halebider?
Fra : sigurno

Dato : 12-01-06 21:55

Er der nogen der har hørt denneher: En ganske ærlig normal og redelig
Bullterrieejer/og også avler af disse, fortalte mig at hvis en hvalp
begynder at dreje rundt og prøver at fange sin hale og snurrer rundt, så
aflivewr han den, da den er gal med hovedet.

Mvh.

Ester C.

Fra : pwh

Dato : 12-01-06 22:06

sigurno wrote:
> [...]
> begynder at dreje rundt og prøver at fange sin hale og snurrer rundt,
> så aflivewr han den, da den er gal med hovedet.

Er alle Bullterrie ikke tossede i hovedet i bund og grund.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-01-06 22:27

sigurno skriblede bla:
> [...]
> begynder at dreje rundt og prøver at fange sin hale og snurrer rundt,
> så aflivewr han den, da den er gal med hovedet.

Ja der er jo så meget teori om alt mellem himmel og jord.
Der bliver endog skrevet bøger om det af såkaldte eksperter.

Endnu er der ikke en der har bevist at han/hun kan snakke med en hund, og
hvis der er nogen der påstår det så mener jeg de burde få medisin
for så er det grueligt galt.

Instingt er nøgleordet tror jeg
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 12-01-06 22:28

jopa skriblede bla:

> Instingt er nøgleordet tror jeg
og det er jo med k
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 12-01-06 22:34

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begynder at dreje rundt og prøver at fange sin hale og snurrer rundt, så
> aflivewr han den, da den er gal med hovedet.

I min barndom havde vores nabos schæfer den vane, som den tyede til i ny og
næ. Jeg havde ikke indtryk af det var noget problem, hunden var o øvrigt
verdens bedste hund.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 12-01-06 22:57

Søren LH skriblede bla:
> I min barndom havde vores nabos schæfer den vane, som den tyede til i
> ny og næ. Jeg havde ikke indtryk af det var noget problem, hunden var
> o øvrigt verdens bedste hund.

Stort set alle hvalpe/hunde render i perioder efter halen.

Der skal da nok være nogen bedrevidende såkaldte hundeteapeuter der kan få
en masse pladder ud af det.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 23:04

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse news:43c6d0a2$0$15787

> Stort set alle hvalpe/hunde render i perioder efter halen.

... og min hund er så lang, at hun også kan få fat i halen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 12-01-06 23:28

Buffy skriblede bla:

> .. og min hund er så lang, at hun også kan få fat i halen.

Min fanger den også men har så valgt at lade den leve

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 13-01-06 01:13

On Thu, 12 Jan 2006 23:27:30 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Buffy skriblede bla:

>Min fanger den også men har så valgt at lade den leve

*LOL*

Begge mine fanger ind imellem deres egne haler, og Vaks vil bare ikke
slippe den igen. Forestil jer en lab i overstørrelse, der har fat i
sin egen hale samtidig med at den forsøger at komme gennem en dør! *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 13-01-06 01:24

Leyna wrote:
> Begge mine fanger ind imellem deres egne haler, og Vaks vil bare ikke
> slippe den igen. Forestil jer en lab i overstørrelse, der har fat i
> sin egen hale samtidig med at den forsøger at komme gennem en dør! *G*

At dine hunde er tossede i hovedet er da ikke noget nyt

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 13-01-06 09:49

On Fri, 13 Jan 2006 01:24:19 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>At dine hunde er tossede i hovedet er da ikke noget nyt

Hunde er hvad man gør dem til... Hov! Der sparkede jeg da vist mig
selv bagi!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 08:24

> Buffy skriblede bla:

> Min fanger den også men har så valgt at lade den leve

Min har ikke besluttet endnu, om den skal have lov til at leve.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Christina Jensen

Dato : 13-01-06 11:07

det er da helt normalt at en hund jager sin hale engang imellem, min hund
gør det når vi danser, og det har jeg lært ham, og han synes det er skide
sjovt....så den der hunde ejer, burde vist ikke have med hunde at
gøre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Thomas Larsen

