Han knurrer ad drengen!
Fra : Jasper Norman

Dato : 27-12-05 00:15

Hej.

Jeg har indtil for et par måneder siden haft verdens bedste hund. Kalle.

Han er en blandning af tja... labador, boxer, rottweiler muligvis mere.

Han er vokset op sammen med vores to drenge. Hvor den ældste nu er 6 år.
Kalle, hunden, er nu 6½ år.

Vores mindste dreng fylder 2 år 28/12.

Vi bor på en går i nordjylland, hvor hunden det meste af dagen har fri
adgang til at gå ud og ind som det passer ham. Det er min opfattelse, at han
hygger sig med at snuse rundt i haven / markerne / staldene, hvor hobbyen er
at jagte katte.

Men... inden for de sidste par måneder er han begyndt at knurre ad min
ældste dreng. Og, tro mig, det er ikke en "legeknurren", som når man ellers
slås med ham om et tov eller lign. Det er som om, at hunden "stivner" når
min dreng kæler for ham. Ørene lægges tilbage, halen ligeud og alt det dér,
som ikke er sjovt at se på! Det skal siges, at min dreng er en "forsigtig"
type, der ikke leger med hunden, der altid har været meget voldsom i legen
(og i alt muligt andet

Det er altså ikke fordi drengen har hevet hunden i ørene, slået ham eller
noget i den retning.

Min mindste søn, der som sagt fylder 2 år, er derimod flere gange kommet til
at hive hunden i halen, før vi fik fat på ham, eller kommet til at ramme ham
med scooteren. Men der er absolut ingen problemer med den mindste.

Jeg går ud fra, at det må være noget med hundens opfattelse af rangordenen i
familien? Kan det være noget med, at min ældste dreng, efterhånden er kommet
over "hvalpestadiet"? Det der undrer mig er, at hunden også knurrer, når han
selv opsøger drengen. Han står lige et par sekunder, knurrer højt og går
derefter sin vej.

Hvad kan man gøre, hvis overhovedet noget, for at stoppe det her? Jeg har
hørt at det kan hjælpe hvis man går tur med hunden? Det skal siges at det
sjældent sker, da han som sagt er ude når han vil, og altid ledsager mig,
når jeg selv er udenfor. Skal man "forvise" ham fra vores soveværelse, hvor
han har været vant til at sove siden vi fik ham?

Vi er naturligvis villige til at forsøge at få Kalle på bedre tanker ang.
vores søn, men tør / vil snart ikke længere tage risikoen. Det bliver for
surt, når man ikke tør lade sønnen og hunden være i samme rum, mens man går
i bad. Havde det været en gravhund, kunne man måske tage chancen, og håbe
på, at det bare er for at "vise sig", men med en hund af den str. er det sgu
lidt af et sats!

Mvh

Jasper

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 27-12-05 04:06

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> håbe på, at det bare er for at "vise sig", men med en hund af den str. er

Enten må du vælge mellem hunden eller drengen.Hvis drengen er den forsigtige
type, har hunden vundet, og den vil altid dominere ham. Hvis I er bare en
smule ansvarlige forældre går I af med hunden om 10 minutter, for lige
pludselig kan det gå helt galt. Skulle I mod forventnig gå af med drengen,
så forvent, at det samme sker for "dreng nr. 2"

I skriver, at havde det nu bare været en gravhund..................... Det
er i mine øjne og øre noget af det værste, man kan sige. I min verden er
gravhunde noget af det mest egne, man kan forestille sig, og man skal
virkelig vide, hvad man har med at gøre, før man anskafer sig en
gravhund........ Det skal så siges, at man får en kanon hund, når man har
styr på det.

Jeg kan slet ikke forstå, I skriver herind, når I ikke tør gå i bad og lade
hunden være med børnene............ Det gør jer ikke kun til elendige
hundeejere, men I burde, i mine øjne stereliseres og have jeres børn fjernet
øjeblikkeligt, for det er fandme uansvarlighed i højeste karat !!!

Med udsøgt misbilligste
/Ole

Fra : Georg

Dato : 27-12-05 05:31

> [...]
> hundeejere, men I burde, i mine øjne stereliseres og have jeres børn
> fjernet øjeblikkeligt, for det er fandme uansvarlighed i højeste karat !!!

Små slag små slag...

Manden spørger om et godt råd, og så udstilles han som en tåbe. Mon ikke der
findes løsninger som du ikke har indset (du er måske ikke så klog som du
gerne vil give udtryk for) måske der er nogle i gruppen som vil give et mere
nuanceret svar, og fri os fra den moralprædiken...

Georg

Fra : Søren LH

Dato : 27-12-05 07:48

"/Ole (6000)" <dsl252262VOV@HUNDvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hundeejere, men I burde, i mine øjne stereliseres og have jeres børn
> fjernet øjeblikkeligt, for det er fandme uansvarlighed i højeste karat !!!

Helt ærligt, manden skriver pænt for at få en løsning på sit problem. Du har
et bud på en løsning, det er så ok, men så giver du ham lige en verbal
afklapsning. Hvad skal det til? Er du ude på at opnå at ingen nogensinde tør
henvende sig i denne nyhedsgruppe, hvis de har et problem med en hund? For
så gør du hundene ude omkring en bjørnetjeneste med din adfærd.

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 07:56

/Ole (6000) wrote:
> I skriver, at havde det nu bare været en
> gravhund..................... Det er i mine øjne og øre noget af det
> værste, man kan sige. I min verden er gravhunde noget af det mest
> egne, man kan forestille sig,

Jasper mener nok at det jo er begrænset hvad skade sådan
et lille pus kan gører

> [...]
> elendige hundeejere, men I burde, i mine øjne stereliseres og have
> jeres børn fjernet øjeblikkeligt, for det er fandme uansvarlighed i

Den var vist lige en anelse under bæltestedet.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 27-12-05 12:36

On Tue, 27 Dec 2005 07:56:28 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jasper mener nok at det jo er begrænset hvad skade
>sådan et lille pus kan gøre

Så'n et lille pus kan bide en finger af!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 12:50

x Vuf x skriblede bla:

> Så'n et lille pus kan bide en finger af!

Pu ha Sonja nu bliver jeg skisme helt bange.
Det vil sige at så kan dine bide en hel negl af ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 13:15

> Pu ha Sonja nu bliver jeg skisme helt bange.
> Det vil sige at så kan dine bide en hel negl af ?

Hvis de hjælpes ad går det vel med en lillefingernegl

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 13:17

pwh skriblede bla:

> Hvis de hjælpes ad går det vel med en lillefingernegl

Jeg er stensikker på at di stribede kan banke dem alle sammen, bare ikke
Milo
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 13:34

> Jeg er stensikker på at di stribede kan banke dem alle sammen, bare
> ikke Milo

Min kan kan tæve alle, den gider bare ikke.
Lige nu har den anbragt sig i mit skød og vil kæles,
så må jeg finde mig i at skrive med en hånd

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 27-12-05 22:15

On Tue, 27 Dec 2005 12:50:05 +0100, "jopa" wrote:
>x Vuf x skriblede bla:

>Pu ha Sonja nu bliver jeg skisme helt bange.
>Det vil sige at så kan dine bide en hel negl af ?

Bare kom an, så skal du se, hvad mine små pus kan klare! :-þ

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 13:13

> Så'n et lille pus kan bide en finger af!

Det er der endnu ingen der er død af,
men self ubehageligt nok

/Jens

Fra : Gert

Dato : 27-12-05 10:03

On Tue, 27 Dec 2005 04:05:48 +0100, "/Ole \(6000\)"
<dsl252262VOV@HUNDvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>hundeejere, men I burde, i mine øjne stereliseres og have jeres børn fjernet
>øjeblikkeligt, for det er fandme uansvarlighed i højeste karat !!!

Så så, du trænger da til lidt julefred i sjælen !

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 07:53

Jasper Norman wrote:
> Men... inden for de sidste par måneder er han begyndt at knurre ad min
> ældste dreng. Og, tro mig, det er ikke en "legeknurren", som når man
> ellers slås med ham om et tov eller lign.

Hvad gør i så når hunden knurrer af jeres søn, nu har jeg ikke selv børn,
men da Angel lavede et udfald mod min kat fik hun sig da en skideballe
der kunne vaske sig, den er jo mindre og svagere end hende og boede der først.
Det er jo lidt det samme med din søn, bortset fra at han er et menneske og self
har en langt højere værdi end en skabet kat.
Min pointe er at hvis jeg havde været i dine sko kan jeg love dig for at din
hund var blevet meget meget ked af det første gang den havde knurret af sønnen.

Om der kan gøres noget nu ved jeg ikke, det lyder som om at problemet har fået
lov til at udvikle sig til et seriøst problem.
Det er måske hårdt at sige, men får du ikke aflivet den hund straks så gambler
du altså med din søns liv, du vil aldrig tilgive dig selv hvis der sker ham noget.
Personligt mener jeg at der må værer noget galt i knoppen på en hund der udviser
agrassiv adfærd inden for sin menneskeflok, det er helt uacceptapelt,
gjorde en af mine egene hunde det ville de blive aflivet straks.

/Jens

Fra : HvB

Dato : 27-12-05 09:12

> [...]
> ellers slås med ham om et tov eller lign. Det er som om, at hunden
> "stivner" når min dreng kæler for ham. Ørene lægges tilbage, halen ligeud

Nu skal jeg ikke være årsag til at du "gambler" med dine børns helbred, du
kender dem og hunden bedst, men som du beskriver det ville jeg ikke lade ham
aflive som det første (Det bliver under alle omstændigheder det sidste)

Du er førerhunden - ubetinget. Og DU ved hvor skabet skal stå. Og DU
bestemmer om der skal knurres af drengen eller ej. Så jeg mener det er dig
der skal træde i karaktér, og du er sent ude, men bedre sent end aldrig.

Hvis det var mig, ville jeg - i det skeund - hunden knurre - gribe ham i
nakkeskindet og trykke hans hoved ned i gulvet og dernæst, give ham en
verbal overhaling på menneskesporg: "FØØØØØØJ, kan du SÅ tale ordentligt, og
her er det MIG der bestemmer osv. Du må gerne holde ham i gulvet et stykke
tid så han kan forstå at du mener det, og du skal HELT ned i bassen og
gentage FØJJJJ! Og Slem hun! og hvad du kan finde på. Du må ABSOLUT ikke
slå. Når du har skældt ham huden fuld, holder du ham endnu et par sekunder i
jorden og lader ham slippe.

Det er VIGTIGT at du KUN gør det når det sker.. ikke flere minutter efter.

Og sker det igen giver du ham et fur mere.

Fyld eventuelt en gammel opvaskeflaske med koldt vand og giv ham (altså
hunden) en skylle hvis han løfter overlæben eller lignende og suppler det
med et FØØJJ!

Du må tale hundens sprog et stykke ad vejen. Når du tager ham i nakken har
du ultimativt førerhannes rolle og ved at holde ham nede, forstår han at du
mener ham.

Din søn må også vise at han er højere i hierakiet end hunden ved at sige FØJ
og slem hund, hvis den gør mine til at skulle bestemme.

Men ALDRIG slå. Det er et sprog som hunden ikke forstår, hvorimod de sagtens
forstår mange af de ord du bruger når du skælder ud. Tænk på alle de
postivie ord de forstår: Mad, tur, bil, dygtig, kom m.m. og det er helt
sikkert at budskabet nok skal sive ind, hvis hunden ellers er mentalt
veludviklet, hvad det lyder som.

Og endelig skal gammelt nag være glemt, i det øejeblik du slipper ham fra
gulvet. Det med at skumle og murre forvirrer hunde langt mere, hvos nu har i
jo talt om det - og hvad så? Og hvis han f.eks. går hen til den store dreng
og hilser pænt, så ROS; ROS; ROS! Både lige efter ballen og i det hele
taget.

Metoden virkede på min Cairn, da han fløj i flæsket på en gravhunde på en
træningsplads. Træneren greb begge hannnerne, trykkede dem i jorden og gave
dem en KÆMPE balle. Siden gik de fint rundt sammen uden spor tegn til
ballade.

Mit gæt er, at efter et par omgange holder hunden op, hvis ikke må du søge
prof. hjælp - enten hos en dyrepsykolog eller den dramtiske endelige
løsning....

> [...]
> til at hive hunden i halen, før vi fik fat på ham, eller kommet til at
> ramme ham med scooteren. Men der er absolut ingen problemer med den

Det lille viser at han har en højere plads i hierakiet og derfor er der
ingen reaktion.

> Hvad kan man gøre, hvis overhovedet noget, for at stoppe det her? Jeg har
> hørt at det kan hjælpe hvis man går tur med hunden?

Det er jo altid en god ide at gå en tur med hunden, men pas på at det ikke
bliver en "belønning" for at knurren. Dertil kommer at du også har godt af
en gåtur!

.. Skal man "forvise" ham fra vores soveværelse, hvor
> han har været vant til at sove siden vi fik ham?

Nej, det er en dårlig ide. Hunden vil ikke kunne koble det at knurre, sammen
med en "fængselsstraf" Det vil snarere forvirre ham.

> [...]
> vores søn, men tør / vil snart ikke længere tage risikoen. Det bliver for
> surt, når man ikke tør lade sønnen og hunden være i samme rum, mens man

Og så kunne du jo købe en mundkurv indtil du får afprøvet om du kan rette
hunden. Så er du sikker på at hunden ikke kan bide.

Og så synes jeg vi skal se at få en ordentlig tone i gruppen. Ganske rigtigt
søger Jasper jo hjælp, netop fordi han er et ansvarligt menneske - og da han
jo beder om et råd bør han have det... på en ordentlig måde.

MvH

HvB

Fra : Broegger

Dato : 27-12-05 09:24

"HvB" <Baldrian(re)@(move)get2net.dk> skrev

<snip>

> Og så kunne du jo købe en mundkurv indtil du får afprøvet om du kan
> rette hunden. Så er du sikker på at hunden ikke kan bide.

Enig i at hunden ikke skal aflives i første omgang. Jeg kan supplere med
at det er en god ide at lade den ældste lave "lederskabsøvelser" med
hunden. Dæk/Sit/Pote/Ruldrundt/Give me five osv. Desuden skal I lade
drengen gå ud af døren før hunden osv. Evt. kan i begrænse hundens adgang
til at gå ud i en periode, så den lukkes ud, bla af drengen. På den måde
føler hunden at det er Jer der bestemmer.
Og en god ide med den mundkurv i en periode til I igen stoler på hunden.

Vel skrevet.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 09:30

HvB wrote:
> [...]
> finde på. Du må ABSOLUT ikke slå. Når du har skældt ham huden fuld,
> holder du ham endnu et par sekunder i jorden og lader ham slippe.

Helt enig, det var også den metode jeg ville bruge, ikke noget med at slå.
Men jeg er bange for at løbet er kørt, som jeg læser Jasper's indlæg
virker det som om at hans hund ikke er langt fra at ryge i flæsket på knægten.
Bare det at den på eget initiativ går hen og knurrer af ham får samtlige
alarmklokker til at ringe hos mig.

> Det er VIGTIGT at du KUN gør det når det sker.. ikke flere minutter
> efter.

Enig.

> Og sker det igen giver du ham et fur mere.

Og måske en anelse hårdere.

> [...]
> hvos nu har i jo talt om det - og hvad så? Og hvis han f.eks. går hen
> til den store dreng og hilser pænt, så ROS; ROS; ROS! Både lige efter

Helt enig, hunde fatter ikke hvis man bærer nag til dem.

> [...]
> på en træningsplads. Træneren greb begge hannnerne, trykkede dem i
> jorden og gave dem en KÆMPE balle. Siden gik de fint rundt sammen

Samme metode brugte jeg til Tyson da han mente at han skulle skræmme
alle hunde væk fra Angel da hun var en lille hvalp.
Det var en eneste gang jeg gav ham sådan en tur, siden lod han mig om
at ordne den sag, nu er hun stor nok til at klarer sig selv

> Det er jo altid en god ide at gå en tur med hunden, men pas på at det
> ikke bliver en "belønning" for at knurren. Dertil kommer at du også
> har godt af en gåtur!

At det selfølgelig er en god ide at lufte sin hund er der ingen tvivl om,
men jeg har svært ved at se sammenhængen med agrassivitet overfor knægten.
Men det kunne måske fremme forholdet mellem knægten og hunden hvis i gik
nogle ture sammen og knægten så legede med ham (ikke trækkelege).

> Og så kunne du jo købe en mundkurv indtil du får afprøvet om du kan
> rette hunden. Så er du sikker på at hunden ikke kan bide.

Det var måske en god ide, jeg har set at man kan få nogle ret åbne
mundkurve som nok ikke generer hunden ret meget, men forhindrer
den i at bide rigtigt.

Enig.

