kastrat der ikke ved det..
Fra : fam. Ager

Dato : 15-01-06 15:14

hmm.. min cairn er håbløs i dag..han er kastreret, 4 år, og har ikke
foretaget sig meget andet end at løbe rundt med tungen ud af mundvigen,
hurtige vejrtrækninger og gumpet emma i dag..
emma blev steriliseret for 5 måneder siden... hvad skal det nu til for??

min anden han, som er viril, er slet ikke interesseret i emma, det er kun
den lille der lige har fået den sjove ide.. han gør det i smug, for mor her
bliver stram i betrækket når hun ser det. emma synes han er latterlig, og
flygter op i sofaen, og gemmer sig i puderne.

ebbe (cairnen) kan godt gumpe hvis han lige skal hævde sig overfor de store,
eller når vi har besøg af andre hunde her i huset, og det er dominans, ebbe
er chef her i huset blandt hundene, men det her i dag er ikke dominans, han
er bare for dum at se på..
nogen der kender det??

mvh. marie - der har tvivl om dyrlægen tog fejl af mandlerne og
testiklerne...

Fra : Helle Jensen

Dato : 15-01-06 15:56

> [...]
> hurtige vejrtrækninger og gumpet emma i dag..
> emma blev steriliseret for 5 måneder siden... hvad skal det nu til for??

Jeg ved ikke, hvorfor han gumper hende, når hun ikke er løbsk? Men mine to
kastrerede cairner, skiftes til at gumpe min tæve, når hun er i løb. Så at
fjerne testiklerne, fjerner åbenbart ikke "lysten" og instinkterne.

Jeg har dog før hørt, at steriliserede tæver kan lugte interessant.

Helle

Fra : fam. Ager

Dato : 15-01-06 16:12

"Helle Jensen" <hellejensen@removethis-newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjerne testiklerne, fjerner åbenbart ikke "lysten" og instinkterne.
>
> Jeg har dog før hørt, at steriliserede tæver kan lugte interessant.

men han har aldrig siden sin kastration for 3,5 år siden, teet sig på den
måde, derfor undrer det mig..vi har så sent som i dag, haft besøg af en
viril boxerhan som ellers er meget damefikseret, og der var heller ikke
noget.. men cairner er ikke som alle andre hunde..((-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 15-01-06 17:41

On Sun, 15 Jan 2006 16:11:43 +0100, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>men han har aldrig siden sin kastration for 3,5 år siden, teet sig på den
>måde, derfor undrer det mig..

Uden iøvrigt at have den store viden om emnet, kunne det så ikke
skyldes en eller anden hormonel fejl?
Jeg mener, når han har gået 3½ år uden at vise nogen dame interesse,
så _kunne_ der jo godt være gået et eller andet galt rent hormonelt...
Bare et gær fra min side. Ville nok selv lige ringe til dyrlægen og
bede om et godt råd.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 15-01-06 17:53

Leyna wrote:
> Bare et gær fra min side.

Tror du ikke du har gæret rigeligt

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-01-06 19:28

On Sun, 15 Jan 2006 17:53:03 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Tror du ikke du har gæret rigeligt

Ved ikke. Er det hævet?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 15-01-06 20:04

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen
---------------

HAHA... han er en fejl...GGGGG nej ebbe er fin nok.. han blev kastreret
fordi han var spækket med hormoner, havde intet andet i hovedet end
nabolagets tæver, spiste intet, stak af, over. under, igennem, kravlede over
hegnet, lavede ikke meget andet end at lede efter smuthuller så han kunne
komme på damerov.. men det stoppede faktisk øjeblikkeligt efter han blev
kastreret, og jeg har ikke set det siden i den grad...
han er dog løbet tør for batterier nu, så jeg vil lige se om det er det
samme i morgen.
men det hormonelle spiller meget ind i forskellige situationer, så
selvfølgelig kan der da ske "kortslutninger" i det system også.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 15-01-06 16:33

> [...]
> mine to kastrerede cairner, skiftes til at gumpe min tæve, når hun er
> i løb. Så at fjerne testiklerne, fjerner åbenbart ikke "lysten" og

Tyson bliver også stadig kåd hvis han møder en tæver der lugter godt,
og han blev kastreret for ca 2 år siden.

