længde på input felter
Fra : Allan Lohse

Dato : 04-12-00 13:52

Er der nogen der ved om der er en begrænsning, på den længde man kan sende
ind i en form...

- Allan

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-12-00 14:21

"Allan Lohse" <allan@wwwportal.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved om der er en begrænsning, på den længde man kan sende
> ind i en form...

Hvis du bruger GET er der i hvert fald. Jeg mener det er 256 tegn, men hvor
meget der skal regnes med ved jeg ikke lige. I hvert fald:

/sti/til/fil?navn1=værdi1&navn2=værdi2

er med. Men i en get-request er der jo "GET " foran, og " HTTP/1.1" bagved,
det fylder også lidt.

Men du kan også være at bruge POST-metoden, der er plads til meget mere
data. Igen begrænsning ud over den serveren sætter, så vidt jeg ved.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-12-00 20:13

On Mon, 4 Dec 2000 14:20:31 +0100, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> [...]
>
>/sti/til/fil?navn1=værdi1&navn2=værdi2
>
>er med. Men i en get-request er der jo "GET " foran, og " HTTP/1.1" bagved,

Jeg mindes ved en hurtig test her for nyligt, at MSIE5 stoppede ved
knap 2048 tegn (hvilket sikkert er okay jvf. standarden), mens
Netscape godt kunne klare flere tegn.

--
- Pede
Professionel nørd