/Jens

Fra : Bodil

Dato : 27-12-05 09:17

> [...]
> håbe på, at det bare er for at "vise sig", men med en hund af den str. er

Hej Jasper
Aller først ville jeg nok få hunden grundigt undersøgt hos en dyrlæge, den
kan have ondt et sted.
Når det er klaret så ville jeg kontakte DcH de har en konsulent tjeneste som
er ganske gratis også for ikke medlemmer, du skal blot betale benzin til
konsulenten.
Bodil

Fra : fam. Ager

Dato : 27-12-05 09:26

> [...]
> håbe på, at det bare er for at "vise sig", men med en hund af den str. er

det er noget du skal tage alvorligt. det er svært at rådgive om sådan et
problem når man ikke kan se det for sig, for det skal være god rådgivning.
hvis i er glad for hunden,ville jeg i jeres tilfælde få en adfærdsbehandler
ud for at se situationerne og deraf give råd. det kan være meget der udløser
hans adfærd. og man kan fejltolke hans adfærd, og tro han mener noget andet
end det han gør, drengen udsender måske signaler til hunden som den
mistolker negativt, der er mange muligheder, derfor mener jeg ikke at det er
noget man kan rådgive om på det givne grundlag, det er for alvorligt et
problem. og er man som ejer ikke selv sikker i hundens sprog og signaler,
bør man søge hjælp hos nogle som er.

umiddelbart ville jeg lade drengen (og dig) lave noget lydighed sammen, lave
nogle øvelser, med rigelige belønninger, det kan han godt når han ikke er
ældre. nu ved jeg ikke hvor meget jeres hund kan af div. ting, om han kan
noget på signaler/kommando. men det ville være en ting der kunne styrke
forholdet mellem hund og dreng.
dyrenes beskyttelse har en god side på nettet for børn, med div. tricks som
de kan lære hunden, det var måske en ide.

men som jeg læser det hele, så ville jeg tage kontakt til en specialist på
området først, hvis du er det mindste i tvivl om din hunds hensigter overfor
drengen, det er for risikabelt at lade ham være prøveklud for noget du ikke
selv ved hvad er.

mvh. marie

Fra : Jasper Norman

Dato : 27-12-05 10:15

> det er noget du skal tage alvorligt. det er svært at rådgive om sådan et
> problem når man ikke kan se det for sig, for det skal være god rådgivning.

Ja, det er lidt svært at beskrive det med ord! Det skal dog siges, at
hunden på intet tidspunkt har vist tænder eller snappet efter nogen.

Han er i det hele taget meget "lalleglad", og opfører sig som en hvalp på 1
år i stedet for de 6 som han jo er.

Han er meget omgængelig, kastereret for 3 år siden, og har det meget fint
med alle andre hunde. Det eneste der ligesom falder udenfor, er at han
fanger, og afliver fremmede katte på gården. Det passer i vores hoveder ikke
rigtigt på ham. Men han er vel næppe den eneste hund der ikke har det godt
med katte. Men er det normalt at de ligefrem tager livet af dem?

> [...]
> på området først, hvis du er det mindste i tvivl om din hunds hensigter
> overfor drengen, det er for risikabelt at lade ham være prøveklud for

Bestemt. Og for at gøre det hele meget værre, har vi købt hus i Hjørring pr.
1.1. Jeg har en, måske naiv, idé om, at det kunne hjælpe på situationen,
idet hunden starter fra bunden i nye omgivelser. Men på den anden side,
kunne det måske også få ham til at ville fastslå sin position i rangordenen,
som værende over drengens?

Det er sgu ikke nemt... det er jo bestemt ikke sjovt at få ham aflivet, men
prisen er ubetalelig høj hvis det fejler. Men skal det være, skal det være
nu. Det er synd at flytte hunden, tilmed til et alm. parcelhus, for derefter
af aflive ham efter en måned. Der er naturligvis have, men intet i
sammenligning med hvad han har til rådighed nu. (det er heller ikke sikkert
at naboerne synes det er sjovt at deres katte forsvinder )

Mvh

Jasper

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 10:20

Jasper Norman skriblede bla:

>. Det eneste der ligesom falder udenfor, er
> at han fanger, og afliver fremmede katte på gården.

Det er en rigtig god egenskab

> Det er sgu ikke nemt... det er jo bestemt ikke sjovt at få ham
> aflivet, men prisen er ubetalelig høj hvis det fejler.

Korrekt. som du beskriver det ville jeg ikke have et øjebliks ro og
Det er for farligt at have en hund der risikerer overfald på børn.

> (det er heller ikke sikkert at naboerne synes det er
> sjovt at deres katte forsvinder )

Det er da ligemeget de kan holde dem på egen parcel

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 10:51

> Det er en rigtig god egenskab

Grrrrr.

/Jens

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-12-05 10:55

> Grrrrr.
>
> /Jens

Puds ham Jens, puds ham - du får et stort kødben bagefter - eller en bajer,
hvis du hellere vil have det *SS*

Eva

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 10:59

> Puds ham Jens, puds ham - du får et stort kødben bagefter - eller en
> bajer, hvis du hellere vil have det *SS*
>
> Eva

Jeg vil hellere have en helstegt Milosteg

/Jens (hvis hunde elsker katte på den gode måde)

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 12:28

Eva Schmidt skriblede bla:

> Puds ham Jens, puds ham - du får et stort kødben bagefter - eller en
> bajer, hvis du hellere vil have det *SS*

*LOL*
Det tør jens sgu ikke.
Han ved hvad der venter nemlig en rigtig hund på ca 50 kg ren muskler samt
74 cm i højden.
Ren dræbermaskine der elsker børn heldigvis

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 13:18

> *LOL*
> Det tør jens sgu ikke.

Nemlig, entøsedreng har jeg altid været,
men min dræberkat kunne hurtigt fræse Milo til mos

> Han ved hvad der venter nemlig en rigtig hund på ca 50 kg ren muskler
> samt 74 cm i højden.
> Ren dræbermaskine der elsker børn heldigvis

Og tisser som en tøs,
næh ham kan du ikke skræmme nogen med længere

/Jens (hvis tæve da godt kan lette ben til tider)

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 13:36

pwh skriblede bla:

> Og tisser som en tøs,
> næh ham kan du ikke skræmme nogen med længere

Fandens også du husker alt for godt

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 13:41

> Fandens også du husker alt for godt

Det indlæg har jeg printet ud og sat i glas og ramme

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 27-12-05 22:19

On Tue, 27 Dec 2005 13:17:34 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nemlig, entøsedreng har jeg altid været,
>men min dræberkat kunne hurtigt fræse Milo til mos

>Og tisser som en tøs,
>næh ham kan du ikke skræmme nogen med længere

<Fniiis>

>/Jens (hvis tæve da godt kan lette ben til tider)

Det kan mine vovsetøser også finde på,
hvis der er hanhunde i nærheden!

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 07:41

> Det kan mine vovsetøser også finde på,
> hvis der er hanhunde i nærheden!

Det ser faktisk ret ømt ud når hun gør det,
jeg tror mere at Angel gør det for at kunne komme
til at markerer lidt bedre, hun gør det tit
Tyson tisser dog ikke som en tøs mere,
så ville han fandeme få et lag bank

/Jens (som hverken letter ben eller tisser som en tøs)

Fra : x Vuf x

Dato : 28-12-05 23:18

On Wed, 28 Dec 2005 07:40:31 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det ser faktisk ret ømt ud når hun gør det,
>jeg tror mere at Angel gør det for at kunne komme
>til at markerer lidt bedre, hun gør det tit

Det er dybest set jo også derfor, hannerne gør det!

>Tyson tisser dog ikke som en tøs mere,
>så ville han fandeme få et lag bank

Hvorfor dog? Har du måske ikke gjort ham til en tøs?

>/Jens (som hverken letter ben eller tisser som en tøs)

Ja ja; det SKAL du jo sige! ;-D

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 12:17

pwh skriblede bla:

> Grrrrr.

Smask smask uhm

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 27-12-05 14:43

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er for farligt at have en hund der risikerer overfald på børn.

> Det er da ligemeget de kan holde dem på egen parcel

Gid din røv for evig må klø og dine arme være for korte.

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 15:09

Winther skriblede bla:

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 17:41

jopa wrote:
> Winther skriblede bla:

> *LOL*

HA, der fik du den

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 17:59

pwh skriblede bla:

> HA, der fik du den

Sådan er det Jens man må ta når man gir
Tror Winther er katteven

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 18:33

jopa wrote:
> Tror Winther er katteven

Hvis Winther er katteven er han også min ven

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 18:36

pwh skriblede bla:

> Hvis Winther er katteven er han også min ven

Personligt kan jeg bedst lide katte når de er godt gennemtygget

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 27-12-05 22:23

On Tue, 27 Dec 2005 17:58:36 +0100, "jopa" wrote:
>pwh skriblede bla:

>Sådan er det Jens man må ta når man gir
>Tror Winther er katteven

Ja, det ku' seriøst godt lyde sådan, men en kat kan man
altså ikke holde på egen matrikkel! Det er et rovdyr,
vi i øvrigt alle har gavn af, og ikke en hund, der er
fremelsket til at passe på matriklen og derfor, for det
meste, bli'r der, og stadig kan ha' et godt liv.
En indespærret kat...<gyyyyys>...Dyrplageri!

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 07:49

> [...]
> meste, bli'r der, og stadig kan ha' et godt liv.
> En indespærret kat...<gyyyyys>...Dyrplageri!

Da jeg startede på Usenet for 400år siden var det
i kattegruppen, der blev jeg regnet for en katteplager
fordi jeg lod min kat rende frit ud.
Den kunne jo blive kørt over, ramt af lynet, skære poten,
og hvad der ellers kan overgå sådan et sødt lille pus
Min karrierer i den gruppe blev ret kort, muligvis er vi
tossede herinde, men vi har meget langt igen i forhold til dem

/Jens (hvis kat da har overlevet 8-9 år som fritløbende)

Fra : Leyna

Dato : 28-12-05 10:16

On Wed, 28 Dec 2005 07:49:20 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Den kunne jo blive kørt over, ramt af lynet, skære poten,
>og hvad der ellers kan overgå sådan et sødt lille pus

Nu er jeg med i begge grupper, og der er delte meninger om fritløbende
katte i kattegruppen.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 10:33

> Nu er jeg med i begge grupper, og der er delte meninger om fritløbende
> katte i kattegruppen.

Ja naturligvis er der det, men da jeg kom i gruppen for år tilbage
blev jeg stærkt kritiseret for at lade min rende frit.
Nu har jeg så fået hunde og de har min største interesse,
katten er da hyggelig at have, men ikke særlig spændende set med mine øjne.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 28-12-05 19:19

> Ja naturligvis er der det, men da jeg kom i gruppen for år tilbage
> blev jeg stærkt kritiseret for at lade min rende frit.

Hmm- jeg fik også drøje hug da jeg meldte mig i kattegruppen. At kattene
skulle gå ude var også her en af årsagerne.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 09:34

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> En indespærret kat...<gyyyyys>...Dyrplageri!

Indekatte kan nu sagtens have et fint liv.

Vores 4 katte render frit, da vi ikke har noget trafik herude.
Hvis vi skulle flytte til et meget trafikeret sted, ville jeg dog nok bygge
en løbegård til dem.
Har tidligere boet et sted, hvor flere af vores katte blev kørt over og det
gør sgu mere ondt, end at de får begrænset deres frihed.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : x Vuf x

Dato : 28-12-05 23:24

On Wed, 28 Dec 2005 09:34:29 +0100, "Buffy" wrote:
> [...]

>Har tidligere boet et sted, hvor flere af vores katte
>blev kørt over, og det gør sgu mere ondt, end at de

Jo, men nu hentydede jeg også mest til de stakkels dyr,
der henslæber en tilværelse i en større eller mindre lejlighed.
Selv hankatte bli'r dysset ned med katte-P-piller!
Jeg har da set et par acceptable kattegårde, men det er sgi et
fåtal! Katte er rovdyr med eget jagtrevir!

Fra : jopa

Dato : 28-12-05 23:26

x Vuf x skriblede bla:
Katte er rovdyr med eget jagtrevir!

Godt Sonja befri alle katte så er der gratis mad til hundene

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-05 12:02

On Wed, 28 Dec 2005 23:26:14 +0100, "jopa" wrote:
>x Vuf x skriblede bla:

>Katte er rovdyr med eget jagtrevir!

>Godt Sonja befri alle katte så er der gratis mad til hundene

Ka' du så la' misserne i fred! Mine vuffer
vil gerne lege med dem og synes, de er søde!

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-12-05 00:55

> [...]
> Jeg har da set et par acceptable kattegårde, men det er sgi et
> fåtal! Katte er rovdyr med eget jagtrevir!

Hunde er da også rovdyr, så inden du får ondt i rumpetten af indekatte, så
synes jeg du skulle lukke dine småkræ ud i den vilde natur, hvor de kan leve
deres instinker helt ud.
Eller er de instinkter avlet helt ud af dem?
Jeg har indekatte og jeg vil sgu ikke beskyldes for dyrplageri af den grund.
Og mine katte henslæber ikke deres tilværelse, ligesom de heller ikke bliver
fyldt med medikamenter i form af p.piller.

Det ville vel nok være dejligt, hvis man ikke udtalte sig om ting, man ikke
ved noget om, men bare forestiller sig.

Eva

Fra : fam. Ager

Dato : 29-12-05 08:17

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det ville vel nok være dejligt, hvis man ikke udtalte sig om ting, man
> ikke ved noget om, men bare forestiller sig.

jeg må nok også hellere smide raggierne ud i den fjerneste snedrive, så de
kan leve deres naturlige liv som sneleoparder.

hvor kan man udtale sig dumt og intetanende...

-marie

Fra : Søren LH

Dato : 29-12-05 09:20

> jeg må nok også hellere smide raggierne ud i den fjerneste snedrive, så de
> kan leve deres naturlige liv som sneleoparder.
>
> hvor kan man udtale sig dumt og intetanende...
>
> -marie

Hej Marie,

Min huskat og min skovkatteblanding gik selv ud ad døren og stolprede
frejdigt gennem snedriverne efter lige at have anskuet den nye hvide verden
et øjeblik. Det er en time siden og ingen af dem er vendt hjem endnu.

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 29-12-05 09:32

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> frejdigt gennem snedriverne efter lige at have anskuet den nye hvide
> verden et øjeblik. Det er en time siden og ingen af dem er vendt hjem

ingen af mine har ville ud til morgen de har barrikaderet sig ved
brændeovnen..hele gården er også dækket af en stor snedrive..min
cairnterrier har hoppet som en kænguru for overhovedet at komme frem..
boxerne synes at det er jordens sjoveste opfindelse sådan noget sne. farer
rundt og vælter sig i driverne, graver og ter sig som en flok kåde ponyer..

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 29-12-05 11:22

> [...]
> boxerne synes at det er jordens sjoveste opfindelse sådan noget sne. farer
> rundt og vælter sig i driverne, graver og ter sig som en flok kåde

Min coon kom nu også hurtigt ind igen, det var ikke noget for hende.
Huskatten ville heller ikke ud i sneen ad terrassedøren, men ad gadedøren,
hvor han kunne starte med at gå ud i carporten, hvor ting så ud som de
plejer var det ok, og derfra vovede han sig videre ud i sne-ødemarken.

Basse på vej ud i den store hvide verden:
http://www.lemanszone.dk/basse/IMG_4209-s.jpg

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 29-12-05 11:27

> Basse på vej ud i den store hvide verden:
> http://www.lemanszone.dk/basse/IMG_4209-s.jpg
>
> Mvh
> Søren
>---------------

jamen søren dog..i har da heller ikke nogen sne...(-;

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 29-12-05 11:49

> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> jamen søren dog..i har da heller ikke nogen sne...(-;
>
> mvh. marie

Rigeligt til mig når jeg skal skovle indkørsel og fortov på min hjørnegrund

Men jeg tror i øvrigt der er faldet lige så meget igen siden

Men jeg kan godt forstå det ikke er noget for en lille mis at kæmpe sig
gennem ½ m sne - går den over eller under sneen?

Mvh
Søren

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-05 12:09

On Thu, 29 Dec 2005 09:32:08 +0100, "fam. Ager" wrote:
>"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev...

Bare rolig...De kommer hjem igen, når de har fyldt maven med fugl.

Det lyder meget bekendt.

Fra : pwh

Dato : 29-12-05 09:37

> [...]
> frejdigt gennem snedriverne efter lige at have anskuet den nye hvide
> verden et øjeblik. Det er en time siden og ingen af dem er vendt hjem

Min søde lille kat er da også feset ud i sneen,
det kunne jo værer der kom en snemus forbi

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 29-12-05 11:22

> Min søde lille kat er da også feset ud i sneen,
> det kunne jo værer der kom en snemus forbi
>
> /Jens

...... sneegern, sneskade

* En rigtig hund er en schæferhund - en rigtig kat er en huskat *

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 29-12-05 11:41

Søren LH skriblede bla:

> * En rigtig hund er en schæferhund - en rigtig kat er en huskat *

* En rigtig hund er en schæferhund - en rigtig kat er en staldkat *

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-05 12:24

On Thu, 29 Dec 2005 09:37:04 +0100, "pwh" wrote:

>Min søde lille kat er da også feset ud i sneen,
>det kunne jo værer der kom en snemus forbi

Den er nok snarere efter de stakkels fugle,
der sidder og trykker sig i forsøget på at
holde varmen og ikke flyve væk...

