Hund syg med lysstråler - hjælp!!!
Fra : Kristine Nielsen

Dato : 11-01-06 10:36

Vi har en schæfer han på knapt to år, som bliver helt umulig, når han
ser lysstråler.

Når vi sidder ved sofabordet skal vi passe på, at vores armbåndsure
ikke skinder ned på gulvtæppet for så er han der fluks og hakker ned i
gulvtæppet for at fange lysstrålen. Tænder vi en lygte skal vi passe
på han ikke er i nærheden, da han hopper op for at fange lysstrålen.
Når han først har set en lysstråle bliver han stående ved stedet og
venter stirrende og spændt på den kommer tilbage.

Vi siger NEJ og prøver at aflede hans opmærksomhed, men nej ingen
kontakt.

Vi træner i PH og skal en gang imellem til natøvelser/-konkurrencer og
vil derfor høre om der var nogle der havde nogle gode ideer til,
hvordan vi vende ham af med dette pjat?

Vi er åben for alle forslag....

Med venlig hilsen
Kristine

Fra : Lott

Dato : 11-01-06 21:05

"Kristine Nielsen (slet NXTT4)" <skibevej@NXTT4mail.dk> wrote in
message news:11369723750.881272899704783@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> og
> vil derfor høre om der var nogle der havde nogle gode ideer til,

Hej

Jeg har 2 schæferblandinger, der også er meget oppe på mærkerne med
lysreflekser,
og kan sidde/stå i lang tid for at se om de vil bevæge sig, når solen
eller andet laver lysreflekser.
En næsten tiårig Schæfer/lab.tæve og en 7 mdr. schæfer/rotte tæve .
Min store søn har meget sjov og leg med en lyspen, og når han tænder
sit diskolys, så ligger hvalpen rolig og følger lyset.
Ved luftning i haven om aftenen har jeg en lommelygte med ud, (vi bor
ude på landet), og der elsker de at løbe efter lysstrålen.

Nogle venner har katte og de elsker også leg med en lyspen, så mon
ikke det er jagtinstinktet der spiller ind.

Hilsen Lotte

Fra : jopa

Dato : 11-01-06 21:11

Lott skriblede bla:

> Jeg har 2 schæferblandinger, der også er meget oppe på mærkerne med
> lysreflekser,

Hunde og katte elsker at rende efter ting der bevæger sig.
De er jo så snotdumme at de ikke ved det er os der lyser.

Min er jo ikke dum så det tog den kun et par forsøg inden den opdagede at
det var lomme lygten hvorefter den prøvede at snuppe lygten i stedet

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Lott

Dato : 11-01-06 21:18

"jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Min er jo ikke dum så det tog den kun et par forsøg inden den
> opdagede at det var lomme lygten hvorefter den prøvede at snuppe

Mine ved også udmærket hvor lyset kommer fra, men er så pænt opdraget,
at de ikke snupper noget ud af hånden på mig.

Hilsen Lotte

Fra : jopa

Dato : 11-01-06 21:22

Lott skriblede bla:

> Mine ved også udmærket hvor lyset kommer fra, men er så pænt opdraget,
> at de ikke snupper noget ud af hånden på mig.

Leger vi eller ej

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Lott

Dato : 11-01-06 21:32

> Lott skriblede bla:

> Leger vi eller ej
>

> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

Selvfølgelig leger vi, men en slukker lygte er der ikke meget sjov
ved, det ved mine dejlige hunde.

Hilsen Lotte

Fra : jopa

Dato : 11-01-06 21:51

Lott skriblede bla:

> Selvfølgelig leger vi, men en slukker lygte er der ikke meget sjov
> ved, det ved mine dejlige hunde.

Jeg er overbevist om at nogen racer/hunde er "dummere" end andre og finder
aldrig ud af at lyset kommer fra lygten.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Lott

Dato : 11-01-06 21:57

> Jeg er overbevist om at nogen racer/hunde er "dummere" end andre og
> finder aldrig ud af at lyset kommer fra lygten.

> [...]

Mine er ikke i tvivl, det tog kun få dage før den lille fandt ud af at
se forskel på en kuglepen og lyspennen.

Hilsen Lotte