Kløe
Fra : Ewan Pedersen

Dato : 06-01-06 23:56

Hej

Vi har en Westi, og han var 6 måneder da det begyndte med at han kløede og
bed sig på ryggen samt på venstre forben, så hårene er væk, vi tog til læge
og har fået en skrabning på de steder, og der er ikke mider under huden.
Så nu har han fået allegifodder i 6 uger og det har ikke hjulpet, lægen
sagde at hvis det ikke hjalp så skal han have en allergi test.
Det er lige som det flytter sig først på ryggen og så kom der lidt hår igen
og nu er det forbenet.
Er der nogen der har været udsat for det.

--
MVH/Ewan

Fra : qfha

Dato : 07-01-06 09:43

Det er sansynligvis en foderallergi, men hvis han i sin "allergifoder"
stadig får det, som han er allergisk overfor hjælper det jo ikke.

Prøv at give ham en allergikur, dvs du i 3 uger giver ris med kogt lam
eller kalkun + en vitaminpille. Du må under ingen omstændighed give
han andet. Blot en godbid og du kan forlænge kuren en uge. Du vil i
løbet af den første uge se om det hjælper, for han vil holde op med
at klø sig så meget.

Når de 3 uger er gået skal du give ham et foder, som ikker afviger
så meget fra ris og lam. Et godt foder til det er Nutros lam og ris.
Men her må du forsøge dig lidt frem begynder ham at klø igen, så
prøv evt et foder med kylling.

Det er oftest oksekød og kornprodukter hundene er allergisk overfor.
Især kornprodukter er et problem, for de fyldstoffer der bruges i
foder er ofte korn uden det er deklareret på foderposen. Samtidig
svinger fyldstofferne ofte meget i fodret, idet producenterne altid
bruger, hvad der aktuelt er billigt på markedet.

mvh
qfha

Fra : OZ7PUS

Dato : 07-01-06 16:34

"Ewan Pedersen" <etp@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen og nu er det forbenet.
> Er der nogen der har været udsat for det.

Der er oksekød i foderet gætter jeg på .. også i det der allergi foder

Mine forældres DSgårdhund har samme problem .. Får den foder med oksekød i
ja så er der klø gararenti
Den lever nu af Eukanuba med lam og ris .. Pissedyrt er det men den klør
sig ikek mere

Tøsen

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 07-01-06 20:02

Hej

Det prøver vi undgå korn
Tak for det

--
MVH/Ewan

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD
Knaus Euro Star Style 551 TF

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 07-01-06 23:40

Hejsa....
Som Tøsen skriver så prøv at undgå oksekød, det kan gi nogen hormoner
forstyrelser. Og hvis der meget korn i. Dog ikke ris. Prøv evt. Hill´s
Prescription Diet d/d, bare for en periode, da det kun er en hvalp, og der
skere meget i den. Husk at gi det Front line hele året, da et enkel loppe
bid, godt kan starte en serie, andre allergier.

Thomas