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 09:46

> [...]

> frejdigt gennem snedriverne efter lige at have anskuet den nye hvide
> verden et øjeblik. Det er en time siden og ingen af dem er vendt hjem

Vores hankat gik med mig og hunden ud for 5 min. siden. Han er kommet ind
igen.
Alle vores katte foretrækker, at være indekatte om vinteren.
Har også haft indekat i lejlighed. Han led ingen nød og han blev ikke
stoppet med nogen form for piller. Vi fik ham dog neutraliseret, men det er
alle de 4 katte vi har nu også.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-05 16:54

On Thu, 29 Dec 2005 09:46:12 +0100, "Buffy" wrote:
> [...]

>blev ikke stoppet med nogen form for piller. Vi fik ham dog
>neutraliseret, men det er alle de 4 katte vi har nu også.

Det jeg specifikt refererede til, var en avlshankat. Perser.
Han fik P-piller for at dæmpe ham. Det var normal procedure,
fik jeg at vide.
Jeg har set en dejlig lys kattegård med store klatretræer og
hylder at lægge sig på. Både med skygge- og solpladser.
En kæmpeterrasse hvor alle kunne sidde, hvis man havde lyst
til at holde kattene med selskab. Kattene kan selvfølgeligt
også komme ind. Se de katte har det godt!

Fra : pwh

Dato : 29-12-05 09:11

> [...]
> natur, hvor de kan leve deres instinker helt ud.
> Eller er de instinkter avlet helt ud af dem?

Du kan ikke helt sammenligne katte og hunde,
katte er jo ikke blevet domesticeret på samme måde som hunde er.
Der er nok ikke ret mange hunde der ville kunne overleve i naturen
hvis de fik muligheden, det klarer de fleste katte fint hvis der er bytte nok.

> Jeg har indekatte og jeg vil sgu ikke beskyldes for dyrplageri af den
> grund. Og mine katte henslæber ikke deres tilværelse, ligesom de
> heller ikke bliver fyldt med medikamenter i form af p.piller.

Jeg vil heller ikke kalde det dyreplageri at have indekatte,
er den født til det og aldrig oplever andet indretter den sig jo efter det.
Men jeg har boet sammen med mange forskellige indekatte og jeg
kan da se at min egen udekat trives på en helt anden måde.

> Det ville vel nok være dejligt, hvis man ikke udtalte sig om ting,
> man ikke ved noget om, men bare forestiller sig.

Bare sig noget til hende Eva, vi pusser vores katte på hendes pivepuder

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-05 12:06

On Thu, 29 Dec 2005 00:55:25 +0100, "Eva Schmidt" wrote:
> [...]

>deres instinker helt ud.
>Eller er de instinkter avlet helt ud af dem?

Hunde er ådselsædere og har altid levet af menneskers affald!
Derfor var de så nemme at domesticere.
Der kan man bare se, hvor meget du ved!

>Jeg har indekatte og jeg vil sgu ikke beskyldes for dyrplageri af den grund.
>Og mine katte henslæber ikke deres tilværelse, ligesom de heller ikke bliver
>fyldt med medikamenter i form af p.piller.

Det var da godt for dine katte.

>Det ville vel nok være dejligt, hvis man ikke udtalte sig om ting, man ikke
>ved noget om, men bare forestiller sig.

Dette sku' du ha' sagt til dig selv, inden du læssede møg af!
Hvad kender du til, hvad jeg har set og oplevet gang på gang?!

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-12-05 12:15

> Hunde er ådselsædere og har altid levet af menneskers affald!
> Derfor var de så nemme at domesticere.
> Der kan man bare se, hvor meget du ved!

Der findes da forvilde tamhunde rundt omkring, men det har du nok aldrig
hørt om.
Og i øvrigt skrev jeg jo ikke, at du skulle lade sine hunde klare sig selv,
men at du skulle slippe dem ud på egen pote uden dig i den anden ende af
snoren.
Og ja, jeg ved godt det ikke er lovligt - men det er det faktisk heller ikke
at lade katte rende frit omkring.

> Det var da godt for dine katte.

Ja, og så er de heller ikke til gene for andre og de bliver ikke kørt ned
eller mishandlet af syge idioter.

> Dette sku' du ha' sagt til dig selv, inden du læssede møg af!
> Hvad kender du til, hvad jeg har set og oplevet gang på gang?!

Jamen fortæl dog, hvis du har så meget forstand på kattehold -har du selv
kat?
Med hensyn til at læsse møg af, så er du da nummer et - ikke bare nu, hvor
du beskylder folk med indekatte for dyrplageri, men i det hele taget.
Jeg læser med her i gruppen og har gang på gang krummet tæer over dine
spidse bemærkninger.

Men i øvrigt, hvis du vil diskutere katte, så findes der en udmærket gruppe
til dette!

Eva

Fra : jopa

Dato : 29-12-05 12:27

Eva Schmidt skriblede bla:
> [...]
> hvor du beskylder folk med indekatte for dyrplageri, men i det hele
> taget. Jeg læser med her i gruppen og har gang på gang krummet tæer over

Rolig damer.
Kan vi få kammertonen så os med behårede bjælder ikke skal krumme tæer i
denne kolde Juletid.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-12-05 12:28

> Eva Schmidt skriblede bla:
>
> Rolig damer.
> Kan vi få kammertonen så os med behårede bjælder ikke skal krumme tæer i
> denne kolde Juletid.
>

> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

Bjældeklang, bjældeklang *GG*

Eva

Fra : pwh

Dato : 29-12-05 12:41

> Rolig damer.
> Kan vi få kammertonen så os med behårede bjælder ikke skal krumme
> tæer i denne kolde Juletid.

*LOL*
Catfight over nettet, kan i så værer søde ved hinanden

/Jens (der hellere synes vi skal svine nogle Schæfere til)

Fra : Søren LH

Dato : 29-12-05 18:26

> *LOL*
> Catfight over nettet, kan i så værer søde ved hinanden
>
> /Jens (der hellere synes vi skal svine nogle Schæfere til)

Jeg kan høre det er længe siden du har fulgt med i kattegruppen - det her er
det rene barnemad i forhold til når kattedamerne rigtig folder sig ud i
kattegruppen .

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 29-12-05 18:46

> Jeg kan høre det er længe siden du har fulgt med i kattegruppen - det
> her er det rene barnemad i forhold til når kattedamerne rigtig folder
> [...]

Ja det er meget længe siden, sviner de tit Schæfere til der

/Jens (der som sædvanligt ikke har fattet en meter)

Fra : Søren LH

Dato : 29-12-05 19:23

> Ja det er meget længe siden, sviner de tit Schæfere til der

Det må jeg bedrøve dig med at det gør de ikke

de har nok at gøre med at svine hinanden til......

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 29-12-05 19:52

> Det må jeg bedrøve dig med at det gør de ikke
>
> de har nok at gøre med at svine hinanden til......
>
> Mvh
> Søren

Så har gruppen ikke ændret sig kan jeg hører,
den slags orker jeg ikke at læse.
Det synes jeg heldigvis vi er fritaget for det meste
af tiden her, det er bare hende Sonja der skal provokerer

/Jens

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-12-05 20:40

> [...]
> Det synes jeg heldigvis vi er fritaget for det meste
> af tiden her, det er bare hende Sonja der skal provokerer

Arh, ved du nu hvad Jens, jeg kan da huske indtil flere "hundeslagsmål" her
i gruppen, så helt englebasser er I nu ikke *GG*
Men det har nu godtnok været en kende tamt her på det sidste - bortset fra
nu du absolut skal genere schæfere og derefter får svar på tiltale *SS*

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 29-12-05 21:04

> Arh, ved du nu hvad Jens, jeg kan da huske indtil flere
> "hundeslagsmål" her i gruppen, så helt englebasser er I nu ikke *GG*

Jow vi er
Bølgerne går da lidt højt til tider, men alt i alt synes jeg at de faste
skribenter er flinke til at holde kammertonen (undtagen Schæferejerne).
Det jeg lægger mærke til er at der så engang imellem kommer en
eller anden ukendt der åbenbart læser med fra sidelinien og lukker
en forfærdelig masse surheder ud, men det går altid i sig selv når
der bliver bedt om en nærmere forklaring.

> Men det har nu godtnok været en kende tamt her på det sidste -

Der er da vildt gang i pladder sladderen,
men ingen skænderier hvis det er det du savner

> bortset fra nu du absolut skal genere schæfere og derefter får svar
> på tiltale *SS*

Den sag har de tabt på forhånd, jeg ene mand kan jo tryne de
500 Schæferejere der er her i gruppen, så hvem har ret

/Jens (rigtige hunde har hængeører og kort pels)

Fra : jopa

Dato : 29-12-05 23:58

Søren LH skriblede bla:

> de har nok at gøre med at svine hinanden til......

Nu er det jo nok også mest kvinder der sværger til sådan noget hundeæde.
Kvinder kan som bekendt være hårde ved hinanden, og heldigvis for det meste
gode ved os mennesker

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-05 08:14

> Nu er det jo nok også mest kvinder der sværger til sådan noget
> hundeæde. Kvinder kan som bekendt være hårde ved hinanden, og
> heldigvis for det meste gode ved os mennesker

*LOL*
Der røg kaffen i den gale hals igen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-12-05 01:18

On Thu, 29 Dec 2005 18:45:42 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ja det er meget længe siden, sviner de tit Schæfere til der

Næeh, de nøjes med hinanden. Måske jeg skulle starte en
Schæfer-svinetråd derinde?

>/Jens (der som sædvanligt ikke har fattet en meter)

Det ve' vi godt, vense! *LOL*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 30-12-05 01:17

On Thu, 29 Dec 2005 18:25:36 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Jeg kan høre det er længe siden du har fulgt med i kattegruppen - det her er
>det rene barnemad i forhold til når kattedamerne rigtig folder sig ud i
>kattegruppen .

Og specielt lige for tiden. jowjow, der er gang i damerne! *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-05 08:17

> Og specielt lige for tiden. jowjow, der er gang i damerne! *G*

Nu bliver jeg nysgerrig,
men man skal nok holde sin kæft med sin fugle/egernædene kat

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-12-05 11:40

On Fri, 30 Dec 2005 08:17:10 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nu bliver jeg nysgerrig,
>men man skal nok holde sin kæft med sin fugle/egernædene kat

Det tror jeg ikke kan sætte nogens p*s i kog lige pt. Det er jo trods
alt kattens natur. Den ER jo et rovdyr!
Slagsmålet går på en kørende dyreværnssag, og den anklagede befinder
sig i kattegruppen. "Damen" er imo helt udenfor pædagogisk rækkevidde,
og kun ude på at skabe ballade, hvilket hun så gør med stor success.
*SUK*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-05 12:20

> Det tror jeg ikke kan sætte nogens p*s i kog lige pt. Det er jo trods
> alt kattens natur. Den ER jo et rovdyr!

Jeg tør ikke tage chanchen, men du er velkommen til at poste nogle links

> [...]
> sig i kattegruppen. "Damen" er imo helt udenfor pædagogisk rækkevidde,
> og kun ude på at skabe ballade, hvilket hun så gør med stor success.

Jeg har været inde og læse lidt af tråden, det er sgu artige ting de får
fyret af til hinanden
Ha, nu bliver John den skabskatteelsker garanteret også nysgerrig

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-05 13:33

pwh skriblede bla:
> Ha, nu bliver John den skabskatteelsker garanteret også nysgerrig

Var faktisk lige inde og læse lidt, men katte og kvinder der skændes har
ikke min interesse.
Har min egen at skændes med herhjemme, og de vil altid have det sidste ord
derfor de alenlange tråde

Katte hører naturligt til på en gård som min, men de må skisme finde sig i
at blive jaget lidt af Milo.
Det store brød kan jo ikke fange dem alligevel.

ps vedr foderskift til Olivers så er du underligt at 400 gr skulle være nok
til det store brød.
Men det må jo være rigtigt når de skriver at det er maxumum han må få.
Han ser da også ud til at være mæt resten af dagen.
15 kg er jo så til over 30 dage så det er jo billigt hvis han så samtidig
får sådan en fin blank sort pels som Angel og Tyson

Nå så var jeg lidt OT igen
Godt Nytår selvom du altid er efter mig.
Gælder alle i gruppen.
Milo glæder sig helt vildt til Nytårsskyderiet

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-05 15:21

jopa wrote:
> [...]
> Men det må jo være rigtigt når de skriver at det er maxumum han må få.
> Han ser da også ud til at være mæt resten af dagen.

Selvfølgelig skal du holde øje med hans vægt, han skal jo ikke
begynde at tabe sig. Men får Tyson ret meget mere end 400 gr
tager han for meget på, men han er jo også kastreret.
Angel får også 400 gr og holder sin vægt fint stabilt.

> 15 kg er jo så til over 30 dage så det er jo billigt hvis han så
> samtidig får sådan en fin blank sort pels som Angel og Tyson

LOL
Sort bliver den forhåbentligt ikke, selvom sorte Schæfere er smukke
Jeg giver dem jo også Omega 3 olie, det er specielt godt for pelsen.
Jeg gør det nu ikke så meget fordi de skal skinne flot,
det er mere fordi de jo bader tit i koldt vand, så er det jo godt at
de ikke suger for meget, Angel tørrer også på ingen tid,
Tyson tager det et par timer med (åndsvage Schæferpels han har)

> Nå så var jeg lidt OT igen

Og igen, og igen

> Godt Nytår selvom du altid er efter mig.
> Gælder alle i gruppen.

I lige måde her fra Djævleøen

> Milo glæder sig helt vildt til Nytårsskyderiet

Det gør Tyson bestemt IKKE

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-05 17:52

pwh skriblede bla:

> LOL
> Sort bliver den forhåbentligt ikke, selvom sorte Schæfere er smukke

Nå ok jeg troede foderet farvede dem sorte og blanke
Alle schæfere er smukke.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-05 18:03

> Nå ok jeg troede foderet farvede dem sorte og blanke

Jeg må skuffe dig, Milo bliver aldrig smukt sort som Tyson

> Alle schæfere er smukke.

Jeg har aldrig mødt nogen grimme, men de er faktisk ret
varierede i deres farver, de grålige synes jeg er meget smukke.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 18:30

> Jeg har aldrig mødt nogen grimme, men de er faktisk ret
> varierede i deres farver, de grålige synes jeg er meget smukke.

Jeg synes, at de hvide schæfere er de kønneste...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 30-12-05 18:57

Buffy skriblede bla:

> Jeg synes, at de hvide schæfere er de kønneste...

Der findes ikke hvide schæfere i min terminologi
De hedder Hvid hyrdehund
http://www.schaeferhunden.dk/diverse/race_beskrivelse.htm

I ovenstående er hvid forbudt

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-05 19:41

> Der findes ikke hvide schæfere i min terminologi
> De hedder Hvid hyrdehund

Ordkløver
Jeg kender faktisk en fængselsbetjent der er ved at oplærer
sin hvide tæve til brug i sit arbejde, det skulle værer et forsøg som
de ville starte på, faktisk en god ide, en hund har de fleste jo respekt for.
Men det er et stykke tid siden jeg har mødt Debbi, så hvordan det har
udviklet sig ved jeg ikke helt, hun var noget ulydig sidst jeg mødte hende.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 30-12-05 21:06

> [...]
> Men det er et stykke tid siden jeg har mødt Debbi, så hvordan det har
> udviklet sig ved jeg ikke helt, hun var noget ulydig sidst jeg mødte

Jeg har nu aldrig hørt om fængselsbetjente med tjenestehund. Har svært ved
at se, hvad de skal bruge den til i et fængsel. Måske du kan finde ud af
lidt mere om, hvad det går ud på. Det må være noget i stil med, når en
vægter har hund. Kunne ikke forestille mig, at den på nogen måde kan få
større beføjelser. En anden ting der kunne være brug for i et fængsel, var
narkohunde.

Om den hvide hyrdehund,- jeg har endnu ikke mødt èn, der brugsmæssigt duede
til noget fornuftigt.

Fra : pwh

Dato : 30-12-05 22:17

> [...]
> stil med, når en vægter har hund. Kunne ikke forestille mig, at den
> på nogen måde kan få større beføjelser. En anden ting der kunne være

Som sagt har jeg desværre ikke mødt Debbi i lang tid,
så om det er blevet til noget ved jeg ikke,
Hans hund var ikke egnet efter min overbevisnig, der var det nok
bedre med en Milohund,

> Om den hvide hyrdehund,- jeg har endnu ikke mødt èn, der brugsmæssigt
> duede til noget fornuftigt.

Det skal jeg ikke udtale mig om, jeg kender den kun som hyggehund.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-05 22:19

Winther skriblede bla:

> Jeg har nu aldrig hørt om fængselsbetjente med tjenestehund.