Dato : 13-01-06 19:21

> [...]
> begynder at dreje rundt og prøver at fange sin hale og snurrer rundt, så
> aflivewr han den, da den er gal med hovedet.

han er vist ikke for klog den mand, hvores golden på 10 mdr nøjes ikke bare
med at løbe rundt efter halen, han osse ruller rundt på gulvet med den i
munden, tror ikke han lader den leve han kan næsten dreje sig så meget at
han får fat ved haleroden... Og så ¨år han tur i stuen med den i muden

//Thomas L

Fra : nana sørensen

Dato : 13-01-06 22:06

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> wrote in message
> [...]
> begynder at dreje rundt og prøver at fange sin hale og snurrer rundt, så
> aflivewr han den, da den er gal med hovedet.

Min hund gjorde det meget da han var yngre. Jeg agde bare NEJ og fangede
hans opmærksomhed med noget andet. Han gør det næsten aldrig mere, og så gør
han det kun for at fange min opmærksomhed. Han tjekker lige om jeg kigger og
så gør han det. LOL Hvis jeg kigger væk, så gider han sgu ikke.

Fra : Tina

Dato : 14-01-06 06:24

> [...]
> begynder at dreje rundt og prøver at fange sin hale og snurrer rundt, så
> aflivewr han den, da den er gal med hovedet.

Den har jeg hørt mange gange før. Hunde er tossede hvis de jagter deres egen
hale.

Men helt seriøst er der virkelig mange hunde der gør det, og fungerer som
helt normale hunde, så den tror jeg ikke en dyt på. det er da bare noget
gammelt overtro.

Tina

Fra : Karin

Dato : 15-01-06 03:43

sigurno wrote:

> [...]
> begynder at dreje rundt og prøver at fange sin hale og snurrer rundt, så
> aflivewr han den, da den er gal med hovedet.

Det findes enkelte hunde som jager sin hale på en helt sygelig måde (de
kan blive ved i timevis). Der er nærmest blevet en stereotyp adfærd i
samme stil som tigeren som bare går rundt og rundt i et bur. Et andet
eksempel på stereotyp adfærd er overdreven slikken f.eks. på poterne
uden at der er en fysisk årsag.
Årsagen til stereotyp adfærd skyldes ofte ekstrem kedsomhed, stress
eller manglende udlevelse af naturlige behov. Sådan et dyr skal
selvfølgelig ikke bare aflives men skal istedet have forbedret sit miljø
og sin hverdag.

En hvalp/hund som en gang imellem jager sin hale, kan ikke siges at have
en stereotype adfærd - den gør det sikkert bare fordi det er sjovt.

Karin

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-01-06 19:49

On Thu, 12 Jan 2006 21:54:48 +0100, "sigurno"
> [...]

>begynder at dreje rundt og prøver at fange sin hale og snurrer rundt, så
>aflivewr han den, da den er gal med hovedet.

det er vist lidt af en røverhistorie du er blevet bildt ind der, for
så dumme er der vist ikke nogen der er "må man ikke håbe"

jeg har selv en staffordshire bull terrier har haft 2 af dem de jagter
halen når de bliver glade og har lyst til at lege men hvis der ikke
lige er nogen at lege med så er der jo altid halen !

skulle vi så også aflive mennesker der triller tommelfingre ? eller
piller næse ?

desuden gør bullterriere det mere end andre hunderacer, det har noget
med deres sind at gøre, hvis avleren havde forstand på sin egen race
ville han vide at det har noget med "gamenes" at gøre en af de
egenskaber der gør denne race special, hvis hunden havde været et
menneske havde man nok kaldt den for et dampbarn, sådan er det bare
ikke alle hunde er ens nogle har mere brug for action end andre. Hvis
nogen afliver sådan en hund så er de simpelthen for dumme !