vorter på hund
Fra : Poul Nielsen

Dato : 12-01-06 00:13

Jeg har en lille hund der nu er blevet 12 år gammel. i det sidste års tid
har den fået en 5-6 vorter er det almindeligt?

Fra : fam. Ager

Dato : 12-01-06 07:01

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en lille hund der nu er blevet 12 år gammel. i det sidste års tid
> har den fået en 5-6 vorter er det almindeligt?
>
>---------

ja, det er meget almindeligt, nogle racer er mere disponible end andre.
i langt de fleste tilfælde er det fedtknuder, vorter der kommer, i andre
tilfælde kan der være tale om deciderede kræftknuder.

mvh. marie

Fra : Poul Nielsen

Dato : 12-01-06 13:09

> [...]
> i langt de fleste tilfælde er det fedtknuder, vorter der kommer, i andre
> tilfælde kan der være tale om deciderede kræftknuder.

Uha uha, hvordan kan jeg så se om der er tale om kræftknuder??.

Fra : fam. Ager

Dato : 12-01-06 13:20

> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> tid

> Uha uha, hvordan kan jeg så se om der er tale om kræftknuder??.

jeg har ikke på nogen af mine hunde gennem tiden haft kræft, men en del
fedtknuder og vorter på nogle af dem. måske nogen andre fra gruppen har.

en dyrlæge vil kunne mærke, om der er anledning til til videre
undersøgelse. man kan nemt fjerne sådanne vorter eller fedtknuder hos
dyrlægen, og så kan de undersøges.
jeg fandt dette link, http://www.netdyredoktor.dk/sw15786.asp

men som sagt er det meget tit en "gammelhunds skavank" med sådanne
gevækster, hvor det bare er kosmetisk og ingen grund til at gå i panik.

mvh. marie