Havde de faktisk på bla Vridsløse for en del år siden

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-12-05 18:56

> Jeg synes, at de hvide schæfere er de kønneste...

Den bliver vist ikke regnet for en rigtig Schæferhund,
men det var meget tæt på at jeg havde fået mig sådan en.
Min søster havde engang en dejlig stor hanhund, han var
desværre kun 8 år da han blev aflivet pgr kræft
Men skal ret værer ret, så er den klassiske farvetegning
det jeg synes passer bedst.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-12-05 19:11

pwh skriblede bla:
> Men skal ret værer ret, så er den klassiske farvetegning
> det jeg synes passer bedst.

Ok så er det da ikke helt skidt med dig

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 19:41

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:rwetf.101$S%

> Den bliver vist ikke regnet for en rigtig Schæferhund,

Nej, det gør den nok ikke, men køn det er den nu....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 30-12-05 21:27

Buffy skriblede bla:

> Nej, det gør den nok ikke, men køn det er den nu....

De hedder Berger Blanc Suisse
Noget i retning af sweicisk hyrdehund.

En af stammødrene til schæferhunden var faktisk hvid, og min har en lille hvid plet på brystet hvilket er tilladt.
Hvide schæfere aflives eller foræres væk. Kan ikke få stambog

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 30-12-05 21:51

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse news:43b59803$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...

[...]

Mig bekendt er der intet hvidt avlet ind i schæferhunden. Hvor har du læst det?

Der bliver ikke født hvide hvalpe med mindre det er en albino, det er lige så sandsynlig som ved lab eller rotter...

Inden for schæfer findes den sorte og ellers alle afskygninger mellem gul/ sort og til ulvegrå næsten uden sadel. Der kan også fødes hvad man kalder blå hvalpe, men det er en fejlfarve. Jeg gentager lige mig selv, der kommer altså ingen hvide med mindre det altså er hvid hyrdehund man avler!

Fra : jopa

Dato : 30-12-05 21:59

http://www.hvidschaeferhundeklub.dk/den_hvide_schaefer/historie.htm

Fra : Winther

Dato : 30-12-05 23:59

> Mig bekendt er der intet hvidt avlet ind i schæferhunden. Hvor har du læst
> det?
>
> http://www.hvidschaeferhundeklub.dk/den_hvide_schaefer/historie.htm

Jeg har send et spørgsmål videre til avlsrådet om der bliver født hvide,
ikke albinoer.
Personligt tror jeg det er mere sandsynligt at der bliver født grå fra hvide
forældre, tror nemlig at grå er en dominant farve.

Fra : jopa

Dato : 31-12-05 12:26

Winther skriblede bla:

> Jeg har send et spørgsmål videre til avlsrådet om der bliver født
> hvide, ikke albinoer.

Ved ikke om der bliver født hvide mere, men der har da givet været hvide
blandet i da det er meget almindeligt med små hvide pletter på bla brystet.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-12-05 16:28

On Thu, 29 Dec 2005 12:15:20 +0100, "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk>
wrote:

>Og i øvrigt skrev jeg jo ikke, at du skulle lade sine hunde klare sig selv,
>men at du skulle slippe dem ud på egen pote uden dig i den anden ende af
>snoren.

Det gør jeg da hver dag. Ingen af mine hunde er i snor, men de kommer
(som regel), når jeg kalder... men det gør kattene nu osse.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-05 16:57

On Thu, 29 Dec 2005 12:15:20 +0100, "Eva Schmidt" wrote:

>Men i øvrigt, hvis du vil diskutere katte, så findes
>der en udmærket gruppe til dette!

DU startede en diskution med katte; ikke jeg,
så fis du bare selv af til kattegruppen!

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-12-05 17:16

> DU startede en diskution med katte; ikke jeg,
> så fis du bare selv af til kattegruppen!
>

> --

Nå da, var det mig, der skrev at indekatte var at betragte som dyrplageri???
Jeg gav bare igen på den udtalelse, du kom med, og som er fuldstændig ude i
hampen.
Ikke om jeg fatter, at du vil være bekendt at skrive sådan noget vås, med
tanke på, hvor mange dyr der vitterlig bliver mishandlet/misrøgtet både
herhjemme og overalt på jorden.
Du burde skamme dig - der er ikke noget mishandling i at have indekatte, de
har det fuldt ud lige så godt som dine hunde.

Eva

Fra : pwh

Dato : 29-12-05 18:47

Eva Schmidt wrote:
> Du burde skamme dig -

Det kan Sonja ikke, hun mangler skammegenet

/Jens

Fra : Gert

Dato : 27-12-05 10:22

On Tue, 27 Dec 2005 10:14:30 +0100, "Jasper Norman"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

>Det er sgu ikke nemt... det er jo bestemt ikke sjovt at få ham aflivet, men
>prisen er ubetalelig høj hvis det fejler.

Du svarer jo selv på det her, forestil dig hvad der kan ske, og tænk
tanken helt til ende...

Jeg ville ikke betænke mig et sekund længere, men lade hunden aflive
omgående.

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 10:25

Gert skriblede bla:

> Jeg ville ikke betænke mig et sekund længere, men lade hunden aflive
> omgående.

Samme her hvis beskrivelsen passer.
Det er jo blot et dyr og regner med at børn er vigtigere.
Sådan har jeg det da
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 27-12-05 10:45

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det er lidt svært at beskrive det med ord! Det skal dog siges, at
> hunden på intet tidspunkt har vist tænder eller snappet efter nogen.

------

det lyder for mig som om det er usikkerhed overfor drengen, prøv at se efter
hvordan din dreng omgåes hunden, hans udtryk, måden han kæler for hunden på.
min den ene har feks. en gammel skade på sit ene øre, og hun kan ikke lide
at blive kælet for der, hun har ondt der.
mht. usikkerhed, kan jeg fra egne erfaringer fortælle om min nabo, som er en
ældre mand, rar og venlig, gammel landmand, ham er der ingen af mine boxere
der har kunnet lide, han har aldrig gjort dem noget, altid venlig, men han
har et meget stirrende blik,store buskede øjenbryn der halvvejs dækker
øjnene og altid storsmilende du ved, men hele gebisset fremme. jeg er
overbevist om, at det er hans mimik der gør at de alle har været utrygge ved
ham. men det har kun været boxerne, om de så er mere signalfølsomme end de
andre hunde jeg har og har haft vides ikke, jeg tror det.

> Han er i det hele taget meget "lalleglad", og opfører sig som en hvalp på
> 1 år i stedet for de 6 som han jo er.

-----------

det er gode tegn, og en mulighed for at lære ham nye spilleregler.

> [...]
> ikke rigtigt på ham. Men han er vel næppe den eneste hund der ikke har det
> godt med katte. Men er det normalt at de ligefrem tager livet af dem?

-------------

jeg kan fortælle dig, at min første boxer, som jeg overtog da han var 3-4
år, han havde samme vane, det var et stort problem da vi boede på et nedlagt
lanbrug med mange herreløse vildkatte.. det var ikke særligt sjovt.
det gør det så heller ikke nemmere, at jeres ´har fri adgang til sine
"fornøjelser"

> [...]
> i sammenligning med hvad han har til rådighed nu. (det er heller ikke
> sikkert at naboerne synes det er sjovt at deres katte forsvinder )

det er måske en mulighed for at starte forfra, både med drengen og med
kattene..her er der mulighed for at nå ham, når haven er indhegnet. og giv
ham for jeres egen skyld, træning på lydighedshold.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 10:53

Jasper Norman wrote:
> Ja, det er lidt svært at beskrive det med ord! Det skal dog siges, at
> hunden på intet tidspunkt har vist tænder eller snappet efter nogen.

Vi endnu tilgode at få at vide hvad du rent faktisk har gjort
de gange hunden har knurret af knægten, der skulle efter min
mening have været taget fat i det første gang det skete.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 12:16

pwh skriblede bla:
> Vi endnu tilgode at få at vide hvad du rent faktisk har gjort
> de gange hunden har knurret af knægten, der skulle efter min
> mening have været taget fat i det første gang det skete.

Godt jeg har våbentilladelse
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 13:19

> Godt jeg har våbentilladelse

Det kræves der vel til en hund som Milo

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 13:35

pwh skriblede bla:

> Det kræves der vel til en hund som Milo

Kan da nøjes med at klaske ham en med staven
Men det er da yderst sjældent
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 13:43

> Kan da nøjes med at klaske ham en med staven
> Men det er da yderst sjældent

Næh jeg mente at når han nu er så farlig som du siger
må det vel kræve en våbentilladelse at have ham

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 13:50

pwh skriblede bla:

> Næh jeg mente at når han nu er så farlig som du siger
> må det vel kræve en våbentilladelse at have ham

Han er jo ikke farlig for mig.
Han er i sig selv et dødbringende våben.
Og ja det burde være lovpligtigt at have våben tilladelse til en sådan hund.

Nå spøg til side tråden er sgu alvorlig nok.
Håber han træffer det rigtige valg.
Der sker for mange ulykker med børn og hunde i forvejen.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-12-05 20:09

"jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote in message
> pwh skriblede bla:

> Kan da nøjes med at klaske ham en med staven
> [...]

Hmm, hører det ind under tjenestehandling???

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Christina Jensen

Dato : 27-12-05 10:23

Hejsa

jeg ved ikke om det vil hjælpe men har i prøvet at tage kontakt til en
adfærds konsulent, det kan være de kan hjælpe din familie og din hund.

Fra : js

Dato : 27-12-05 10:29

Det er som om, at hunden "stivner" når
> min dreng kæler for ham. Ørene lægges tilbage, halen ligeud og alt det dér,
> som ikke er sjovt at se på!
Nu er situationen for alvorlig til at give gode råd, mår man ikke selv
har set det, og er det måske også selv om man har set det.

Men jeg ville tage en alvorlig snak med drengen: jeg tror han har været
ond ved hunden enten bevist eller ubevist, desværre nok bevist og
formentlig flere gange, hvilket han nok ikke vil indrømme.
Hvorfor lægger hunden ørene tilbage osv, det tyder ikke på dominans, men
snare om angst.
Hvis han har været det ubevist, det kan ske ved at klappe hunden på
hoved, hvor den har haft ond i ørene , som er blevet til en voldsomt
smerte. men vil vel næppe medføre angst hvis den ikke stadig har ond i ørene

Hvis drengen så viser frygt, kan det da godt være at hunden begynder at
tyranniser ham, for at komme et trin op af rangstien.

Men det korte og det lange, lad være med at lade de to være sammen, hvis
i ikke er meget tæt på, ikke fordi jeg tror den bider ham, men alligevel.
Prøv at lade være med at lade hunden gå rundt og bestemme i hele huset
og haven, den tror måske den er overhoved for hele møllen

held og lykke

Jørgen O

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 12:12

js skriblede bla:

> Men det korte og det lange, lad være med at lade de to være sammen,

Se det er så en umulig opgave
Hvem tør løbe risikoen

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Mus

Dato : 27-12-05 11:17

Jeg synes godt nok det er svært at give et råd. Selvfølgelig vil man gerne
beholde hunden og det kræver som andre er inde på, at du bla. træder i
karakter. Men Tør man tage chancen for om du når det før det går galt. Det
er jo ikke sjovt at måtte aflive en hund, men nogen gange kan det være
nødvendigt. Fornemmer det er ret voldsom når i ikke tør gå i bad når hunden
og drengen er ude af opsyn. Måske som de andre siger forsøg med en mundkurv.
Men igen tør i stole på den nu. Går det galt tilgiver i aldrig jer selv og
jeg vil også have det skidt, hvis jeg gav jer rådet at beholde den, hvis det
så gik galt.

Det er svært at vide, hvor alvorligt det er når man ikke har set det med
egne øjne og dermed også svært at rådgive.

Blev vist lidt rodet, men håber du forstod meningen.

LN

Fra : Jasper Norman

Dato : 27-12-05 12:34

For lige at besvare et par spørgsmål:

1. Da det skete de første par gange, var der ikke andre til stede end
drengen. Han fortalte at hunden havde knurret. Jeg troede ikke på, at det
var alvorligt, og fortalte drengen, at hunden nogen gange knurrer når vi
leger med ham. Da jeg første gang hørte det, skældte jeg naturligvis hunden
ud, og smed ham derefter ud. Men jeg er lidt i tvivl om, om hunden mener at
det at blive smidt ud er en straf! Jeg tog ikke fat i ham, hvilket jeg
aldrig har gjort. Det er aldrig været behov for det... vi havde i de første
to år af hundens liv, en anden hund, der ligesom "opdragede" ham, og
åbenbart lærte ham hans plads i flokken. (eller også gjorde han ikke?) Men
som sagt, har jeg aldrig haft et "opgør" med ham. Han var allerede som 8
uger meget underdanig, og var nervøs ved fremmede, som ikke kunne komme til
ham de første par dage. Vores opfattelse dengang, var, at han havde haft en
grim oplevelse.

2. Jeg er overbevist om, at drengen ikke med vilje har skadet hunden. (Det
vil alle forældre vel sige). Det hører med til historien, at hunden alle
dage har været en meget vild hund. Måske har det noget at gøre med, at han
havde den anden store hund som legekammerat? Dette har gjort at drengen
aldrig rigtigt har kunne lege med ham. Hunden har haft meget svært ved at
forstå, at den er lidt for stor og stærk til ikke at lægge alle kræfter i
når de små har forsøgt at lege med den. På samme måde, har det aldrig været
muligt for nogen af os at kæle med hunden. Hvis man har lagt sig på gulvet,
og ville kæle for den, da den i så fald ville gå helt amok, og hoppe og
springe omkring. Ikke noget ondt i det, men det har desværre gjort, at
drengene aldrig har haft et "forhold" til hunden.

3. Det er klart at drengen efterhånden er ved at være nervøs ved hunden. Han
udsender sikkert nogle signaler om usikkerhed, og har sikkert altid, på et
eller andet plan, gjort det. Han vidste som sagt aldrig hvornår hunden
pludselig spinger op, og træder ham over tærene, eller vælter ham omkuld.
Det er da bestemt heller ikke blevet bedre efter knurreriet er begyndt. Både
hunden og drengen kan jo mærke på mig at jeg bliver anspændt, og følger nøje
med.

Jeg er efterhånden, også efter at have læst de mange gode indlæg, kommet
frem til at det bedste er at aflive ham. Desværre! Vi kunne naturligvis godt
hyre en spec. i hundeadfærd, men selv de kan jo aldrig garantere noget. Så
jeg vælger at se på de lyse sider: Han har haft et godt liv. 7 gode år på
landet, med hyppige ture til vesterhavet. At tage ham med til "byen" og til
stadighed overvåge ham og sønnen, er sgu ikke til at holde til, for nogen af
os. Heller ikke for hunden, der trods alt, ville få mindre "kvalitet" i
livet mht. mindre frihed osv.

Men det ville da være rart, hvis nogen havde den "endegyldige" sandhed, og
kunne sige gør sådan og sådan, så skal hunden nok indrette sig. Men den
holder jo nok ikke.

Mvh

Jasper

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 12:48

> [...]
> kommet frem til at det bedste er at aflive ham. Desværre! Vi kunne
> naturligvis godt hyre en spec. i hundeadfærd, men selv de kan jo

Nu er jeg af den skole der mener at hunde er flokdyr og opfatter familien
som et hieraki.
Den har ikke samme respekt for børnene som for dig.
Dig opfatter den som føredyr, børn måske nærmere som ligestillede derfor er
det "hundefarligt" at tage chancer hvis hunden virker som den kunne finde på
angreb.
Hunden skal kunne lystre alle i familien og derved respektere at den er
nederst i flokken.

Det gør jeres desværre ikke så risikoen for alvorligt angreb er til stede og
det vil du ikke kunne leve med resten af livet.
Din dyrlæge vil sige det samme.

> Men det ville da være rart, hvis nogen havde den "endegyldige"
> sandhed, og kunne sige gør sådan og sådan, så skal hunden nok
> indrette sig. Men den holder jo nok ikke.

Nej og råd om adfærdsterapi - fjerhealing - blomsterterapi og hvad der
ellers findes af religiøse råd kan du skrotte.
Hunden blev 6 år og har haft et godt liv så stop der.

Blot min mening men den er jo kun min private

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : HvB

Dato : 27-12-05 12:50

> [...]
> til, for nogen af os. Heller ikke for hunden, der trods alt, ville få
> mindre "kvalitet" i livet mht. mindre frihed osv.

Jeg synes stadig du skal give det en chance til, og forsøg med en mundkurv.
Så er I sikret mod bid...

Men HVIS du kommer til den konklusion at I skal af med ham, var der måske
den mulighed at finde en ny familie til ham - evt. uden børn?

HvB

Fra : Gert

Dato : 27-12-05 13:28

On Tue, 27 Dec 2005 12:50:21 +0100, "HvB"
<Baldrian(re)@(move)get2net.dk> wrote:

>Jeg synes stadig du skal give det en chance til, og forsøg med en mundkurv.
>Så er I sikret mod bid...

