Schæferhan, 9 måneder søger kærligt og bli~
Fra : Tina Christiansen

Dato : 07-01-06 15:54

Hej NG

Jeg har taget en hund til mig, for at finde et nyt hjem til ham.

Han er en dejlig hund, som dog er noget forsømt og trænger til et hjem, der
har tid og overskud til ham. Han er lærenem og i god foderstand, elsker at
leget. Han trænger til noget træning og det er derfor et krav at hans nye
familie vil bruge tid på at aktivere ham. Han trænger til noget
grundlæggende træning og skal tilmeldes hundetræning.

Han er flyttet hjem til mig og går lige nu sammen med mine 2 hunde og det
går fint.

Yderligere oplysninger kan fås via telefon. Bare send en privat email, så
skriver jeg telefonnummeret.

Jeg håber at i vil hjælpe Samo med at finde et godt hjem.

Jeg lægger billeder ind af Samo på min hjemmeside i løbet af et par dage
www.tinachr.dk

Med venlig hilsen

Tina

Fra : Tina C

Dato : 10-01-06 11:27

Hej NG

Så har Samo fået et nyt hjem.

Endda et rigtig rigtig godt hjem på landet hos en familie, der før
har haft schæfere og er vant til at træne i schæferhundeklubben.

Hvor er det bare SKØNT når tingene bare falder i hak.

MVH Tina

Fra : jopa

Dato : 10-01-06 11:30

Tina C skriblede bla:

> Endda et rigtig rigtig godt hjem på landet hos en familie, der før
> har haft schæfere og er vant til at træne i schæferhundeklubben.

Fint nok
Var der stamtavle på den forøvrigt ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tina C

Dato : 10-01-06 15:27

Hej John

Nej, Samo havde ingen stamtavle. Men det var heller ikke forventeligt
der hvor han kom fra. Personligt synes jeg, at man gør sig selv en
bjørnetjenste, når man køber en schæfer eller for den sags skyld en
anden race, som er kendt for at være plaget af HD, man kan i det
mindste følge et HD index ved forældredyrene, når man har en
stamtavle.

Men jeg kan da fortælle at vi laver en salgskontrakt for Samo. I den
indgår der bl. a. disse betingelser; Samo skal som minimum går 1
sæson til hundetræning, vi skal have lov til at besøge ham 1 gang
efter han er flyttet - ca. efter en måned samt hvis ikke familien og
ham kan enes, så skal han tilbage til os.

Du kan bl. a. se ham her: www.tinachr.dk/samo.htm

Mvh Tina

Fra : jopa

Dato : 10-01-06 16:14

Tina C skriblede bla:

> Nej, Samo havde ingen stamtavle. Men det var heller ikke forventeligt
> der hvor han kom fra.

Var blot nysgerrig

>Personligt synes jeg, at man gør sig selv en
> bjørnetjenste, når man køber en schæfer eller for den sags skyld en
> anden race, som er kendt for at være plaget af HD,

Har haft 6 igennem tiderne og ingen med HD
Tror det er mere udbredt ved større racer som NewF osv
Desuden skal man være kræsen med sit køb og gerne være villig til at betale
for ordentligt afkom.