Æder sin egen lort
Fra : tdcnyhedsgrupper

Dato : 30-12-05 09:42

Hej - er der nogle der kan hjælpe med råd ?
Jeg har en 3 mdr. gammel schæferhvalp - den er begyndt at æde sin egen lort
! " Ret ulækkert "!
Hvordan får jeg den til at lade være ?

Fra : qfha

Dato : 30-12-05 10:01

Fjern det han har besørget, før han får mulighed for at spise det.

Ved fremmede hundes efterladelskaber skal du selv være opmærksom på
at gå uden om og sig evt nej.

Som udgangspunkt er det dig, som skal løse problemet, hunden skal nok
komme efter det senere.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-12-05 10:49

> Hej - er der nogle der kan hjælpe med råd ?
> Jeg har en 3 mdr. gammel schæferhvalp - den er begyndt at æde sin egen
> lort ! " Ret ulækkert "!
> Hvordan får jeg den til at lade være ?

min japanske spidshund gjorde det samme, da han var lille

eneste måde jeg kunne holde ham fra det var når han var i snor - løb han
frit gnaskede han løs uanset hvor meget jeg ville kalde ham til mig... det
var simpelthen for stor en fristelse for ham - efter nogen tid med råben
og irettesættelse stoppede det af sig selv så vidt jeg husker det - det er
noget der hører hvalpetiden til

jeg kan ikke finde den gamle tråd, men det var vist nogenlunde hvad jeg fik
at vide dengang
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : jopa

Dato : 30-12-05 11:09

tdcnyhedsgrupper skriblede bla:
> Jeg har en 3 mdr. gammel schæferhvalp - den er begyndt at æde sin
> egen lort ! " Ret ulækkert "!
> Hvordan får jeg den til at lade være ?

Min gjorde det også da den var hvalp.
Hvis du ser det så få den fra det.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 30-12-05 11:48

"tdcnyhedsgrupper" <aej4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej - er der nogle der kan hjælpe med råd ?
> Jeg har en 3 mdr. gammel schæferhvalp - den er begyndt at æde sin egen
> lort ! " Ret ulækkert "!
> Hvordan får jeg den til at lade være ?

Jeg tror også min gør det, nogle gange lugter hun af lort ud ad munden når
hun har været ude . Men jeg ved ikke hverken hvor eller hvornår hun
besørger, så jeg kan ikke gøre noget ved det.

Fra : nana sørensen

Dato : 30-12-05 14:28

"tdcnyhedsgrupper" <aej4@hotmail.com> wrote in message
> Hej - er der nogle der kan hjælpe med råd ?
> Jeg har en 3 mdr. gammel schæferhvalp - den er begyndt at æde sin egen
> lort ! " Ret ulækkert "!
> Hvordan får jeg den til at lade være ?

Tjah...

Min gjorde det også. Eller rettere sagt, han åd rævelorte i stor stil. Jeg
sørgede bare for at tilkendegive at jeg syntes det var voldklamt, og han
stoppede da også med det. Jeg tror det er en hvalpe-ting.

Fra : H. Jensen

Dato : 30-12-05 16:47

Hej

Put en theske med det 3. gryderri (det hedder det faktisk), ig dens mad hver
dag, det skulle få den til at lade være!

Heidi

Fra : sn

Dato : 30-12-05 23:42

> Put en theske med det 3. gryderri (det hedder det faktisk)
>, ig dens
> mad hver dag, det skulle få den til at lade være!
> Heidi

Det hedder Det 3. krydderi, eller Mononatriumglutaminat og er en
genmodificeret smagsforstærker som kan fremkalde allergi og migræne hos os
mennesker.

Jeg tror snarere det vil få den til at lade være med at æde maden. Det både
lugter og smager grimt i så store mængder.
Men set fra et sundhedsmæssigt synspunkt, kunne jeg da aldrig drømme om at
putte den slags kemikalier i mine dyrs mad. (Heller ikke selv om det skulle
kunne få min hvalp til at lade være med at æde sten)

Susanne Nielsen.

Fra : H. Jensen

Dato : 31-12-05 06:11

"sn" <sn67@ping.dk> skrev i en meddelelse

> Det hedder Det 3. krydderi, eller Mononatriumglutaminat og er en
> genmodificeret smagsforstærker som kan fremkalde allergi og migræne hos os
> mennesker.

Ja undskyld det var nu ogsaå med K jeg mente!

> [...]
skulle
> kunne få min hvalp til at lade være med at æde sten)

Og jeg må også lige rette at det kun er en knivspids der skal I - synes også
selv det andet lød lidt voldsomt.... Det er længe siden jeg selv har brugt
det!

Men det virker altså, den får noget som den mangler, hvilket er det der
giver den lyst til lort!