Hvis en hund skal gå med mundkurv, så er der efter min mening noget
galt oppe i hovedet på den - den er utilregnelig og kan være farlig.

>Men HVIS du kommer til den konklusion at I skal af med ham, var der måske
>den mulighed at finde en ny familie til ham - evt. uden børn?

Ja, og samtidig sikre, at der aldrig kommer børn i nærheden af den
fremover !

Dine intentioner er smukke, men for teoretiske.

Et skambidt barneansigt er ikke nemt at lappe sammen, og et meget
stort ansvar at påtage sig som forældre..

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 13:40

> Ja, og samtidig sikre, at der aldrig kommer børn i nærheden af den
> fremover !
>
> Dine intentioner er smukke, men for teoretiske.

Helt enig.

> Et skambidt barneansigt er ikke nemt at lappe sammen, og et meget
> stort ansvar at påtage sig som forældre..

Så forfærdeligt kan jeg altså heller ikke se at en aflivning er for hunden,
den sidder for helvede ikke oppe i hundehimlen og ægrer sig bagefter.
Den får en indsprøjtning og sover smertefrit ind, så er den potte ude,
dette er et af de tilfælde hvor jeg vil mene at det fuldt kan forsvares med en aflivning.

/Jens

Fra : HvB

Dato : 27-12-05 15:58

> Helt enig.

Rolig nu! Jeg kom med et forslag ligesom de mange andre, som man kunne
overveje!
Det er da et ufatteligt julehumør der hersker her!
Men jeg kan godt de at jeg er oppe imod en fagkundskab som jeg nok
ikke bør blande mig i!

HvB

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 17:46

HvB wrote:
> Rolig nu! Jeg kom med et forslag ligesom de mange andre, som man kunne
> overveje!

Det har Jasper så også gjort, og takket pænt for alle forslag.

> Det er da et ufatteligt julehumør der hersker her!

Nemlig, vi vil se blod

> Men jeg kan godt de at jeg er oppe imod en fagkundskab som jeg nok
> ikke bør blande mig i!

Arh hold da op, vi har da alle lov til at have vores mening ligesom dig.

/Jens

Fra : Gert

Dato : 27-12-05 18:36

On Tue, 27 Dec 2005 15:57:41 +0100, "HvB"
<Baldrian(re)@(move)get2net.dk> wrote:

>Det er da et ufatteligt julehumør der hersker her!
>Men jeg kan godt de at jeg er oppe imod en fagkundskab som jeg nok
>ikke bør blande mig i!

Nu er du da meget nærtagende, du har da ikke fået et grimt svar

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 13:29

Jasper Norman wrote:
> [...]
> og sønnen, er sgu ikke til at holde til, for nogen af os. Heller ikke
> for hunden, der trods alt, ville få mindre "kvalitet" i livet mht.

Det lyder som en fornuftig beslutning, som du selv siger har han haft
7 gode år og vil måske bare blive stresset over at blive flyttet til et
sted hvor han mister megen frihed.
Han lyder heller ikke som den optimale familiehund når du siger
at i ikke engang kan kæle med ham uden han stresser op.
Eftersom at han er en X-blanding er der måske blevet mikset
nogle racer der ikke burde værer blevet mikset.

> Men det ville da være rart, hvis nogen havde den "endegyldige"
> sandhed, og kunne sige gør sådan og sådan, så skal hunden nok
> indrette sig. Men den holder jo nok ikke.

Det er nok en umulig opgave med så gammel en hund,
men får du dig en ny hund fra hvalp er gruppen her en guldgrube
mht hvordan du socalicerer den med mennesker og dyr.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 28-12-05 12:03

> [...]
Både
> hunden og drengen kan jo mærke på mig at jeg bliver anspændt, og følger

Har faktisk selv lidt det samme. Kan i et splitsekund nogen gange blive
usikker når jeg kommer til en hund jeg ikke kender. Eller komme til flygtigt
at kigge den i øjnene samtidig med jeg er usikker. Oftest er det faktisk
fredelige familie labradorer og racer som cocker spaniel der har blottet
tænder overfor mig og knurret. Ja og af en schæfer er jeg også blevet
hapset. Og en Rotte mærkede det så meget på afstand at den blev rigtig gal.
Var glad for ejeren havde et godt tag i linen. Og hvor har jeg dog mange
gange hørt - det har den godt nok aldrig gjort før.

Mht til Boxere har jeg også oplevet denne følelse af usikkerhed, men her er
det som om det tricker noget andet. De klistrer indtil jeg er kureret.
Oplevede det samme med dobermann engang.

Fornemmer selv det har noget med hundens psyke at gøre (og ja min) - om det
er en usikker eller stærk hund.

Det er virkelig svært at pille af når dette mønster er der.

LN

Fra : Søren LH

Dato : 27-12-05 10:49

Hej,

Jeg vil lige fortælle en lille historie, som min kone har fortalt, fra før
hun mødte mig:

Hun boede ved havet og havde en god veninde, hvis mand havde en dejlig
collie. Det var altså mandens hund, ikke hendes, men hun måtte jo tolerere
den, og gik hjemme med den om dagen.
Veninden var den der kæmmede collien. Collien havde imidlertid på de seneste
fået en ide med at knurre når den blev kæmmet.
En dag kom min kone ned til stranden, og veninden stod ude i vandet med blod
over det hele, collien luntede rundt som ingenting var hændt. Der var sket
det at den havde overfaldet hende medens hun var ved at kæmme den ved
strandkanten, og hun var flygtet ud i vandet. Den havde sønderbidt hende
over det hele, så hun var vansiret for livet.

Du siger at din hund lægger ørerne tilbage når den knurrer, det tyder ikke
på rangordens-spørgsmål, men at den føler sig presset af drengen på en måde
vi ikke ved. Ligesom collien antagelig har følt sig presset på en eller
anden måde når min kones veninden kæmmede den. Hvis det var mig ville jeg
drage den lære af ovenstående historie, at jeg fra nu af ikke ville lade
dreng og hund være alene uden at hunden havde mundkurv på, før jeg havde
talt med en DYGTIG, KOMPENTENT og VELRENNOMERET adfærdsspecialist. Personlig
tror jeg ikke lederskabsøvelser, træne med hunden og lignende ting har nogen
relevans her.

Med venlig hilsen
Søren

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 11:03

Søren LH wrote:
> [...]
> ved at kæmme den ved strandkanten, og hun var flygtet ud i vandet.
> Den havde sønderbidt hende over det hele, så hun var vansiret for

Uhyggelig historie.
Jeg fatter da heller ikke at folk ikke holder sig langt væk fra en hund der
har knurret af dem, det er da en advarsel der er til at forstå for selv den
mest ukyndige.

/Jens

Fra : Nette Stormlund

Dato : 27-12-05 16:38

Uhyggelige historier over hele linien!

Jeg er meget enig med dem, som synes Jaspers hund bør aflives. Jeg har
selv børn i samme alder, og ved med mig selv, at sådan en risiko turde
jeg ikke løbe.

Collie-historien er også uhyggelig, men jeg sidder og undrer mig i mit
stille sind.

Jeg har jo 2 stk. og kæmning hører nærmest ind under dagligdags sysler.

Min den ældste har en gang knurret af mig - og snappet efter mig.

Det var da han var ca. 6 mdr. Han skulle have klippet negle, hvilket han
var noget nervøs ved. Uden grund - for der er aldrig klippet for tæt
eller lign.

Jeg havde jo spurgt en del om råd - også herinde, og har været mange
modeller igennem. Bl.a en tallerken med leverpostej,og andre
afledningsmanøvrer.

Det virkede ikke, og så fulgte jeg rådet om at vise, at det er mig der
bestemmer, og være fast og bestemt.Allerede første gang knurrede han, og
snappede lynhurtigt.

Jeg reagerede ude at tænke - tog fat i ham, holdte ham nede, og skældte
ud. Jeg holdte ham til han blev slap - altså gav op.

Siden da - i 1½ år har der INTET været. Heller ikke med at klippe negle.
Vi har så trænet - og nu siger jeg bare pote - og så stikker han labben
frem. Der er virkelig respekt for mor her nu Bliver han lidt
overstadig overfor ungerne, siger jeg bare Stop, og straks stopper han,
og kommer hen til mig.

Så altså : der skal siges fra med det samme, og hvis hunden knurrer/
markerer over for andre, skal flokføreren ( herhjemme er det mig ) sige
fra med det samme.

I collie-historien, skulle manden nok have bistået konen med kæmningen,
og vist at den havde bare at gøre, hvad hun forlangte. Collier er jo
generelt bløde, med mindre de er bims i kasketten. Der var problemer med
dem for år tilbage, grundet indavl ( har jeg hørt ).

Mange hilsener,
Nette

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 17:42

Nette Stormlund wrote:
> Så altså : der skal siges fra med det samme, og hvis hunden knurrer/
> markerer over for andre, skal flokføreren ( herhjemme er det mig )
> sige fra med det samme.

Visdomsord

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 18:00

pwh skriblede bla:

> Visdomsord

Ja det er da rart at se at der også findes mænd blandt kvinder

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Nette Stormlund

Dato : 27-12-05 18:18

> Ja det er da rart at se at der også findes mænd blandt kvinder
>
> Jeg har jo fortalt at jeg er fra Jylland Og derovre har man n....! (
skal nok lade være med at tirre de stakkels mænd unødigt med grimme ord
).

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 18:36

Nette Stormlund wrote:
> Jeg har jo fortalt at jeg er fra Jylland Og derovre har man

Det har du da forhåbenligt ikke

> skal nok lade være med at tirre de stakkels mænd unødigt med grimme
> ord ).

Bliv ved, vi elsker når du taler dirty

/Jens

Fra : Nette Stormlund

Dato : 28-12-05 00:07

> Det har du da forhåbenligt ikke

Jo da - bare ikke rent fysisk

Mange hilsener,
Nette

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 18:34

> Ja det er da rart at se at der også findes mænd blandt kvinder

Jeps, Nette har skam hår på brystet(erne)

/Jens

Fra : Sverre Stokke

Dato : 27-12-05 17:07

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> den 27. december 2005 kl. 12:34
+0100 skrev:
> [...]
>hunden
>ud, og smed ham derefter ud. Men jeg er lidt i tvivl om, om hunden mener
Jeg håber ikke, det skal forstås præcist, som det er skrevet.
Drengen fortalte, og derefter skældte du hunden ud?
Den har jo ikke haft nogen anelse om, hvorfor du skældte den ud. Hunde kan
jo ikke forstå forklaringer om, at dette ubehagelige bliver gjort, fordi
du for X tidsenheder siden begik Y overtædelse af reglerne.

I øvrigt er jeg enig med dem, der anbefaler en aflivning subsidiært
omplacering.

Og et enkelt råd mht. evt. næste hund: En hvalp på otte uger, der udviser
de nævnte træk, er et rigtigt dårligt køb. Brug masser af tid på at finde
det rigtige kuld - og den rigtige hvalp i det.

Hilsen Sverre.

Fra : Søren LH

Dato : 27-12-05 17:34

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Og et enkelt råd mht. evt. næste hund: En hvalp på otte uger, der udviser
> de nævnte træk, er et rigtigt dårligt køb. Brug masser af tid på at finde
> det rigtige kuld - og den rigtige hvalp i det.

Faktisk burde ingen seriøs opdrætter give en sådan hvalp fra sig. Men sådan
foregår det vist desværre ikke.

Mvh
Søren

Fra : N/A

Dato : 27-12-05 17:31

Fra : Jasper Norman

Dato : 27-12-05 17:31

Tak for hjælpen alle sammen.

Beslutningen er truffet. Kalle bliver desværre (mest for os der er tilbage)
aflivet.

Men det var da rart med noget støtte i beslutningen, og at man ikke sidder
tilbage med en følelse af, at være en totalt ansvarsløs "hundemorder".

Mht. at afhænde ham til en anden familie, kan jeg ikke få mig selv til det.
Han er en rimeligt usikker hund, og tanken om, at han skulle havne et sted
hvor de ikke behandler ham ordenligt er langt værre end en indsprøjtning.
Selv om jeg da godt véd at der da også er chance for, at han skulle havne i
en god familie. Men alle der giver deres hund væk, vil vel gerne have, at
den skal på landet og løbe omkring, som Kalle har været vant til. Men det
sker jo sikkert for langt de færreste. Og sikkert slet ikke for en 6-7 år
gammel hund, der ikke kan lades være alene med børn.

Mvh

Jasper

Fra : Søren LH

Dato : 27-12-05 18:01

> [...]
> vant til. Men det sker jo sikkert for langt de færreste. Og sikkert slet
> ikke for en 6-7 år gammel hund, der ikke kan lades være alene med børn.

Du har gjort en rigtig beslutning og du får min fulde støtte. Nej, han skal
ikke omplaceres, det fortjener hverken hund eller eventuelle nye ejere.

Håber I må finde en dejlig ny hund. Og så kan det ikke anbefales nok at gå
til træning med den et ordentligt sted.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 18:08

Søren LH skriblede bla:

> Håber I må finde en dejlig ny hund. Og så kan det ikke anbefales nok
> at gå til træning med den et ordentligt sted.

Helt enig, og så i øvrigt er det en god ide at give sig tid til at forske
grundigt i de forskellige racers egenskaber. Gode som dårlige.
En raceren hund er lettere at gennemskue (som regel)

Gør jer selv den tjeneste. Mange anskaffer sig hunde der overhovedet ikke
passer i netop deres familie.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 18:43

> Helt enig, og så i øvrigt er det en god ide at give sig tid til at
> forske grundigt i de forskellige racers egenskaber. Gode som dårlige.

Nemlig, alt for mange vælger ud fra udsendet eller prisen.

> En raceren hund er lettere at gennemskue (som regel)

Det kan der vist ikke herske tvivl om,
ufatteligt at der så stadig er folk der vælger Schæfere

> Gør jer selv den tjeneste. Mange anskaffer sig hunde der overhovedet
> ikke passer i netop deres familie.

Ser man for ofte, mig selv incl.
Tyson's "race" skal jeg feks aldrig have igen, jeg er da glad for ham,
men han passer ikke helt til mit temperament.
Hvorimod Angel som er en ønskeblanding passer helt perfekt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 18:59

pwh skriblede bla:

> Det kan der vist ikke herske tvivl om,
> ufatteligt at der så stadig er folk der vælger Schæfere

Ha ha jeg vidste du ville klynke over ordet raceren.
Spøg til side.
Shæferen er vist ikke den der optræder i statistikkerne over skambidte børn.
Kan i hvertilfald ikke lige komme på nogen hændelser.
Ikke at det ikke kan ske.
Den er utrolig børnevenlig trods dens barske udseende.
En schæfertæve kan på det varmeste anbefales til børnefamilier.
En hanhund er måske ikke det ultimative da de (min erfaring) tit er meget
dominerende og nok en anelse for skarpe til specielt nybegyndere
Begge kræver træning

Se Jens så fik du igen bragt snakken om schæferen på banen

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 27-12-05 19:31

> Shæferen er vist ikke den der optræder i statistikkerne over skambidte
> børn.
> Kan i hvertilfald ikke lige komme på nogen hændelser.

Tilbage i starten af 80'erne var der meget avisskriveri om schæfere og noget
med at bide børn. Har ikke hørt om det siden. Men det er en hyrdehund, så
den skal lære at et løbende barn er ikke noget der skal hyrdes.

> [...]
> En hanhund er måske ikke det ultimative da de (min erfaring) tit er meget
> dominerende og nok en anelse for skarpe til specielt nybegyndere

Tæver er lige så skarpe - eller mere........

Men skarphed er selvfølgelig ikke noget der retter sig mod familiens børn.

> Begge kræver træning

Enig, og konsekvent lederskab.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 19:40

Søren LH skriblede bla:

> Tæver er lige så skarpe - eller mere........

Måske forkert formuleret fra min side.
Selvfølgelig er tæver også prima vagthunde.
Min erfaring på træningsbanen med tæver er at de er en anelse mere "bløde"
hvis du forstår.
Tager sig skideballer meget nært hvorimod hanner nok er mere fandenivoldske
og prøver grænser.

Blot mine observationer som jo kan være fejlobservationer

Den ideele familiehund der ser det som sin vigtigste opgave at passe på
familien hvilket til tider kan være lidt belastende.
Det er fandme også ham Jens der hele tiden vil snakke schæfer

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 19:52

jopa wrote:
> Det er fandme også ham Jens der hele tiden vil snakke schæfer

Jeg er machocist

/Jens

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 19:42

> Ha ha jeg vidste du ville klynke over ordet raceren.

Jeg kan ikke sige tit nok at jeg ingen probs har med racehunde,
der var bare ingen race som jeg syntes passede helt til mig da jag
skulle have nr 2, den første skulle have været en ren Labrador.

> Spøg til side.

