flere steder
inden jeg fik Tyson, derfor byggede jeg en kurv (med 1/2 tag) til ham.
Angel har jeg dog aldrig fået bygget en kurv til, hun ligger også helst
klistret op af mig hvis det kan lade sig gører

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-01-06 19:52

> [...]
> den bruger han da stadig til tider, specielt når der fyres fyrværkeri af
> søger han hen i den, katten og Angel synes også den er fin at ligge i

det er det samme som hundeteltet har været og er brugt til, en hyggelig
tryg hule, som er nem at tage med hvis vi skal rejse og have hunde med.

mvh. marie

Fra : fam. Ager

Dato : 18-01-06 19:46

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Hunde, som skal have dyner, plastsenge, madrasser, sækkestole og hvad ved
> jeg er sq nogle underlige skabninger. Eller i hvert fald forkælede og
> [...]

nårhhh det vil jeg nu ikke sige...nærmere magelige..

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 18-01-06 19:38

On Wed, 18 Jan 2006 16:38:33 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>fam. Ager skriblede bla:

>Her i huset har hunden 1 juniormadras med egne lagner som skiftes jævnligt
>Lige nu ligger den sammenrullet i sneen udenfor.

Kan madrassen virkelig holde til det?

Mine har begge to hundekurve, som de iøvrigt ikke har den store
interesse i. Det er langt bedre at slange sig i sofaerne!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 18-01-06 19:45

Leyna skriblede bla:

> Kan madrassen virkelig holde til det?

Du er skisme ikke til at snyde det var selvfølgelig vovsen der lå
derude.

> Mine har begge to hundekurve, som de iøvrigt ikke har den store
> interesse i. Det er langt bedre at slange sig i sofaerne!

Muligt men ikke hensiktsmæssigt

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-06 20:39

> Muligt men ikke hensiktsmæssigt

Men yderst hyggeligt, jeg ville da nødigt undværer at have
mine hunde tæt op af mig når jeg feks. ser fjernsyn

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-01-06 21:39

> Men yderst hyggeligt, jeg ville da nødigt undværer at have
> mine hunde tæt op af mig når jeg feks. ser fjernsyn
>
> /Jens
>
>----------------

de er herlige som nakke og fodstøtter... og så varmer de fusserne...

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 18-01-06 21:49

> de er herlige som nakke og fodstøtter... og så varmer de fusserne...
>
> mvh. marie

Nemlig, jeg synes da at folk snyder sig selv for et nært samvær
med deres hunde ved at forbyde dem at værer i møblerne.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-01-06 22:05

pwh skriblede bla:

> Men yderst hyggeligt, jeg ville da nødigt undværer at have
> mine hunde tæt op af mig når jeg feks. ser fjernsyn

Ok de ser også fjernsyn.
Hvad bliver det næste

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-06 22:35

> Ok de ser også fjernsyn.
> Hvad bliver det næste

Ja med røven til, det næste bliver vel at de skal med i karbad

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-01-06 22:38

pwh skriblede bla:

> Ja med røven til, det næste bliver vel at de skal med i karbad

*LOL*

Hunde skal opholde sig i sparkehøjde har jeg læst
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-01-06 23:32

On Wed, 18 Jan 2006 22:37:54 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>*LOL*
>
>Hunde skal opholde sig i sparkehøjde har jeg læst

Man skal ikke tro på alt hvad man læser!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : J.Jensen 3660

Dato : 19-01-06 08:29

> pwh skriblede bla:

> Ok de ser også fjernsyn.
> Hvad bliver det næste
>

> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk
>

>Svar : Det næste er her allerede.
Det er at give dem morgenmad på sengen.

J. Jensen

Fra : Leyna

Dato : 18-01-06 23:31

On Wed, 18 Jan 2006 19:44:55 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Du er skisme ikke til at snyde det var selvfølgelig vovsen der lå
>derude.

Så har han da ikke meget glæde af madrassen!

>Muligt men ikke hensiktsmæssigt

For hvem?
--
Leyna