Mine, min mors og min venindes hunde har ikke taget skade af det, og det har
virket på dem alle!

Heidi

Fra : Rene Hansen

Dato : 01-01-06 03:37

sn <sn67@ping.dk> skrev:

>Det hedder Det 3. krydderi, eller
>Mononatriumglutaminat og er en
>genmodificeret smagsforstærker som
>kan fremkalde allergi og migræne hos os
>mennesker.
"SNIP"
>--
>Med venlig hilsen
>
>Susanne Nielsen.

-Genmodificeret?
Så vidt jeg ved brugte de gamle kinesere det i stor stil i deres
madlavning....
Jeg vidste godt at vi har faaet kompas, papirpenge, pasta og
krudt fra dem, men jeg må indrømme at den med gensplejsningen er
helt ny for mig

Ren
(Der bare ikke kunne lade være, og tusind mange gange undskyld
for det...)

Fra : Herman Persson

Dato : 01-01-06 09:08

"Rene Hansen" <spamjunkie@not.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vidste godt at vi har faaet kompas, papirpenge, pasta og
> krudt fra dem, men jeg må indrømme at den med gensplejsningen er

Så gamle var de kinesere nu ikke, for stoffet har givet anledning til
'Chinese Restaurant Syndrom', altså særdeles aktiv afføring med lav
viskositet. De fyldte nemlig Chop Shui' en og forhudsrullerne med store
mængder af det - for 30-40 år siden.

Hilsen Herman.

Fra : fam. Ager

Dato : 01-01-06 10:31

"Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 'Chinese Restaurant Syndrom', altså særdeles aktiv afføring med lav
> viskositet. De fyldte nemlig Chop Shui' en og forhudsrullerne med store

kemisk sammensat smagsforstærker..;

http://www.foedevareallergi.dk/Hvad_skal_du_undgaa/Tilsaetningsstoffer/Smagsforstaerkere/forside.htm

hvis nogen skulle have interesse om hvad det der for noget "krydderi"

mvh. marie

Fra : sn

Dato : 02-01-06 07:56

Herman Persson wrote:
> "Rene Hansen" <spamjunkie@not.me> skrev i en meddelelse

Oplysningerne om gensplejsning har jeg fra e-nummerguiden:
http://www.toft.dk/e-nummer/. Jeg kan desværre ikke lave link direkte til
krydderiet, men søg på "621" så kommer det. Jeg havde blot ikke været
opmærksom på, at mærket for genmodificering betød, at stoffet _kunne_ være
genmodificeret.

> [...]
> viskositet. De fyldte nemlig Chop Shui' en og forhudsrullerne med
> store mængder af det - for 30-40 år siden.

Så vidt jeg kan læse mig til, har Chinese Restaurant Syndrome ikke noget med
afføring at gøre. (det kan være at restauranten har haft held med at
camouflere dårlige råvarer med smagsforstærker, men det er jo en helt anden
historie).
Chinese Restaurant Syndrome giver sig til udtryk i bl.a. rødmen, kvalme og
hovedpine.

Det er derfor ganske morsom læsning at se Knorr's lovprisning af deres
Aromat-krydderier (som indeholder e-621):
.... Gnid krydderierne ind i kødet, og vær ikke fedtet. Steg det på vanlig
vis og modtag de stående ovationer med blussende kinder ved bordet....
(link: http://www.digitalmagic.dk/new_knorr/produkt_sub.asp?prodgrp_id=24 )

Susanne Nielsen.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-01-06 19:47

>Hvordan får jeg den til at lade være ?

Du kan købe noget fiber i aldi altså nede ved morgenmaden det skal
være det som er ren fiber ikke musli eller andet ! bland lidt af det i
hvalpens mad jeg har hørt om flere hvor det er hjulpet da de mangler
fiber i normal mad senere i deres liv klarer de det med at spise lidt
græs ind imellem det er simpelt hen fordi at det mad vi giver dem
ikke er godt nok

græsset eller fibren vil så svare til den pels de ellers ville have
fået med ned i maven ved at spise et flået dyr ude i naturen

Fra : Hermann Holm

Dato : 01-01-06 22:32

> [...]
>
> græsset eller fibren vil så svare til den pels de ellers ville have
> fået med ned i maven ved at spise et flået dyr ude i naturen

Du kan også give din hund tørfisk. Der får den fiber og så smager det godt.

Hermann Holm

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 08-01-06 12:28

On Sun, 1 Jan 2006 21:31:57 +0000 (UTC), Hermann Holm
<dsl39913@vip.cybercity.NULL> wrote:

>Du kan også give din hund tørfisk. Der får den fiber og så smager det godt.
>

>Hermann Holm

ok jeg troede kun at der var fiber i brødprodukter ? men fisk stinker
jo også men hunden er sikkert ligeglad