Det magter du ikke

> Shæferen er vist ikke den der optræder i statistikkerne over
> skambidte børn.

Det må man give Schæferen, den venter pænt på at de bliver voksne

> Se Jens så fik du igen bragt snakken om schæferen på banen

Jeg er nok en skabsSchæfer elsker når det kommer til stykket

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 19:52

pwh skriblede bla:

> Det må man give Schæferen, den venter pænt på at de bliver voksne

*LOL*

Rolig Jens.
Du har rent faktisk nogen af de smukkeste jeg har set af den type, og er
sikker på at de er rare og omgængelige hvilket er en vigtig faktor specielt
når vi tænker på emnet i denne tråd.

Personligt tør jeg ikke lade mine børnebørn lege med Milo
når jeg ikke er til stede. Han er sgu for voldsom.
Ikke fordi han vil dem noget ondt men han betragter dem jo som ligestillede
og skulle ulykken ske ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 19:58

> *LOL*
>
> Rolig Jens.

Jeg er helt roooolig nu

> Du har rent faktisk nogen af de smukkeste jeg har set af den type, og
> er sikker på at de er rare og omgængelige hvilket er en vigtig faktor
> specielt når vi tænker på emnet i denne tråd.

Tak, tror jeg nok

> [...]
> Ikke fordi han vil dem noget ondt men han betragter dem jo som
> ligestillede og skulle ulykken ske ville jeg aldrig kunne tilgive mig

50 kg hund kan jo komme til at skade et barn uden at ville det,
så det er fornuftigt nok af dig.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 20:33

pwh skriblede bla:

> Tak, tror jeg nok

Mener det fandme.
Selvom du altid er efter mig bærer jeg da ikke nag

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 28-12-05 00:14

On Tue, 27 Dec 2005 19:51:43 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

> [...]
>sikker på at de er rare og omgængelige hvilket er en vigtig faktor specielt

Hov! De smukkeste bor altså her hos mig, du!!!
Det er osse kun fordi Jens hele tiden smider om sig med billeder af de
to lallehunde han har. *SGRUNT*

>Personligt tør jeg ikke lade mine børnebørn lege med Milo
>når jeg ikke er til stede. Han er sgu for voldsom.

Det tør jeg til gengæld godt med Vaks. Han siger fra, når det bliver
for meget, men han finder sig næsten i hvad som helst fra barnets
side, og han er faktisk ikke voldsom overfor den bette. Det er kun
overfor os andre at han lægger alle kræfterne i.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 19:56

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse news:43b180f2$0$15786

> En schæfertæve kan på det varmeste anbefales til børnefamilier.
> En hanhund er måske ikke det ultimative da de (min erfaring) tit er meget
> dominerende og nok en anelse for skarpe til specielt nybegyndere

Med lige netop schæfere, synes jeg tit, at det er omvendt.
Tæverne oplever jeg tit som " bissede", over for specielt andre hunde, hvor
hanhundene er mindre skarpe og mere tolerante.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 20:02

Buffy skriblede bla:

> Med lige netop schæfere, synes jeg tit, at det er omvendt.
> Tæverne oplever jeg tit som " bissede", over for specielt andre
> hunde, hvor hanhundene er mindre skarpe og mere tolerante.

Schæfertæver kan være nogen sataner specielt overfor sine kønsfæller.
Det jeg mente med blød var overfor skældud osv af ejer.
De er jo så forfærdeligt knyttede til deres ejer at de bliver utroligt kede
af at far er sur på dem.

Det er blot mine observationer

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 20:15

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse news:43b18fbe$0$15794

> [...]
> Det jeg mente med blød var overfor skældud osv af ejer.
> De er jo så forfærdeligt knyttede til deres ejer at de bliver utroligt

Her synes jeg også, at det er hanhundene, der tager det tungest, hvis far er
sur på dem.

Vi har 1/4 schæfer ligenu. Hun vil helst ikke forlade min side, så det
er nok schæferen, der slår igennem der. Hun tager det dog ikke specielt
tungt, hvis hun får skældud, men stopper som regel sit forehavende, hvilket
typisk er, at tygge i sko.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 20:27

Buffy skriblede bla:

> [...]
> specielt tungt, hvis hun får skældud, men stopper som regel sit
> forehavende, hvilket typisk er, at tygge i sko.

Som sagt blot mine observationer der nødvendigvis ikke er rigtige

Syntes tæverne er for klæbende for min smag.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 20:04

> Med lige netop schæfere, synes jeg tit, at det er omvendt.
> Tæverne oplever jeg tit som " bissede", over for specielt andre
> hunde, hvor hanhundene er mindre skarpe og mere tolerante.

Gælder det egenligt ikke for mange racer, min egen Angel er
da en større bisse overfor andre hunde end Tyson er,
hun starter dog ikke slagsmålene som han kunne gører i sine
helt unge dage. Men er der nogen der er frække sætter hun
dem på plads med det samme.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 20:22

> [...]
> hun starter dog ikke slagsmålene som han kunne gører i sine
> helt unge dage. Men er der nogen der er frække sætter hun

Det gælder sikkert for mange hunde, men synes, at det er meget typisk for
schæferen.
Buffy, der var labrador havde ingen trang til, at sætte nogen på plads.
Bibi, som er dansk-svensk gårdhund, er også rigtig omgængelig med andre
hunde- dog har hun stadig en stor lyst til, at "banke" naboens schæfertæve,
der bed hende, så hun er helt sikkert typen, der bære nag.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 20:54

> Det gælder sikkert for mange hunde, men synes, at det er meget typisk
> for schæferen.

Ok, så mange Schæfertæver kender jeg heller ikke.

> Buffy, der var labrador havde ingen trang til, at sætte nogen på
> plads.

Labrador's er også alt for flinke af sig, det var derfor jeg ville
have noget Rotteblod i Angel

> [...]
> med andre hunde- dog har hun stadig en stor lyst til, at "banke"
> naboens schæfertæve, der bed hende, så hun er helt sikkert typen, der

Det ved jeg så ikke om Angel vil gører, hun har ingen at bærer nag til endnu.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 28-12-05 00:10

On Tue, 27 Dec 2005 18:59:09 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Shæferen er vist ikke den der optræder i statistikkerne over skambidte børn.

Det har den været!
Dengang Schæferen var den mest udbredte hudn herhjemme. Nu er det vist
lab'en der har overtaget den plads, og det gør vel Jens' hunde til
dræbermaskiner?
(Mine er jo ikke lab-blandinger. De er kun look-alike'r) hehe

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jasper Norman

Dato : 27-12-05 19:04

Er det kun helbredet der siges at være bedre hos "gadekryds"? Jeg har godt
nok hørt, at en schäfer/rottweiler er en rimelig giftig blanding. (mht børn)

> Det kan der vist ikke herske tvivl om,
> ufatteligt at der så stadig er folk der vælger Schæfere

Er det ikke en almen opfattelse at en schäfer er en god og trofast
familiehund?

Mvh

Jasper

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 19:06

Jasper Norman skriblede bla:

> Er det ikke en almen opfattelse at en schäfer er en god og trofast
> familiehund?

30 års erfaring med racen og 4 børn så ja

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 19:46

> Er det kun helbredet der siges at være bedre hos "gadekryds"? Jeg har
> godt nok hørt, at en schäfer/rottweiler er en rimelig giftig
> blanding. (mht børn)

Jeg ville ikke vælge en hanhund af sådan en blanding.

> Er det ikke en almen opfattelse at en schäfer er en god og trofast
> familiehund?

Ingen tvivl om det.
det var kun for at kører lidt had på John jeg skrev det,
vi lader ingen chanche for at svine dens andens dyr til gå fra os

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 27-12-05 19:33

> Nemlig, alt for mange vælger ud fra udsendet eller prisen.

Puha - jeg er vist en af dem
(samt alle schæferens andre egenskaber som passer mig)

> Det kan der vist ikke herske tvivl om,
> ufatteligt at der så stadig er folk der vælger Schæfere

Den smukkeste hund af alle

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 19:45

Søren LH skriblede bla:

> Den smukkeste hund af alle

Der findes jo kun EN hund, og den kan spores i lige linie helt tilbage til
Broncealderen
De andre såkaldte "hunde" nedstammer jo fra den.
De er så blot genmanipulerende modehunde specieltdesignet efter udseende.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 19:54

jopa wrote:
> Der findes jo kun EN hund, og den kan spores i lige linie helt
> tilbage til Broncealderen

Eller sagt på dansk, et rigtigt mosefund

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 27-12-05 19:59

> [...]
> De andre såkaldte "hunde" nedstammer jo fra den.
> De er så blot genmanipulerende modehunde specieltdesignet efter

Øhh - har du rigtig sat dig ind i schæferens oprindelse? Den er skabt i 1899
af forskellige racer, heraf én race som blev brugt til at skabe de
opretstående ører, en anden race for at få de sort/gule farver, yderligere
nogle andre racer blev brugt for at få andre egenskaber (væsensegenskaber).
Det gør dent dog i mine øjne ikke til en ringere hund

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 20:04

Søren LH skriblede bla:

> Øhh - har du rigtig sat dig ind i schæferens oprindelse?

Søren jeg har læst alt hvad der findes af lekture inkl berthelsen osv
Men jeg vil have lov til at have mine egne meninger

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 27-12-05 20:10

> Søren LH skriblede bla:

> Søren jeg har læst alt hvad der findes af lekture inkl berthelsen osv
> Men jeg vil have lov til at have mine egne meninger

Fint nok. Men hvem er Bertelsen?

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 20:25

Søren LH skriblede bla:

> Fint nok. Men hvem er Bertelsen?

Tror det var den første schæferbog jeg læste for mange mange år siden.
Skrevet af Orla Berthelsen.
Har den liggende et eller andet sted
Han var forøvrigt formand for klubben i 60 erne

Et kuriosum hvis du gider:
http://www.schaeferhund.dk/GB/Bladet/85%20%C3%A5rs%20jubil%C3%A6um.pdf

Kan være du har læst dem
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 27-12-05 21:17

> [...]
> Skrevet af Orla Berthelsen.
> Har den liggende et eller andet sted
> Han var forøvrigt formand for klubben i 60 erne

Tak for det. Har nok læst det da det var i bladet, men jeg får da lyst til
at reperere det en af dagene.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 19:49

> Puha - jeg er vist en af dem
> (samt alle schæferens andre egenskaber som passer mig)

Jamen så er alt perfekt, self skal man kunne holde ud at se
på hunden, men det må værer psyken der kommer ind som nr 1

> Den smukkeste hund af alle

Hvis man er til en sæk pels og poter er den da smuk nok ))

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 27-12-05 20:02

> Hvis man er til en sæk pels og poter er den da smuk nok ))

Jeg har ikke mødt en anden hund hvis pels slår schæferens, ikke kun at
betragte, men ikke mindst at nusse, specielt omkring halsen

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 20:08

> Jeg har ikke mødt en anden hund hvis pels slår schæferens, ikke kun at
> betragte, men ikke mindst at nusse, specielt omkring halsen
>
> Mvh
> Søren

Ok, der må jeg nok give mig.
Tysons Schæferpels specielt omkring halsen er verdens bedste
Der er Angel ikke helt så behagelig at nusse med, men dejlig tør
på ingen tid efter en tur i Damhussøen

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 28-12-05 08:44

> [...]
>
> Jeg har ikke mødt en anden hund hvis pels slår schæferens, ikke kun at
> betragte, men ikke mindst at nusse, specielt omkring halsen

hvis du spør jopa, så er det de enormt gorillabehårede nosser der
trækker...(-;

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 09:00

> hvis du spør jopa, så er det de enormt gorillabehårede nosser der
> trækker...(-;

*LOL*
Hold da helt kæft, der fik jeg kaffen i den gale hals ))

/Jens

Fra : jopa

Dato : 28-12-05 10:49

fam. Ager skriblede bla:
> hvis du spør jopa, så er det de enormt gorillabehårede nosser der
> trækker...(-;

Specielt her i Juletiden er de da smukke de bjælder

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 28-12-05 00:07

On Tue, 27 Dec 2005 18:42:40 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Tyson's "race" skal jeg feks aldrig have igen, jeg er da glad for ham,
>men han passer ikke helt til mit temperament.

Hvad er det nu Tyson er blandet af?

>Hvorimod Angel som er en ønskeblanding passer helt perfekt

Angel er lab-rat (hehe) så vidt jeg husker, ikk'?
Men mht. blandinger kan man vel egentlig aldrig vide sig sikker...

Vaks var bestemt heller ikke en hund der passede til mig/os, og kunne
nemt være blevet en problemhund, fordi jeg/vi ikke helt var klar over
hvad vi gik ind til... men jeg vil nu alligevel ikke undvære ham... og
heller ikke Hansen. Det er dejlige hunde, men de har alt for meget
krudt i r*ven til at passe til mig/os.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 08:17

> Hvad er det nu Tyson er blandet af?

Hans mor er en Sort Schæfer og faderen en brun Labrador,
jeg har set hans mor, mht faderen tog jeg sælgerens ord for gode varer.
Men rent principielt kan hans far godt værer en Labblanding, who cares

> Angel er lab-rat (hehe) så vidt jeg husker, ikk'?

Nemmerlig, far Rotte og mor Lab,
der så jeg så begge forældre, en stor rar Rotte og en kælen lille Lab

> Men mht. blandinger kan man vel egentlig aldrig vide sig sikker...

Med Angel er jeg 99.9% sikker på blandingen,
mht Tyson kan jeg ikke værer 100% sikker på at hans far er ren Lab.
Men jeg kan ikke fysisk eller psykisk sporer andre racer end de 2 i ham.

> [...]
> hvad vi gik ind til... men jeg vil nu alligevel ikke undvære ham... og
> heller ikke Hansen. Det er dejlige hunde, men de har alt for meget

Sådan er det jo, man vænner sig jo til hvordan de er og bliver forhåbenligt
glade for dem alligevel, jeg tog så ved lærer af mine erfaringer med Tyson
da jeg skulle have en hund mere, når man har mulighed for at vælge og vrage
kan man jo lige så godt tage noget der passer til en.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 28-12-05 09:55

On Wed, 28 Dec 2005 08:17:29 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Med Angel er jeg 99.9% sikker på blandingen,
>mht Tyson kan jeg ikke værer 100% sikker på at hans far er ren Lab.
>Men jeg kan ikke fysisk eller psykisk sporer andre racer end de 2 i ham.

Nej nej, jeg mente at man ikke kunne være helt sikker på hvilket sind
de har/udvikler når man blander. Det er jo netop det avlen går ud
på... at fremelske bestemte træk både fysisk og psykisk. Blandinger er
lidt af et lotteri spil i den forbindelse.

> [...]
>da jeg skulle have en hund mere, når man har mulighed for at vælge og vrage
>kan man jo lige så godt tage noget der passer til en.

Jeg fik jo Vaks forærende i gave - og det er altså den bedste gave jeg
nogensinde har fået! - så det er ikke mig selv der har valgt ham, men
jeg ville ikke bytte ham for noget nu.
Synes blot at det måske er lidt synd for ham at hans energioverskud
blev et problem, men så anskaffede vi Hansen, som så blev hans
legekammerat og kunne holde til at løbe og lege med Vaks. Det var vist
et hit for alle - også for Hansen, som kom fra en lille lejlighed inde
midt i byen.

Iøvrigt har Vaks knurret ad alt og alle her i julen (for lige at vende
lidt tilbage til tråd emnet), for begge hunde fik et kæmpe kødben i
julegave. De har stort set ikke bestilt andet end at gnave, men man
skulle bare kigge på Vaks så knurrede han... alt imens at halen gik!

Jojo, Vaks er ikke helt almindelig!
Og til alm. oplysning kan jeg så fortælle, at jeg ikke længere har
nogen problemer med at tage benet fra ham. Han er helt med på at han
får det igen, og jeg tager det ikke bare for at tage det, men fordi
det er mest hensigtsmæssigt at lade det blive hjemme når vi skal ud at
gå tur.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 10:46

> [...]
> på... at fremelske bestemte træk både fysisk og psykisk. Blandinger er
> lidt af et lotteri spil i den forbindelse.

Ok, jeg misforstod dig
Og du har da ret i at der ingen garantier gives ved sådan en blanding,
man kan jo også risikerer at den arver de dårligste egenskaber fra forældrene.
Med mine egene har det nu givet en fin balance mellem de racer
de er blevet mikset af.

> Jeg fik jo Vaks forærende i gave - og det er altså den bedste gave jeg
> nogensinde har fået! - så det er ikke mig selv der har valgt ham, men
> jeg ville ikke bytte ham for noget nu.

Sådan her jeg det da også med Tyson selv om hans sind ikke passer
perfekt til mig. Det er da heller ikke sådan at jeg holder mere af Angel
i hverdagen, men skulle jeg vælge at undværer en af dem blev det Tyson.

> [...]
> legekammerat og kunne holde til at løbe og lege med Vaks. Det var vist
> et hit for alle - også for Hansen, som kom fra en lille lejlighed inde

Det var jo også derfor jeg fik Angel da jeg ikke magtede at tilfredsstille
Tyson's behov for at lege.
At han så stadig meget gerne vil lige med mig hænger måske sammen
med at det har han vænnet sig til fra hvalpeben af.

> [...]
> julegave. De har stort set ikke bestilt andet end at gnave, men man
> skulle bare kigge på Vaks så knurrede han... alt imens at halen gik!

Lederskabsøvelser

> Jojo, Vaks er ikke helt almindelig!

Og det er du

> Og til alm. oplysning kan jeg så fortælle, at jeg ikke længere har
> nogen problemer med at tage benet fra ham. Han er helt med på at han
> får det igen, og jeg tager det ikke bare for at tage det

Det lyder godt, man skal jo heller ikke drille hunden.
Det er da også sjældent at jeg tage noget fra mine efterhånden,
jeg ved jeg kan gører det, så er der jo ingen grund til at demonstrerer magt.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 28-12-05 20:10

On Wed, 28 Dec 2005 10:46:17 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Sådan her jeg det da også med Tyson selv om hans sind ikke passer
>perfekt til mig. Det er da heller ikke sådan at jeg holder mere af Angel
>i hverdagen, men skulle jeg vælge at undværer en af dem blev det Tyson.

Jeg ville ikke kunne undvære NOGEN af dem. Ok, Vaks er min
yndlingshund, men Hansen er mit hjertebarn. Tror ikke at Hansen ville
kunne fungere særlig godt andre steder... men måske er jeg bare
pylret.

>Lederskabsøvelser

Ikke nødvendigt. Vi ved godt allesammen at det er Vaks der er lederen!

>Og det er du

Du kunne i det mindste have ladet som om det var et spørgsmål og ikke
blot en konstatering.

>Det lyder godt, man skal jo heller ikke drille hunden.
>Det er da også sjældent at jeg tage noget fra mine efterhånden,
>jeg ved jeg kan gører det, så er der jo ingen grund til at demonstrerer magt.

Præcis.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 17:54

Jasper Norman wrote:
> Tak for hjælpen alle sammen.

Selv tak

> Beslutningen er truffet. Kalle bliver desværre (mest for os der er
> tilbage) aflivet.

Så få det gjort snarest nu hvor beslutningen er taget,
Kalle ved jo ikke hvad der skal ske, så han vil ikke lide overhovedet.

> Men det var da rart med noget støtte i beslutningen, og at man ikke
> sidder tilbage med en følelse af, at være en totalt ansvarsløs
> "hundemorder".

Selv om det er en hundegruppe er vi ikke en flok fanatikere,
jeg synes du har truffet den rigtige beslutning.

> [...]
> til det. Han er en rimeligt usikker hund, og tanken om, at han skulle
> havne et sted hvor de ikke behandler ham ordenligt er langt værre end

Helt enig, kan jeg en dag af en eller anden grund ikke have mine hunde mere
skal de også aflives, de hænger alt for meget ved mig til at jeg kan bærer tanken
om at de evnt endte i et dårligt hjem.

/Jens

Fra : Bo Pedersen

Dato : 27-12-05 19:28

> [...]
> på, at det bare er for at "vise sig", men med en hund af den str. er det

Sjovt at Ole ikke deltager i "debatten" , eller var det kun for at få en
diskution igang.

Hilsen Bo

Fra : pwh

Dato : 27-12-05 19:51

> Sjovt at Ole ikke deltager i "debatten" , eller var det kun for at få
> en diskution igang.
>
> Hilsen Bo

Du har vist misset noget, det var Jasper der startede tråden,
og han er da kommet med samtlige indlæg.

/Jens

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 27-12-05 23:19

> Du har vist misset noget, det var Jasper der startede tråden,
> og han er da kommet med samtlige indlæg.
>
> /Jens

Jeg har sagt, hvad jeg mente....... Og jeg står endda ved det. Jeg har selv
børn på 5 og 7 år, og jeg vil da ALDRIG tilgive mig, hvis jeg vidste, der
var den mindste mistanke om, at min hund kunne gå til angreb på dem eller
andre børn.
Nu er jeg i den vildt heldige situation, at jeg har en hund, der mange gange
om måneden bliver klappet, aet og meget andet af en hel børnehave på én
gang... Han nyder det, og ungerne gør det også.
Hvis I har lyst til at se ham i hans rette element, er det her:

Jeg er ked af det, men har jeg noget, jeg mener, siger jeg det som det
er...... Jeg gider ikke alt det sødsuppe, der er rimeligt fremherskende her
i gruppen, måske nok, fordi den virker en del indspist efter min mening. Til
dem, der har skrevet, jeg ikke skal henvende mig her i gruppen efter råd,
kan jeg sige, at det har jeg nu heller ikke tænkt mig, da stort set alle råd
om hunde ikke kan afgøres over en mail. Man er altså nødt til at se hunden
inden man kan svare på noget om den.Jeg ved godt, der kun er én der har
skrevet det herinde, men min mailbakke har fået nogle stykker, der i øvrigt
er ignoreret totalt. Alle har sin ytringsfrihed, også jeg.

Jeg skal for eftertiden blande mig uden om alle diskuttioner i gruppen, for
navlepilleriet er desværre imho for udpræget.

/Ole

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 27-12-05 23:21

> [...]
>
> Jeg skal for eftertiden blande mig uden om alle diskuttioner i gruppen,
> for navlepilleriet er desværre imho for udpræget.

Glemte lige at sige, det er bl. af F! lab/schæfet og rottweiler

/Ole

Fra : jopa

Dato : 27-12-05 23:31

/Ole (6000) skriblede bla:

> Jeg er ked af det, men har jeg noget, jeg mener, siger jeg det som det
> er...... Jeg gider ikke alt det sødsuppe, der er rimeligt
> fremherskende her i gruppen,

Syntes ikke at indlæggene er præget af sødsuppe

> Til dem, der har skrevet, jeg ikke skal
> henvende mig her i gruppen efter råd, kan jeg sige, at det har jeg nu
> heller ikke tænkt mig,

Er der nogen der har skrevet det ?

Kan du konkretisere hvad du er utilfreds med så det evt kan blive rettet.
Hvad mener du med indspist ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 08:29

> [...]
> har selv børn på 5 og 7 år, og jeg vil da ALDRIG tilgive mig, hvis
> jeg vidste, der var den mindste mistanke om, at min hund kunne gå til

Sådan har 99.99% af danske hundeejere det sikkert også.

> Hvis I har lyst til at se ham i hans rette element, er det her:

Flot hund, han hygger sig kan man se

> [...]
> er...... Jeg gider ikke alt det sødsuppe, der er rimeligt
> fremherskende her i gruppen, måske nok, fordi den virker en del

Det skal du da også gører, men at skrive at folk skal stereliseres
gør man altså bare ikke. Det hører med til alm opdragelse at man
holder en ordentlig tone på Usenet, bare fordi man kan gemme sig
bag en skærm skal man jo ikke svine folk til.

/Jens

Fra : Jasper Norman

Dato : 28-12-05 00:09

Jeg kender ikke manden. Men jeg har en fornemmelse af, at jeg bør være
taknemmelig for, at han ikke sidder i børneforvaltningen i Hjørring
kommune.. Eller gør han?

Eller at han er min læge for den sags skyld!

Jeg har naturligvis, i de sidste par dage, tænkt meget over, hvad der er
gået galt... om der var noget jeg kunne have gjort anderledes.. og ikke
mindst hvad? Eller kan en hund simpelt hen, gå rundt i sin egen lille verden
og blive småskør? Kan det have noget at gøre med, at Kalle mere eller mindre
er blevet "selvforsynende". Han bestemmer selv hvornår han vil ud. Han jager
kattene og harene som det passer ham. Han holder strengt øje med markerne,
og de fleste aftener har han allerede spist til aften ovre i stalden af
kraftfoderet til køerne.

Mht. til schäfere... Det hér er godt nok lidt tidligt, men alligevel...jeg
har lidt svært ved at forestille mig et liv uden hund.

Men vi har da talt om en afløser til Kalle. I hvert fald indenfor det næste
halve år. Jeg har altid haft "store" hunde, men tænker da først og fremmest
på familien (tag den Ole ), men hvad skal jeg se efter? De andre hunde
jeg har haft har af udseende mere eller mindre lignet en schäfer, og jeg må
indrømme, at jeg aldrig har skænket manglen på stamtavlen en tanke, idet jeg
var overbevist om, at de var mindst lige så gode hunde som de "ægte". Men
hvis det er mere "sikkert" at købe en ægte schäfer bliver det sådan.Jeg
ønsker i hvert tilfælde ikke at dette hér nummer med Kalle skal gentage sig.
Men hvad og ikke mindst hvor skal man lede? Man ser tit "rene" hunde, men
uden stamtavle. Hvad skal man lægge i det? Er stamtavlen mest for dem, der
vil avle, eller risikerer man at købe en indavlet hund, hvis den mangler
stamtavlen?

Som det ses, er jeg mest til schäfer hunden, hvilket jeg altid har været
siden jeg som 8-9 årig blev lokket til at agere som figurent, eller hvad det
nu hedder, for politi-hunde. En kammerat og jeg selv fik trukket et ærme
over jakken, og fik besked på at løbe alt hvad remmer og tøj kunne holde.
Eller gemme os i det høje græs i området. Herefter skulle div. schäfere og
rottweilere ellers tage for sig af retterne Men hundene og politifolkene
var nu rare nok. Bagefter fik vi lov til at lege med hundene, dog var langt
de fleste rottweilere lidt for reserverede (eller bidske) til at de deltog.

Nå, men der findes jo også andre hunde, men hvad med "kongen" over alle
familiehunde: Golden reciever? Eller hvad med Flatcoat Recieveren? Eller er
schäferen på "højde" med dem?

Mvh

Jasper

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 08:40

Jasper Norman wrote:
> Mht. til schäfere... Det hér er godt nok lidt tidligt, men
> alligevel...jeg har lidt svært ved at forestille mig et liv uden hund.

Det er heller ikke værd at leve

> [...]
> uden stamtavle. Hvad skal man lægge i det? Er stamtavlen mest for
> dem, der vil avle, eller risikerer man at købe en indavlet hund, hvis

Ingen stamtavle = ingen garanti for at det ikke er en blandingshund,
jeg kender da et par stykker der har købt billige racehunde uden stamtavle,
når de hunde så er blevet voksne kunne man tydeligt se at de ikke var helt ægte.
Bevares, hunden kan da værer god nok alligevel (sagde manden med 2 blandinger)

> Som det ses, er jeg mest til schäfer hunden, hvilket jeg altid har
> været siden jeg som 8-9 årig blev lokket til at agere som figurent,
> eller hvad det nu hedder, for politi-hunde.

Lad nu ikke dit racevalg styrer af nogle gode barndomserindringer,
undersøg grundigt hvad en Schæfer står for inden du beslutter dig.

> Nå, men der findes jo også andre hunde, men hvad med "kongen" over
> alle familiehunde: Golden reciever? Eller hvad med Flatcoat
> Recieveren? Eller er schäferen på "højde" med dem?

Golden og Flatteren er også to dejlige racer,
men start evnt en ny tråd hvor du spørger til racevalg.
Jeg fik megen hjælp herinde da jeg skulle vælge hund nr 2,
forstået på den måde at jeg fik sorteret nogle racer fra som
jeg ellers havde forelsket mig i.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 28-12-05 10:13

On Wed, 28 Dec 2005 00:09:11 +0100, "Jasper Norman"
> [...]

>vil avle, eller risikerer man at købe en indavlet hund, hvis den mangler

Stamtavlen er primært for at man kan se hundens linier. En hund med
stamtavle kan sagtens være indavlet (linieavl), og der kan også være
fejl og mangler så hunden ikke er egnet som avlsdyr, så skal det være
en raceren hund, så få stamtavlen med. Får du ikke den kan du ALDRIG
være 100% sikker på at din hund virkelig er raceren.

>Nå, men der findes jo også andre hunde, men hvad med "kongen" over alle
>familiehunde: Golden reciever? Eller hvad med Flatcoat Recieveren? Eller er
>schäferen på "højde" med dem?

Retrieverne er pragtfulde hunde, og åbenbart helt forrygende som
jagthunde. Jeg har ikke meget forstand på racer, men alle de jægere
jeg har set her i området (og det er efterhånden ganske mange) har
alle som en haft sorte labrador retrievere. Den eneste erfaring jeg
har gjort mig med min egen retrieverblanding er, at de kræver meget
motion og aktivering. Vaks kan sagtens bruge 6-8 timer pr. dag på leg
og løb. *SUK* Det kan jeg altså ikke hamle op med. Næste gang vil jeg
ha' en "sofahund" *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 28-12-05 11:56

> [...]
> alle familiehunde: Golden reciever? Eller hvad med Flatcoat
> Recieveren? Eller er schäferen på "højde" med dem?

Har kun kendskab til hanhunde og der er fordele og ulemper

Du skal være opmærksom på at den er meeeeget vagtsom og det er hele tiden.
Ikke alle kan bare komme uanmeldt til din bolig.
De risikerer skam også at blive bidt hvis den er uden dit opsyn.

Så du skal ikke bare lade den rende rundt på din ejendom uden opsyn.
Hundegård er optimalt.

En schæfer GØER utroligt meget af alt og intet.
En schæfer fælder af helvede til.
En schæfer er utroligt klæbende specielt overfor førerhunden/dig.
Det kan til tider være belastende at den render i røven på dig hele tiden.

En schæfer strejfer ikke men bliver og passer på sin flok.
En schæfer kan uden problemer være alene hjemme i mange timer.
En schæfer er klogere end mange andre racer så den lærer utroligt nemt hvad
den må og ikke må.

Den er normalt meget glad og beskyttende over for børn.

Der er intet så ubehageligt som en ikke opdraget schæfer så træning er
optimalt.

Nu gider jeg sgu ikke skrive mere om schæferen (i denne omgang) )

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 28-12-05 12:33

> [...]
> optimalt.
>
> Nu gider jeg sgu ikke skrive mere om schæferen (i denne omgang) )

-------------------------------

tak!.. (((-;

det var nu en ærlig og fin beskrivelse af den ultimative dræberklæbefældende
hund...

Fra : Søren LH

Dato : 28-12-05 19:09

> [...]
> optimalt.
>
> Nu gider jeg sgu ikke skrive mere om schæferen (i denne omgang) )

Hej John og Jasper

Jeg forstår at Jasper bor på en gård.

På alle gårde hvor jeg var på besøg som barn (i 60'erne) var der en schæfer
som gårdhund. Jeg tror de skabte sig sin egen hverdag præcis som Jasper
beskriver med sin hund. Jeg tvivler på de blev aktiveret og trænet på nogen
som helst måde. De gik frit rundt og angreb ikke nogen. Men man skulle have
respekt for dem. Som barn fik man typisk at vide at man ikke skulle klappe
hunden. Om schæferen er anderledes idag ved jeg ikke, den har jo altid været
vagtsom.

Jeg tror imidlertid man selv er herre over hvordan vagtsomheden skal udvikle
sig. I hvert fald tror jeg at hvis den fra lille hvalp er vænnet til at der
til stadighed kommer og går mennesker, hvad der vel gør på sådan en gård, så
bliver det noget den lærer ikke er farligt. Når man kommer til min opdrætter
er deres tæver også imødekommende og sociale.

Så vil jeg yderligere lige kommentere til Johns bemærkninger:
- Schæfere kan fælde ad helvede til: Jeg mener det skyldes allergi som er
meget udbredt i den race. Jeg har ikke lige recepten til hvordan man undgår
at få en schæfer med allergi. Men jeg løste min gamle schæfers
allergiproblem ved at fodre med barf.
- Hvis schæferen gøer "uden grund" er det adfærdsproblem, og man må se på
hvad problemet er (min personlige mening).

Ellers er jeg som schæferejer stort set enig med John

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 19:28

Søren LH wrote:
> Så vil jeg yderligere lige kommentere til Johns bemærkninger:
> - Schæfere kan fælde ad helvede til: Jeg mener det skyldes allergi
> som er meget udbredt i den race.

Haha hørte du det John, det nægtede du pure at have hørt om
da jeg kom med påstanden for nogen tid tilbage.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 28-12-05 19:55

Søren LH skriblede bla:

> Hej John og Jasper
>
> Jeg forstår at Jasper bor på en gård.

Men skal flytte i parcelhus

> [...]
> vænnet til at der til stadighed kommer og går mennesker, hvad der vel
> gør på sådan en gård, så bliver det noget den lærer ikke er farligt.

Hos mig kommer der stort set ingen andet end posten og skraldemanden.
Indrømmer at jeg ikke har gjort det store socialiseringsarbejde derfor er
min nok ekstra skarp over for fremmede.
Den skal da med til Fanø Nytårsaften så kan den gø af de andre passagerer.
Det syntes den vist er meget vigtigt.