> Jeg har dog før hørt, at steriliserede tæver kan lugte interessant.
>
> Helle

Angel der blev steriliseret for ca 1 år siden har da stadig den fulde opmærksomhed
fra de fleste af de hanhunde vi møder, det eneste de får er dog ørertæver

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 15-01-06 16:54

> [...]
> opmærksomhed
> fra de fleste af de hanhunde vi møder, det eneste de får er dog ørertæver

emma langer også øretæver ud efterhånden..det turde hun ikke i starten da
hun kom hertil..men nu er hendes øgenavn snapskildpadden... hun bliver
rasende når de skide handyr ikke fatter et nej... men ebbe har som sagt
aldrig før interesseret sig synderligt for hende, kun da emma lige var
ankommet og ikke steriliseret.
han går rundt nu og ser helt åndsvag ud, stadig halsene, øjnene skeler og
lige i røven på hende.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 15-01-06 18:03

> [...]
> starten da hun kom hertil..men nu er hendes øgenavn
> snapskildpadden... hun bliver rasende når de skide handyr ikke fatter

Det er faktisk meget sjovt at se, de dumme hanhunde finder sig
pænt i den ene røvfuld efter den anden
Angel er også lidt af en bitch, de kan godt få lov til at snuse og slikke,
men prøver de at krybe på hende får de et ordentligt fur

> [...]
> steriliseret.
> han går rundt nu og ser helt åndsvag ud, stadig halsene, øjnene

Det var også sjovt at se Tyson da Angel fik sin første og eneste løbetid,
han prøvede efter bedste evne at krybe på hende, så jagede hun ham
ned i kælderen og stillede sig bredbenet op så han ikke turde komme op igen
Da hun så kom i brunst fik jeg næsten ondt af ham, der prøvede hun nærmest at
voldtage ham, hun var fulstændigt skamløs med rumpen lige op i hans snude
og halen trukke pænt til side, det var alligevel for stærkt for stakkels Tyson
Men efter hun er blevet stereliceret viser han ingen interesse for hende på den måde,
nu kan hun kun bruges til at bide i og lege med

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 15-01-06 19:59

> [...]
> Angel er også lidt af en bitch, de kan godt få lov til at snuse og slikke,
> men prøver de at krybe på hende får de et ordentligt fur

ja..enten er de dumme, eller også bare udholdende...emma vil også godt finde
sig i at blive slikket i hoved og røv, 69`er og det hele, men så lige
pludselig så flyver hun op som en trold af en æske, og så er der øretæver i
luften, rigtig rappenskralde...og de stakkels hanner viger slukøret for en
stund...

> [...]
> på den måde,
> nu kan hun kun bruges til at bide i og lege med

der havde jeg så ret ondt af emma, da hun kom hertil som 1 årig, hun var tæt
på en løbetid, og havde begge handyr i måsen hele tiden, hun var så stresset
og angst i forvejen,som følger af hendes tidligere tilværelse, at det bare
ikke kunne gå hurtigt nok med at få hende steriliseret. hun er ikke egnet
til avl alligevel, så der var intet at diskutere der.

mvh. marie

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 15-01-06 22:11

> [...]
> ikke dominans, han er bare for dum at se på..
> nogen der kender det??
>
> mvh. marie - der har tvivl om dyrlægen tog fejl af mandlerne og

Kan det være dominans? Min snittede tæve 'gumper' i ny og næ mine forældres
han-hund, specielt hvis han har været lidt for fræk.

/K

Fra : fam. Ager

Dato : 16-01-06 06:49

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> Kan det være dominans? Min snittede tæve 'gumper' i ny og næ mine
> forældres han-hund, specielt hvis han har været lidt for fræk.
>
> /K
>-------------

som jeg skriver et sted i tråden, så bruger han også gumperiet når han skal
hævde sig, han er overhovedet her, og det er en af hans midler i det
daglige, men slet ikke sådan som i går, det havde ikke noget med dominans at
gøre..
mvh. marie

Fra : Anette

Dato : 16-01-06 20:05

fam. Ager wrote:
> [...]
> han skal hævde sig, han er overhovedet her, og det er en af hans
> midler i det daglige, men slet ikke sådan som i går, det havde ikke

Hej Marie

Bare en tanke: Der skulle vel ikke være en løbsk tæve i nærheden, der
udsender så "herlige" dufte at selv en kastrat bliver kulret?
Husker med gru min gamle Lab når der var løbske tæver indenfor en radius af
flere kilometer - kors hvor han "høl", pev og skabte sig - og gumpede på alt
hvad der bare kunne minde om noget der kunne bruges

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 16-01-06 20:38

Anette skriblede bla:

> og gumpede på alt hvad der bare kunne minde om noget der kunne
> bruges
Hvad er gumpede ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 16-01-06 21:28

jopa wrote:
> Anette skriblede bla:

> Hvad er gumpede ?

Datids bøjning af "at gumpe",
......dvs. at forsøge at parre med noget som en hund ( eller andet
dyr/menneske) ikke kan parre sig med, så som - Labans vedkommende- sofapuder
eller mit knæ

/ Anette

Fra : fam. Ager

Dato : 17-01-06 06:37

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> af flere kilometer - kors hvor han "høl", pev og skabte sig - og gumpede
> på alt hvad der bare kunne minde om noget der kunne bruges

jeg tvivler..det var af samme årsag at jeg lod ham kastrere, hans evige hang
til nabolagets damer, der åbenbart på skift var i løb hele vejen
rundt..suk.. men han har ikke i de 3 år han har været kastrat, teet sig på
den måde.
i går var alt dog ved normalen, mærkelige dyr... han har måske set for meget
animal planet...(-;

mvh. marie