Præsentation af hvalp overfor 2 voksne hun~
Fra : Zanne

Dato : 27-12-05 22:45

Hej Gruppe

Skal snart hente et nyt lille familiemedlem hjem til vores hjem hvor vi i
forvejen har 2 voksne westier på henholdsvis 10 og snart 8 år - En tæve og
en han.

Har snart fået så mange forskellige ideer til hvordan vi bør lade hundene
møde hinanden første gang i vores hjem. Alle 3 er Westier.

Lige fra at de skal møde hinanden på total neutral grund (ikke engang
vores
have) til at den lille tæve bare skal
tages med hjem og sættes på gulvet og lade dem selv finde ud af det, men
selvfølgelig holde øje med dem.

Også at vi bør lade den lille hvalp være alene i med os i hjemmet en halv
times tid for at den kan finde sig lidt til rette, før vi lukker de store
hunde ind til hende.

Kunne tænke mig at høre om I har andre gode erfaringer med denne
præsentation, hvor vi naturligvis ikke ønsker at "forskrække" den lille
hvalp, men heller ikke vil gøre et stort nummer ud af det så de store
hunde
fornemmer at der skal ske noget de skal være vagtsomme over...

Da vi fik hund nr 2 anede vi ikke spor om at vi skulle være særligt
opmærksomme eller taget særlige hensyn, så ham satte vi bare på gulvet og
det gik fint, men aldersforskellen på de 2 "gamle" var også kun omkring
1,5
år.

Glæder mig til at høre gode ideer og erfaringer fra Jer hundemennesker...
KH

Zanne

Fra : qfha

Dato : 28-12-05 07:40

Hvis dine to gamle hunde er almindelige rolige og afbalancerede hunde,
vil der overhovedet ikke ske noget ved nogle af metoderne. En hvalp er
en hvalp også for dine voksne hunde og derfor ingen trussel.

Selv sværger jeg dog til at lade hundene mødes udendørs, det er
generelt mere afslappet fordi der er mere plads og ingen kommer til at
føle sig presset.

Tillykke med den nye.

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 08:46

qfha wrote:
> Selv sværger jeg dog til at lade hundene mødes udendørs, det er
> generelt mere afslappet fordi der er mere plads og ingen kommer til at
> føle sig presset.

Det gjorde jeg også da jeg kom hjem med Angel til Tyson,
hun startede så med at snappe ud efter ham, men allerede
dagen efter fes de lykkeligt rundt sammen

/Jens