> Så vil jeg yderligere lige kommentere til Johns bemærkninger:
> - Schæfere kan fælde ad helvede til: Jeg mener det skyldes allergi
> som er meget udbredt i den race.

Det har altid været et problem.
Har lige skiftet til Jenses foder så må vi se.
Desuden var vi i quickly i dag og handle ind og vi købte en ny 1700 w
støvsuger
Men herregud har man hund må man tage det dode med det onde sådan ser vi på
det.

> - Hvis schæferen gøer "uden grund" er det adfærdsproblem, og man må
> se på hvad problemet er (min personlige mening).

Problemet er ikke kun mit men manges har jeg erfaret.
Min gør'er af helvede til når den er i hundegård ellers ikke.
For tiden er den sur på at de skyder med fyrværkeri.
Heldigvis er den ikke skudræd

> Ellers er jeg som schæferejer stort set enig med John

Det er da klart med sådan en dejlig hund

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 28-12-05 20:12

> Søren LH skriblede bla:

> Men skal flytte i parcelhus

Rigtigt, det havde jeg lige glemt i farten......

> Hos mig kommer der stort set ingen andet end posten og skraldemanden.

Derfor. Og noget lignende hos mig, så jeg har også noget at arbejde med .

> Indrømmer at jeg ikke har gjort det store socialiseringsarbejde derfor er
> min nok ekstra skarp over for fremmede.

Det er jo også nærmest praktisk umuligt at bede en masse fremmede komme og
gå til ens grund, for at socialisere hunden .

> Den skal da med til Fanø Nytårsaften så kan den gø af de andre passagerer.
> Det syntes den vist er meget vigtigt.

> Det har altid været et problem.
> Har lige skiftet til Jenses foder så må vi se.

Det hjalp først på Holly da jeg skiftede til Barf.

> Desuden var vi i quickly i dag og handle ind og vi købte en ny 1700 w
> støvsuger

Hmm - er det ikke mere hyppigheden der er vigtig - og støvsugerposens
størrelse .

> Men herregud har man hund må man tage det dode med det onde sådan ser vi
> på det.

Sådan er det at have hund

> Problemet er ikke kun mit men manges har jeg erfaret.
> Min gør'er af helvede til når den er i hundegård ellers ikke.

Det gjorde Holly også. Hun stressede over en eller anden lyd, eller måske
anden hund der startede et sted. Da jeg gik over til at lade hende ligge i
et værelse lå hun helt roligt og slappede af. Nu må jeg se om jeg kan lære
Vizla at være i hundegård - der er lidt at arbejde med .
Det er ikke godt for en hund at stå og gø hele tiden, den skal lære at
slappe af.

> For tiden er den sur på at de skyder med fyrværkeri.

Lade hunden se at man selv er totalt uanfægtet. Eller lege eller træne med
hunden når der skydes.

> Det er da klart med sådan en dejlig hund

Nemlig

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 28-12-05 20:29

Søren LH skriblede bla:

> Hmm - er det ikke mere hyppigheden der er vigtig - og støvsugerposens
> størrelse .

*LOL*
Hver dag er det hyppigt ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 28-12-05 20:42

> Søren LH skriblede bla:

> *LOL*
> Hver dag er det hyppigt ?

Tak skal du have - det vil jeg mene er over normalen........

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 28-12-05 20:47

Søren LH skriblede bla:

> Tak skal du have - det vil jeg mene er over normalen........

Jeg kan simpelthen ikke klare hundehår på fliserne i køkkenet så det er nok
mig der er krakilsk

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 28-12-05 21:04

> Søren LH skriblede bla:

> Jeg kan simpelthen ikke klare hundehår på fliserne i køkkenet så det er
> nok mig der er krakilsk

Ja, hvis man ikke kan tåle ét hundehår, så må man jo støvsuge dagligt uanset
hunderace .

Men så er det jo ikke nødvendigt med 1700 W, snarere tværtimod

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 21:56

Søren LH wrote:
> Men så er det jo ikke nødvendigt med 1700 W, snarere tværtimod

Han kan give Milo 1700 W op i røven,
så er han fri for hundehår et stykke tid

/Jens

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 20:08

jopa wrote:
> Har lige skiftet til Jenses foder så må vi se.

Er du nu også gået over til Olivers, hvordan kan det værer.
Jeg supplerer så også med deres Mobility Boost, ikke fordi
mine har problemer, men hellere forebygge end at helbrede.
Vær lige obs på at du får 15% hvis du køber 4 sække,
og det er 15% på alle de vare du bestiller.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 28-12-05 19:16

> [...]

> Nå, men der findes jo også andre hunde, men hvad med "kongen" over alle
> familiehunde: Golden reciever? Eller hvad med Flatcoat Recieveren? Eller

Jeg ville ikke tro en jagthund vil være en ideel gårdhund. Prøv i stedet at
se på de racer som er fremavlet til at være gårdhunde. F.ex. Hovavart (=
hof-wart = gård-vagt). Den er netop avlet til de egenskaber en gårdhund skal
have: Løber ikke væk, er rimelig fredelig og rolig, og alligevel passende
vagtsom. Der er mange andre gårdhunde. Jeg kan da også sagtens se en schæfer
som gårdhund, som nævnt i mit andet indlæg var der en schæfer som gårdhund
på alle gårde jeg besøgte som barn i 60'erne.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 19:29

> Jeg ville ikke tro en jagthund vil være en ideel gårdhund.

Jasper skal jo netop snart flytte i et alm parcelhus,
det har han skrevet et par gange hvis du går lidt tilbage

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 28-12-05 20:03

> Jasper skal jo netop snart flytte i et alm parcelhus,
> det har han skrevet et par gange hvis du går lidt tilbage

Sorry, det havde jeg lige svedt ud. Godt andre er med fremme

Jamen så er en retriever vel ok.

Mvh
Søren

Fra : Jasper Norman

Dato : 29-12-05 01:05

> Jamen så er en retriever vel ok.

Tja, eller også skulle jeg gøre som i den hedengangne serie "Skum": Få
udstoppet Kalle, og placere ham på et skateboard. Gøer ikke, fælder ikke,
bider ikke, spiser ikke dyrt foder, og placerer man ham strategisk godt, kan
man vel stadig skræmme en indbrudstyv væk...

Havde lige brug for lidt "galge-humor" midt i tristheden...

/Jasper

Fra : pwh

Dato : 29-12-05 09:14

> Havde lige brug for lidt "galge-humor" midt i tristheden...
>
> /Jasper

Man skal kunne grine lidt af tingene.
Men tilbage til det alvorlige, har du fået aflivet Kalle.

/Jens

Fra : Kiplers.dk

Dato : 27-12-05 22:49

Jeg er enig med Søren

At ligge ørerne tilbage er et dæmpende signal, at knurre betyder gå
væk.
En hund som truer har sjældent ørerne tilbage, men derimod fremme,
hvis den altså ikke er underdanig.

Måske føler hunden sig presset af sønnen. Det har jeg personligt
oplevet med en dejlig hanhund, han kunne slet ikke forliges med min
ældste søn (som er autist)

Det er ikke bare "rottweilerlydene" som han kommer med vel?
Jeg blev lidt forskrækket første gang jeg oplevede en rottweiler
komme hen og "knurre"

Skynd jer at få professionel hjælp, så kyndige øjne kan fortælle
jer hvad der er den rigtige løsning. Når hunden ikke har problemer
med jeres anden dreng, er der intet der taler for en aflivning, en
omplacering til et hjem uden børn er da ikke en utænkelig løsning.

MVH Marie.

Fra : Leyna

Dato : 28-12-05 09:39

On 27 Dec 2005 13:48:43 -0800, "Kiplers.dk" <marieunold@hotmail.com>
wrote:

>Det er ikke bare "rottweilerlydene" som han kommer med vel?
>Jeg blev lidt forskrækket første gang jeg oplevede en rottweiler
>komme hen og "knurre"

Undskyld, men den vil jeg godt lige have uddybet. Er der specielle
Rottweilerlyde, som lyder som knurren?
Det ville forklare nogle ting for mig...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Mus

Dato : 28-12-05 13:55

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Ja rotter spinder/brummer som en kat.

LN

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 16:37

> Ja rotter spinder/brummer som en kat.
>
> LN

Er det så Angel's Rotteblod der gør at hun snorker
som en fordrukken havnearbejder

/Jens (hun bøvser og prutter også den møghund)

Fra : fam. Ager

Dato : 28-12-05 17:32

> Er det så Angel's Rotteblod der gør at hun snorker
> som en fordrukken havnearbejder
>
> /Jens (hun bøvser og prutter også den møghund)
>
>-----------------------

LOL!!!!!...en rigtig kvinde eller hvad?. (-;
min tæve er af samme skuffe..hun er rædsom at høre på når hun sover tungt,
dog fiser hun sjældent, men de kan til gengæld rydde hele stuen.... men der
er, så vidt jeg ved ikke rotte i hende..hmm..
mvh. marie
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 18:20

> LOL!!!!!...en rigtig kvinde eller hvad?. (-;

Utroligt feminin

> min tæve er af samme skuffe..hun er rædsom at høre på når hun sover
> tungt, dog fiser hun sjældent, men de kan til gengæld rydde hele
> stuen.... men der er, så vidt jeg ved ikke rotte i hende..hmm..

Angel har jeg faktisk lært at lade værer med at snorke bare jeg
beder hende om det, jeg kan ikke falde i søvn hvis hun snorker højlydt.
Så i starten sendte jeg hende op til Tyson i stuen, nu ved hun så at hvis
jeg siger "Angel, du snorker", så vender hun sig om og holder kæft,
hun er hvad jeg vil kalde en lystsnorker, hun kan godt sove uden
Bøvseriet er hun god til, hun sætter sig med snuden helt oppe i mit hoved
og ser sød ud, og RÆÆÆB kommer det så fra hende

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 28-12-05 18:36

> [...]
> Bøvseriet er hun god til, hun sætter sig med snuden helt oppe i mit hoved
> og ser sød ud, og RÆÆÆB kommer det så fra hende

haha... emma får en pude i nakken, så holder hun kaje.. i 10 minutter.. nu
sover de i stueetagen, og da hun ikke tør gå på trapper så bliver de nede,
men alligevel kan man tydeligt høre når emma er gået omkuld..vi har
konsekvent tv`et tændt med sleeptimeren på i soveværelset for at dæmpe
tordenvejret...jojo..meget feminint...

mvh. marie

Fra : x Vuf x

Dato : 28-12-05 23:34

On Wed, 28 Dec 2005 18:19:34 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>jeg siger "Angel, du snorker", så vender hun sig om og holder kæft,
>hun er hvad jeg vil kalde en lystsnorker, hun kan godt sove uden

En rigtig mand? Eller hvad?

>Bøvseriet er hun god til, hun sætter sig med snuden helt oppe i
>mit hoved og ser sød ud, og RÆÆÆB kommer det så fra hende

Hihihi...
Jeg havde en lillebitte papillon-pige, som var utroligt feminin
at se på. Hun gjorde det samme. Kiggede mig dybt og kærligt i
øjnene, stående på min brystkasse med forpoterne og ræbede så
som en havnearbejder!

Fra : pwh

Dato : 29-12-05 00:21

> [...]
> at se på. Hun gjorde det samme. Kiggede mig dybt og kærligt i
> øjnene, stående på min brystkasse med forpoterne og ræbede så

*LOL*
Jeg kan lige se det for mig

/Jens (som self aldrig bøvser selv)

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-05 17:00

On Thu, 29 Dec 2005 00:21:28 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>*LOL*
>Jeg kan lige se det for mig

Ja, det er en af de gratis glæder, når man har husdyr!

>/Jens (som self aldrig bøvser selv)

Har din mor ikke fortalt dig, at du ikke må lyve? ;-D

Fra : Leyna

Dato : 28-12-05 20:13

On Wed, 28 Dec 2005 16:37:19 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Er det så Angel's Rotteblod der gør at hun snorker
>som en fordrukken havnearbejder
>
>/Jens (hun bøvser og prutter også den møghund)

Nej nej, det er miljøet. Som ejer, så hund! *GGG*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 28-12-05 20:17

> Nej nej, det er miljøet. Som ejer, så hund! *GGG*

Ups

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 28-12-05 23:35

On Wed, 28 Dec 2005 20:17:02 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ups

<TOPGAG>

Fra : x Vuf x

Dato : 28-12-05 23:29

Helt rigtigt! Det lyder dejligt, hvis man altså er bekendt
med de lyde fra så store hunde. GD har noget af det samme.
Det lyder jo straks helt anderledes, når/hvis det er en af mine,
der siger sådan. Men ik' for det...Lærke har det snakkeri i sig,
og et par, der kom og så på hvalp, måtte lige beroliges med, at
hun altså snakkede med dem og ikke knurrede!

>Er det så Angel's Rotteblod der gør at hun snorker
>som en fordrukken havnearbejder
>/Jens (hun bøvser og prutter også den møghund)

Alle disse besynderlige ting har hun lært af sin nuværende "far"!

Fra : pwh

Dato : 29-12-05 00:23

> Alle disse besynderlige ting har hun lært af sin nuværende "far"!

Med sin nuværende "far" mener du naturlivis Tyson

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-05 17:01

On Thu, 29 Dec 2005 00:23:00 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Med sin nuværende "far" mener du naturlivis Tyson

Da jeg er mine hundes "Mor", regner eg med,
at du er dine hundes "Far"! :-þ

Fra : Leyna

Dato : 29-12-05 09:57

On Wed, 28 Dec 2005 23:29:11 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

> [...]
>og et par, der kom og så på hvalp, måtte lige beroliges med, at
>hun altså snakkede med dem og ikke knurrede!

Okay, jeg tror altså ikke det ville røre mig så meget hvis en af dine
sofapuder "knurrede" ad mig, men sådan en kæmpe rotte der pludselig
begynder at knurrw/brumme, når man lige er i gang med at klø den på
ryggen, DET kan gøre mig en smule nervøs.
Jeg har nemlig prøvet det med en ordentlig bamse af en rotte, og jeg
blev så beroliget med, at den bare brummede fordi den kunne li' det.
Var dog ikke klar over at det er noget generelt for rotter.

Noget af det første jeg lærte som barn var, at når hunden knurrede, så
skulle jeg altså lade den være, og det tog jeg jo til mig (for vi
havde jo en bette hund i familien). Det resulterede så i, at første
gang jeg stod med en kat i favnen (jeg har vel været 2-3 år), og den
begyndte at spinde, så slap jeg omgående møgdyret. Katten har sikkert
været skrupforvirret! *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-05 17:02

On Thu, 29 Dec 2005 09:57:02 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]
>gang jeg stod med en kat i favnen (jeg har vel været 2-3 år), og den
>begyndte at spinde, så slap jeg omgående møgdyret. Katten har sikkert

<Fniiiiis>...Stakkels misser...

Fra : Sverre Stokke

Dato : 28-12-05 06:46

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> den 27. december 2005 kl. 19:03
+0100 skrev:
>Er det ikke en almen opfattelse at en schäfer er en god og trofast
>familiehund?

Jeg deler ikke den opfattelse, og det har jeg skrevet i en tidligere tråd:

http://groups.google.com/group/dk.fritid.dyr.hund/browse_thread/thread/b9d97fc421cb836f/c3e16e8f8e0c94c8?q=30+%C3%A5r&rnum=2#c3e16e8f8e0c94c8

Så altså rent genbrug:

Når man skal beslutte sig til en race, er det meget svært at få noget
negativt at vide om den. Det får du af mig.
Jeg har haft 3 schæfere i tilsammen 30 år, og det er en pragtfuld race.
Hvis man vel at mærke har tid og lyst til at beskæftige den.
Det er en brugshund - en arbejdshund. Den er avlet til det. Den skal have
opgaver. Den trives bedst ved konstant at blive trænet, at lære ting og
komme på arbejde.
Schæferen er en af de nemmeste racer at opdrage, fordi den er så lærenem.
Men det gør også at den er nem at lære noget forkert.
En anden ulempe ved schæfere er, at de larmer utroligt meget. De gør meget
og ofte. De snakker = småpiber, når man kører i bil og i mange andre
situationer.
Desuden er mange mennesker bange for dem.
Bemærk, hvad de andre skriver. 'Kræver mere arbejde', 'køb fra bestemte
avlslinjer'.
Det betyder nok at schæferen ikke er den helt perfekte familiehund

- - -

Desuden svarede du ikke på nedenstående, og det synes jeg er ret vigtigt -
især når du overvejer en schæfer:

Fra : Keldo

Dato : 28-12-05 09:35

Farvel til den hund. Hellere nu end i morgen - hvordAN KAN DU VÆRE I TVIVL?

Fra : Kiplers.dk

Dato : 29-12-05 11:10

Ja jeg blev også selv meget forskrækket første gang en rottweiler
brummede af velvære.
Men det er jo det samme når hunde kan smile, det gibber lige i én,
indtil man lærer at se forskel, for første gang tror man den viser
tænder.

Jeg kan lige se katten for mig, den må da havde været noget
forundret!

MVH Marie.