tæve og løbe tid
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-12-05 14:18

jeg har jo som før omtalt den her mexicanske hårdløse der heder et
eller andet som hvide mennesker ikke kan udtale ( racen altså )

nå men jeg synes ikke jeg har set hende bløde i over et år jeg kan
huske - hun er 4½ kan det passe hun er gået i over gangs alderen ?

sagen er at nu har jeg fundet en han og havde tænkt mig at få nogen
valpe.

men det afstedkommer jo en del forvirng - kan man f.eks sætte en løbe
tid igang ?
--
MvH
Bo M Mogensen

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 28-12-05 16:27

> [...]
> huske - hun er 4½ kan det passe hun er gået i over gangs alderen ?
>
> sagen er at nu har jeg fundet en han og havde tænkt mig at få nogen

Hvis den ikke har fået valpe før, er den så ikke næsten for gammel til at få
det nu ???

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-12-05 12:16

On Wed, 28 Dec 2005 16:27:06 +0100, "Lars Bisgaard"
<lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

>Hvis den ikke har fået valpe før, er den så ikke næsten for gammel til at få
>det nu ???

ja det ved jeg sørme ikke er 4½ år en høj alder for en en lille hund ?
--
MvH
Bo M Mogensen

Well well well John Lennon ca 1970

Fra : H. Jensen

Dato : 29-12-05 13:02

> ja det ved jeg sørme ikke er 4½ år en høj alder for en en lille hund ?

Små hunde bliver hurtige modne en de store - spørg Sonja "Vuf" om det, hun
har papilioner.... Med store hunde er 4,5 i mine øjne for sent til det
første kuld... Så med en lille hund vil jeg mene at der er over 2 år for
sent!

Er det en Chines Crested????

Heidi

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-12-05 17:54

On Thu, 29 Dec 2005 13:01:32 +0100, "H. Jensen"
<heidijensen@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>har papilioner.... Med store hunde er 4,5 i mine øjne for sent til det
>første kuld... Så med en lille hund vil jeg mene at der er over 2 år for

Nå ja det er måske nok noget sent - men min dyrelæge ser ikke noget
problem i det så mon ikke det går ?

>Er det en Chines Crested????

nej mexicansk nøgenhund

Fra : qfha

Dato : 28-12-05 20:17

Allerførst så går hunde ikke i overgangsalder. De går i løbetid
indtil de dør.

Nu skriver du ikke, hvor ofte hun ellers går i løbetid. Et år eller
længere er ikke ualmindeligt for mange tæver.

Jeg vil også tilslutte mig den overvejelse, at du er for sent ude med
at ville parre hende. Du bør i hvertfald snakke med en dyrlæge om det
først.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-12-05 12:17

On 28 Dec 2005 11:16:43 -0800, "qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> wrote:

>Allerførst så går hunde ikke i overgangsalder. De går i løbetid
>indtil de dør.

ok

>Nu skriver du ikke, hvor ofte hun ellers går i løbetid. Et år eller
>længere er ikke ualmindeligt for mange tæver.

ja der er ihvertilfælled gået et år siden jeg sidst har lagt mærke
til det - men nu er hun jo en nøgen hund og meget renlig så hun kan
godt ha været det uden jeg har opfaget det ?

>Jeg vil også tilslutte mig den overvejelse, at du er for sent ude med
>at ville parre hende. Du bør i hvertfald snakke med en dyrlæge om det
>først.

Det vil jeg gøre

Fra : x Vuf x

Dato : 30-12-05 16:43

On 28 Dec 2005 11:16:43 -0800, "qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> wrote:

>Nu skriver du ikke, hvor ofte hun ellers går i løbetid. Et år eller
>længere er ikke ualmindeligt for mange tæver.

Nååå, det normale er ellers 1 gang hvert ½ år.
Altså 2 gange om året. Blot er det sådan, for de fleste
tævers vedkommende, at de holder sig vældigt godt rene,
og så når man ikke at se, at de har været i løbetid.
Det er jo ikke dem alle, der ændrer adfærd, fordi de er i løbetid.

>Jeg vil også tilslutte mig den overvejelse, at du er for sent ude
>med at ville parre hende. Du bør i hvertfald snakke med en dyrlæge
>om det først.

Som jeg har læst indlægget, står der, at dyrlægen ikke
havde nogen indvendinger, og er hunden sund og godt i vigør,
er der heller ikke noget til hinder for at forsøge parring.
Men det er ABSOLUT sidste udkald!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP